Zadejte hledaný výraz...

Iracionální chování – Dan Ariely – využití v obchodě

David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
19. 3. 2013 13:18:40
Přeji všem pěkný den,
jistě zde bude mnoho lidí, kteří toto video již viděli-
http://www.videacesky.cz/navody-dokumenty-pokusy/vsichni-se-chovame-iracionalne
Dan v něm vysvětluje že přestože si myslíme, že děláme vlastní rozhodnutí, dělají je za nás jiní lidé.
Nejvíce mě zaujal experiment v čase 13:50 který ukazuje význam věcí které sice nikdo nechce (nekoupí neokomentuje atd) ale právě tato věc má zásadní vliv na naše rozhodnutí
Samozřejmě se ihned nabízí možnost obchodního využití a ktomu všemu směřuje můj dotaz a kolem čeho bych chtěl rozvířit diskusi.
PŘÍKLAD:
Mám zboží které nakupuji za 20 korun a prodávám za 70 - toto zboží mám fyzicky doma a dodání ihned.
pak mám stejné zboží ( kvalita,matroš, provedení) nicméěn toho dodávám na droppship a nakupuji tedy za 45 a tudíš prodávám za 85 - stejný zisk jako v prvním případě - dodání do 5 dní.
Jediný rozdíl je ve variacích a barvách ty jsou různé.
Mým cílem je prodávat hlavně to co mám skladem já a co mě zajímá a jaký na to máte názor vy:
1)-rozdělit zboží podle značek a upozornit zákazníky na tento fakt tím, že napíšu že tyto věci jsou stejné ale tohle je náš pilotní produkt a proto je to levnější a tím je na to upozornit?
2)- nebo to napráskat do 1 kategorie zboží a nechat je udělat dle Dana Arieliho to co co chci já? Aby logicky za stejnou věc zalplatili méně a snažili se vybrat moje zboží?
3)- pokládám si otázku jestli si nebudou myslet že to levnější zboží je menší kvality v případě zvolení bodu 2
-----------------------------------
Důležitá poznámka - zboží v cenové relaci 85 kč je i tak cenově kokurence schopné !
Díky za podnětnou diskusi, snad jsem to napsal srozumitelně.
dK
19. 3. 2013 13:18:40
https://webtrh.cz/diskuse/iracionalni-chovani-dan-ariely-vyuziti-v-obchode#reply880034
mujfibi
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
19. 3. 2013 18:30:51
Myslím, že se to už řešilo ;-) použij vyhledávání.
19. 3. 2013 18:30:51
https://webtrh.cz/diskuse/iracionalni-chovani-dan-ariely-vyuziti-v-obchode#reply880033
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 3. 2013 22:33:52
To přeci není totéž.
Tištěné nebo elektronické verze časopisu jsou dva různé produkty. Oba dva musí být vyrobeny. Jak je jednou vyrobili, tak to lze považovat za utopené náklady. To znamená, že prodejem, kteréhokoliv produktu snižují svoji ztrátu do okamžiku než se náklady a výnosy vyrovnají, pak to již nese zisk. Kdyby prodali jen elektronickou verzi, tak by museli nést náklady na tisk. Pokud prodají jen tištěnou verzi, tak musí nést náklady i na elektronickou verzi. Když však dají stejnou cenu za obě média jako za tištěnou verzi, budou si to lidé vykládat jako výhodu, kterou mají zadarmo. Je to dáno vnímáním produktu jako celku. Přitom vydavatelství ví, že číst obě vydání nikdo nebude. EDIT: to hlavní jsem tady nenapsal ;o) jim se zvýší celkový počet objednávek, tedy zvýší se průměrný příjem na jednotku produkce a klesne průměrný náklad na jednotku produkce
To co máš ty je rozšíření nabídky, kterou nakupuješ just in time, a která může nést výhody i rizika. Výhody jsou, že potěšíš více lidí a nevýhodou bude, že větší množství jim bude přinášet méně radosti.
Podle mě je tam rozdíl v koncové ceně minimální. Nabízí se otázka proč chceš zavést nový produkt, když tě zajímá prodej toho stávajícího.
Pokud by jsi přesto chtěl zjistit jak se lidé rozhodují o ceně, nejjednodušší by bylo vzít stávající zákazníky a udělat cenový průzkum u nich. Spolehlivost takového průzkumu lze spočítat.
Druhou možností je analýza chování lidí na webu s novým produktem nebo A/B testování.
Pokud by jsi chtěl využít omezené racionality v obchodu, bylo by nutné produkt nějak odlišit od konkurentů a vybavit nějakým emotivním příběhem.
19. 3. 2013 22:33:52
https://webtrh.cz/diskuse/iracionalni-chovani-dan-ariely-vyuziti-v-obchode#reply880032
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit