Zadejte hledaný výraz...

Jak dělat a nedělat B2B marketing?

Polci1
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
31. 7. 2013 18:59:34
Ahojte,
podělte se, jak děláte B2B marketing a kde se vám daří nebo absolutně nezadařilo.
Tady přikládám šablonu pro odpověď, ať jsme čitelní:-). Jen zkopírujte a doplňte.
Sektor:
Kdo je klient:
Jak ho úspěšně oslovujete:
Jak jste ho nejméně uspěšně oslovili:
---------- Příspěvek doplněn 31.07.2013 v 19:03 ----------
Začnu:-)
Sektor: Cestovní ruch (hotel, firemní akce, teambuilding)
Kdo je klient: Zaměstnavatelé
Jak ho úspěšně oslovujete: Hromadná korespondence - dopis s malým dárkem, který získají po návštěvě www
Jak jste ho nejméně uspěšně oslovili: Veletrhy - vysoký náklad, skupina návštěvníků, kteří víc než hledají, se ulévají z práce
31. 7. 2013 18:59:34
https://webtrh.cz/diskuse/jak-delat-a-nedelat-b2b-marketing/#reply929020
Pavol-s
verified
rating uzivatele
31. 7. 2013 23:13:19
Sektor: polygrafia,
Kdo je klient: vydavatelstvá (rozumia tlači), grafické štúdia/reklamky (rozumia tlači), ostatný/radové firmy sporadicky potrebujúce tlač (nerozumia tlači a chcú poradiť)
Jak ho úspěšně oslovujete: vydavatelstvá, grafické štúdia/reklamky - cielene mailom, telefonicky a osobne na akciách (krátka a nevtieravá výmena vizitiek), ostatný - AdWords
Jak jste ho nejméně uspěšně oslovili: ... trochu si myslím, že toto je zle položená otázka v B2B, príklad AdWords ... moja reklama sa zobrazila 1000 ľudí, kliklo 100 a dvaja z nich sa stali zákazníci. To sú dve promile. V B2C by to bola katastrofa... ale tí dvaja mi dali zarobiť cca 1500€ a zdá sa, že u mňa aj zostanú :-) a obaja sú z kategórie "ostatný". Samozrejme, že aj na vydavatelstvá a reklamky polujem cez AdWords.
Len pripomeniem že B2B: hladá dodavateľa len občas, hľadá riešenie jeho problému a nie len produkt, pri výbere sa správa kruto racionálne - porovnáva s konkurenciou, skúma dodavatela, jeho vybavenie a skúsenosti a rozhoduje VIACERO ludí. A ako dodavateľ môžem pri každom kroku vypadnúť :-( a keď oslovíte niekoho, tak neviete v ktorej fáze sa nachádza (spokojný, porovnávajúci a pod).
Ja sa snažím v krátkom oslovení predstaviť sa, povedal čo robím, uviesť dve moje konkurenčné výhody a dať vizitku. Iné hovorím vydavatelovy a iné reklamnej agentúre. Ak sa chytí, tak rozhovor vecný a stručný, ak nie tak neobťažovať. Ale ak sa nechytí ani nerátam s tým, že sa ozve.
A párty pre firmy ... tam by som ja asi použil čiastočne B2C marketing, prípadne "výralne" video z nejakej akcie, tam akurát ide o pocity. Nie ako pri typickom racionálnom B2B napr. "dodáme n pneumatík každé dva týždne".
Typ s darčekom asi požijem.
31. 7. 2013 23:13:19
https://webtrh.cz/diskuse/jak-delat-a-nedelat-b2b-marketing/#reply929019
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
1. 8. 2013 09:32:04
Napsal Pavol-s;980371
... moja reklama sa zobrazila 1000 ľudí, kliklo 100 a dvaja z nich sa stali zákazníci. To sú dve promile.
Typ s darčekom asi požijem.
V tomto pripade je CTR je 10% a konverzny pomer 2% - to je na B2B velmi slusne.
A ten darcek skuste radsej pouzit ako pozit :D
1. 8. 2013 09:32:04
https://webtrh.cz/diskuse/jak-delat-a-nedelat-b2b-marketing/#reply929018
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit