Zadejte hledaný výraz...

Heureka + Mall – jako e-shopař se cítím být okraden a podveden

Logitech
verified
rating uzivatele
25. 4. 2012 00:00:53
Jako e-shopař, který využívá Heureku se tímto obchodem cítím být okraden a podveden. Heureka má kontakty a data o mých zákaznících a ať mi nikdo netvrdí, že je mall.cz nevyužije a nebude se snažit moje zákazníky přebrat přes e-mailing nebo remarketing. Tak to fakt nevím, co bude dělat Alza a další velké české e-shopy. Zůstanou slepě u Heureky a budou dále poskytovat svoje data zadarmo přímo konkurenci?!
Co si myslíte o tom vy? Je jasné, že se transakce začne projevovat později, tak cca za rok. Ale co nás asi čeká? Dát zhruba 30 násobek ročního zisku za Mall.cz, tak to musí mít připravený brutální plán!
25. 4. 2012 00:00:53
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-mall-jako-e-shopar-se-citim-byt-okraden-a-podveden#reply758355
Scar
verified
rating uzivatele
25. 4. 2012 00:56:34
Asi jediná možnost je podat podmět k uoou, neboť agregace zákaznických dat tohoto typu by neměla být bez vašeho souhlasu (a souhlasu uživatelů, kteří tam mají osobní udaje) legální.
25. 4. 2012 00:56:34
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-mall-jako-e-shopar-se-citim-byt-okraden-a-podveden#reply758354
Asi mi něco uniklo, ale jaká je souvislost mezi Mall.cz a Heureka.cz?
25. 4. 2012 08:33:46
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-mall-jako-e-shopar-se-citim-byt-okraden-a-podveden#reply758353
smrtka
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
25. 4. 2012 08:42:53
asi by jste teda mel cas od casu vykouknout ven...
Akvizice znamená, že Mall.cz a Aukro.cz, tedy dva konkurenti v internetovém prodeji zboží, budou mít stejného vlastníka - skupinu Allegro. Ta spadá do struktury jihoafrické firmy Naspers a kupuje většinový podíl v Netretail Holdingu. Součástí Allegra je už nyní kromě portálu Aukro.cz například i srovnavač cen Heuréka.cz nebo realitní web bezrealitky.cz.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/jihoafricky-naspers-kupuje-nakupni-galerii-mall-cz-fxp-/ekoakcie.aspx?c=A120420_173518_ekoakcie_spi
25. 4. 2012 08:42:53
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-mall-jako-e-shopar-se-citim-byt-okraden-a-podveden#reply758352
O prodeji Mall.cz vím, bohužel jsem nevěděl, kolik společností a webů v tom figuruje. Díky za objasnění. :)
25. 4. 2012 08:47:58
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-mall-jako-e-shopar-se-citim-byt-okraden-a-podveden#reply758351
ASDF
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
25. 4. 2012 08:50:28
nechat si porovnávat vlastní zboží ve srovnávačích na základě ceny
nechat si ohodnocovat e-shop vrtošivými zákazníky, který se za každou cenu snaží něco napsat, často přímo zcestného.
ne, děkuji.
to radši budu platit za ppc.
25. 4. 2012 08:50:28
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-mall-jako-e-shopar-se-citim-byt-okraden-a-podveden#reply758350
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
25. 4. 2012 09:14:37
Napsal Logitech;788501
Heureka má kontakty a data o mých zákaznících a ať mi nikdo netvrdí, že je mall.cz nevyužije a nebude se snažit moje zákazníky přebrat přes e-mailing nebo remarketing.
No tvrdit ti to samozřejmě budou, ale to je jedno ;-) Dalo se to čekat - k čemu by bylo sbírat informace o zákaznících a jejich nákupech a pak je nevyužít? Za tím účelem se přece data sbírají... Navíc ty data ani je nemusí nijak zneužívat k emailingu a podobně, oni prostě už vědi co, kdy a komu se nejlépe prodává a stačí tomu přizpůsobit nabídku svých vlastních obchodů. Mají tak přesné informace o českých zákaznících, že by jim je nebyla schopná poskutnout žádná výzkumná agentura.
Nicméně není korektní vyčítat Heuréce že ta data má. To rozhodnutí posílat Heuréce data o nákupech je ale tvoje, za to Heuréku vinit nemůžeš. Své zboží v jejich systému přece můžeš mít i bez toho aniž bys jim tato data předával.
25. 4. 2012 09:14:37
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-mall-jako-e-shopar-se-citim-byt-okraden-a-podveden#reply758349
Skepse před 3 lety byla na místě
http://webtrh.cz/41803-heureka-chce-vase-zakazniky
25. 4. 2012 09:44:19
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-mall-jako-e-shopar-se-citim-byt-okraden-a-podveden#reply758348
Na základě smlouvy Heureka e-maily ze služby "Ověřeno zákazníky" neuchovává ;-)
Otázkou je, zda se smlouvy drží a pokud ne, co jim za to hrozí.
A pokud jde o statistiky, to je jako byste Google vyčítali, že data z Analytics využívá ve svůj vlastní prospěch :-D
Tak to prostě je.
25. 4. 2012 11:02:01
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-mall-jako-e-shopar-se-citim-byt-okraden-a-podveden#reply758347
V.K.
verified
rating uzivatele
25. 4. 2012 11:22:31
Dalším zajímavým faktem je, že pod Naspers už asi půlrok spadá i NetDirect. Mall tím teoreticky získá přístup k datům cca tisíce českých obchodů, mnohdy i dost významných. Jak se k tomu asi postaví jejich majitelé...?
25. 4. 2012 11:22:31
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-mall-jako-e-shopar-se-citim-byt-okraden-a-podveden#reply758346
V.K.: Takhle by se dalo pokračovat i dál, to je stejné jako Aukro + NetDirect. NetDirect tím získal v podstatě obrovskou databázi úspěšných prodejců na Aukru (tedy potencionálních zákazníků pro svůj shop) a naopak Aukro tím získalo obrovské množství potencionálních prodejců z databáze úspěšných provozovatelů e-shopů (zejména, když NetDirect umožňuje vystavení dat z shopu na Aukro) ;-)
25. 4. 2012 11:42:15
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-mall-jako-e-shopar-se-citim-byt-okraden-a-podveden#reply758345
V.K.
verified
rating uzivatele
25. 4. 2012 11:57:40
brabitom: Jasně, jenže v tomhle případě to byl pro zákazníky NetDirectu i Aukra spíše přínos, získali tím možnost propojení obou platforem, rozhodně je to nemohlo nijak poškodit. Ale to, že by měl ke všem i historickým údajům o prodejích získat najednou přístup druhý největší eshop na našem trhu by mě moc nepotěšilo. Navíc, když se mnohdy svým zákazníkům starají i o celý marketing. Nevyužít tohle všechno na vlastním Mallu by byl hřích :)
25. 4. 2012 11:57:40
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-mall-jako-e-shopar-se-citim-byt-okraden-a-podveden#reply758344
V.K.: Tak to prostě je, nevím koho co překvapuje nebo pohoršuje. Tohle se všude děje dnes a denně. Někdo někoho koupil a má tomu svoje důvody, to je celé.
Teď už záleží na tom, jak je kdo paranoidní a jak kdo dodržuje zákony ;-)
25. 4. 2012 14:20:50
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-mall-jako-e-shopar-se-citim-byt-okraden-a-podveden#reply758343
Demini
verified
rating uzivatele
26. 4. 2012 12:39:42
Zdravím.
Možná jsem paranoidní, ale vůbec se mi toto spojení nelíbí (vím, se samotným spojením nic nenadělám). Z mého laického pohledu eshopaře je Aukro obrovská obchodní platforma, která se tlačí stále více i do prodeje nového zboží. Má je jen od svých uživatelů, nebo prodává (a samozřejmě ve výsledcích preferuje) samo své zboží, formou prodeje přes prodejce (reálné, virtuální)? K tomu nově provozují a dle jejich posledního mailingu i hodně tlačí osobní odběr na AukroPointech (dříve Uloženka). Dále Heuréka - dostali se přes ověřeno zákazníky mezi eshopy a jejich klienty. Ví, co který eshop za kolik prodává a co který klient za kolik kupuje a v jakém množství. Pak je tu komerční eshopové řešení FastCentrik od NedDirectu, a nakonec Mall.cz - přední internetový obchod. Pokud to tak skutečně je, pak bych z pozice nového majitele všech výše uvedených společností a služeb udělal následující (když už bych za to dal tak obrovské, zisku neodpovídající peníze):
- Mall.cz - zboží z něj bych tlačil do Aukro.cz (napřímo nebo přes Prodejce reálné/virtuální)
- Oslovil bych konkrétní kupující konkrétních produktu eshopů využívajících Ověřeno zákazníky s konkurenční nabídkou - vím přeci, za kolik se kde co prodává.
- Na Heuréce bych tlačil produkty své a svých obchodů, levnější konkurenci bych prostě nezobrazil. A nebo někde hodně vzadu.
- Dnes propagovaný Heurekapoint bych omezil jen pro někoho, kdo mi nekonkuruje, nebo bych přes něj ještě chvíli sbíral data ohledně těch, kteří mi je ještě nepředali do Heureky.
- FastCentrik - ideální doplnění portfolia, pro jistotu bych do něj nepustil žádné konkurenční slžby (Zasilkovna.cz, Žabkapoint, ..)
- A ještě bych viděl, co mě napadne :)
A co udělám jaho eshop?
- Okamžitě zruším Ověřeno zákazníky - nebudu přeci přímé konkurenci posílat svá interní data!
- Heuréku si nechám jen jako doplněk, hlavní sily vrhnu na Zboží.cz, které se jeví v tuto chvíli jako nezávislé a snad to tak i zůstane.
- Již nikdy nepustím jakýkoliv další subjekt mezi svůj eshop a své klienty - byť by reklama na něj běžela 10x denně.
- Aukropoint nahradím, nebo alespoň doplním, větší a nezávislou Zásilkovnou.
- Pohohlédnu se po zahraničních trzích, kde tato skupina na internetu ještě nedominuje.
To je můj osobní názor, třeba to nakonec bude jinak, ale když si přečtu výše uvedený příspěvek od Martina Schlemmera, a to, co se zde na téma Ověřeno zákazníky a Heuréky obecně psalo a bagatelizovalo v roce 2009, přijde mi to velmi reálné a pro nás eshopaře značně nepotěšující...
26. 4. 2012 12:39:42
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-mall-jako-e-shopar-se-citim-byt-okraden-a-podveden#reply758342
mmm.edia
verified
rating uzivatele
26. 4. 2012 20:03:12
Napsal Demini;789108
Zdravím.
Možná jsem paranoidní, ale vůbec se mi toto spojení nelíbí ...
Stačilo by, aby zbozi.cz zprovoznilo pořádně systém hodnocení zákazníky (nyní funguje dost blbě a komu zákazníci reálně hodnotí, nejspíš si to dělá sám) a provozovatelům by stačilo dát na shopech vědět zákazníkům, že z nich ten který porovnávač dělá blbce, ať porovnávají jinde, to by už nebylo tak složité. Shopům je jedno, odkud daný zákazník přijde, protože on přijde každopádně, ale prostě odtam, kde je zboží k porovnání nejvíc a informace hodnotící shop přehledná. Ono by to šlo celkem samo, když se to tak vezme. Stačily by trochu organizované 4 kroky.
0) Seznam.cz - vylepšit způsob hodnocení
1) svolat tvůrce shopů kteří tady webtrží, což je v podstatě každý, minimálně se sem chodíme dívat, a přinutit je zamyslet se
2) informovat provozovatele e-shopů - to je na tvůrcích shopů, kterým vadí propojení s NetDirect
3) informovat zákazníky, to je na provozovatelích e-shopů
26. 4. 2012 20:03:12
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-mall-jako-e-shopar-se-citim-byt-okraden-a-podveden#reply758341
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit