Zadejte hledaný výraz...

Internetový obchod a uplatnění záruky

djtraged
verified
rating uzivatele
14. 11. 2010 15:32:33
Dobrý den,
chci si koupit z e-shopu mobil. Jak bych měl později postupovat s uplnatněním záruky, kdyby tento e-shop už neexistoval? Stačí s mobilem např. značky Samsung zajet do nejbližšího servisu (bez ohledu na to kde jsem mob. koupil) a tam uplnaňovat záruku?
Děkuji za odpovědi
14. 11. 2010 15:32:33
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-obchod-a-uplatneni-zaruky#reply583888
To by mě také zajímalo, protože vyřizování reklamace přes poštu s eshopem je podle mě zdlouhavé a nepraktické, jak to lze jinak?
14. 11. 2010 16:06:51
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-obchod-a-uplatneni-zaruky#reply583887
Jan Kroupa
verified
rating uzivatele
(120 hodnocení)
14. 11. 2010 16:13:56
Moje zkušenost - IT a podobné věci nakupuji na Alze, kde je u každého produktu uvedeno, kde uplatnit záruku. Např. u těchto sluchátek - http://www.alza.cz/koss-porta-pro-lehka-d47195.htm - je uvedeno "Záruka: 24 měsíců", přičemž po kliknutí na "24 měsíců" se objeví kontakt na servis. Sluchátka (a jiné produkty) posílám vždy na takto uvedenou adresu (společně s kopií nákupního dokladu od Alzy) a vždy vše vyřešeno k naprosté spokojenosti.
EDIT: Ještě jedna citace ze stránek Alzy: "Zboží, jemuž je na území ČR zajišťován autorizovaný servis, doporučujeme reklamovat v těchto servisech. Toto doporučení se týká následujícího zboží a smyslem je urychlení reklamačního procesu přímou reklamací."
14. 11. 2010 16:13:56
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-obchod-a-uplatneni-zaruky#reply583886
tomi
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
14. 11. 2010 22:49:24
Alzu osobně nedoporučuji! Ale k dotazu: pokud by eshop už neexistoval, neznamená to, že končí závazky vůči zákazníkům - tzn. záruka je stále minimálně 2 roky dle zákona na nové zboží, nebo i větší - dle výrobku a prodejce. Problémem ovšem někdy může být - "uhnat" prodejce - viz moje poslední zkušenost. Proto je lepší kupovat minimálně výrobky, které zde mají autorizované servisy - najdeš si na netu předem. Dále pak je vhodné nakupovat u zavedených či důvěryhodných e-shopů (audit SOS a různě oceněné shopy - nutno však dále dodat, že většinou si člověk více /Alza, Czech Computer/ či méně připlatí). Vždy je ještě lepší k dané značce autorizovaný servis trochu omrknout - podmínky na jejich webu atp.
14. 11. 2010 22:49:24
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-obchod-a-uplatneni-zaruky#reply583885
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
14. 11. 2010 22:58:07
Nikdy nikdo nekupujte mobil v levnejch eshopech, nebo kamennejch krámech. Zásadně běžte k oprátorovy!!
Ikdyby eshop existovat tak ve většině případů tahaj mobily z polska a s tim se Vám v aut. servisu vysmějou. Telefon musí být určen pro český trh a oficiálně dovežen!! V tomhle případě se ušetřený peníze, ikdyž může jít i o 1500kč vymstí!!
14. 11. 2010 22:58:07
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-obchod-a-uplatneni-zaruky#reply583884
djtraged
verified
rating uzivatele
15. 11. 2010 13:26:42
OK, takže konečný názor je jaký? Jde záruka uplatňit vždy u výrobce (v autor. servisu) nebo jen v některých případech?
15. 11. 2010 13:26:42
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-obchod-a-uplatneni-zaruky#reply583883
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
15. 11. 2010 13:33:14
Pokud to je oficiální dovoz, tak ano pokud ne a firma kde jste koupil zanikla máte peška ....
15. 11. 2010 13:33:14
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-obchod-a-uplatneni-zaruky#reply583882
- zaruka plati ze zakona vzdy u prodejce, to je zakladni stav
- vyrobce/distributor pak muze poskytovat nad ramec zakona dalsi zaruky napr. primo u sebe, delsi nez 24 mesicu, v siti servisu apod. muze, ale nemusi. to vetsinou dela v pripadech, ze si zakaznik koupi dany vyrobek v jeho oficialni siti, ci se jedna o produkt z oficialni distribuce do daneho statu. ale na druhou stranu vam tuto zaruku nad ramec zakona muze odmitnou uznat a muze vas poslat k prodejci, ale to se v podstate nestava.
- sedy dovoz nicemu nevadi az na to, ze zaruku je pak vetsinou treba uplatnit jen u prodejce, autoraky od toho davaji ruce pryc
- pokud subjekt zanikne, pak je nekolik scenaru. pokud firmu prevezme jina firma, pak vetsinou prebira i zavazky a tedy i reklamace puvodni. Pokud firma zanikne a je v likvidaci, pak se tyto naroky uplanuji u likvidatora, ale realne je pak smula. Pokud zanikne subjekt z oficialni site, tak vetsinou oficialni distributor/vyrobce umozni zbozi v oficialni siti servisu dale reklamovat. Problem by pouze nastal s odstoupenim od kupni smlouvy pri 3/4 reklamacich, tam by nebylo toto pravo po kom uplatnovat, jelioz subjekt jiz neexistuje (tudiz likvidator, ale z toho nic clovek nevytriska)
15. 11. 2010 15:33:26
https://webtrh.cz/diskuse/internetovy-obchod-a-uplatneni-zaruky#reply583881
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit