Zadejte hledaný výraz...

Google ZOO navštívil i máš e-shop a padáme a padáme

Roman
verified
rating uzivatele
2. 6. 2012 10:44:01
Panda nebo Penguin od Google navštívil náš sexshop. Nejenom, že návštěvnost z google nám spadla o více než 150% na hlavní klíčové slova. Kdy většina z nich se držela v první desítce a po návštěvě Google Zoo byl propad až někam na 200 až 300 místo :-(. Co ted stím? Nejenom to, že mě živí Linkbuilding, kde po školení a prostudování nových věcí jsem musel změnit optimalizaci pro vyhledávače a úplně změnit svůj zaběhnutý systém práce. Konec článků na free PR weby atd.,
- Nevkládal jsem na web skryté texty a nepravé odkazy - Ani jsem netvořil landing page pouze pro účely optimalizace - Sice jsem se snažil udělat web hodnotným, opravdu relevantním a s jedinečným obsahem - Vyvaroval jsem se „přeoptimalizování“ webu
Podle názorů odborníků vadí Googlu výměnné odkazy na přímo atd., jak v patičce tak na bočních stranách webu, už jsem udělal korekci, odstranil jsem z webu stránku, že poskytuji výměnu odkazů na přímo, a když mi příjde nabídka tak chci po budoucím partnerovy, že mu dám odkaz na stránku za podmínek, že mi poskytne své dvě relevantní stránky týkající mého obchodu. (systém 2+1) odstranil jsem odkazy, webů které se netýkají přímo obdobnému tématu. Ted se vrhnu na to, aby každý odkaz od přátel na mé stránce byl popsaný, myslím tím aby u každého odkazu byla aspoň jedna věta, týkající se jejich stránky. Mám ted strach, že když udělám takový zásach do webu tak i Seznam, kde se zatím na relevantní klíčové slova objevujeme docela dobře, nás posune někam do nekonečna. Podnikáme ještě na e-shopu cannabis cosmetics směřovanému do Anglicky mluvících zemí hlavně USA, na jiném systému, kde 80% našich zákazníků přichází přes Google, tam jsme dopadli tak, že jsme museli najmout seo firmu z USA, aby nám upravila web, tak aby jsme se dostali zpátky na trh. Ještě že nás zachraňuje Amazon.com a Amazon.uk. Zrušili jsme asi 5 blogů na worldpressu, kde jsme měli odkazy v článcích na uvedený shop atd. Přišli jsme kvůli ZOO o 150% náštěvnosti, tím i o objednávky. To nás bolí:-( Jak jste na tom vy? Máte prosím Vás pro mě a nás všechny co mají stejný problém, jak toto řešit. Budu moc rád za vaše názory.
2. 6. 2012 10:44:01
https://webtrh.cz/diskuse/google-zoo-navstivil-i-mas-e-shop-a-padame-a-padame/#reply770870
Registrace
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 6. 2012 10:55:19
No ty SEO texty na hlavní stránce a v každé kategorii jsou jasný ¨- to ses určitě nevyhnul "přeoptimalizování webu". Takhle normální text přínosnej pro uživatele nevypadá a Google to moc dobře ví. Neříkám že je přesně tohle důvod proč tě penalizoval, nevím, nijak zvlášť jsem to nezkoumal, ale pro mě osobně je tohle známka webu, kterej Google správně poslal do pekel, protože když něco vyhledávám, tak přesně tohle nechci aby mi našel.
Vibrátory dělíme na vaginální a anální. Vibrátor, vibrátory, levné vibrátory pro ženy i muže si určitě vyberete v této kategorii. Naše levné vibrátory pro ženy i muže jsou kvalitní z nezávadných materiálů. Nabízíme vibrátory všech rozměrů, vibrátory latexové nebo vodotěsné i vibrátory luxusní, tak i vibrátory pro ženy nebo vibrátory pro muže.
2. 6. 2012 10:55:19
https://webtrh.cz/diskuse/google-zoo-navstivil-i-mas-e-shop-a-padame-a-padame/#reply770869
romanz2
Pokud vládneš angličtinou, zde je velmi pěkné shrnutí a zajímavý návod, jak z problému ven: http://www.micrositemasters.com/blog/penguin-analysis-seo-isnt-dead-but-you-need-to-act-smarter-and-5-easy-ways-to-do-so/.
Připomenu jenom, že my nemůžeme tušit, jakým způsobem jsi prováděl linkbuilding. Pokud jsi ale ne nepodstatnou část svého odkazového profilu postavil na registraci do katalogů nebo publikaci článků na PR webech, pak máš trošku problém. Propad pozic může být způsoben hlavně tím, že značná část obsahových farem (PR weby) a katalogů byla Googlem potrestána (u nás třeba byl postižen BezvaPortál, jak snížením PR, tak napůl vyjmutím z indexu, viz článeček anglicky http://www.seomoz.org/blog/web-directory-submission-danger), a tím pádem i klesla účinnost takto umístěných odkazů. Počítám, že cesta k nápravě bude dlouhá - a hlavně bude vyžadovat důkladnější analýzu. Tu ti zde na WebTrhu asi nikdo neudělá.
Jenom připomenu věc, kterou nerad říkám, ale já to říkal :) Už před pár lety - vykašlete se na katalogy a PR weby. Ne že bych byl rád, že na má slova došlo, ale dokazuje to, že SEO se vrací ke svému původnímu účelu a "technické" metody do budoucna nebudou fungovat tak, jako dřív.
2. 6. 2012 11:03:19
https://webtrh.cz/diskuse/google-zoo-navstivil-i-mas-e-shop-a-padame-a-padame/#reply770868
Roman
verified
rating uzivatele
2. 6. 2012 11:09:55
Dík za radu, ale teď nastane problém, že když přepíšu texty tak ztratím na seznamu, kde se například na slovní spojení "levné vibrátory" se držíme při tak velké konkurenci na 6 místě. Tak mám dilema, přepsat..nepřepsat? Linkbuilding jsem prováděl jak na katalogy, tak PR články na Free webech teď už vím, že to byla blbost :-( tvořil jsem mikrosite. Uvidíme čeká nás hodně práce moc děkuji za vaše názory
2. 6. 2012 11:09:55
https://webtrh.cz/diskuse/google-zoo-navstivil-i-mas-e-shop-a-padame-a-padame/#reply770867
romanz2
Fráze "levné vibrátory" je dle mého soudu prakticky bezcenná, jak z hlediska konverze, tak z pohledu hledanosti (nepříliš přesně zde http://search.seznam.cz/stats?collocation=levn%C3%A9+vibr%C3%A1tory). Existuje jednoduchá rada, která zní jako klišé, ale funguje. Pokud chcete uspět, musíte psát texty pro lidi. Protože oni u vás nakupují. Samotná pozice v SERP nevypovídá naprosto nic o úspěchu e-shopu.
2. 6. 2012 11:12:45
https://webtrh.cz/diskuse/google-zoo-navstivil-i-mas-e-shop-a-padame-a-padame/#reply770866
Mě by zajímalo jak takový propad o 150% vypadá. To jde do záporna?
2. 6. 2012 12:29:19
https://webtrh.cz/diskuse/google-zoo-navstivil-i-mas-e-shop-a-padame-a-padame/#reply770865
Roman
verified
rating uzivatele
2. 6. 2012 12:37:20
Do záporna nejde, ale není na výplaty
2. 6. 2012 12:37:20
https://webtrh.cz/diskuse/google-zoo-navstivil-i-mas-e-shop-a-padame-a-padame/#reply770864
Asi tak nějak: http://michalkubicek.cz/tri-rady-jak-se-vyhnout-penalizaci-od-google/
2. 6. 2012 12:51:55
https://webtrh.cz/diskuse/google-zoo-navstivil-i-mas-e-shop-a-padame-a-padame/#reply770863
Roman
verified
rating uzivatele
2. 6. 2012 12:54:23
Doufám, že Michale uděláte nějaké školení. Děkuji za pomoc
2. 6. 2012 12:54:23
https://webtrh.cz/diskuse/google-zoo-navstivil-i-mas-e-shop-a-padame-a-padame/#reply770862
mmm.edia
verified
rating uzivatele
2. 6. 2012 13:16:27
Z hlediska uživatele a potenciálního zákazníka mi podobné rádobypopisy v kategoriích produktů vyloženě vadí. Ještě když jsou psány přesně tímto způsobem a v podstatě mi nic neřeknou. Nerozumím vůbec tomu, proč si na web nedáte magazínovou část, kde napíšete například smysluplný text o jednotlivých typech vibrátorů a neprolinkujete jej rozumně s kategoriemi a konkrétními produkty. Stejně tak se dá pracovat s reviews jednotlivých produktů. Zákazníka pak neruší texty nad kategoriemi a zákazníci a pak i Google, Vás začnou považovat za zajímavější a Google Vás najde tak i tak. Navíc budete mít výhodu, že se můžete na dané téma rozepsat mnohem více, než když jste omezen pár řádky v popisu kategorie, abyste si nedejbože neposunul výpis produktů příliš dolů. Web děláte pro lidi, ne pro Google. Google se má učit, a opravdu se docela hezky učí, chování uživatele, ne naopak.
Jsem si vědom toho, že toto není konstruktivní rada ohledně Vaší konkrétní situace, jen to berte jako zpětnou vazbu a podnět k zamyšlení.
2. 6. 2012 13:16:27
https://webtrh.cz/diskuse/google-zoo-navstivil-i-mas-e-shop-a-padame-a-padame/#reply770861
Jaromir S.
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
2. 6. 2012 15:03:58
V roce 2007 jsem udělal web, který jsem psal od srdce a pro lidi. Po pár týdnech šla návštěvnost prudce nahoru a drží se dodnes, stejně tak první pozice na Google i Seznamu. To vše bez optimalizace, bez registrací do katalogů, bez PR článků.
Vykašlete se na SEO mágy s příručkami a začněte používat selský rozum. Pak SEO mágové budou bez práce a na prvních místech se začnou zase zobrazovat relevantní weby.
Mám radost z toho, že Google sestřeluje podobné weby a SEO mágové mají svým klientům co vysvětlovat.
2. 6. 2012 15:03:58
https://webtrh.cz/diskuse/google-zoo-navstivil-i-mas-e-shop-a-padame-a-padame/#reply770860
Napsal Jaromír Š.;803023
V roce 2007 jsem udělal web, který jsem psal od srdce a pro lidi. Po pár týdnech šla návštěvnost prudce nahoru a drží se dodnes, stejně tak první pozice na Google i Seznamu. To vše bez optimalizace, bez registrací do katalogů, bez PR článků.
Vykašlete se na SEO mágy s příručkami a začněte používat selský rozum. Pak SEO mágové budou bez práce a na prvních místech se začnou zase zobrazovat relevantní weby.
Mám radost z toho, že Google sestřeluje podobné weby a SEO mágové mají svým klientům co vysvětlovat.
To je jiste hodnotny prispevek k tematu... Dekujeme.
2. 6. 2012 22:05:06
https://webtrh.cz/diskuse/google-zoo-navstivil-i-mas-e-shop-a-padame-a-padame/#reply770859
Luděk Cína
verified
rating uzivatele
3. 6. 2012 06:19:05
Napsal mmm.edia;803004
Z hlediska uživatele a potenciálního zákazníka mi podobné rádobypopisy v kategoriích produktů vyloženě vadí. Ještě když jsou psány přesně tímto způsobem a v podstatě mi nic neřeknou. Nerozumím vůbec tomu, proč si na web nedáte magazínovou část, kde napíšete například smysluplný text o jednotlivých typech vibrátorů a neprolinkujete jej rozumně s kategoriemi a konkrétními produkty. Stejně tak se dá pracovat s reviews jednotlivých produktů. Zákazníka pak neruší texty nad kategoriemi a zákazníci a pak i Google, Vás začnou považovat za zajímavější a Google Vás najde tak i tak. Navíc budete mít výhodu, že se můžete na dané téma rozepsat mnohem více, než když jste omezen pár řádky v popisu kategorie, abyste si nedejbože neposunul výpis produktů příliš dolů. Web děláte pro lidi, ne pro Google. Google se má učit, a opravdu se docela hezky učí, chování uživatele, ne naopak.
Jsem si vědom toho, že toto není konstruktivní rada ohledně Vaší konkrétní situace, jen to berte jako zpětnou vazbu a podnět k zamyšlení.
Nemyslím si, že popisy tak jak jsou v kategoriích jsou důvodem propadu. Souhlasím, že jsou psány samoúčelně z důvodu SEO jak jinak. Ovšem naprostá většina lidí tyto malé úvody/odstavce ignoruje a tudíž jim ani nevadí - prostě je přeskočí ! Pokud hledají detailnější informace nebo recenze, zde je neočekávají.
Popisy bych tam v každém příůadě nechal, pro vyhledávače jsou důležité a ve spojení s produkty níže, kde jsou uvedeny názvy obsahující klíčová slovat jsou jedním z mnoha faktorů, které posouvají v seznamu nahoru. Dokonce si myslím, že to bez nich je podstatně těžší. Kvalitu textu je ovšem držet přece jenom o něco výše+vhodně prolinkovat, pokud se přece jenom někdo začte.
3. 6. 2012 06:19:05
https://webtrh.cz/diskuse/google-zoo-navstivil-i-mas-e-shop-a-padame-a-padame/#reply770858
Lucyka
Doufám, že nejsi "SEO expert". :)
Psát pro vyhledávače je nesmysl už ze své podstaty. Proč, Provůch, psát texty, které nikdo nečte? Třeba tento stylistický horror http://www.sexshop-erotic.cz/www-sexshop-erotic-cz/eshop/20-1-Lesbicke-zeny je neštěstí a katastrofa. Autorka nevychodila ani základní školu?
Z jakého záhadného důvodu majitel webu zabíjí jedno z nedůležitějších míst (před "ohybem") na stránce slintem, který musí i průměrně inteligentního člověka donutit k otázce: "Proč to ta paní všechno píše?".
Jak ve webdesignu, tak v SEO, platí následující ověřená poučka: Cokoliv je na webové stránce zbytečné, je zbytečné.
---------- Příspěvek doplněn 03.06.2012 v 09:56 ----------
romanz2
Protože čekám, až mi po prvním lakování zaschnou domácí schody, mám chvíli čas a dopřeji ti zajímavý nápad, kterým můžeš pozdvihnout úspěšnost třeba jedné vybrané kategorie. A nádavkem získat zajímavou porci slušných zpětných odkazů. Tím můžeš do určité míry eliminovat ty odkazy zbytečné. Až škodlivé.
Pro začátek jeden příklad. Metodě, kterou ti představím, se říká "linkbaiting". Čerstvý příklad, jak to funguje, je kupříkladu tento webík: http://www.prezidyk.cz/. Představa, že Vojta Dyk by fakt mohl být českým prezidentem, je natolik fantasmagorická, že se odkazy začnou rodit samy od sebe. Skutečnost, že celá prezentace vypadá jako seriozní návrh, je přesně ten způsob, jakým si zajistit přízeň široké internetové obce. Čím větší ptákovina, tím větší úspěch. A tím více kvalitních zpětných odkazů. Často z velmi autoritativních webů. To pro začátek.
A teď si představ svůj e-shop. Prodává hračky. V podstatě. Věci pro zábavu. Nic jiného ostatně vibrátory nejsou. A teď zkus otevřít svou mysl, oprostit se od "SEOšamanských" pouček a vydumat nějakou zajímavou kampaň, která by konkrétní kategorii tvého e-shopu podpořila. Odlišit se. Prvotním cílem nebude odkazy "umisťovat", ale "získávat". Což znamená zapojit lidi. Hravé lidi. A těch je v populaci množství větší než malé. Dám ti zdarma jeden nápad.
"Vsuvka bokem. Představ si, že bys četl můj Blábolník. Myslíš, že by tento článeček http://www.blabolnik.cz/copywriter-na-rozcesti byl vhodným adeptem pro zpětný odkaz na konkrétní výrobek z tvé nabídky? Pokud ano, proč mě neoslovíš?"
Ale zpět k tématu. Připusťme, že jsi kreativní tvor a hračička, a jsi postaven před otázku, k čemu všemu je možné vibrátor použít. Kromě účelu, k němuž je původně určen. Zapoj představivost a lidi a uspořádej třeba malou soutěž. Vítězem bude ten, kdo najde nejzajímavější využití plastové vibrující hračky. Dám jeden příklad z vlastní praxe. Kdysi jsem podobnou fialovou zrůdnost dostal jako nepříliš vhodný dárek. Plastový vibrující bazmek, který má žena nepotřebuje, protože má mě. Tak jsem jí ho věnoval. A hádej, k čemu ho použila? Přinesla si ho na zahradu a pomocí něj dělala ďůlky na zahradě pro sazeničky. Vibrace pěkně rozháněly hlínu a délka byla akorát. Když jsem to pozoroval, z uctivé dálky, měl jsem takový povznášející pocit. Že jsem výrobce oblafnul, protože o podobném využití určitě neuvažoval ani jeden z jeho inženýrů :)
A to je pouze jedno z možných použití. Ty plastové ohebné ocásky by třeba šlo použít jako zajímavou formu výzdoby malého záhonku. Místo vadnoucích kytiček. Představ si ty barvy a roztodivné tvary!
A když za poměrně mrzký peníz natočíš kreativní video s těmi nejlepšími nápady, máš na dlouho o přísun návštěvníků a odkazů postaráno. Připomínám, že to je pouze jeden z možných nápadů. Je prostě nutné nedržet se při zemi, a obzvláště v tvém oboru platí - "Odliš se, nebo zemři."
3. 6. 2012 08:42:51
https://webtrh.cz/diskuse/google-zoo-navstivil-i-mas-e-shop-a-padame-a-padame/#reply770857
Majo Kolesar
verified
rating uzivatele
3. 6. 2012 10:18:03
Pripojím aj ja menší tip na viral - usporiadaj preteky vibrátorov. napríklad nejakých 5 adeptov ktorí sa majú dovibrovať za cieľovú čiaru..natoč video, na web hoď súťaž nech ludia tipujú, ktorý adept to vyhrá a z tých čo budú tipovať správne, vyberieš jedného, ktorý ho získa..
celá kampaň ťa nebude stáť cez 100€ a predokladám, že účinok by nebol zanedbateľný :)
3. 6. 2012 10:18:03
https://webtrh.cz/diskuse/google-zoo-navstivil-i-mas-e-shop-a-padame-a-padame/#reply770856
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit