Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

GDPR e-shop – B2B a B2C

Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 3. 2018 07:22:30
Napsal skranc;1452344
A toto jste vzal kde? To je totální nesmysl. Jediné, kde k marketingu nepotřebujete souhlas je tzv. legitimní očekávání, které opřete o oprávněný zájem správce potažmo o zákon 480/2004 Sb. Jakékoliv jiné marketingové nakládání s osobními údaji je v zásadě čistě souhlasové jednání.
Nezmysle si ty. Čo tu pletieš marketing. Je to vzťah zákazník a dodávateľ.
Pletieš hrušky s jablkami.
23. 3. 2018 07:22:30
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-e-shop-b2b-a-b2c/strana/2/#reply1336097
PetrNovak1
verified
rating uzivatele
23. 3. 2018 07:42:08
jedinej kdo tu plete zeleninu a ovoce jste vy..
Marketing je naprosto mimo a neschováš ho do žádných plnění smluv - to už spameři a marketing přeprodejci zkouší x let...
vztah zákazník dodavatel je easy - dodání zboží, reklamace.. žádné tvé opráskané spamy a další nabídky...
23. 3. 2018 07:42:08
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-e-shop-b2b-a-b2c/strana/2/#reply1336096
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 3. 2018 07:53:25
Napsal PetrNovak1;1452362
jedinej kdo tu plete zeleninu a ovoce jste vy..
Marketing je naprosto mimo a neschováš ho do žádných plnění smluv - to už spameři a marketing přeprodejci zkouší x let...
vztah zákazník dodavatel je easy - dodání zboží, reklamace.. žádné tvé opráskané spamy a další nabídky...
Pane Nováku, ak ste ma oslovil, tak vám odpoviem.
Veľmi sa pletiete. Inak už sa nedržíte témy vlákna. Otázka znela úplne ináč.
23. 3. 2018 07:53:25
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-e-shop-b2b-a-b2c/strana/2/#reply1336095
PetrNovak1
verified
rating uzivatele
23. 3. 2018 07:55:19
jinak dle zákona bys měl v nejhorším případě (pro eshopistu) umožnit naprosto anonymní nákup typu naklikám, dám dobírku, vyplním dodací údaje.. nebudu psát ani jméno nebo "jakékoli"...
dojde mi balík, zaplatím
Já mám zboží, ty naprosto žádné údaje - jako když si jdu koupit do kamenného krámu TV - nikdo po mě nechce ZADNE udaje...
to že pak reklamaci třeba budu muset řešit tak že s dodacím listem (kde bude SN) nebo prodejním dokladem který mi tam přibalíš dojdu k tobě "na prodejnu" a tam se tím prokážu
JE JEN můj problém
jenže to by 90 procent eshop spameru, vykrádačů a profilovačů celkem rychle skončilo..
já osobně na eshopu který toto neumožnuje prostě nenakupuju.. mě nezajímají nabídky, to že o mě někdo ukládá historii nákupů a slibuje mi za to pofiderní 1 procento slevu při registraci..
23. 3. 2018 07:55:19
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-e-shop-b2b-a-b2c/strana/2/#reply1336094
Prkny
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 3. 2018 09:04:39
Napsal skranc;1452260
Proč oprávněný zájem. Je to klasické plnění smlouvy. Copak nemůže dojít k soudnímu sporu, Co budete dokládat k prokázání toho, co zákazník požadoval než například e-mailovou komunikaci? Lehce se tak dostanete do důkazní nouze.
Jinak samozřejmě je to archivační povinnost plátce DPH, která je většinou ještě delší než 10 let.
Řešili jsme i e-shop, který chtěl data uchovávat 15 let. Znovu opakuji GDPR není o tom, že nařizuje jak dlouho se co musí. Tam v zásadě skoro nikde žádné číslo není. Musíte být schopni si to obhájit a být transparentní
skranc: Toto je velice zajímavý a logický argument. Omlouvám se, že se musím zeptat, ale máte to nějak konzultované zda to obstojí? Když budu mít všechny záznamy o objednávce, komunikace a emaily pro případný soudní spor archivované např. 10 let? Základem je samozřejmě nulové použití těchto údajů pro cokoliv dalšího.
Měl jsem dojem, že právě pro držení osobních údajů je nutný oprávněný zájem (vyřízení objednávky, reklamace, archivace dokladu). Případný soudní spor mě nenapadl.
23. 3. 2018 09:04:39
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-e-shop-b2b-a-b2c/strana/2/#reply1336093
PetrNovak1
verified
rating uzivatele
23. 3. 2018 09:09:28
.. to je dost obvyklá "gdpr" finta... točí se na "promlčení" - nevím jestli 10 nebo 15 let... jde o to že do té doby může někdo zahájit spor..
otázka k čemu ty údaje jsou, protože je nemůžeš použít k ničemu jinému (to že to všichnic htějí dělat je druhá věc..)
je to třeba dodací listy atd.. "KDYBY se s námi chtěli soudit" tak musíme mít důkazy..
prostě to nikdo nechce mazat, anonymizovat atd.. klasický čechismus....
at si je klidně nechají, ale mají je fakt jen pro ten spor..
---------- Příspěvek doplněn 23.03.2018 v 09:11 ----------
já to slyšel vyargumentovaný přes jednatele(člena statutárního orgánu) že je odpovědný 10-15 let..
takže vlastně "musí" mít všechn doklady tu dobu ))) ale k soudu at si s tím jde právník:-)
K tomu ještě doplňme, že právo na náhradu škody či jiné újmy se promlčuje ve lhůtě 10 let ode dne, kdy škoda vznikla (u škody způsobené úmyslně platí dokonce lhůta 15 let) a za vzniklou škodu odpovídá člen SO celým svým majetkem (a to včetně majetku ve společném jmění manželů, není-li dohodou manželů majetek rozdělen a dohoda uložena u notáře).
23. 3. 2018 09:09:28
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-e-shop-b2b-a-b2c/strana/2/#reply1336092
Prkny
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 3. 2018 09:34:08
PetrNovak1: Ano, ty údaje budou jen pro jistotu soudního sporu. Upřímně jsme v ČR. V účetnictví mám několik faktur, kde mi zákazník 5 let nezaplatil, shodou okolností fyzické osoby nebo OSVČ. Pokud bych nastavil systém na automatické mazání po 2 letech... smažu si automaticky všechno pro případný spor který soud otevře po 4 letech ...
PS: nemohl bych prosím nahlédnout u někoho jak může vypadat dokument "Zásady zpracování ochrany osobních údajů" s argumentem archivace 10 - 15 let pro soudní důkazy ?
23. 3. 2018 09:34:08
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-e-shop-b2b-a-b2c/strana/2/#reply1336091
PetrNovak1
verified
rating uzivatele
23. 3. 2018 09:55:38
:-)
nikdo neříká že mazat.. je to jeden z legálních argumentů ..
prostě mám tyhle údaje, držím je pro TYTO účely 2-17? let? ... ale pro nic víc, k ničemu je nepoužívat atd... - to je ten největší problém tady..
všichni si jen myslí že najdou záminku aby to mohli dál spamovat atd atd...
23. 3. 2018 09:55:38
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-e-shop-b2b-a-b2c/strana/2/#reply1336090
Prkny
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 3. 2018 10:22:58
Rozumím, v mém případě to není hledání kličky jak spamovat... Potřebuji mít správný a kvalitní argument jak mít ty údaje déle než 2 roky "pro strýčka příhodu".
23. 3. 2018 10:22:58
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-e-shop-b2b-a-b2c/strana/2/#reply1336089
Napsal Prkny;1452422
Rozumím, v mém případě to není hledání kličky jak spamovat... Potřebuji mít správný a kvalitní argument jak mít ty údaje déle než 2 roky "pro strýčka příhodu".
Neexistuje rozumný důvod ty údaje mít tak dlouho. A takové to "Co když, kdyby, možná"...to nikde neobstojí. Pak by mohl v podstatě každý použít tuhle formulaci a tím se vymluvit ze všeho. Pokud máte pohledávky u někoho už tolik let, dávno jste to měli řešit a ne čekat, až se vám to bude víc hodit a tak dále. Zajímal by mě důvod, proč nechávat u někoho dluh tolik let...pokud jste to nebyli schopni vymoci doteď, už se vám to nepovede nejspíš nikdy.
23. 3. 2018 10:36:47
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-e-shop-b2b-a-b2c/strana/2/#reply1336088
PetrNovak1
verified
rating uzivatele
23. 3. 2018 10:43:54
... v českém právním řádu je promlčecí lhůta 10 let, úmyslných činů (bavíme se o obchodu myslím) až 15..
takže komukoli dodáš zboží tak tě může za 3-13 let od posledního obchodního plnění zažalovat "protože si ho okradl"...
teoreticky
ty nevíš jestli tě někdo zažaluje třeba že "dostal méně zboží".. (nebo tu firmu někdo koupí nebo nástupce se bude chtít hojit).. bez podepsaného dodacího listu budeš "ten slabej"...
to že to můžeš prokázat dodákem nebo že ti ta firma zaplatila a tím ti akceptovala (to je druhá věc)..
23. 3. 2018 10:43:54
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-e-shop-b2b-a-b2c/strana/2/#reply1336087
Prkny
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 3. 2018 11:15:48
Napsal Tomáš Maňhal;1452427
Neexistuje rozumný důvod ty údaje mít tak dlouho. A takové to "Co když, kdyby, možná"...to nikde neobstojí. Pak by mohl v podstatě každý použít tuhle formulaci a tím se vymluvit ze všeho. Pokud máte pohledávky u někoho už tolik let, dávno jste to měli řešit a ne čekat, až se vám to bude víc hodit a tak dále. Zajímal by mě důvod, proč nechávat u někoho dluh tolik let...pokud jste to nebyli schopni vymoci doteď, už se vám to nepovede nejspíš nikdy.
Věřte mi že jsem to řešil už pátý měsíc po nezplacení. Po 4 letech nemám peníze. Ještě na mě můžete hodit, že za pomalé soudy můžu taky já. Můžu já za pomalé soudy a exekuce? A nyní mi odpovězte vy. Vymazal by jste si všechny doklady od tohoto případu po dvou letech?
23. 3. 2018 11:15:48
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-e-shop-b2b-a-b2c/strana/2/#reply1336086
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
23. 3. 2018 16:25:34
Vlastním WebCzech a ten vyrábí e-shopy a tak nějak se staráme o tisíce spíše menších e-shopů. Soudní spory po 5ti a více letech nejsou opravdu nic neobvyklého a vůbec se nedivím, pokud někdo chce držet osobní údaje déle. U nás není hlavním požadavkem na 10 let soudní spor, ale povinnost z hlediska plátce DPH. Takže prostě pokud musím mít všechny údaje fakturační tak si k tomu rovnou nechám vše a smažu všechno naráz. Je to jednodušší než rozdělovat dokumenty a vytahovat ze záloh jedny na tuto dobu a druhé na tuto dobu.
Jinak GDPR zavádíme, konzultujeme a připravujeme i dokumenty. Soustředíme se hlavně na e-shopy, protože je mi to tak nějak blízké a víme s čím se potýkají. 10 let uchování není problém ustát. Marketingově se stejně člověk, který 2 roky neobjednal nezpracovává, protože je mrtvej. Jde opravdu spíše o zjednodušení a zefektivnění skartace. Jakmile se začnou dokumenty rozdělovat na více skartačních období náklady na skartaci násobně rostou.
Takto prostě máme ve skartačním řádu, že si v období od 5 - 10.1. každého roku uvaříme kafe a sedneme kolem skartovačky a vše starší 10ti let jí proženeme.
23. 3. 2018 16:25:34
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-e-shop-b2b-a-b2c/strana/2/#reply1336085
Prkny
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 3. 2018 11:44:46
Děkuji Všem za diskusi a pomoc.
Pokud by to někomu nevadilo, a byl by ochoten pomoci, hodil by se mi pro inspiraci text pro správný souhlas na profilování a newslettery.
---------- Příspěvek doplněn 26.03.2018 v 08:59 ----------
Omlouvám se, že to ještě otevírám. Narazil jsem totiž na internetu (https://tyinternety.cz/e-commerce/realne-znamena-gdpr-e-shopy/) na tuto informaci, cituji:
Oprávněné zájmy správce
Oprávněný zájem správce může nastat u jeho zákazníků, nebo naopak u těch, kteří mu poskytují služby.
Například zpracování osobních údajů pro účely přímého (direct) marketingu je považováno za zpracování prováděné z důvodu oprávněného zájmu. Při zasílání newsletterů tak nepotřebujete souhlas od stávajících zákazníků, jen od těch, kteří vašimi zákazníky nejsou.
Podle tohoto, bych ani u registrovaných účtů nemusel řešit souhlas, za předpokladu, že by objednali. To je ta moje hlavní otázka zda mohu poslat zákazníkovi do e-mailu možnost trvalé slevy za to, když ohodnotí zboží.
Co si o tom myslíte?
24. 3. 2018 11:44:46
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-e-shop-b2b-a-b2c/strana/2/#reply1336084
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit