Zadejte hledaný výraz...

Guerilla marketing – viral, buzz, ambush, "ilegální" akce…

Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
29. 1. 2010 09:34:39
Napsal provocado;445737
..........
v rychlosti:
to ze to spusta lidi vsimlo je sice ok, nicmene je to jednorazovy, a diskuse tady se mi libi, protoze se muzu od hodne lidi dozvedet neco zajimaveho, takova diskuse tady byva jednou za par let, tak proc nepokecat, ze ano ?
uz to, ze se te na ty vizitky nekdo ptal dava jasny dukaz, ze byl prekvapeny :) vizitky ale musis davat tem spravnym lidem. nejlepe kdyz sam CEO rozdava vlastni vizitky spravnym lidem ne nekdo z low managementu :) tam je to zcela jinaci.
psychologie reklamy:
tak to nevim jestli jsi probiral neco o vyjadreni, umeni typografii a upoutani zakaznika, psychologii barev, interni psychicke struktury a tak dale - ale to je jedno, neresme to, je to cela veda a lidi se ji uci hodne dlouho a furt se zdokonaluji :)
Mimochodem, prave tyto banality hybaji kseftem kseftem - ono se to nezda vid ? tam zalezi na spouste malickosti, pocinaji vizitkou, pouzdrem na vizitku, propiskou, a tak dale :) - no nebudeme se o tomto bavit - je to zas jina kapitola a je to na hodne dlouhe povidani
do PM nepisi, pokud se nejedna o nejaky konkretni obchod nebo nejakou domluvu, tady jsou nejake vybrane mini weby:
http://neutroncreations.com/
http://www.logocranium.com/home-of-premium-logos-and-identity-packages
http://www.heathgrayson.com/
http://www.pixlogix.com/
http://nealite.fr/
http://www.thepeachdesign.com/
http://www.floridaflourish.com/
... a dalsi. vybral jsem v rychlosti namatkou neco z vlastnich zalozek, sice nektere weby jsou zamerenim zcela jina nez tvoji firma, nicmene jedna se o design. na me rozhodne pusobi kreativne a necim zajimave.
29. 1. 2010 09:34:39
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/2#reply439508
Tomáš Bučina
verified
rating uzivatele
29. 1. 2010 18:06:40
Napsal Oleg;445827
uz to, ze se te na ty vizitky nekdo ptal dava jasny dukaz, ze byl prekvapeny :) vizitky ale musis davat tem spravnym lidem. nejlepe kdyz sam CEO rozdava vlastni vizitky spravnym lidem ne nekdo z low managementu :) tam je to zcela jinaci.
Na vizitkách a podobných věcech byznys fakt nestojí. Tím neříkám, že není dobré mít super merkantilie podle corp. designu a vážně krásně udělaný, to samozřejmě smysl má. Ale myšlenka že "sám CEO rozdává vizitky správným lidem" a to láme všechny zákoše aby kupovali je fakt z nějakého světa který já opravdu neznám. Zažil jsem už několikrát, že na jednání byl CEO (nebo jiný superkápo) nějaké velké firmy a pokud to kšeft někam posunulo, tak to nikdy nebylo kvůli tomu, že by "dal vizitku tesanou z tenkého plátku mamutoviny tomu správnému člověku", ale tím, že buď byl super věcný, perfektně znalý situace a neuvěřitelně relevantní k problému (což tě, jako člověka, který je třeba 4 nebo dokonce víc stupňů vertikální struktury od něj, dost šokuje) nebo naopak totální snílek a vizionář, který ale totálním charizmatem dokáže nadchnout pro věc.
Tohle už je totálně daleko od původního tématu, ale pokud jde o merkantilie a speciálně vizitky - pokud už jsi v kontaktu s obchodním partnerem tak daleko, že si měníte vizitky, tak máš mnohem víc šancí s byznysem pohnout vlastním přičiněním, znalostí, argumentací a nadšením, než tím, jestli máš v ruce krásný papírek. Myslím, že pokud vizitky splňují určitý "minimální standard", tak nemají vliv na byznys. Tzn. samozřejmě ne nějaký 80gr papír vytištěný doma na inkoustovce a špatně ošmiknutý.
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 18:07 ----------
Jo a samozřejmě díky za ty ukázky webů, některé jsou moc pěkné.
29. 1. 2010 18:06:40
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/2#reply439507
Jiří
verified
rating uzivatele
20. 6. 2010 18:21:26
http://fotbal.idnes.cz/krasky-byly-za-obeti-jenze-striptyz-pred-zapasem-jejich-nevinnost-poslapal-17l-/ms-fotbal-2010.asp?c=A100620_104254_ms-fotbal-2010_pes
pekna ukazka ... :-)
a jeste se kvuli tomu "skandalu" dostali do clanku novin.. na jednicku :-)
edit: zde zhodnoceni vysledku akce... clanek na stretegie.cz
http://www.strategie.cz/scripts/detail.php?id=482073
20. 6. 2010 18:21:26
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/2#reply439506
Tomáš Bučina
verified
rating uzivatele
9. 7. 2010 22:05:17
jrg: Tak to rozhodně, tohle byla excelentní ukázka :-). Ještě to všechno bylo umocněno různými "bojovníky za dodržování práv sponzorů", kteří paradoxně tuhle akci Bavarii mnohonásobně zlepšili a zefektivnili.
9. 7. 2010 22:05:17
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/2#reply439505
Martin Jurča
verified
rating uzivatele
(52 hodnocení)
10. 7. 2010 00:05:12
Někdy stačí "maličkost" a zaručeně se dostanete do novin - http://www.super.cz/clanek/40423-blanarovicova-spachala-ve-varech-modni-sebevrazdu.html
10. 7. 2010 00:05:12
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/2#reply439504
Jiří
verified
rating uzivatele
2. 8. 2010 17:41:02
pekne vyusteni "kauzy s falesnymi soby"..
vodafon jako vzdy pekne zabodoval i pri omluve
http://mobil.idnes.cz/t-mobile-ma-opet-parohy-vodafone-mu-je-nasadil-spolecne-s-omluvou-px9-/mob_operatori.asp?c=A100802_121841_mob_operatori_apo
kdyz ted nebudu probirat uroven sluzeb a rozdily mezi vsemi tremi hlavnimi hraci na trhu, tak co se tyce marketingu, reklamy a vseho okolo, vodafone je mi uz od starych "oskarovych dob" v tomto nejsympatictejsi.. :-)
maji napady a dost velkou drzost, coz je pekne ;-)
jinak neco z poslednich dnu
sony ericson
http://www.youtube.com/watch?v=l5YVeJYWBv4&feature=player_embedded
a chudak osel kaskader... (tohle se mi ale moc nelibi... chudak zvire)
http://www.youtube.com/watch?v=hEep5BrexT0&feature=player_embedded
cim dal tim casteji jsou k videni i takove projekce...
http://www.youtube.com/watch?v=86Tf6HkP7e0&feature=player_embedded
treba tohle muze mit fajn vysledek, na dobrem miste, hehe :-)
2. 8. 2010 17:41:02
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/2#reply439503
m.mujgos
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
11. 8. 2010 11:17:59
Napsal BigLebowski;445512
To potvrzuju. U výrobku, stejně jako třeba u dárků je důležité jak to obkecáte. To pak můžete holce na Valentýna dát třeba solničku a ještě vám za to bude nesmírně vděčná...
Souhlasím, často to tak dělám, koupím dárek, obalím to hodně textem a výsledek je nadšený obdarovaný a všichni okolo většinou koukají proč jejich dárek 3x dražší neobstál
11. 8. 2010 11:17:59
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/2#reply439502
Jan Vašík
verified
rating uzivatele
8. 10. 2010 01:21:53
Co říkáte na aktuální "diodovou akci" v podání O2 ? ... přijde mi to až trochu trapné, oproti tomu, jak to má již zmíněný Vodafone vždy do puntíku propracované.. ;-]
8. 10. 2010 01:21:53
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/2#reply439501
Tomáš Bučina
verified
rating uzivatele
9. 10. 2010 21:14:41
Napsal SEO-SEM-Marketing;581802
Co říkáte na aktuální "diodovou akci" v podání O2 ? ... přijde mi to až trochu trapné, oproti tomu, jak to má již zmíněný Vodafone vždy do puntíku propracované.. ;-]
U této akce je nesmírně obtížné zvenku odhadnout, co je pravda, co bylo připravené a co následně byla jen nějaká nešťastná shoda okolností. To, o čem se mluví je mix nějakých faktů (byly tam ty diodové krabičky) a vedle toho spousty vyjádření zúčastněných osob/firem, která ovšem mohou být sama součástí kampaně.
Takže tedy jaký příběh považuji za nejpravděpodobnější (ale určitě si nedělám patent na správné informace o celé záležitosti): O2 má dlouhodobě záměr na podpoře 1188, která je pro ně solidně zisková, jen jaksi pořád nenašli tu správnou cestu aby se to masově používalo. Aby udělali nějakou obrovskou kampaň, na to v projektu 1188 není dost peněz, tak požádali Momentum (agentura která dělá pro O2 a je dceřinnou firmou McCann Ericsson) aby pro ně vymyslela něco zajímavého a unikátního. Momentum to předala své guerillové sub-agentuře Unit 003. O té je jen velmi málo informací, ale předpokládám, že to byla dřív nějaká nezávislá a jinak se jmenující agentura, kterou Momentum buď vysálo od lidí nebo celou koupilo. Ta tu akci naplánovala a její realizaci (tzn. skutečně vyrobení těch věcí a umístění na lampy) zadala agentuře D:Link. O ní toho taky mnoho není dostupné, ale zřejmě to bude nějaká produkční firmička. Tolik "osoby a obsazení".
To, že se bude něco přidělávat na veřejná místa, museli vědět všichni, což samo o sobě je zcela jistě "wild posting", čili ilegální výlep. Dál se tvrdí, že D:Link sama o sobě přidala k samolepkám krabičku s diodou, což považuji za blábol, protože minimálně Unit 003 o tom musela vědět - přinejmenším schvalovala budget, supervizovala a koordinovala produkci těch věcí v D:Linku a podobně. Čili myslím si, že to, že budou ty proužky osvětlené, se vědělo už dávno před tím, resp. se s tím počítalo. Celé to mělo fungovat tak, že proužky jsou ze z UV citlivého materiálu, resp. UV citlivou barvou je na nich něco napsáno, a pak na to svítí UV dioda, takže nápis na proužku jakoby sám svítil. Tohle samozřejmě není jen tak "selhání člověka" a "svévolný zásah" od produkční agentury, o tomhle se v celém konceptu muselo vědět dlouhou dobu.
To, že se to všechno podělalo byla určitě náhoda a souviselo to s varováním ohledně možného teroristického útoku v Evropě. Zřejmě byla chyba v tom, že osvětlení vypadalo opravdu neforemně, skoro jako nějaká krabice, a navíc ho přilepovali stříbrnou páskou na různé cedule jako prasata (to bylo určitě rozhodnutí D:Linku). Pokud by to bylo malinkaté (jako to mohli udělat, kdyby se trochu víc snažili a byli pečliví), tak by to prostě vypadalo tak, že ve dne jsou to proužky s malinkatou krabičkou a v noci na těch proužcích svítí nápisy a byla by to fakt super věc.
Celá ta věc samozřejmě neobjasňuje, proč se O2 odhodlalo k jednoznačně nelegální (proti vyhlášce Hl.m.Prahy o nelegálním výlepu) akci a tady bych si troufnul odhadnout, že Momentum neřeklo O2 co konkrétně chce udělat (předpokládám, že ale ten koncept musel někdo z marketingu O2 resp. marketingu 1188 Momentu schválit) a že se pak postupně nabalovaly samostatné "přílepky" k původní akci od všech účastníků, až to dopadlo jako bednička s diodou, která je prasácky přilepená ke značce.
Ohledně komentářů co k tomu byly, bych to všechno bral s rezervou, protože to nejspíš kvůli ochraně O2, Momentum i McCann Ericsson hodili na D:Link, která prý i ty peníze za zásah zaplatí, což vzhledem k výše uvedenému spíš beru za zástěrku. To, že se k tomu O2 přiznalo, a řeklo, že šlo o akci na podporu 1188 bylo možná součástí následného plánu, jak z toho průseru vytěžit nějaké marketingové body. Stejně tak to mohl být výsledek totální paniky v komunikačním oddělení O2, těžko říct. Mimochodem ze strany O2 mám dojem, že jde vůbec o první pokus o guerillovou akci, takže bychom měli být na ně shovívaví...
9. 10. 2010 21:14:41
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/2#reply439500
Jan Vašík
verified
rating uzivatele
9. 10. 2010 21:58:52
Ano ano :) souhlas.. přesně jak říkáte, 1. GM v podání O2.. je zde přesně vidět ten kontrast oproti preciznosti Vodafonu a jeho GM :-D
Je asi pravdou, že si každý ze zůčastněných přidal nějaký ten "přílepek" a pak to dopadlo tak, jak dopadlo - každopádně, teroristická hrozba v Evropě byla svým způsobem výhodou/nevýhodou zároveň.. Co se týče financí, ať už tu pokutu 100k zaplatí kdokoliv, myslím, že se mezi sebou vyrovnají, ovšem.. titulní strana IDNES, reklama v prime time TV zprávách na všech stanicích + následná publicita v tisku a to vše za 100 000,- ... no nekupte to když je to tak levné..! :-D
Budu se jen těšit na další GM v podání O2, zda-li se poučí či inspirují jinde... PS: vyřiďte pozdrav Johance, od bývalého kolegy z Thinline Int. :)
9. 10. 2010 21:58:52
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/2#reply439499
Tomáš Bučina
verified
rating uzivatele
11. 10. 2010 12:42:42
No s těmi náklady bych byl opatrný, protože 100 000 byl jen takový předběžný odhad kompenzací policii a hasičům a navíc je k tomu třeba připočítat cenu za přípravu té akce. A pokud bylo vyrobeno 100 krabiček a nápisů, které musely být po centru Prahy rozmístěny, tak to nebyla sranda za 5 tisíc...
Ještě jsem přemýšlel o tom, že Unit 003 mohla být jen nějaká zástěrka aby ta vina nepadla na Momentum ani na O2, že to Momentum samo předávalo D:Linku. Jenže Momentum nemá v portfoliu žádnou guerillovou akci a tohle bylo zjevně původně vymyšlené docela zajímavě a není to určitě okopírovaný nějaký hodně známý koncept z ciziny. Čili je na tom zřejmý rukopis někoho, kdo s guerillou má nějaké zkušenosti, jen tak exekuce kampaně byla doprasená a nekoordinovaná.
A Johance jsem vyřidil a taky pozdravuje :-).
11. 10. 2010 12:42:42
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/2#reply439498
Jan Vašík
verified
rating uzivatele
11. 10. 2010 13:01:57
Add náklady, měl jsem na mysli čistě prostor v médiích..! (masivní reklamu v TV zprávách minimálně 2 dny po sobě, HP iDNES.cz a dalších www serverů + reklama v tisku na titulních stranách a jinde..) ... to opravdu za 100k nepořídíte ;-]
Navíc.. obejde se to nejspíše bez žaloby, což je jistě "+", a rozmístění krabiček měli na starosti (dle vyjádření policie) dva 19tiletí kluci, které kontaktovala "osoba blízká".. takže tam asi také nebyly žádně horentní sumy a honoráře..! :)
Každopádně, akce byla tak trochu krkolomná ale určitě ji musel organizovat/realizovat někdo, kdo se vyzná a ví, kam až může zajít..!
11. 10. 2010 13:01:57
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/2#reply439497
Jiří
verified
rating uzivatele
2. 1. 2011 10:54:26
http://www.digizone.cz/aktuality/prima-cool-nasazuje-serial-dexter-prazany-na/
nejnovejsi pocin Primy Cool, nejsem z Prahy, takze jsem nezaregistroval... by me zajimalo kolik tech pytlu po Praze roznesli :-) - mimojine, perfektni serial...
zajimavy napad...
2. 1. 2011 10:54:26
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/2#reply439496
Jiří
verified
rating uzivatele
31. 1. 2011 00:14:08
http://www.lupa.cz/clanky/za-tajemstvim-reklamni-kampane-na-google-chrome
neni sice GM,
ale jinak zajimave, ze se google zacal tlacit i do offline reklamy, aby se zviditelnil
31. 1. 2011 00:14:08
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/2#reply439495
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
31. 1. 2011 09:54:03
Napsal jrg;620457
http://www.lupa.cz/clanky/za-tajemstvim-reklamni-kampane-na-google-chrome
neni sice GM,
ale jinak zajimave, ze se google zacal tlacit i do offline reklamy, aby se zviditelnil
Kdyby Google nebyl v CR oficialne zastoupen tak zadnou "offline" reklamu zde neuvidime :)
31. 1. 2011 09:54:03
https://webtrh.cz/diskuse/guerilla-marketing-viral-buzz-ambush-ilegalni-akce/strana/2#reply439494
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit