Zadejte hledaný výraz...

Investovat do reklamy i když není potřeba?

Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
20. 8. 2013 14:00:57
GA používám již dlouho. Ale náš web je pouze prezentační a spolupráce se domlouvá po emailu nebo telefonu. Takže měřím zdroje návštěvnosti, ale nikoliv konverze. Dost možná je můj pohled na PPC mylný a právě proto jsem založil tento topic. Rád bych se na to totiž podíval i z jiného pohledu.
20. 8. 2013 14:00:57
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/strana/2#reply935794
Jakub Pejzl
verified
rating uzivatele
20. 8. 2013 14:02:46
GA používám již dlouho. Ale náš web je pouze prezentační a spolupráce se domlouvá po emailu nebo telefonu. Takže měřím zdroje návštěvnosti, ale nikoliv konverze. Dost možná je můj pohled na PPC mylný a právě proto jsem založil tento topic. Rád bych se na to totiž podíval i z jiného pohledu.
Každý máme jiný názor na tuto problematiku. Zkus třeba na 1-2 měsíce zkusit někam hodit PPC a měř konverze. Sám už poznáš jestli to bylo úspěšné nebo ne.
20. 8. 2013 14:02:46
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/strana/2#reply935793
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
20. 8. 2013 14:03:04
Napsal Comanch;988117
GA používám již dlouho. Ale náš web je pouze prezentační a spolupráce se domlouvá po emailu nebo telefonu. Takže měřím zdroje návštěvnosti, ale nikoliv konverze. Dost možná je můj pohled na PPC mylný a právě proto jsem založil tento topic. Rád bych se na to totiž podíval i z jiného pohledu.
Spolupráce po emailu = vyplnění formuláře = konverze. Stejně tak lze i z telefonátu a pozdější komunikace zjistit, jestli je klient z PPC.
20. 8. 2013 14:03:04
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/strana/2#reply935792
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
20. 8. 2013 14:08:29
Napsal Comanch;988107
Bohužel asi není způsob, jak změřit konverzi z různých reklamních kanálů.
Chtělo by to začít přemýšlet i trochu kreativně, zvlášť když jde o reklamu. I když to třeba nemůžete změřit "natvrdo" podle kódů na webu, můžete dát do PPC reklamy nebo na banner třeba slevový kód nebo dárek zdarma, pokud vám ten kód při objednávce v mailu / po telefonu / osobně sdělí.
20. 8. 2013 14:08:29
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/strana/2#reply935791
ora
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
20. 8. 2013 16:03:03
to Comanch: PPC a bannery jsou velmi efektivní, pokud to umíte změřit. Když budete chvíli přemýšlet tak stačí web správně upravit. Například telefon dáte pouze na "kontakt stránku" - a její návštěvu budete považovat za konverzi. Neznamená to rovnou uzavření obchodu, ale určitou vypovídací hodnotu to má.
Přidat formulář kde za vyplnění emailu klient dostane něco užitečného (v elektronické podobě) taky funguje. To samé kontaktní formulář. Atd.
BTW: PPC není vtíravá - naopak dobře nastavená kampaň ukazuje lidem co to hledají.
Jinak v podnikání vítězí ten kdo si dokáže dobře spočítat ROI - return of investment. Tj. o kolik vyděláte čistého víc, než jste do investice vložil.
Spoléhat se jenom na zdroj návštěvnosti z vyhledávačů je dost rizikové - stačí změna algoritmu a jste bez zakázek...
20. 8. 2013 16:03:03
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/strana/2#reply935790
Bohužel asi není způsob, jak změřit konverzi z různých reklamních kanálů.
Segmentuj alebo zomri! Na internete ide merat skoro vsetko proti offline svetu velmi lacno a k dipozicii mate mnzostvo dat, ktore len staci zozbierat a analyzovat a segmentovat. Kto tak nerobi doslova skodi vlastnemu biznisu kto nesegmentuje zomrie :).Pokial si dokazete zabezpecit data kvalitativneho charakteru, ktore dokazete segmentovat ich analyzou si budete vediet zodpovedat otazky, ktroe budu viest k spravnym obchodnym rozhodnutiam.
Analýza výkonu jednotlivých zdrojov návstevnosti a jej následná segmentácia je pre analyzu vykonu kampani a jej optimalizaciu klucova.
GA používám již dlouho. Ale náš web je pouze prezentační a spolupráce se domlouvá po emailu nebo telefonu. Takže měřím zdroje návštěvnosti, ale nikoliv konverze. Dost možná je můj pohled na PPC mylný a právě proto jsem založil tento topic. Rád bych se na to totiž podíval i z jiného pohledu.
Telefonicke hovory ide merat ako konverziu zdroja online kanalu relativne jednoduchym sposobom. Tazsie by to uz bolo kebyze vas niekto vidi na bilboarde potom vyhlada vas web a zavola vam, ale aj toto je meratelne i ked su data nepresne na zaklade vyvoja trendu sa da ten dosah merat.
Staci upravit vas eshop system tak aby dokazal na zaklade suborov cookies alebo aj na zaklade URL adresy refferalu identifikovat znacku kampane a zobrazi na webe ine telefonne cislo.
V praxi to potom znamena, ze na stole vam zvoni cereveny telefon vola clovek co prisel na we z PPC. Dalsia moznost je na stranky umiestnit prvok s moznostou vlozit telefonne cislo "Zanechajte nam telefon zavolame spat" Zvysi vam to trosku naklady, ale myslim si ze jej to prijatelne okrem toho vam to ako benefit zdvihne aj konverzie.
Reverznou analyzou konverznej cesty sa tak dostanete nielen k zdroju, ale aj ku konkretnej kampani, mediu, obsahu ci dokonca konkretnemu KW, ktore vam privadza najviac telefonatov. A pokial mate cielom priradene hodnoty tak dokazete cez hodnotovy index analyzovat aj stranky ktore vam ku konverziam najviac prispievaju.
Pokusim sa trosku vniest svetlo do analyzy vykonosti grafickej reklamy. Graficku reklamu samozrejme merat ide v GA mate na to dimenziu plateneho vyhaldavania medium display v pripade ze mate na mysli reklamen bannery umiestnene mimo reklmnych jednotiek oznacte ich ako kampan cez _utm prametre.
V pripade grafickej reklamy musite brat do uvahy vpliv znacky kampane. Graficke media nedosahuju taku vykonnost ako ine media pretoze uzivatelov ovplivnuju pasivne a ni tym ze na reklamy klikaju. Miera opustenia vstupnej stranky byva pomerne vysoka pretoze i v pripade ze je 70-80% nemusi sa jednat o katastrofu, hlbkovou analyzou zdrojov vstupnych stranok vylucte nekvalitne weby.
Navtevnost z grafickej reklamy by amala byt este pomerovo pocitana voci pozctu zobrazeni to vsak musite previest mimo GA vo vasom systeme PPC.
Mire opustenia vstupnej stranky vzhladom k povahe reklamy nie je metrikou, ktora by vypovedala o vykone pretoze graficka reklama je viacmenej orientovana na znacku.
Graficku reklamu aj vzhladom k tomu ze ide viacmenej o propagaciu znacky teda konverzia je nepravdepodobna (merat vykon grafickej reklamy na zakalde ocakavania okmazitej konverzie je velmi zavadzajuca podla mna zla strategia) odprucam mkerat cez metriky zapojenia uziavatelov a to hlavne doba na stranke a stranok na navstevu.
PPC v obsahovej sieti je silna zbran v dobrych rukach aj velmi ucinna. Tvrdenie, ze dokazete zacielit traffic z organiku presnejsie na svtupne stranky ktore budu viest ku konverziam je postavene na vode. Obrovskou vyhodou PPC oproti organickemu vyhladsavaniu je praveze mzonost presne zacielit vdaka segmentacii navstevnosti na zaklade Kampane, zostavy, KW ale aj textu reklamy, kW zadaneho do vyhaldavnia ale aj KW ktore reklamu spustilo alebo dokonca vstupnej stranky.
Vhodnou strukturou uctu na zaklade klasifikacnej analyzy vyhladavcich dopytov doakazete rozsekat segment trhu na drobne a na kazdy presne zacielit.
Vysoka relevancia dobry text reklamy, moznost testovat vykon jednotlivych inzeratov a vstupnych stranok pouzit dynamicke vkladanie textov ci relevanciu k KW este zvysite.
Toto je vsak jedna strana mince, druha je ze bez dokladnej pripravy startegie a naslednej analyzy, rychlych rozhodnuti a okamzitej akcie (optimalizacia, zvysenie rozpoctu rakcia na trendy trhu) vela vody vo vysokonkurencnom prostredi kde navic este nemate co ponuknut s obmedzenym budgetom nenamutite :)
V PPC mozete mat ziskove kampane a potom tam mozete mat aj stratove, ktore generuju este vacsie zisky. Aj toto je v PPC mozné!
Odpovedou je multikanalova anlyza....
21. 8. 2013 02:04:32
https://webtrh.cz/diskuse/investovat-do-reklamy-i-kdyz-neni-potreba/strana/2#reply935789
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit