Zadejte hledaný výraz...

icq historie – přesměrování proti nepracovitým zaměstnancům

mytrix: teorie pekna, realita jinde. dany pracovnik ma na starosti kontakt se zakazniky - icq, email, telefon. K tomu mu pridate "pokud v tomto zrovna nemas nic na praci delej XXX". Jenze zde se narazi na to, ze dotycny pracovnik vykazuje cinnost v primarnich ukolech a tvrdi, ze ho zamestnavaji nakolik, ze se praci XXX venovat nemuze. To neni o tom "nemit pro nej jinou praci" tu jde o to, aby pracovnik nesimuloval praci na primarnim ukolu, coz je do znacne miry slozite evidovatelne a prokazovatelne.
Takze dle meho tazatel v pocatku neresi to, ze pro nej nema jinou praci, ale to, ze resi zpusob kontroly toho, zda primarni ukoly zamestnance ho vytezuji na 100% nebo ne. Pokud toto nevi, coz je u tohoto typu cinnosti ne zcela jednoduse kontrolovatelne, bez systemu "smirovani" nemuze resit dalsi praci.
23. 2. 2011 12:04:18
https://webtrh.cz/diskuse/icq-historie-presmerovani-proti-nepracovitym-zamestnancum/strana/2#reply612345
Konkrétně bych mu nařídil zapnout historii ICQ a pravidelně ji ukládat na server, odesílat e-mailem, tisknout (joke).
A důvod? Až budeš nemocný/na dovolené, tak aby mohl kdokoli po tobě převzít tvou práci a pokračovat v ní
23. 2. 2011 12:10:24
https://webtrh.cz/diskuse/icq-historie-presmerovani-proti-nepracovitym-zamestnancum/strana/2#reply612344
Pavel Mička
verified
rating uzivatele
23. 2. 2011 12:13:59
Jak uz tady psal Radek O., to co je schranka vubec o nicem nerozhoduje. Ridi se to listovnim tajemstvim. Je to uplne stejny jako kdybys oteviral dopisy adresovany tvejm zamestnancum, ktery prijdou na adresu firmy...taky na to v zadnym pripade nemas pravo.
23. 2. 2011 12:13:59
https://webtrh.cz/diskuse/icq-historie-presmerovani-proti-nepracovitym-zamestnancum/strana/2#reply612343
Aha, tak když mi přijde objednávka, faktura na schránku, kterou vyřizuje Franta, který má zrovna dovolenou, tak mám smůlu?
Primárně jde pošta na adresu firmy, schránky jsou firmy. Firemní schránku má pracovník přidělenu v souvislosti se svou prací.
BTW - když pracovník odejde z firmy, tak jeho schránka funguje dál, pouze ji vyřizuje někdo jiný
23. 2. 2011 12:18:05
https://webtrh.cz/diskuse/icq-historie-presmerovani-proti-nepracovitym-zamestnancum/strana/2#reply612342
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
23. 2. 2011 12:28:44
Napsal Radek O.;628670
mytrix: teorie pekna, realita jinde. dany pracovnik ma na starosti kontakt se zakazniky - icq, email, telefon. K tomu mu pridate "pokud v tomto zrovna nemas nic na praci delej XXX". Jenze zde se narazi na to, ze dotycny pracovnik vykazuje cinnost v primarnich ukolech a tvrdi, ze ho zamestnavaji nakolik, ze se praci XXX venovat nemuze. To neni o tom "nemit pro nej jinou praci" tu jde o to, aby pracovnik nesimuloval praci na primarnim ukolu, coz je do znacne miry slozite evidovatelne a prokazovatelne.
Takze dle meho tazatel v pocatku neresi to, ze pro nej nema jinou praci, ale to, ze resi zpusob kontroly toho, zda primarni ukoly zamestnance ho vytezuji na 100% nebo ne. Pokud toto nevi, coz je u tohoto typu cinnosti ne zcela jednoduse kontrolovatelne, bez systemu "smirovani" nemuze resit dalsi praci.
Nemyslim si, stačí mít jakýkoliv rozumný systém pro vykazovaní (Cerberus, Jira etc...) Tak krásně vidíš jak dlouho mu vyřešení konkrétního ticketu trvalo. Jasně, lze na to namítnout že každý problém může trvat jinou dobu, ale to se bavíme o nestandartních situacích, které rozhodně nenastavjí denně. Většína problému se v různých obmněnách opakuje. Koneckoncu každý dobrý šef by měl mít stejně spočítáno na kolik člověkohodin ho měsíčně support výjde a jak je to velká nákladová položka pro jeho business. Já bych to spíše viděl tak, že jsou chyba jak na straně vedení zaměstnance tak na straně zaměstnance jako takového, který možná hřeší na to, že nemá status standartního zaměstnance....
23. 2. 2011 12:28:44
https://webtrh.cz/diskuse/icq-historie-presmerovani-proti-nepracovitym-zamestnancum/strana/2#reply612341
Napsal Radek O.;628670
Takze dle meho tazatel v pocatku neresi to, ze pro nej nema jinou praci, ale to, ze resi zpusob kontroly toho, zda primarni ukoly zamestnance ho vytezuji na 100% nebo ne. Pokud toto nevi, coz je u tohoto typu cinnosti ne zcela jednoduse kontrolovatelne, bez systemu "smirovani" nemuze resit dalsi praci.
V tom pripade vymen oficialniho ICQ klienta za napriklad Qip Infium. Stejne dle licencnich podminek ofiko ICQ klienta komercne pouzivat nesmis.
QIP Infium je dost intuitivni, takze s ovladanim problemy nejsou. Lze v nem nastavit adresar, kam se ma ukladat historie - muzes tam specifikovat bud misto nekde na serveru, nebo klidne na flashku.
---------- Příspěvek doplněn 23.02.2011 v 12:43 ----------
vdusek: Nemas tak docela pravdu. Osetrit se to musi tak ci onak. Je to mnohem slozitejsi tema a proto minimalni ty interni predpisy firmy stanoveny byt musi, jinak se lehce dostanes do problemu, pokud by si zamestnanec stezoval.
http://www.epravo.cz/top/clanky/monitorovani-e-mailu-zamestnancu-22444.html
---------- Příspěvek doplněn 23.02.2011 v 12:44 ----------
Trebas toto je nazor UOOU:
„...zaměstnavatel má právo sledovat u svých zaměstnanců dodržování pracovní doby a jejího využití. Pro výkon tohoto práva nemá právo sledovat, monitorovat a zpracovávat obsah korespondence svých zaměstnanců. Zaměstnavatel by případně mohl pouze sledovat počet e-mailů došlých a odeslaných u svých zaměstnanců a požadovat, aby své soukromé záležitosti v pracovní době a na pracovišti vyřizovali v přiměřené a více méně v nezbytné míře...“.
23. 2. 2011 12:39:33
https://webtrh.cz/diskuse/icq-historie-presmerovani-proti-nepracovitym-zamestnancum/strana/2#reply612340
Takže mám žalovat svého bývalého zaměstnavatele, že provozuje dál mou schránku a čte si poštu, co mi tam přišla?
Občas se to trochu s tou ochranou přehání...
BTW - e-mail je něco jako pohled. Jiná situace by byla, kdybych požadoval číst soukromé šifrované e-maily ve firemní schránce
23. 2. 2011 12:46:55
https://webtrh.cz/diskuse/icq-historie-presmerovani-proti-nepracovitym-zamestnancum/strana/2#reply612339
Napsal vdusek;628678
Aha, tak když mi přijde objednávka, faktura na schránku, kterou vyřizuje Franta, který má zrovna dovolenou, tak mám smůlu?
Primárně jde pošta na adresu firmy, schránky jsou firmy. Firemní schránku má pracovník přidělenu v souvislosti se svou prací.
BTW - když pracovník odejde z firmy, tak jeho schránka funguje dál, pouze ji vyřizuje někdo jiný
znovu to zkusim - to, ze si vykladate fungovani prava selskym rozumem, se kterym do znacne miry souhlasim je sice pekne, ale tim se realita neridi. Samozrejme delat to muzete, muzete mu cist co chcete apod. ale pak porusujete zakony a je mozne, ze za to prijdou nejake sankce. Muzeme tu na sebe ruzne volat, kricet, muzeme se nad tim dohadovat, ale zmenit to tedy nezmenime.
23. 2. 2011 12:50:29
https://webtrh.cz/diskuse/icq-historie-presmerovani-proti-nepracovitym-zamestnancum/strana/2#reply612338
Teoreticky muzes. Ale taky jde o to, zda je to schranka typu info@ nebo jmeno.prijmeni@
Popravde kdybych mel ve firme adresu info@, tak tam si soukrome muze psat jen blazen. Nicmene druhou verzi schranky urcite dal neprovozuje a nesmi cist jeji obsah.
Prave proto se to ve firmach resi tim, ze zamestnanci s kontrolou podepisuji souhlas nebo jsou minimalni s timto seznameni v ramci internich predpisu.
23. 2. 2011 12:50:32
https://webtrh.cz/diskuse/icq-historie-presmerovani-proti-nepracovitym-zamestnancum/strana/2#reply612337
Napsal vdusek;628693
Takže mám žalovat svého bývalého zaměstnavatele, že provozuje dál mou schránku a čte si poštu, co mi tam přišla?
Občas se to trochu s tou ochranou přehání...
BTW - e-mail je něco jako pohled. Jiná situace by byla, kdybych požadoval číst soukromé šifrované e-maily ve firemní schránce
zalujte koho chcete, zajdete na stranky UOOU a uvidite, jaky k tomu vydali stanovisko a v pripade sporu verim, ze se jim budou ridit. Takze pro vas je mozna email jako pohlednice, z pohledu dozorovych organu a prava neni.
---------- Příspěvek doplněn 23.02.2011 v 12:52 ----------
Napsal Mirek Novotny;628684
Nemyslim si, stačí mít jakýkoliv rozumný systém pro vykazovaní (Cerberus, Jira etc...) Tak krásně vidíš jak dlouho mu vyřešení konkrétního ticketu trvalo. Jasně, lze na to namítnout že každý problém může trvat jinou dobu, ale to se bavíme o nestandartních situacích, které rozhodně nenastavjí denně. Většína problému se v různých obmněnách opakuje. Koneckoncu každý dobrý šef by měl mít stejně spočítáno na kolik člověkohodin ho měsíčně support výjde a jak je to velká nákladová položka pro jeho business. Já bych to spíše viděl tak, že jsou chyba jak na straně vedení zaměstnance tak na straně zaměstnance jako takového, který možná hřeší na to, že nemá status standartního zaměstnance....
tiket system je mozny pouze u vybraneho typu komunikace. Tezko bude vytvaret tikety na kazdy dotaz z telefonu, na kazdy dotaz z icq apod. navic je dulezite prokazat, kolik tech kontaktu prislo. Ano, muze mit prumer 2 minuty na mejl, 2 minuty na telefon a 2 minuty na icq, ale pokud napise, ze jich bylo 20 do hodiny, pak vyplnil celou dobu touto praci.
23. 2. 2011 12:51:20
https://webtrh.cz/diskuse/icq-historie-presmerovani-proti-nepracovitym-zamestnancum/strana/2#reply612336
Schránku dál provozuje, protože byla vytvořena jako pracovní a byla zřízena pro účely pracovní komunikace na jeho serverech.
Dostal jsem pouze právo s ní pracovat v souvislosti se svou prací.
Jak s ní naloží po mém odchodu, je na jeho uvážení.
Vůbec nerozhoduje, jak se jmenovala, byla firemní
23. 2. 2011 12:53:45
https://webtrh.cz/diskuse/icq-historie-presmerovani-proti-nepracovitym-zamestnancum/strana/2#reply612335
Nemas uplne pravdu ;) Muzes si precist pravni nazory na netu. Je toho tuny.
23. 2. 2011 12:55:10
https://webtrh.cz/diskuse/icq-historie-presmerovani-proti-nepracovitym-zamestnancum/strana/2#reply612334
Napsal mytrix;628700
Nemas uplne pravdu ;) Muzes si precist pravni nazory na netu. Je toho tuny.
Stejně jako opačných, ale ty se nelíbí zaměstnancům, kteří zneužívají prostředky zaměstnavatele
23. 2. 2011 12:56:05
https://webtrh.cz/diskuse/icq-historie-presmerovani-proti-nepracovitym-zamestnancum/strana/2#reply612333
Popravde moc opacnych nazoru jsem nevidel.
Druha vec, ze toto resi UOOU a jeho nazor se spise priklani k tomu, co tady prezentuji. Tento urad ti ve vysledku dava pokuty.
Samozrejme se pak muzes soudit, ale to se dosud nestalo co vim. Treba by se neco zmenilo, ale kdovi
23. 2. 2011 12:58:30
https://webtrh.cz/diskuse/icq-historie-presmerovani-proti-nepracovitym-zamestnancum/strana/2#reply612332
Pavel Mička
verified
rating uzivatele
23. 2. 2011 13:03:11
Napsal vdusek;628678
Aha, tak když mi přijde objednávka, faktura na schránku, kterou vyřizuje Franta, který má zrovna dovolenou, tak mám smůlu?
Primárně jde pošta na adresu firmy, schránky jsou firmy. Firemní schránku má pracovník přidělenu v souvislosti se svou prací.
BTW - když pracovník odejde z firmy, tak jeho schránka funguje dál, pouze ji vyřizuje někdo jiný
Presne tak, ze zakona to nejde. Nemuzes cist zpravy, ktery jsou adresovany na nekoho jinyho...
A pridam jeste jedno doporuceni: nerid se tim, co zde pises, protoze to jsou z pravniho pohledu zcela zcestny vyvody, vesmes totalne mimo realitu. Ano, muzes udelat cokoliv, precist cokoliv, otevrit cokoliv, smirovat kohokoliv, ale pak se nediv, az se s nekym potkas u soudu a na lavici obzalovanych budes ty...a zamestnanec, kteryho jsi sledoval, se bude oslovavat jako "pan svedek"...
Pokud mas pro zamestnance schranky typu jan.novak@firma.cz a ctes jim mejly, tak se zcela jiste dopoustis minimalne jednoho trestnyho cinu... bezny postup je, ze nechas zamestnance oznacovat soukromou korespondenci nejakym priznakem. V pripade jeho propusteni je cteni zprav pomerne komplikovana zalezitost a je otazkou, jestli na to nejaky srozumeni ze strany byvaleho zamestnance ma nejaky vliv...
23. 2. 2011 13:03:11
https://webtrh.cz/diskuse/icq-historie-presmerovani-proti-nepracovitym-zamestnancum/strana/2#reply612331
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit