Zadejte hledaný výraz...

(internetovy) pruzkum trhu

Mat.
verified
rating uzivatele
6. 5. 2012 20:15:10
zdravim,
chtel bych se zeptat jestli nemate nekdo zkusenosti s delanim pruzkumu trhu, premyslim nad jednim projektem (online sluzba) a rad bych zjistil, predtim nez do toho nastrkam hromadu penez a casu, jestli by o to lidi meli zajem. Prosim vas o vase osobni zkusenosti s provadenim vlastniho pruzku pripadne o zkusenosti s nejakou agenturou ktera pruzkumy provadi atd.
vsem predem mnohokrat dekuji
6. 5. 2012 20:15:10
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-pruzkum-trhu/#reply762293
1. Vytvořte si testovací cílovou stránku, na které stručně popíšete produkt, naznačíte plánované cenové rozmezí a umožníte návštěvníkům nechat svůj email pro oznámení o spuštění
2. Nakupte PPC reklamu
3. Sledujte míru prokliku a konverze
Delší návod je tady
http://startupbound.com/how-i-quickly-test-and-validate-startup-ideas/
nebo tady http://answers.onstartups.com/questions/37791/what-is-the-right-way-to-test-an-idea-using-a-landing-page
6. 5. 2012 20:31:00
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-pruzkum-trhu/#reply762292
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
6. 5. 2012 21:25:44
Este lepsie by bolo vytvorit komplet skusobnu stranku, vratane ceny, popisu a pod. s moznostou realneho kupenia (objednania) (alebo viac stranok s roznymi cenami).
Nasledne body 2 a 3 podla Martina hore.
Kazdemu, kto kupi (neexistujucu sluzbu) s nejakym vhodne znejucim ospravedlnenim vratite plnu sumu (prip. sumu +10%, prip. sumu + nejaky darcek)
Na takyto test Vam staci pomerne malo penazi
6. 5. 2012 21:25:44
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-pruzkum-trhu/#reply762291
Nebo můžete transakci zastavit těsně před zaplacením s citlivým vysvětlením, že jde o test zájmu, to je asi lepší, než si nechat zaplatit za neexistující službu. :)
Ale v zásadě říkáme totéž - vytvořte fiktivní službu/popis/včetně ceníku, dostaňte na ni reálné návštěvníky a měřte jejich zájem.
Je to nejlevnější a nejrychlejší průzkum trhu online, mnohem lepší než vám dokáže udělat jakákoliv agentura.
6. 5. 2012 21:29:39
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-pruzkum-trhu/#reply762290
vmoutvic
verified
rating uzivatele
6. 5. 2012 22:58:46
Tak sice získáte dobrý průzkum zájmu, avšak s velkou pravděpodobností naštvete většinu potencionálních zájemců. Například já bych si po takovémto testu u vás nekoupil ale vůbec nic. Může se to také obrátit proti vám.
6. 5. 2012 22:58:46
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-pruzkum-trhu/#reply762289
Mat.
verified
rating uzivatele
6. 5. 2012 23:38:02
dekuji za zajimavy tip jak si prozkoumat trh, rozhodne si prectu (zitra) odkazy od pana Schlemmera, napad nezatracuji, rozhodne me takove reseni nenapadlo. mate s tim nekdo osobni zkusenost? jak zajem dopadl a byli takove i realne vysledky a jak to vnimali lide? nema treba vmoutvic pravdu?
nejake dalsi napady jak zjistit jestli je o produkt (sluzbu) zajem?
6. 5. 2012 23:38:02
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-pruzkum-trhu/#reply762288
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 5. 2012 01:08:54
Další nápady:
1. zapomeňte na to co tu bylo napsáno (response rate na PPC bude 0,00000000000000001% a jak tu někdo psal ještě lidi naštvete)
2. zapomeňte na zběsilý e-mail s pozvánkou do dotazníkového šetření (response rate na CAWI je dlouhodobě kolem 3% a vy potřebujete alespoň 200-300 relevantních odpovědí, aby se na tom dalo dělat segmentační třídění a mohl jste tak vyloučit chyby 1. druhu)
2. stanovte si cíle
3. koukněte jestli už ten problém někdo neřešil buď u nás nebo v zahraničí (různé monitory tisku, studentské rešerše z VŠ - ty zahraniční)
4. získejte max. dostupných informací
5. pokud nebude dostatek informací, tak sestavte kvalitativní dotazník a ptejte se u cílové skupiny na motivace k rozhodování, k potřebám ve vztahu s vaší službou
6. až budete mít dostatek informací, tak sestavte výzkumné otázky a hypotézy, které chcete potvrdit nebo vyvrátit
7. stanovte vzorek z populace (cílové skupiny) buď náhodně nebo kvotním výběrem.
8. pokud chcete mít opravdu reprezentativní vzorek, tak by bylo vhodné poměřovat získané odpovědi s kvótou. pokud nesouhlasí, tak došetřit kvótu (viz. statistický úřad).
9. provedete kvantitativní výzkum, aby jste zjistil jestli se závěry vztahují i na celý vzorek z populace. ideálně telefonický.
10. vytřiďte, kategorizujte a vyhodnoťte získaná data
11. udělejte rozhodnutí k úspěšnému businessu ;o)
7. 5. 2012 01:08:54
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-pruzkum-trhu/#reply762287
Mat.
verified
rating uzivatele
7. 5. 2012 15:55:51
vypada to tak ze s tim mate uz zkusenosti, je tomu opravdu tak? pokud ano rad bych si o tom promluvil vice a pripadne se muzeme i sejit
7. 5. 2012 15:55:51
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-pruzkum-trhu/#reply762286
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 5. 2012 16:19:12
Napsal Mat.;792856
vypada to tak ze s tim mate uz zkusenosti, je tomu opravdu tak? pokud ano rad bych si o tom promluvil vice a pripadne se muzeme i sejit
trošku jo. základní informace můžeme vyřešit přes PM. můžete poskytnout základní informace o odvětví neb typu businessu, cílové skupině a řádově o jak velkém businessu se bavíme do PM? sestavil bych metodiku a finanční náročnost v hrubých číslech a pokud by to pro Vás bylo zajímavé, tak bychom dali schůzku, detailně bychom to probrali, já bych dopřesnil cenu a mohli bychom se do toho pustit.
7. 5. 2012 16:19:12
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-pruzkum-trhu/#reply762285
Jan Stejskal
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
7. 5. 2012 17:48:14
Napsal Bedříšek;792698
Další nápady:
....
Teoretické, nákladné a složité řešení bez reálných výsledků. Budete mě otravovat telefonem, emailem? A neukážete ani službu, o kterou se jedná? Tak vám telefon okamžitě položím, i když bych mohl být potencionální klient. Ať tedy zvolíte jakýkoliv vzorek populace, vždy budete testovat jen ty, kteří vám telefon nepoloží, čímž testujete něco zcela jiného.
7. 5. 2012 17:48:14
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-pruzkum-trhu/#reply762284
Mat.
verified
rating uzivatele
7. 5. 2012 17:59:26
a jakou formu by jste zvolil teda vy?
7. 5. 2012 17:59:26
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-pruzkum-trhu/#reply762283
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 5. 2012 18:14:09
Napsal Jan Stejskal;792879
Teoretické
Ad. teoretické - teorie a praxe spolu kooperují. vše co kolem sebe vidíte je postaveno na teorii. teorie je sestavena z mnoho předchozí praktických zdarů či nezdarů.
Ad. nákladné - pokud jsou náklady ev. ztráty na výzkum nižší než náklady ev. ztráty na realizaci projektu, pak to není nákladné. jednoduše volíte menší ztrátu.
Ad. složité - ano je to trochu složitější, ale když chcete udělat nějaké rozhodnutí, tak vám k tomu nepomůže dotazník ze střední školy
Ad. položíte telefon - ano to se stává. přesto je v republice 6mil. pracujících lidí, kterým lze zavolat a nám stačí kolem tří set, kteří jsou ochotni se o tom bavit. zcela určitě se v cílové skupině nebudou chovat stejně jako vy.
Ad. neukážu službu - ano, to máte pravdu, ale my nehledáme odpověď typu Henry Ford - Potřebovali by jste nové auto? Ani ne, spíš bych potřeboval nakoupit tři koně. Hledá se přeci motivace, potřeby k tomu zda služba má šanci na úspěch, hledají se problémy, které lidi trápí a službou se je snažíte vyřešit.
7. 5. 2012 18:14:09
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-pruzkum-trhu/#reply762282
Jaká je řádová cena telefonického dotazníku v objemu, jaký navrhujete, včetně návrhu a zpracování výsledků?
Jaké konkrétní zkušenosti máte s tím, že "response rate na PPC bude 0,00000000000000001%"?
7. 5. 2012 21:08:24
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-pruzkum-trhu/#reply762281
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 5. 2012 21:50:28
Napsal Martin Schlemmer;792942
Jaká je řádová cena telefonického dotazníku v objemu, jaký navrhujete, včetně návrhu a zpracování výsledků?
Jaké konkrétní zkušenosti máte s tím, že "response rate na PPC bude 0,00000000000000001%"?
na tu věc nelze odpovědět paušálně, protože máte kolem 14 základních typů výzkumu a můžete použít jen jeden nebo všechny. Někdy nemáte dostatek informací, tak musíte dělat před výzkumy. Opravdu to nelze paušálně určit.
zkušenosti jsou takové, že když uděláte výzkum trhu tak, že někam umístíte dotazník a uděláte PPC reklamu, tak bude velmi malé procento lidí, kteří budou chtít kliknout na něco jako výzkum, pokud uděláte nějaký nesouvisející název, tak budou zase naštvaní, protože nedostanou co by chtěli. V prvním případě čekáte velmi dlouho na prokliky. V druhém případě máte prokliky hned, ale zase tam jsou naštvaní lidé, kteří neodpovídají. teda jako pokud jste neměl na mysl nějakou anketu, ale to do výzkumu, který má rozhodnout o businessu nepatří.
7. 5. 2012 21:50:28
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-pruzkum-trhu/#reply762280
Četl jste ty odkazy, které jsem sem posílal? Popisují funkční a ověřený low-cost okamžitý průzkum trhu, který nepotřebuje zpracování agentury.
7. 5. 2012 21:54:23
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-pruzkum-trhu/#reply762279
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit