Zadejte hledaný výraz...

Jak bojovat proti flákačům pod cenou?

ejdamd
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
1. 7. 2009 15:07:02
Jsme dva živnostníci a vytváříme spolu na vedlejší úvazek webové stránky. Snažíme se odvádět kvalitní práci za fér ceny. U toho oba pracujeme na HPP jinde. To jen pro nastínění
Nedávno se nám stalo, že nám byla vyfouknuta zakázka někým kdo nabídl poloviční cenu oproti naší a ještě přihodil překlad do němčiny. Netaháme ceny nijak vysoko, takže pracoval určitě pod cenou. Výsledek jeho práce jsem zatím neviděl, ale buď to naháže do nějaké šablony, nebo je blázen, nebo fakt zoufale hledá práci :D .
To nad čím v poslední době přemýšlím jak v podstatě vyškolit během krátké schůzky pracovně vytížené podnikatele, kteří třeba internetu a webu moc nerozumí, že se jim vyplatí investovat do naší práce a proč. Jak v podstatě konkurovat těm, kteří mu budou nabízet až po nás. Čím přidat hodnotu naší nabídce.
Bohužel nás nenapadlo mu ukázat naše reference, protože jsme v podstatě počítali s tím, že si web nechá vytvořit od nás. :frown:
Také bylo zajímavé, že se nám onen zákazník ani neozval a o tom, že tvorbu svého webu zadal někomu jinému jsem se dozvěděl od kamaráda, který pro něj zařizoval něco jiného.
Jak se snažíte působit na zákazníky, tak aby jste předem znemožnili konkurenci a zakázka určitě připadla vám??
1. 7. 2009 15:07:02
https://webtrh.cz/diskuse/jak-bojovat-proti-flakacum-pod-cenou/#reply329163
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
1. 7. 2009 15:18:42
ukazat reference, dat cenik, nechat rozhodnuti na zakaznikovi... pokud jste dobri tak k soibe nemusite tahat zakazniky pokoutnym premlouvanim, prijdou sami a to v takove mire, ze nebudete ani stihat ty zakazky delat... pak vas jeden ztraceny zakaznik vubec nezaskoci a bude vam to i jedno...
1. 7. 2009 15:18:42
https://webtrh.cz/diskuse/jak-bojovat-proti-flakacum-pod-cenou/#reply329162
Proč, když je někdo levnější než vy, je hned flákač? Proč z lidí, co mají lepší ceny, hned děláte nějaké zločince, co podvádí své zákazníky, kašlou na svojí práci a jsou špatní?
Je na tom snad něco zlé, že je ochotný v rámci konkurenčního boje jít níž s cenou? Možná by pomohlo, kdyby jste místo neustálého brečení, jak je ten svět špatný, že lidé jsou zlí a blbí, že vždycky naletí těm podvodníkům, začali pracovat třeba efektivněji.
To samé tady platí pro ty, co nedokážou přenést přes srdce, že je někdo ochotný registrovat 1Kč/katalog.
1. 7. 2009 15:19:08
https://webtrh.cz/diskuse/jak-bojovat-proti-flakacum-pod-cenou/#reply329161
Proč, když je někdo levnější než vy, je hned flákač? Proč z lidí, co mají lepší ceny, hned děláte nějaké zločince, co podvádí své zákazníky, kašlou na svojí práci a jsou špatní?
Je na tom snad něco zlé, že je ochotný v rámci konkurenčního boje jít níž s cenou? Možná by pomohlo, kdyby jste místo neustálého brečení, jak je ten svět špatný, že lidé jsou zlí a blbí, že vždycky naletí těm podvodníkům, začali pracovat třeba efektivněji.
To samé tady platí pro ty, co nedokážou přenést přes srdce, že je někdo ochotný registrovat 1Kč/katalog.
^^grimword^^
1. 7. 2009 15:19:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-bojovat-proti-flakacum-pod-cenou/#reply329160
Jan V.
verified
rating uzivatele
(27 hodnocení)
1. 7. 2009 15:28:56
U katalogů je ten problém, že to může dělat každý s prominutím blbec a tak studentíci co to dělaj, aby měli v pátek na pivo to můžou dělat za korunu. Ale může to za korunu dělat ten kdo to má jako část svých příjmů? Ne. To neni reálný. A ve chvíli kdyby mohli studentíci, takhle dělat cokoliv (třeba by všichni uměli programovat jak cvičený opice) a taky by to dělali jen za pivo, to by se pak business dělal s usměvem na rtech viď? :)
Každopádně u tvorby webů, to ještě až tak horký není, jenže podnikatlé, kteří si nechávají dělat web, nevědí co vlastně potřebují a tak nevidí rozdíl mezi kvalitním tvůrcem kvalitního webu a mezi studentem, co umí za "pár kaček udělat stránky".
No a to je to řešení. Ukázat tomu kdo do toho má investovat, proč má investovat do tebe a ne do toho študenta, co neplatí kancl, software, daně, sociální, zdravotní, poplatky za internet a podobně a umí za dvě stovky. Chyba byla, že jsi zákazníka nezasvětil, neřekl mu proč jsi dobrý, neukázal jsi mu reference. V podstatě sis na to odpověděl sám.
PS: Nepatřím mezi ty co to s těma katalogama nezkousnou. Já vím, že za mnou častou přijdou Ti, kteří mi práci zadávají napodruhý, protože Ti levný opravdu byli flákači.
1. 7. 2009 15:28:56
https://webtrh.cz/diskuse/jak-bojovat-proti-flakacum-pod-cenou/#reply329159
ejdamd
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
1. 7. 2009 15:49:17
Napsal Neregistrovaný;314373
Proč, když je někdo levnější než vy, je hned flákač? Proč z lidí, co mají lepší ceny, hned děláte nějaké zločince, co podvádí své zákazníky, kašlou na svojí práci a jsou špatní?
Je na tom snad něco zlé, že je ochotný v rámci konkurenčního boje jít níž s cenou? Možná by pomohlo, kdyby jste místo neustálého brečení, jak je ten svět špatný, že lidé jsou zlí a blbí, že vždycky naletí těm podvodníkům, začali pracovat třeba efektivněji.
To samé tady platí pro ty, co nedokážou přenést přes srdce, že je někdo ochotný registrovat 1Kč/katalog.
^^grimword^^
Ten nadpis jsem zapomněl okomentovat, samozřejmě jsem ho trochu přitvrdil, aby to někoho zaujalo a odpověděl. Nepovažuju lidi s levnější nabídkou za flákače.
Opravdu to není o efektivitě, protože jsme oba v HPP nemáme potřebu z nikoho drát peníze, takže ceny nastavujeme opravdu nízké. A je taky pravda, že znám lidi, kteří web vytvoří za 2000,- ale kvalita je v zadek.
Jeho nabídka byla 8000,- za web s předpokládaným rozsahem 15 podstránek plus německý překlad zhruba 10000 znaků textu (i s mezerami).
---------- Post was amended at 15:51 ----------
No a to je to řešení. Ukázat tomu kdo do toho má investovat, proč má investovat do tebe a ne do toho študenta, co neplatí kancl, software, daně, sociální, zdravotní, poplatky za internet a podobně a umí za dvě stovky. Chyba byla, že jsi zákazníka nezasvětil, neřekl mu proč jsi dobrý, neukázal jsi mu reference. V podstatě sis na to odpověděl sám.
Asi máš pravdu, začal jsem to psát a tím jsem si to v té hlavě utřídil. Stejně si myslím že by bylo zajímavé napsat sem nějaké zajímavé postupy jak dostat zákazníka na svou stranu.
---------- Post was amended at 16:09 ----------
Napsal AlesiBoss;314369
ukazat reference, dat cenik, nechat rozhodnuti na zakaznikovi... pokud jste dobri tak k soibe nemusite tahat zakazniky pokoutnym premlouvanim, prijdou sami a to v takove mire, ze nebudete ani stihat ty zakazky delat... pak vas jeden ztraceny zakaznik vubec nezaskoci a bude vam to i jedno...
Určitě, jenom mě to zamrzelo a začal jsem nad tím přemýšlet. Moje práce je vytvářet kvalitní webové prezentace, snažím se mít spokojeného zákazníka a zároveň zkvalitnit český internet. Takže jestli ta levná prezentace bude špatná tak je to taková dvojitá rána. Třeba ale nebude a budeme muset zefektivnit :D
Nechtěl jsem žádné pokoutné přemlouvání, tohle nikdy nechci dělat. Kamarád co dělá obchodního zástupce mi ztracení téhle zakázky vyčetl jako chybu, na takové lidi se prý musí jinak. Proto jsem na webtrhu chtěl najít nějaké dobré rady jak na to.
1. 7. 2009 15:49:17
https://webtrh.cz/diskuse/jak-bojovat-proti-flakacum-pod-cenou/#reply329158
To máš tak - pokud jsi živnostník, tak se od tebe očekává, že si budeš schopen shánět zakázky nejen nějakým kamarádstvím a tím, jakože je domluveno s klientem, že si to nechá udělat u tebe. Ten, kdo ti zakázku přebral, může třeba dělat pod cenou, každopádně je schopnější diplomat než ty. Kdoví, třeba to umí lépe a stráví nad tím méně času.
Jelikož se pohybuji především na internetu a až poté se setkávám se zákazníky naživo, je portfolio základ. Poté nastupují spokojení klienti, vysvětlení proč taková cena (vyšší kvalita), ideálně můžeš se zákazníkem chvíli rozprávět o tom, co umíš, a případně přitlačit na konkurenci kritikou jejich výtvorů.
Samozřejmě jsou také různí zákazníci a pokud se ti poté ani neozval, tak takový zákazník za to snad ani nestojí. Pokud postrádá slušnost, tak určitě.
Pokud nejsi schopen obhájit svoji vyšší cenu, nemůžeš konkurenci shazovat tím, že je to neumětel, který pracuje pod cenou. Pokud mezi vámi není jiný rozdíl než cena, zákazníka to nezajímá a naopak to o tobě dělá další špatný obrázek. Myslím také, že ne každého zákazníka zajímá, zda je to ruční práce nebo šablona (což by ovšem měl slušný člověk samozřejmě uvést) k systému, se kterou je méně práce, a pokud je to legálně v pořádku (třeba nedávno jsem dělal šablonu na drupal), tak tím klient ušetří a tvůrce šablony má výhodu.
1. 7. 2009 16:30:54
https://webtrh.cz/diskuse/jak-bojovat-proti-flakacum-pod-cenou/#reply329157
Kvalita
Rychlost
Cena
Dvě jsou na úkor třetího. Vyšší cena musí být podmíněná kvalitou a rychlostí. A musíte být samozřejmě schopní zákazníka přesvědčit. V tom jsou nejlepší reference a ústní doporučení.
1. 7. 2009 17:36:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-bojovat-proti-flakacum-pod-cenou/#reply329156
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
3. 7. 2009 20:54:35
Ja se k tematu muzu vyjadrit z pozice copywritera, kdy casto resim totez a musim souhlasit s tim co pise Tyler_Durden. Je spousta studentiku, kteri o tom nevedi prakticky nic, ale maji nizke ceny (jen aby dostali zakazky). Spousta lidi jim na tuto taktiku skoci, jelikoz pak maji jeste dobry pocit jak jsou chytri a vydelali. Ovsem my co se tim zivime (potazmo zivime nejen sebe) skutecne jen tezko budeme pracovat za 100-200 Kc/NS (v lepsim pripade).
Soucasne souhlasim i s nazorem, ze kdo ma zajem o kvalitu, ten si k ni cestu najde. Neodpustim si v teto souvislosti dodatek, ze co jsem az doposud zjistil, tak konkretne na WebTrhu o ni nema zajem nikdo. :)
Jinak opravdu nechci tvrdit, ze kazdy student s nizkou cenou je flakac, ale parkrat jsem vyzkousel (programovani, grafika) a moje osobni zkusenosti jsou prozatim katastrofalni. Nejvetsi problem nevidim ani tak v tom, ze odvedena prace by byla vyslovene spatna - ale v tom, ze tito lide jsou naprosto neschopni dodrzovat smluvene terminy. Nebavi me zkratka kazdy tyden poslouchat reci o zformatovanem harddisku, zakoncene tim, at to tedy zadam ke zpracovani nekomu jinemu (to ve chvili, kdy uz si nesmele dovolim hlasit se o vysledek o neco durazneji).
3. 7. 2009 20:54:35
https://webtrh.cz/diskuse/jak-bojovat-proti-flakacum-pod-cenou/#reply329155
unlucky
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
9. 11. 2009 11:45:24
zde se musím zastat "studentíků". Mluvíte o studentech jako by to neuměli dobře a nebo odváděli práci mizerně a nabízejí to co není v jejich silách jenom, aby dostali zakázku. V praxi ano, Někdy je to pravda ale to ještě neznamená, že by všichni dělali špatně. Neházejte všechny do jednoho pytle. A pokud nabízejí něco, co pak nesplní, aby dostali zakázku ... Pro (většina) studenta je lepší špatná práce než žádná práce. Já bych dělal to samé :P
Jinak něco z osobních zkušeností
Cenu NENAVRHOVAT, ale říct, kolik za to CHCI
když navrhujete, tak určitě řekne, že to bude drahé a navrhne nižší cenu
Když máte pevnou cenu, tak "vypadáte" seriózněji než někdo, kdo smlouvá
reference ukázat (pokud nemáte, tak vytvořte osobní nebo cokoli abyste nalákali zákazníka na výsledky)
Vysvětlit nebo mluvit v "odborném" jazyce, aby věděli, že jste odborník :D
9. 11. 2009 11:45:24
https://webtrh.cz/diskuse/jak-bojovat-proti-flakacum-pod-cenou/#reply329154
Michal
verified
rating uzivatele
(46 hodnocení)
9. 11. 2009 11:52:33
Mas dva druhy zakaznikov:
1. Ide im o kvalitu a na cenu az tak nehladia. pomer cena a kvalita je 20 ku 80%
2. Ide im iba o cenu. kde je pomer cena a kvalita 80 ku 20%
Dalsou vecou jje, ze s vacsinou klientou komunikujes cez mail alebo telefonicky. Cize vhodne je urobit si prezentáciu (co poskytujes, ako to robis, a nejake referencie). pri maily je dolezite aby si klienta zaujal a dotycný klient uz nehladal dalej. Skus mu ponuknut nejaky bonus (reklama zadarmo, aktualizacie, servis- proste nieco co robis Ty a nemusis platit niekomu inemu).
Co sa tyka cien. Niekto radsej zarobi 2000 Kc ako by nemal zarobit nic. To je ten problem, že student ktorí to ma len ako bokovku to spravi aj za 2000 a ma krasny vikend za to. ty ked si musis platit odvody a ine blbosti tak nemozes ist pod urcity cenu lebo by si bol v minuse.
9. 11. 2009 11:52:33
https://webtrh.cz/diskuse/jak-bojovat-proti-flakacum-pod-cenou/#reply329153
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
9. 11. 2009 12:09:11
S tymto sa tiez casto stretavam. Jedine riesenie je podla mna portfolio. Proste tvoja praca musi za teba povedat ze za to stojis. Pis blog o tom co robis, nech ma pripadny zakaznik lepsi prehlad o tom co robis, ako to robis, rpeco to robis a aky mas k svojej praci pristup. Viac sa podla mna robit neda. Ak samozrjeem neratam osobny kontakt, kde svoju cenu musis vediet obhajit/vediet sa predat.
9. 11. 2009 12:09:11
https://webtrh.cz/diskuse/jak-bojovat-proti-flakacum-pod-cenou/#reply329152
ejdamd
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 11. 2009 15:55:48
No tak nakonec to opravdu byla patlanina, nedotáhnuté do konce, chyby v kódu apod. Německý překlad nikde... Patlal se ukázal...
Jinak díky všem za příspěvky. Za dobu od založení tohoto threadu jsme se ucházeli o několik zakázek a některé i zrealizovaly. Na základě dalších zkušeností jsem zjistil že konkurovat levným patlalům (tak neoznačuju studenty, ani nikoho jiného, tak označuju jednoduše levné patlaly) prostě nejde.
Jak už se tu psalo, reference, blog, poskytnutí výhod... ještě mě napadlo nabídnout dvojí cenu, jednu extrémně nízkou s tím že se zákazníkovi zdůrazní omezení z toho vyplívající a také standardní cenu za kvalitně odvedenou práci. Ještě jsem to nezkoušel, trochu se bojím že by pak většina volila levnější variantu, kde je zisk menší.
Přesvědčovat někoho na něco už samo o sobě působí nedůvěryhodně a pokud nechce kvalitu a nedokáže zhodnotit výhody, které mu budou plynout pokud nechá práci odvést nás tak takového zákazníka stejně ani nechceme.
9. 11. 2009 15:55:48
https://webtrh.cz/diskuse/jak-bojovat-proti-flakacum-pod-cenou/#reply329151
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
9. 11. 2009 16:51:29
Levní patlalové v naprosté většině případů studenti jsou, jednoduše proto, že pokud by se někdo pokoušel živit levnou grafikou, musel by to být šílenec, protože i kdyby sehnal dost zakázek, neměl by na to čas.
Tudíž ruku v ruce s tím jde to, že když se něčemu nevěnuji naplno, svádí to k zanedbávání, protože přeci o nic moc nejde - takhle přemýšlí mnoho lidí. Takže logicky docházím ke krutému závěru, že většina studentů moc neví co dělá, není spolehlivá a má nízké ceny. To potvrzují nejen moje zkušenosti s tím, co vidím kolem sebe, ale také vyprávění mých klientů.
@unlucky: Pár zodpovědných, schopných, kvalitních studentů znám, ale ti poté také nedělají za směšné ceny, protože ví, za co jejich práce stojí.
Kvalitní a levná práce zkrátka v naprosté většině případů buď neexistuje, nebo je v tom nějaká bota.
9. 11. 2009 16:51:29
https://webtrh.cz/diskuse/jak-bojovat-proti-flakacum-pod-cenou/#reply329150
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
9. 11. 2009 18:25:29
ejdamd: urcite nevymyslaj s dvojitymi cenami. Pekne sa drz svojej jednotnej pevnej ceny.
9. 11. 2009 18:25:29
https://webtrh.cz/diskuse/jak-bojovat-proti-flakacum-pod-cenou/#reply329149
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit