Zadejte hledaný výraz...

Jak dořešit reklamaci pošty

Jenec
verified
rating uzivatele
8. 10. 2014 16:17:47
Dobrý den,
chci se zeptat jak byste dořešili následující situaci: Balíkem do ruky se z eshopu posílalo křehké zboží, které je fyzicky složeno ze dvou částí jež lze ale koupit i samostatně (např. 600 a 100 Kč). Na faktuře to ale máme jako jeden produkt za 700 Kč. Zákazník převzal, následně u pošty reklamoval rozbité zboží (došlo k rozbití menší části) a uplatňoval nárok na proplacené celého produktu. Pošta uznala a 700 Kč mu proplatila (zákazník je tedy 600 Kč v plusu). Poštovné z této zásilky ale vrátila nám jako odesílateli. Zákazník tedy toto poštovné nárokuje u nás. Logicky se mi ho nechce proplácet, když vím, že na tom vydělal šest stovek. Mám mu říct, aby nám vrátil tu větší nerozbitou část když ji vlastně dostal proplacenou od pošty? Předpokládám, že odmítne a dá pokoj s tím poštovným.
8. 10. 2014 16:17:47
https://webtrh.cz/diskuse/jak-doresit-reklamaci-posty/#reply1060118
SEmilk
verified
rating uzivatele
8. 10. 2014 16:35:08
Napsal bych mu, že poštovné využil, doručeno mu bylo, tak nedostane z vaší strany nic. Jen se divím, že to pošta proplácela jemu, mě jako odesílateli to vždycky pošta zaplatila a já to následně musel řešit se zákazníkem.
Myslel jsem, že mě od zákazníka už nic nepřekvapí, ale jak je vidět, vychcanost českého národa je neomezená.
8. 10. 2014 16:35:08
https://webtrh.cz/diskuse/jak-doresit-reklamaci-posty/#reply1060117
ixemin
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
8. 10. 2014 16:47:44
Napsal Jenec;1130310
Mám mu říct, aby nám vrátil tu větší nerozbitou část když ji vlastně dostal proplacenou od pošty? Předpokládám, že odmítne a dá pokoj s tím poštovným.
Prečo by tú nerozbitú časť mal vracať vám? Veď vy svoje peniaze už máte.
Osobne by som vrátil poštovne zákazníkovi čo najskôr. Jemu bola spôsobená škoda a je úplne irelevantné, koľko mu vyplatila pošta.
Predávate tovar ako celok, zákazník ho bral ako celok a bol poškodený. Nárokoval u pošty, tá mu vyplatila odškodné a poštovné vrátila vám.
Zákazník si objednal tovar a sice poštovné "využil", ale tovar nemá.
Moje prozákaznícke cítenie mi našepkáva, vrátiť sumu poštovného zákazníkovi, alebo mu ponúknuť zaslanie rozbitého dielu len za cenu dielu, teda bez poštovného.
8. 10. 2014 16:47:44
https://webtrh.cz/diskuse/jak-doresit-reklamaci-posty/#reply1060116
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
8. 10. 2014 16:53:07
Napsal ixemin;1130321
Prečo by tú nerozbitú časť mal vracať vám? Veď vy svoje peniaze už máte.
Osobne by som vrátil poštovne zákazníkovi čo najskôr. Jemu bola spôsobená škoda a je úplne irelevantné, koľko mu vyplatila pošta.
Predávate tovar ako celok, zákazník ho bral ako celok a bol poškodený. Nárokoval u pošty, tá mu vyplatila odškodné a poštovné vrátila vám.
Zákazník si objednal tovar a sice poštovné "využil", ale tovar nemá.
Moje prozákaznícke cítenie mi našepkáva, vrátiť sumu poštovného zákazníkovi, alebo mu ponúknuť zaslanie rozbitého dielu len za cenu dielu, teda bez poštovného.
Jak nemá? má tu drahou část nepoškozenou v hodnotě 600kč takže koupil velmi levně nyní mu stačí jen si koupit tu levnou druhou část a má to za hubičku. Místo aby byl spokojenej tak si ještě vydupává po prodejci poštovné? to mi v pořádku teda nepřijde.
8. 10. 2014 16:53:07
https://webtrh.cz/diskuse/jak-doresit-reklamaci-posty/#reply1060115
ixemin
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
8. 10. 2014 16:56:21
Podľa mňa objednával celok a ten nemá.
Prečo by mal predajca zarábať na tom, že pošta niečo rozbila? (Poštovné) Reklamáciu za ňu vybavil zákazník, predajcovi akurát ušetril čas a nervy.
Ja ako predajca by som bol rád, keby sa zákazník zachoval takto, než keby mi balík poslal späť že došiel rozbitý a nech si to riešim.
8. 10. 2014 16:56:21
https://webtrh.cz/diskuse/jak-doresit-reklamaci-posty/#reply1060114
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
8. 10. 2014 16:59:44
Napsal ixemin;1130325
Podľa mňa objednával celok a ten nemá.
Prečo by mal predajca zarábať na tom, že pošta niečo rozbila? (Poštovné) Reklamáciu za ňu vybavil zákazník, predajcovi akurát ušetril čas a nervy.
Ja ako predajca by som bol rád, keby sa zákazník zachoval takto, než keby mi balík poslal späť že došiel rozbitý a nech si to riešim.
No já nevim no dle mě byla okradená předevšim pošta. Nevim o který zboží šlo každopádně situace je nyní taková, že zákazník má peníze i tu hlavní část zboží. Pokud si dokoupí za kilo tu levnou část tak je v pohodě. Nevim jak na toto kouká zákon neboť ten vždy upřednostňuje zákazníka a prodejce je prostě vždy ten hajzl ovšem z lidského hlediska mi to od kupce přijde jako slušná levota minimálně na poštu.
To je jako si koupit jízdní kolo za 10tis přijde ti ulomená brzda ty dostaneš od pošty zpět 10tis kolo si necháš brzdu za litr opravíš a jedeš? nevim no. Mě to zavání až skoro podvodem.
8. 10. 2014 16:59:44
https://webtrh.cz/diskuse/jak-doresit-reklamaci-posty/#reply1060113
Jenec
verified
rating uzivatele
8. 10. 2014 17:03:20
No kdyby nepřevzal, tak jsme 600 Kč v plusu my a zákazník by po mě nic nechtěl (kromě znovuzaslání samozřejmě), já bych tedy byl radši za takové řešení ;-)
8. 10. 2014 17:03:20
https://webtrh.cz/diskuse/jak-doresit-reklamaci-posty/#reply1060112
Roman Ernst
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
8. 10. 2014 17:26:03
Pokud to dobře chápu, tak vy nyní máte poštovné zaplacené 2x. Vám může být jedno, že na tom pošta nevydělala a vám přeci nevznikla žádná škoda, jestli dobře chápu.
Peníze byste měl poslat, možná ho můžete snížit o cenu za bankovní převod. Myslím, že zákazník už měl dost starostí navíc s reklamací, které mu nikdo také nezaplatí.
Napsal Jenec;1130310
Dobrý den,
chci se zeptat jak byste dořešili následující situaci: Balíkem do ruky se z eshopu posílalo křehké zboží, které je fyzicky složeno ze dvou částí jež lze ale koupit i samostatně (např. 600 a 100 Kč). Na faktuře to ale máme jako jeden produkt za 700 Kč. Zákazník převzal, následně u pošty reklamoval rozbité zboží (došlo k rozbití menší části) a uplatňoval nárok na proplacené celého produktu. Pošta uznala a 700 Kč mu proplatila (zákazník je tedy 600 Kč v plusu). Poštovné z této zásilky ale vrátila nám jako odesílateli. Zákazník tedy toto poštovné nárokuje u nás. Logicky se mi ho nechce proplácet, když vím, že na tom vydělal šest stovek. Mám mu říct, aby nám vrátil tu větší nerozbitou část když ji vlastně dostal proplacenou od pošty? Předpokládám, že odmítne a dá pokoj s tím poštovným.
8. 10. 2014 17:26:03
https://webtrh.cz/diskuse/jak-doresit-reklamaci-posty/#reply1060111
Eastwood
verified
rating uzivatele
8. 10. 2014 17:54:53
Napsal Jenec;1130329
No kdyby nepřevzal, tak jsme 600 Kč v plusu my a zákazník by po mě nic nechtěl (kromě znovuzaslání samozřejmě), já bych tedy byl radši za takové řešení ;-)
Takže:
- Vy jste vydělal = prodal a dostal zaplaceno přesně tak, jak jste požadoval
- pošta je taky v přádku - zaplatila reklamaci = okradení pošty bych neřešil, oni to zaplatili dobrovolně a jsou na to pojištěni
- zákazník dostal poškozený produkt + náhradu od pošty a má tedy nárok na vrácení poštovného.
Vás prostě štve, že zákazník na tom vydělal víc než Vy :D
Vy nic netratíte a přesto hledáte kličku, jak nedat zákazníkovi co je jeho? Pokud myslíte obchod vážně, tak Vám to přijde v pořádku? Vždyť přece zákazník je ten, který musí být max. spokojen, zvláště pokud Vám nevznikla vůbec žádná škoda a dostal jste vše, co jste požadoval..
8. 10. 2014 17:54:53
https://webtrh.cz/diskuse/jak-doresit-reklamaci-posty/#reply1060110
Buďte rád, že to zákazník vyřešil bez Vás a nenadělal Vám zbytečné starosti. Zaplaceno jste dostal, tak mu to vraťte a věnujte se raději obchodu než řešením jak odrbat někoho dalšího. To nemyslím ve zlém, ale je to můj názor.
8. 10. 2014 18:00:49
https://webtrh.cz/diskuse/jak-doresit-reklamaci-posty/#reply1060109
Vy to máte celé zaplacené, zákazník s tím měl starosti i když na tom ve finále vydělal. Poštovné bych mu zaslal zpět.
8. 10. 2014 18:13:05
https://webtrh.cz/diskuse/jak-doresit-reklamaci-posty/#reply1060108
R.
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
8. 10. 2014 18:40:50
taky se divím, že pošta nekontaktovala vás a peníze jste měl dostat vy. Ale vůbec bych to neřešil a vrátil zákazníkovi peníze zpět a třeba si zase u vás něco koupí než když budete dělat hlouposti a peníze mu nevrátíte. Zase o tolik nezchudnete...
8. 10. 2014 18:40:50
https://webtrh.cz/diskuse/jak-doresit-reklamaci-posty/#reply1060107
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
8. 10. 2014 18:44:48
Já bych mu to vysvětlil zcela lidsky a poštovné bych mu neproplatil.
8. 10. 2014 18:44:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-doresit-reklamaci-posty/#reply1060106
SPAMIKY
verified
rating uzivatele
9. 10. 2014 09:44:13
Nechápu, proč chce zákazník vrátit poštovné? On Vám to poslal zpět? Neposlal.
Zboží jste mu dodal, službu zaplatil. Takže jste Vy vydělal na poštovném :-)
9. 10. 2014 09:44:13
https://webtrh.cz/diskuse/jak-doresit-reklamaci-posty/#reply1060105
TDS
verified
rating uzivatele
11. 10. 2014 00:23:23
Ale to by mě teda opravdu zajímalo, jak může zákazník něco reklamovat a řešit s poštou? Pošta vždy vyžadovala, aby reklamaci podal odesílatel a to i v případě, že to přišlo zákazníkovy poškozené, tak kontaktovala mě a musel jsem to řešit já (pouze s adresátem sepsala zápis atd.). Neexistuje že by kupujícímu rovnou vyplatila škodu. Neřeším výše uvedený problém, zajímá mě to právě kvůli té reklamaci.
11. 10. 2014 00:23:23
https://webtrh.cz/diskuse/jak-doresit-reklamaci-posty/#reply1060104
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit