Zadejte hledaný výraz...

Ideální čas strávený na stránce

Filip Musil
verified
rating uzivatele
2. 11. 2012 10:32:55
Dobrý den,
pro potřeby přesvědčení nadřízeného prosím o radu, jaký by měl být ideální čas strávený na stránce u čistě korporátního webu a čistě u e-shopu.
Pokud máte a znáte nějaké studie, které se toho týkají, prosím zalinkujte je sem.
Moc díky.
2. 11. 2012 10:32:55
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-cas-straveny-na-strance#reply827101
Rumoko
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
2. 11. 2012 11:02:37
Ideální čas u e-shopu je 30 vteřin, během kterých zákazník zadává své platební údaje a potvrzuje objednávku na půlku sortimentu. U korporátního webu o něco déle, protože zákazník musí najít v kontaktech telefonní číslo a dohodnout setkání kvůli podpisu smlouvy. Ideální čas neexistuje, web musí splnit svůj účel = prodat službu/vydělat peníze.
2. 11. 2012 11:02:37
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-cas-straveny-na-strance#reply827100
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
2. 11. 2012 11:06:05
Můj eshop - 3:04
2. 11. 2012 11:06:05
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-cas-straveny-na-strance#reply827099
Filip Musil
verified
rating uzivatele
2. 11. 2012 11:09:27
Díky za odpovědi.
Mně šlo o nějaké číslo podložené studií - jaká je průměrná doba na webech typu eshop a na webech typu korporátní portfolio. Abych věděl, jestli naši dobu mám vychvalovat nebo ne.
Samozřejmě, že je to jen jeden z parametrů - "úspěchu" a zaujetí případného zákazníka. Přesto bych rád nějakou tuto studii našel - zatím bez úspěchu :-(
2. 11. 2012 11:09:27
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-cas-straveny-na-strance#reply827098
Cas straveny na stranke je velmi zavadzajuca metrika pretoze napriklad poslednej navstivenej stranke chyba casove razitko cize sa to neda spocitat.
Problematika je pomerne komplikovana existuje metodika, ale neexistuje jednoznacna odpoved na vasu otazku.
Dalsi faktor, ktory neviete spocitat je ten ze ci skutocne navstevnika zaujimal obsah, alebo si stranky nechal otvorene pocas jednej session si isiel vybavit telefonat a urobil si kafe a potom pokracoval :)
Tak isto neviete z toho zisti, co je podstatna vec ci cas na strankach travi preto, lebo ho zujima obsah, alebo preto ze mate zlu strukturu, navigaciu a frustrovany navstevnik hlada moznost ako pokracovat dalej v najdeni toho co skutocne hlada.
Cize ked to zhrniem, Idealny cas na strankach nie je mozne stanovit a metrika cas straveny na strankach je bez dalsej analyzy nic nehovoriaca velmi zavadzajuca a bez dalsich suvislosti zbytocna metrika.
Odporucenie.
Na vykon svojich stranok si vyberte inu metriku alebo analyzujte ine ukazatele ako cas. Naprisklad zi zostavte atribucny model stranok, kde im priradite nejaku hodnotu a potom analyzujte aka stranka v akej miere prispieva k dosahovaniu stanovenych cielov, alebo konverzii.
2. 11. 2012 11:16:23
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-cas-straveny-na-strance#reply827097
To cislo bez souvislosti bude jen cislem proto, ze i kratky cas muze byt dobry (i vysoky boucne rate muze byt pozitivni). U eshopu je to jako chtit udaj "jaky je prumerny konverzni pomer" nechapu co z toho cisla chcete vycist. Pokud by byl prumer 5 minut a vy byste meli 3 minuty nebo 5 minut, tak oboji neni ani dobre a ani spatne. Pokud jsou plneny cile co mate, pak je jedno jaky cas tam clovek stravi.
Nicmene GA nabizi funkci benchmark, kdy si muzete sva data srovnat s daty segmentu.
2. 11. 2012 11:21:47
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-cas-straveny-na-strance#reply827096
Filip Musil
verified
rating uzivatele
2. 11. 2012 11:22:28
Patriku,
děkuji Vám za obsáhlou odpověď.
Něco podobného jsem si myslel také, ale říkal jsem si, že ten čas strávený na webu přeci jen může být jeden z argumentů, jak stránku vyhodnotit.
Ta poznámka s tím časovým razítkem mě nenapadla - je to fakt - poslední stránka už se prostě nezapočítá...
Díky moc.
Téma tedy zamykám.
Napsal Patrik Štefko;865217
Cas straveny na stranke je velmi zavadzajuca metrika pretoze napriklad poslednej navstivenej stranke chyba casove razitko cize sa to neda spocitat.
Problematika je pomerne komplikovana existuje metodika, ale neexistuje jednoznacna odpoved na vasu otazku.
Dalsi faktor, ktory neviete spocitat je ten ze ci skutocne navstevnika zaujimal obsah, alebo si stranky nechal otvorene pocas jednej session si isiel vybavit telefonat a urobil si kafe a potom pokracoval :)
Tak isto neviete z toho zisti, co je podstatna vec ci cas na strankach travi preto, lebo ho zujima obsah, alebo preto ze mate zlu strukturu, navigaciu a frustrovany navstevnik hlada moznost ako pokracovat dalej v najdeni toho co skutocne hlada.
Cize ked to zhrniem, Idealny cas na strankach nie je mozne stanovit a metrika cas straveny na strankach je bez dalsej analyzy nic nehovoriaca velmi zavadzajuca a bez dalsich suvislosti zbytocna metrika.
Odporucenie.
Na vykon svojich stranok si vyberte inu metriku alebo analyzujte ine ukazatele ako cas. Naprisklad zi zostavte atribucny model stranok, kde im priradite nejaku hodnotu a potom analyzujte aka stranka v akej miere prispieva k dosahovaniu stanovenych cielov, alebo konverzii.
2. 11. 2012 11:22:28
https://webtrh.cz/diskuse/idealni-cas-straveny-na-strance#reply827095
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit