Zadejte hledaný výraz...

Google Analytics – zjišťování pohybu mimo stránku

Lookis
verified
rating uzivatele
13. 11. 2012 11:12:28
Ahoj,
lze s Google Analytics měřit toto?
Na stránkách mám odkaz, který směřuje na partnerský web. Potřeboval bych statistiku návštěv odkazu a pohyb.
Nejlépe informace o tom kolik lidí se z odkazu směrovalo přímo na partnerský web a zda na partnerském webu navštívili odkaz s nabídkou.
13. 11. 2012 11:12:28
https://webtrh.cz/diskuse/google-analytics-zjistovani-pohybu-mimo-stranku#reply830998
Patrik Štefko
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
13. 11. 2012 11:20:39
Ano.
13. 11. 2012 11:20:39
https://webtrh.cz/diskuse/google-analytics-zjistovani-pohybu-mimo-stranku#reply830997
David Musil
verified
rating uzivatele
(69 hodnocení)
13. 11. 2012 12:40:33
Jde to, ale nezdálo se mi to moc lehké nastavit... ale možná to bylo tím, že jsem byl v GA naprostý zelenáč :)
13. 11. 2012 12:40:33
https://webtrh.cz/diskuse/google-analytics-zjistovani-pohybu-mimo-stranku#reply830996
Patrik Štefko
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
13. 11. 2012 13:07:59
Nie je to zas tak zlozite.
Krok 1
Na materskom webe oznacite odkaz znackou javascriptu na event onclick pridate sledovanie udalsoti
Tym si zabezpecite zber dat pre akciu klik na odkaz partnersky web. V statistikach potom pomocu segmentu, alebo dimenzii odfiltrujete len navstevnost s touto udalostou a mate pocet navstev, kotre klikli na odkaz. Keby ste to este chceli este vylepsit tak ked si urcoite pomer pocet klikov na odkaz vs. pocet zobrazeni dannej stranky kde je odkaz umiestneny mate CTR media (partnerskeho odkazu).
Krok 2
Oznacte odkaz pomocou _utm parametru (pridate parameter v href za partnerskyweb.com)
pouzite napriklad nastroj URL builder http://support.google.com/analytics/bin/answer.py?hl=sk&answer=1033867&rd=1
takto zabezpecite jednoduche sledovanie na strane partnera.
Krok 3
Na strane partnerskeho webu vytvorte v GA pokrociliy segment kde do statistik zahrniete len navstevy so zvolenymi _utm parametrami, teda kampane ktoru ste nastavili na strane materskeho webu. Staci podla jedenho kriteria. Napriklad
Zahrnout >Kampan>Presne sa zhoduje > (nazov kamapne ako ste oznacili cez_utm campaign)
V pripade, ze tam mate pristup mozte samozrejme pouzit sledovanie kampani
Ak pouzijete pokrocili segment ten sa aplikuje na metriku navstevy, cize vsetky ostatne metriky a dimenzie parcuju len s navstvnostou ktora vyhovuje podmienkam daneho segmentu.
Cize ak mate nastavene sledovanie cielov vidite len ciele ktore dosiahla navsteva s materskeho webu :)
Na navstevnost z materskeho webu mozete na partnerskom webe aplikovat dalsie spresnujuce segmenty, dimenzie pripadne to ledovat v suvislosti s inymi metrikami.
V pripade ze nemate pristup ku GA partenrskeho webu, poziadajte ich nech vam vytvoria samostatny profil na ktory aplikuju filter (nastavenie filtra rovanke ako pokrocily segment) uvidite len tu navstevnost partnerskeho webu ktora sa preklikla z vasho webu).
Idealne by bolo este doplnit oznacenie navstevy na vasom materskom webe cez _setCustomVa natavite takejto navsteve hodnotu do cookies a potom na tuto hodnotu na strane partnera urobit zahrnujuci filter.
ALe je to pokrocila technika kde musite odkaz presmerovat na stranku kde dojde k oznaceniu a az potom na partnersky web. Ale takto by to bolo blbuvzdorne :)
13. 11. 2012 13:07:59
https://webtrh.cz/diskuse/google-analytics-zjistovani-pohybu-mimo-stranku#reply830995
Lookis
verified
rating uzivatele
13. 11. 2012 19:26:11
Ahoj,
to je přesně to na co se ptám. Moc díky za takové lidi jako ty, věřím že to ocení i ti další, kteří sem zavítají.
;-)
Hezký den.
Napsal Patrik Štefko;869709
Nie je to zas tak zlozite.
Krok 1
Na materskom webe oznacite odkaz znackou javascriptu na event onclick pridate sledovanie udalsoti
Tym si zabezpecite zber dat pre akciu klik na odkaz partnersky web. V statistikach potom pomocu segmentu, alebo dimenzii odfiltrujete len navstevnost s touto udalostou a mate pocet navstev, kotre klikli na odkaz. Keby ste to este chceli este vylepsit tak ked si urcoite pomer pocet klikov na odkaz vs. pocet zobrazeni dannej stranky kde je odkaz umiestneny mate CTR media (partnerskeho odkazu).
Krok 2
Oznacte odkaz pomocou _utm parametru (pridate parameter v href za partnerskyweb.com)
pouzite napriklad nastroj URL builder http://support.google.com/analytics/bin/answer.py?hl=sk&answer=1033867&rd=1
takto zabezpecite jednoduche sledovanie na strane partnera.
Krok 3
Na strane partnerskeho webu vytvorte v GA pokrociliy segment kde do statistik zahrniete len navstevy so zvolenymi _utm parametrami, teda kampane ktoru ste nastavili na strane materskeho webu. Staci podla jedenho kriteria. Napriklad
Zahrnout >Kampan>Presne sa zhoduje > (nazov kamapne ako ste oznacili cez_utm campaign)
V pripade, ze tam mate pristup mozte samozrejme pouzit sledovanie kampani
Ak pouzijete pokrocili segment ten sa aplikuje na metriku navstevy, cize vsetky ostatne metriky a dimenzie parcuju len s navstvnostou ktora vyhovuje podmienkam daneho segmentu.
Cize ak mate nastavene sledovanie cielov vidite len ciele ktore dosiahla navsteva s materskeho webu :)
Na navstevnost z materskeho webu mozete na partnerskom webe aplikovat dalsie spresnujuce segmenty, dimenzie pripadne to ledovat v suvislosti s inymi metrikami.
V pripade ze nemate pristup ku GA partenrskeho webu, poziadajte ich nech vam vytvoria samostatny profil na ktory aplikuju filter (nastavenie filtra rovanke ako pokrocily segment) uvidite len tu navstevnost partnerskeho webu ktora sa preklikla z vasho webu).
Idealne by bolo este doplnit oznacenie navstevy na vasom materskom webe cez _setCustomVa natavite takejto navsteve hodnotu do cookies a potom na tuto hodnotu na strane partnera urobit zahrnujuci filter.
ALe je to pokrocila technika kde musite odkaz presmerovat na stranku kde dojde k oznaceniu a az potom na partnersky web. Ale takto by to bolo blbuvzdorne :)
13. 11. 2012 19:26:11
https://webtrh.cz/diskuse/google-analytics-zjistovani-pohybu-mimo-stranku#reply830994
Tomu rikam rada "step by step" :) Sice to nevyuziji, ale diky Patriku, za navod pro blbce :)
13. 11. 2012 22:11:32
https://webtrh.cz/diskuse/google-analytics-zjistovani-pohybu-mimo-stranku#reply830993
Lookis
verified
rating uzivatele
16. 11. 2012 08:45:47
Ahoj,
tak ještě jeden zádrhel. Kde prosím najdu v GA přehled odchozích? V obsahu webu > výstupní stránky generované odkazy nejsou.
16. 11. 2012 08:45:47
https://webtrh.cz/diskuse/google-analytics-zjistovani-pohybu-mimo-stranku#reply830992
Patrik Štefko
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
16. 11. 2012 09:51:59
To je prave to co som popisoval v kroku 1. Musite si tie odkchodzie odkazy oznacit. Podrobny navod ako funguje Event Tracking najdete tu https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/gajs/eventTrackerGuide.
Prehlady na sledovanie udalosti najdete potom v Obsah > Udalosti
Inac keby ste chceli vediet CTR daneho odkazu na stranke mozete narychlo pouzit prekryvne data na stranke.
Najdete to v Obsah > Analyza na strance alebo pouzite zalozku nad grafom v prehladoch Obsah s nazvom na strance. Tak mozete vybrat ktorukolvek vstupnu stranku z prehladu a aplikovat na nu prekryvne data stranky - analyza Na strance. Dostanete prehlad o klikoch na vsetky odkazy najdite si ten svoj :)
16. 11. 2012 09:51:59
https://webtrh.cz/diskuse/google-analytics-zjistovani-pohybu-mimo-stranku#reply830991
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit