Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Hodí se Framework pro vytvoření webové hry ?

Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
8. 7. 2010 20:35:55
http://www.root.cz/clanky/velky-test-php-frameworku-zend-nette-php-a-ror/
8. 7. 2010 20:35:55
https://webtrh.cz/diskuse/hodi-se-framework-pro-vytvoreni-webove-hry/strana/2/#reply525213
jestli uz mas tu hru tak promyslenou a od zacatku vis, ze to bude bomba a trhak, proc nesahnes po nejakem 'lepsim' jazyku, nez li je PHP?
ptas se jakym? uplne jedno - Python, Java, .Net..na robustnejsi aplikace budou vzdy vhodnejsimi kandidaty..
8. 7. 2010 20:41:25
https://webtrh.cz/diskuse/hodi-se-framework-pro-vytvoreni-webove-hry/strana/2/#reply525212
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
8. 7. 2010 21:01:43
mallox: Nikde jsem nepsal že to vím, ale že si to myslím. Sám umím pouze PHP a novej jazyk se kvuli tomu učit nehodlám, by se vše akorát oddálilo.
8. 7. 2010 21:01:43
https://webtrh.cz/diskuse/hodi-se-framework-pro-vytvoreni-webove-hry/strana/2/#reply525211
psal jsi ze to mas jiz pripravene a propocitane, tak ze nejake podklady mas..to uz o necem napovida..
to mas podobne jako kdyby sis koupil sedaci soupravu do obyvaku a chtel ji odvezt feldou..
no flame..good luck
8. 7. 2010 21:07:45
https://webtrh.cz/diskuse/hodi-se-framework-pro-vytvoreni-webove-hry/strana/2/#reply525210
No tak to pozoor. Moje PHPčko tady zase nikdo pomlouvat nebude. Je pravda že osobně mám .NET raději, ale PHP je na to stejně dobrý jako jakýkoliv jiný jazyk. Možná samotné není tak super nadupaný jako .NET ale aby se to alespoň trošku spravilo tak od máme Zend a jiné :)
8. 7. 2010 21:20:56
https://webtrh.cz/diskuse/hodi-se-framework-pro-vytvoreni-webove-hry/strana/2/#reply525209
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
8. 7. 2010 22:25:19
mallox: No jistě, připravené a propracované to mám po herní stránce, ale bohužel jsem od boha nedostal schopnost odhadnout, kolik lidí moji hru bude hrát a ani jsem nedělal průzkum trhu abych se poptal lidí, takže ano, opravdu nevím, jaký to bude mít uspech.
8. 7. 2010 22:25:19
https://webtrh.cz/diskuse/hodi-se-framework-pro-vytvoreni-webove-hry/strana/2/#reply525208
php se pro webove aplikace hodi stejne jako cokoliv jineho - a mimochodem - vite, ze java je jazyk navrzeny puvodne pro lednicky a chytre karty? :-)
ale drzme se tematu - soucasne velke webove frameworky jsou proste pomale - zkuste si napsat svuj a budete koukat - navic - kdyz je potreba psat neco fakt vykonove narocneho a je treba cachovat jako o zivot (napriklad zmena dat muze probehnout i kazdou vterinu a cteni probiha minimalne 100x do vteriny), tak je treba nahodit zakladni jadro co nejrychleji a tady maji vsechny velke frameworky proste smulu - nemluve o tom, ze je treba obcas dodrzovat urcite konvence, aby se dalo profitovat i z opcode cache v APC (coz znamena napriklad zadny autoload apod.)
nicmene k routovani - mozna nepotrebujes, ale hodit se ti urcite jednou bude, takze si tu podporu napis - treba velmi jednoduchou, ktera jenom proleti konfigurak, podiva se, jestli url nevyhovuje patternu a provede preg_replace - takhle to mam ja a prestoze je to primitivni, tak mi to zatim na vsechno stacilo a vykonove je to naprosta bomba... urcite se ti to jednou bude hodit, to ti garantuju
BTW: hod mi do PM info o tom tvym projektu, treba bych do toho s tebou sel, ale urcite by to nebylo hned, mam tak na tyden na dva jeste plno...
9. 7. 2010 08:27:18
https://webtrh.cz/diskuse/hodi-se-framework-pro-vytvoreni-webove-hry/strana/2/#reply525207
derk
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
9. 7. 2010 12:55:27
1) Pokud ve frameworku něco "nejde udělat", ocitáš se ve stejné situaci jako bez něj. V PHP jsou frameworky dost komplexní (Zend) i proto,že řeší bordel jazyka a prostředí. V Javě se frameworky obvykle soustředí na jednu věc a kombinuje se jich více do sebe (znám jen okrajově).
2) To na co se daný framework soustředí dělá stoprocentně lépe, než bys to dokázal ty.
3) Pokud se chceš soustředit na hru, soustřeď se na ní. A vše ostatní nech na něčem, co napsal někdo lepší než ty. Neexistuje například důvod, proč bys měl znovuobjevovat MVC a způsoby práce s databází, starej se raději o doménové objekty ve své hře.
9. 7. 2010 12:55:27
https://webtrh.cz/diskuse/hodi-se-framework-pro-vytvoreni-webove-hry/strana/2/#reply525206
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
9. 7. 2010 12:58:27
vedouci: Jasně já věřím že máš pravdu, protože sis udělal svuj mini framework namíru, díky tomu je náročnost menší. Každopádně já nejsem ještě na tak dobrým programátorským levelu, abych si vytvořil nějakej svůj vlastní. Proto jsem se rozhodl jet na klasickém PHP OOP. Pokud se kouknu na známé hry jako travian, webgame... nevypadá to, že by jely taky na frameworku (možná při jejich vzniku frameworky ještě moc rozšířené nebyly) a přece jen to zvládly.
Do svého projektu nehledám nikoho.
9. 7. 2010 12:58:27
https://webtrh.cz/diskuse/hodi-se-framework-pro-vytvoreni-webove-hry/strana/2/#reply525205
NextClick
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
9. 7. 2010 14:21:09
Ja proste nedokazu zkousnout ze jen "hello world" v temer jakemkoli FW trva vic jak 10ms. Za tu dobu musi byt zpracovan vstup + minimalne dva jednoduchy selecty a vygenerovan vystup na obrazovku a do cache. Takze si svuj jednoduchy FW pisu sam. Pouzivam jednoduche principy tvorby FW a linkuju si z toho pripadne pomocne funkce z projektu publikovanych pod MIT licenci. Vysledkem je jednoduchy FW kde svuj mizerny kod znam do posledniho pismenka (to teda asi pekne kecam). Cely FW je opravdu rychly , bezpecny (hmm no snazim se) co dela jen to co potrebuju. (autentifikaci,zpracovani vstupu,dotazy do databaze,prace s poly,cache,tvorba jednoduche Glib grafiky, a par drobnosti)
A to v php programovat vlastne moc neumim.. urcite nesaham lidem typu p. Vrana nebo Grudl ani po nehty u malicku. Myslim ze tahle cesta je i pro tebe spravna ...minimalne se tim naucis i to php.
P.S.: zachytil jsem ze bys to nejradsi bastlil do jednoho chumlu .. zapomen na to ! To je cesta do pekla.. v urcite fazi vyvoje zjistis, ze jses v koncich a ze nedelas nic jineho nez ze zjistujes co to vlastne dela... Pis si ke vsemu kodu masivni komentare. (zase se tim ucis a obcas behem komentovani prijdes na lepsi reseni)
9. 7. 2010 14:21:09
https://webtrh.cz/diskuse/hodi-se-framework-pro-vytvoreni-webove-hry/strana/2/#reply525204
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
9. 7. 2010 15:14:20
NextClick: Jasný, s tím se počítá, každopádně si myslím, že spousta programátoru je z těch frameworků tak zblbá, že úplně zapomínají na to, že OOP v PHP5 je vcelku promakaný. Je jasný, že nebudu všechno mastit do indexu bez komentářů, však to ani v OOP nejde. I to klasické má nějaká pravidla, která si můžu změnit (pač na tom budu makat jen já), a pak je stačí jen dodržovat. A nakonec to dopadne tak že si většinu funkcí udělám sám a sám se v tom vyznám a ještě to bude mít i tu potřebnou rychlost (já bych teda hru, kde se čeká 3 - 5s na odezvu nehrál) a to je vcelku reálná doba když si uvedomím, kolik všeho probehne třeba při takovém boji. Nějaké zpoždění bude na hostingu, potom framework, potom uživatelova odezva a to je vražedná kombinace.
9. 7. 2010 15:14:20
https://webtrh.cz/diskuse/hodi-se-framework-pro-vytvoreni-webove-hry/strana/2/#reply525203
Připadá mi to jako dost pokroucená logika, programátor by měl programovat a ne znovu objevovat kolo. Proč nepoužívat něco, co je vyladěné, ozkoušené a funkční? U "vlastního" frameworku si uvědomte, že budete muset všechno psát sami, testovat, udržovat, aktualizovat a případně celé přepisovat - pokud najdete nějaký bug.... Jinak mi příjde, že optimalizace a rychlost by se měla řešit až jako druhotná věc, na rychlosti se aplikace postavit nedá...
9. 7. 2010 18:00:42
https://webtrh.cz/diskuse/hodi-se-framework-pro-vytvoreni-webove-hry/strana/2/#reply525202
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
9. 7. 2010 20:58:27
Napsal Pooky;535466
Připadá mi to jako dost pokroucená logika, programátor by měl programovat a ne znovu objevovat kolo. Proč nepoužívat něco, co je vyladěné, ozkoušené a funkční? U "vlastního" frameworku si uvědomte, že budete muset všechno psát sami, testovat, udržovat, aktualizovat a případně celé přepisovat - pokud najdete nějaký bug.... Jinak mi příjde, že optimalizace a rychlost by se měla řešit až jako druhotná věc, na rychlosti se aplikace postavit nedá...
vynalezani kola - ano souhlas, proc nepouzivat neco co existuje... vedouci porad prosazuje svoje reseni, nerikam ze je to spatne, ale zaroven nerikam ze by to tak mel delat kazdy... je to silne neefektivni...
co se tyka optimalizace tak si nemyslimn ze je to druhotna vec... uz od pocatku vyvoje by se na ni melo myslet... precijen by bylo neprijemne az teprve pri x onlin hracich zjistit ze ta a ta cast aplikace nefunguje optimalne a shazuje cely server - zaprve se na tyhle casti prichazi obtizne, zadruhe to potom obtezuje hlavne hrace, coz muze vest k jejich ztrate...
9. 7. 2010 20:58:27
https://webtrh.cz/diskuse/hodi-se-framework-pro-vytvoreni-webove-hry/strana/2/#reply525201
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
9. 7. 2010 22:47:22
AlesiBoss: Já vás chápu, Framework je fajn věc, při tvorbě eshopu, redakčního systému, fora, tam všude se to hodí, usnadnění práce, mnoho hotových pluginů od uživatelů, v mnoha případech už jenom skládáte puzzle. Web hra je podle mého soudu trošku netradiční aplikace.
9. 7. 2010 22:47:22
https://webtrh.cz/diskuse/hodi-se-framework-pro-vytvoreni-webove-hry/strana/2/#reply525200
Myslím že ostatní už to zkoušeli dost, tak si to asi už rozhodni sám
Podle (očividně nejen) mě bys z toho využil hodně ...já FW nepoužil, ale ne že bych nechtěl, tohle vlákno mě přimělo se do toho ponořit, tak u příštího projektu (dívám se na Kohanu, ještě jsem přemýšlel o Nette)
... částečně netradiční bude jen herní jádro, je tam řada věcí kolem co bude stejná jako jinde
9. 7. 2010 23:18:17
https://webtrh.cz/diskuse/hodi-se-framework-pro-vytvoreni-webove-hry/strana/2/#reply525199
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit