Zadejte hledaný výraz...

GDPR – jak řešit toto v rámci opakovaného nákupu na eshopu?

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
13. 4. 2018 13:02:10
Zdravím, jak řešíte tuto situaci ... zákazník zaklikne, že již nikdy od vás nechce obdržet žádný mail. V tuto chvíli to řešíme tak, že ho to systém automaticky odhlásí z mailingu a hlídá, aby na jeho mail dosmrti nic nešlo.
Protože může nastat situace, že udělá novou objednávku, takže bychom od něho opět získali souhlas k zasílání, ale on si to přeci z minulosti nepřeje. Takže má od nás klid.
Jenže podle nového GDPR bychom měli na vyžádání všechny kontakty úplně vymazat, pokud o to ten člověk požádá ... takže my je vymažeme, on objedná znovu, opět nám spadne do skupiny zákazníků se souhlasem (protože to nebude jak ověřit kvůli vymazanému mailu) a pak co .... půjde si stěžovat, že ho spamujeme a my budeme dokolečka vysvětlovat, proč k tomu došlo?
13. 4. 2018 13:02:10
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-jak-resit-toto-v-ramci-opakovaneho-nakupu-na-eshopu#reply1340410
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
13. 4. 2018 13:05:07
" on objedná znovu, opět nám spadne do skupiny zákazníků se souhlasem" - ???
13. 4. 2018 13:05:07
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-jak-resit-toto-v-ramci-opakovaneho-nakupu-na-eshopu#reply1340409
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
13. 4. 2018 13:07:06
Co je na tom nepochopitelné. Na jeho žádost vymažeme všechna data, která se týkají této osoby. Takže až příště přijde znovu na eshop, tak bude nakupovat jako nový zákazník. Zaškrtne, že se vším souhlasí, odešle objednávku a my na něho opět budeme posílat maily. Což je blbě.
... lidé nečtou, nic neřeší, nic si nepamatují a pak to znáte.
13. 4. 2018 13:07:06
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-jak-resit-toto-v-ramci-opakovaneho-nakupu-na-eshopu#reply1340408
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
13. 4. 2018 13:10:02
Pokud odsouhlasí zasílání zpráv, tak se tím ruší jeho předchozí rozhodnutí o tom, že žádné nechce. Nebude-li v budoucnu chtít další, musí opět požádat o vymazání.
13. 4. 2018 13:10:02
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-jak-resit-toto-v-ramci-opakovaneho-nakupu-na-eshopu#reply1340407
lada1979
verified
rating uzivatele
13. 4. 2018 13:14:20
Máš to špatně nastavené, odeslání objednávky neznamená automatický souhlas abys mu posílal newsletter nebo něco jiného i když to všichni pro ulehčení tak dávali do obchodních podmínek. Takže to musíš předělat aby měl v košíku možnost volby a hlavně viděl ty kecy k čemu dává souhlas. Navíc nemožnost objednat bez možnosti odmítnou zasílání novinek bude zcela jistě považováno za diskriminující. Je to přece tak jednoduché:)
13. 4. 2018 13:14:20
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-jak-resit-toto-v-ramci-opakovaneho-nakupu-na-eshopu#reply1340406
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
13. 4. 2018 13:27:49
Já myslel, když to aktivně zaklikne. Ale máte pravdu, že zatím to nemáme hotové. Kromě toho sleduji velké shopy, jak to teď připravují a i ony to dělají tak nějak šalamounsky, aby se nemuselo aktivně zaklikávat, tak jsem zvědav, zda to budou ještě předělávat a nebo zda budou čekat na první pokutu.
13. 4. 2018 13:27:49
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-jak-resit-toto-v-ramci-opakovaneho-nakupu-na-eshopu#reply1340405
Bogdan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 4. 2018 13:29:23
Mohu zákazníkovi odeslat potvrzení objednávky(standard poděkování a vypisem co si objednál s postupem jak vyzvednout/zaplatit), změna stavu objednávky, když nezaškrtl, že souhlasí se zasíláním newsletteru, atd...?
13. 4. 2018 13:29:23
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-jak-resit-toto-v-ramci-opakovaneho-nakupu-na-eshopu#reply1340404
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
13. 4. 2018 13:37:46
Ano, všechno, co souvisí s nákupem, zaplacením a případným vymáháním, apod., na to se GDPR nevztahuje, k tomu je evidence jeho dat a možnost kontaktu nutná.
13. 4. 2018 13:37:46
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-jak-resit-toto-v-ramci-opakovaneho-nakupu-na-eshopu#reply1340403
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
13. 4. 2018 14:29:56
Tak já bych tak úplně přísný nebyl a hlavně nesnáším, když se má předělávat polovina systému.
Takže. Právo na výmaz není právem absolutním. Nemusíš mu tedy vyhovět, pokud je tu nějaký právní titul, podle kterého zpracováváš. Například zákonná povinnost (u plátce DPH držíš faktury 10 let).
Osobně si myslím, že Tvůj stávající systém blacklistu (pokud to tak mohu nazvat) není vůbec hloupý, protože je to taková konečná a hlavně opravdu funkční ochrana toho, že nebude otravován.
Vzhledem k tomu, že pokud Ti dá žádost o výmaz, tak na ni musíš odpovědět a musíš ji i evidovat kvůli případné kontrole. Zatím jsem nikde neviděl žádné stanovisko úřadu jak dlouho by se měli takové žádosti evidovat, ale dokážu si docela dobře představit to, že po dobu, kdy držíš žádost budeš stejně tak držet osobní údaj klienta ve tvaru e-mail v blacklistu. Zejména pokud si k záznamu v blacklistu přidáš nějaká metadata jako třeba kdy k blacklistování došlo a z jakého důvodu.
13. 4. 2018 14:29:56
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-jak-resit-toto-v-ramci-opakovaneho-nakupu-na-eshopu#reply1340402
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
13. 4. 2018 14:34:08
Jo, je to vtipné ... on nechce, aby u vás nezůstala jediná informace, která by ho spojovala s návštěvou shopu, ale protože potřebujete výmaz také nějak zdokumentovat pro případ kontroly, tak je to vlastně nesmysl.
13. 4. 2018 14:34:08
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-jak-resit-toto-v-ramci-opakovaneho-nakupu-na-eshopu#reply1340401
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
13. 4. 2018 14:37:27
To jsou vtipnější věci jako je třeba právo na přenositelnost. Už vidím někoho, kdo si stáhl data z jedné banky na flashku a přijde do druhé banky a řekne......tak tady mám všechno o sobě tak si to tam natáhněte. Úřednice vrazí flashku do extrémně chráněného systému banky a načte její obsah do svého systému :))
K tomu právu na výmaz totiž ještě tak nějak chybí pořádná metodika. A čekám, že se bude usazovat. Proto nejsem zastáncem velkých úprav systému.
13. 4. 2018 14:37:27
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-jak-resit-toto-v-ramci-opakovaneho-nakupu-na-eshopu#reply1340400
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
13. 4. 2018 14:38:39
Tak ono není kam spěchat. Je tu 40tis. eshopů a možná tak 100 z nich v tom má jasno. A UOOU se k tomu vyjádřil, jak se bude postupovat ...
13. 4. 2018 14:38:39
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-jak-resit-toto-v-ramci-opakovaneho-nakupu-na-eshopu#reply1340399
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
13. 4. 2018 14:42:35
Napsal beraniste;1456764
Tak ono není kam spěchat. Je tu 40tis. eshopů a možná tak 100 z nich v tom má jasno. A UOOU se k tomu vyjádřil, jak se bude postupovat ...
přitlač.....200 jsem jich proškolil jen já. Já bych to viděl, že těch 1000 e-shopů bude mít zavedeno. dalších 10 000 úspěšně zakrytý stav, aby nic nebylo poznat. A ti další jsou lovná.
13. 4. 2018 14:42:35
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-jak-resit-toto-v-ramci-opakovaneho-nakupu-na-eshopu#reply1340398
lada1979
verified
rating uzivatele
13. 4. 2018 19:22:50
Napsal beraniste;1456749
Já myslel, když to aktivně zaklikne. Ale máte pravdu, že zatím to nemáme hotové. Kromě toho sleduji velké shopy, jak to teď připravují a i ony to dělají tak nějak šalamounsky, aby se nemuselo aktivně zaklikávat, tak jsem zvědav, zda to budou ještě předělávat a nebo zda budou čekat na první pokutu.
Tak když to aktivně zaklikne tak ti nic jiného nezbude. Nikdo nic nečte, než něco číst, tak zaklikne raději všechno co najde a pak se domáhá svých práv. Jinak si nedovedu představit jak získat souhlasy bez zakliknutí.
---------- Příspěvek doplněn 13.04.2018 v 19:26 ----------
Napsal skranc;1456760
Tak já bych tak úplně přísný nebyl a hlavně nesnáším, když se má předělávat polovina systému.
Takže. Právo na výmaz není právem absolutním. Nemusíš mu tedy vyhovět, pokud je tu nějaký právní titul, podle kterého zpracováváš. Například zákonná povinnost (u plátce DPH držíš faktury 10 let).
Osobně si myslím, že Tvůj stávající systém blacklistu (pokud to tak mohu nazvat) není vůbec hloupý, protože je to taková konečná a hlavně opravdu funkční ochrana toho, že nebude otravován.
Vzhledem k tomu, že pokud Ti dá žádost o výmaz, tak na ni musíš odpovědět a musíš ji i evidovat kvůli případné kontrole. Zatím jsem nikde neviděl žádné stanovisko úřadu jak dlouho by se měli takové žádosti evidovat, ale dokážu si docela dobře představit to, že po dobu, kdy držíš žádost budeš stejně tak držet osobní údaj klienta ve tvaru e-mail v blacklistu. Zejména pokud si k záznamu v blacklistu přidáš nějaká metadata jako třeba kdy k blacklistování došlo a z jakého důvodu.
Vzhledem k protěžování spotřebitele si nejsem jist zda uspěješ s výmluvou, že jsi plátcem DPH. U eshopů, co generují i faktury to snad půjde, ale u eshopů, kde faktury vystavuješ v něčem jiném by jsi mu tu případnou registraci a objednávky smazat mohl ne?
13. 4. 2018 19:22:50
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-jak-resit-toto-v-ramci-opakovaneho-nakupu-na-eshopu#reply1340397
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
13. 4. 2018 23:34:30
Už jsem řešil několik případů, kdy finanční úřad chtěl kromě faktury předložit i objednávku jako doložení toho, že k uskutečnění zdanitelného plnění opravdu došlo. Je pravda, že se to stalo u vyšších částek, ale mě přece nepřísluší soudit u čeho k tomu může dojít a u čeho nikoliv. Pokud se tyto věci dějí a objednávka slouží jako podklad pro fakturaci pak to vidím jako oprávněné. Jiná věc je samozřejmě nějaké další využití objednávky a údajů pro marketing apod.
13. 4. 2018 23:34:30
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-jak-resit-toto-v-ramci-opakovaneho-nakupu-na-eshopu#reply1340396
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit