Zadejte hledaný výraz...

"Ideální e-shop"

mallat
verified
rating uzivatele
18. 6. 2007 21:23:39
Zdarvím,
patlám se teď trochu v teorii ideálního (nejlepšího, všeumějícího ...) e-shopu.
Jde mě o funkce jak ze strany uživatelů (běžný návštěvník, firma ..), tak ze strany prodávajícího obchodníka a i další. Nejde teď o to, jestli to jde, jestli to existuje, jestli to jde naprogramovat ... jde o teorii.
Někdo některé věci považuje za běžné (škoda je psát), ale i ty mohou být zajímavé.
Je to teoretickej shop, a je jedno, co se prodavá a je teď jedno barva, menu ...
Jde o co nejširší záběr na požadavky (je jasné, že pro některý druh se něco nehodí ..).
Z pohledu nakupujícího:
- základem jsou operace se zbožím - seznam (různé druhy zobrazení), hledání
- zobrazení stavu skladu, doby dodání
- nákup - košík - platba (registrace nepoviná, platba ruznymi zpusoby)
- související zboží (k videu je vhodné koupit i kabel a kazety)
- hodnocení, komentáře zboží
- statické stránky (obchodní podmínky, kontakty ...)
- konfigurátory - v IT běžné, ale umím si to přestavit i u kytek
- hlídací psi (změna ceny, je již na skladě ..)
- personalizace (mě zajímá rychlej seznam a hledám jen dle katalogového čísla ... + talčíto pro lamy "vrať výchozí")
- vidět novinky, akce ... případně je dostávat do mailu, do RSS
- jsem-li registrován/přihlášen je vidět stav objednávek, dostupná historie ...
- bazar
- forum, diskuse, helpdesk
- možnost stáhnout ceník
- ctení článků (recenze ...)
z pohledu prodávajícího:
- opět operace se zbožím (napojení na vlastní informační systém nebo pro malé online/offline aplikace)
- operace s objednávkama
- operace s nastavení cen a slev pro jednotlivé zákazníky
- nastavování akcí
- psaní novinek, článků ...
- editace statických stránek (obchodní podmínky, kontakty ...)
- správa provizních programů
- správa dalších (bazar, forum, helpdesk ...)
Ostatní
- automatická generace sitemap pro SE
- automatická generace pro jyxo (a další) zboží
- provizní programy (od usutečněné objednávky, kliky ..)
- CoolUrl
Jasně že tu není vše, zajímá mě každá blbina i důležité poznámky.
Moc děkuji za reakce.
18. 6. 2007 21:23:39
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-e-shop#reply12048
Misha
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
18. 6. 2007 22:28:29
- pokročilý marketingový systém, např. email marketing - přidám do systému novou knížku od autora XXX, systém mi nabídne zaslání newsletteru všem, co si koupili předchozí knížku od XXX
- historie navštívených produktů
- lidé kteří koupili tohle, kupovali také tohle (!!!!)
- zobrazení ceny poštovného/dopravného a jejich možností přímo v košíku, před zčátkem vyplňování adresy
- poloautomatická registrace - systém si pamatuje nakupujícího přes cookies a odpadá jméno/heslo systém
18. 6. 2007 22:28:29
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-e-shop#reply12047
Adam
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
19. 6. 2007 00:18:18
no, tak o tom bych mohl psát až do rána.. :-)
zejména sekci z pohledu prodávajícího bych dokázal značně rozšířit.
je toho, tolik, až se to prostě napsat nedá...
milion malých detailů, které dokud člověk denně nepoužívá, nikdy by na ně nepřišel.
můj programátor ze mě občas šílí, což dává např. najevo větama typu "tak tohle by opravdu nikdo jiný chtít nemohl.." :-)
19. 6. 2007 00:18:18
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-e-shop#reply12046
Jan Pacek
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
19. 6. 2007 07:14:54
- Například na CZC mají povedený helpdesk: každý uživatel má svůj osobní "chat" s jednotlivými odděleními (reklamace, objednávky, ...).
- K novinkám a článkům bych přidal ještě soubory ke stažení (drivery, dokumentaci, ...).
- historie cen¨(grafy, šipečky nahoru/dolů)
- aukce nějakých starších nebo reklamovaných modelů
- nějaký inteligentní systém zobrazování produktů na titulní straně podle odpozorovaných zájmů nakupujícího. Například si u vás koupí 3 foťáky a neprohlíží nic jiného tak mu na titulní stránce vnucovat hlavně foťáky, apod.
- když zajdeme do extrémů tak proč ne blogovací systém :)
19. 6. 2007 07:14:54
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-e-shop#reply12045
Jan Pacek
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
19. 6. 2007 07:21:11
Ještě bych dodal, že hodně inspirace můžeš získat na Amazon.com.
Třeba "wedding system" pro naplánování obdarování celého příbuzensta ;) viz.: http://www.amazon.com/gp/wedding/homepage/
19. 6. 2007 07:21:11
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-e-shop#reply12044
Napsal Adam;6331
milion malých detailů, které dokud člověk denně nepoužívá, nikdy by na ně nepřišel.
Tak se o nějaké z nich poděl. ;)
Jinak nejlepší je určitě vyvíjet shop engine podle konkrétních potřeb nějakého náročného prozovatele.
19. 6. 2007 12:10:40
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-e-shop#reply12043
neophonic
verified
rating uzivatele
19. 6. 2007 21:02:56
Napsal Retal;6351
T
Jinak nejlepší je určitě vyvíjet shop engine podle konkrétních potřeb nějakého náročného prozovatele.
Ale na to nemusí mít každý dostatečnou hromádku peněz, ta se odvíjí i od náročnosti 'provozovatele' ;)
19. 6. 2007 21:02:56
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-e-shop#reply12042
mallat
verified
rating uzivatele
19. 6. 2007 22:59:59
Napsal Retal;6351
..
Jinak nejlepší je určitě vyvíjet shop engine podle konkrétních potřeb nějakého náročného prozovatele.
Retale, teď nejde o vývoj, jde o výzkum ;)
Jinak moc děkuji za podmětné odpovědi.
Adame, můžeš se alespoň částečně z těch miliónu detailů?
19. 6. 2007 22:59:59
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-e-shop#reply12041
Adam
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
20. 6. 2007 00:25:57
nejde o to, že bych nechtěl. ale ono to je těžký, to se tak nějak nedá říct z hlavy, ty požadavky se tvoří postupně. spousta je triviálních.
řeknu jednoduchý příklad: víte kolik drahých, profesionálních eshopů, nemá možnost ke každé obejdnávce napsat interní komentář? bez toho je pro mě eshop vcelku nepředstavitelný.
dobrý eshop by neměl být pouze eshop, ale měl by umět i prvky CRM a účetních systémů.
základem je pro mě automatizace.
automatizace zasílání emailů zákazníkům, automatizace kontroly plateb, automatizace zasílání faktur, tištění poštovních nálepek atd..
tohle může umět eshop sám o sobě (podle mě ideální), nebo musí být dobře propojen s dalšími programy. s tím souvisí propojení se stavem skladu. (samozřejmě inteligentní - v okamžiku příchodu objednávky by zboží pro zákazníka mělo ihned rezervovat).
zároveň samozřejmě tato automatizace by neměla být pro zákazníka viditelná. nenávidím eshopy, ze kterých mi přijde během objednávky 6emailů - při každém uprdnutí skladníka jeden. čili pokud je potřeba, měla by být možnost individualizovat zasílané texty.
v každém případě je pro úspěch technická stránka v podstatě nepodstatná. mnohem důležitější roli v praxi hraje sortimetn, rychlost, ceny, reputace (<=řešení reklamací a problémů).
dále by eshop v žádném případě neměl požadovat po běžném zákazníkovi registraci, ale na druhou stranu, pokud člověk objednává podruhé, nemusel by muset vyplnovat všechny udaje znovu. na zakladě třeba emailu a č.objednavky by mohl umožnit sledovaní te objednavky bez nutnosti pamatovat si jakekoli heslo.
pro určitou skupinu zákazníků by však měl být schopen zobrazit jiné (velkoobchodní ceny).
za fatalní nedostatek považuju, pokud zákazník není schopen předem jasně zjistit cenu dopravy.
takhle by se dalo pokračovat. prostě jen velká hromada jasných a triviálních věcí.
20. 6. 2007 00:25:57
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-e-shop#reply12040
mallat
verified
rating uzivatele
20. 6. 2007 00:38:48
Adame,
ano, některé jsou jasné/triviální a bohužel jen pro někoho (třeba Ty), pro jiné (nezkušené) ne.
Pokračuj prosím.
20. 6. 2007 00:38:48
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-e-shop#reply12039
coder
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
20. 6. 2007 11:00:01
Napsal Adam;6405
za fatalní nedostatek považuju, pokud zákazník není schopen předem jasně zjistit cenu dopravy.
Někdy to lze velmi těžko u těžších věcí (cena poštovného je odvozena od váhy zásilky). V takovém případě se to dá udělat pouze tak, že majitel eshopu vyplní váhy všech produktů (často naprostá šílenost pokud se jedná o několik tisíc produktů) a nebo alespoň přehledem ceníku poštovného závislého na váze a zákazník si to může sám odhadnout.
Nebo napadá někoho jiný způsob?
20. 6. 2007 11:00:01
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-e-shop#reply12038
Petr Skopal
verified
rating uzivatele
(27 hodnocení)
20. 6. 2007 13:21:51
Napsal coder;6418
Nebo napadá někoho jiný způsob?
Já bych neřešil váhu zboží. Při dopravě je důležité jak. roto bych dal možnost volby DPD nebo pošta. Ať si zákazník vybere. S DPD není okolo ceny problém, pokud neposíláš jadernej reaktor je to okolo 100Kč + blbosti. Obvykle tedy 120Kč. S poštou je to horší. Záleží, ja říkáš na váze. A to je prob. Stanovil bych proto určitou cenu pro všechny, tak, aby se ti náklady na dopravu překrývaly z různých objednávek.
Víte jak to myslím? :) Může to fungovat nebo je to naprostá fikce? :D
20. 6. 2007 13:21:51
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-e-shop#reply12037
Adam
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
20. 6. 2007 14:25:14
Napsal Fishbond;6423
Já bych neřešil váhu zboží. Při dopravě je důležité jak. roto bych dal možnost volby DPD nebo pošta. Ať si zákazník vybere. S DPD není okolo ceny problém, pokud neposíláš jadernej reaktor je to okolo 100Kč + blbosti. Obvykle tedy 120Kč. S poštou je to horší. Záleží, ja říkáš na váze. A to je prob. Stanovil bych proto určitou cenu pro všechny, tak, aby se ti náklady na dopravu překrývaly z různých objednávek.
Víte jak to myslím? :) Může to fungovat nebo je to naprostá fikce? :D
přesně tak. říkáš to naprosto správně. důležitý je myslet marketingově - z pohledu zákazníka.
moje zkušenosti říkají, že je mnohem důležitější znát přesnou výši dopravy předem, než nějaký ceník v závislosti na váze.
mnohem větší službu udělá, to nějakým způsobem zprůměrovat - na lehčích zásilkách trochu vyděláš na těžších něco doplatíš.
přehlednost přinese mnohem větší zisk, než naprostá spravedlnost.
toto vše jsou samozřejmě jen mé vlastní doměnky, které pravdivé být nemusí.
20. 6. 2007 14:25:14
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-e-shop#reply12036
mallat
verified
rating uzivatele
20. 6. 2007 15:22:14
Napsal coder;6418
.. vyplní váhy všech produktů ...
Se bojím, že to by pro výpočet stejně nestačilo. K váze zboží je třeba připočíst obal a např. u knížky dělá pár procent, ale například u stavebnice letadla z EPP bude dělat více jak 100%. A to nemluvím o problémech při kombinaci různého zboží.
Nejlépe vidím nějakej paušál + možnost u konkrétního zboží/kategorie zvednout/snížit cenu procentuelně. Nebude nutno vyplňovat u každého zboží/kategorie, ale umožní to hejbnout cenou.
20. 6. 2007 15:22:14
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-e-shop#reply12035
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit