Zadejte hledaný výraz...

GDPR a newsletter

MonD
verified
rating uzivatele
15. 9. 2020 15:56:49
Zdravím,chci se zeptat zda je ještě možno rozeslat emaily s prosbou o přihlášení k newsletteru nebo to bylo možné pouze před zavedením GDPR?Mám na eshopu spoustu kontaktů,ale jelikož se eshopu věnuji naplno až teď,trochu jsem na to zapoměl.Děkuji.
15. 9. 2020 15:56:49
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-newsletter#reply1463455
Jak ti tví zákazníci dali emaily, když to nebylo v rámci newsletteru?
15. 9. 2020 16:02:42
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-newsletter#reply1463454
MonD
verified
rating uzivatele
15. 9. 2020 16:14:33
Napsal Tomáš Maňhal;1597273
Jak ti tví zákazníci dali emaily, když to nebylo v rámci newsletteru?
Objednávky,registrace.Do předevčírem jsem neměl ani políčko se souhlasem zda chtějí newsletter nebo ne.Nyní už je ale zpětně mám spoustu kontaktů a o to mi jde.
15. 9. 2020 16:14:33
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-newsletter#reply1463453
To může bejt potíž. Ten email ti dali na základě vyřízení objednávky a pokud nemáš souhlasy s dalším zpracováním, je to hodně "shady" jim teď rozesílat další maily. Možná by to šlo uhrát na oprávněný zájem. Nic jiného ti ale nezbyde. Napiš ten mail nějak lidsky a upřímně, ať to nevypadá jako spam od robota, že na základě minulé objednávky je teď žádáš, zda mají zájem o odebírání newsletteru. Nezapomeň připojit jak s osobními daty nakládáš a chráníš. Uvidíš, kolik z nich ti dá zelenou. Klidně bych k těm mailům připojil nějakou hezkou slevičku.
15. 9. 2020 16:42:19
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-newsletter#reply1463452
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
15. 9. 2020 18:54:29
oprávněný zájem je jen něco spojené se samotnou objednávku, nikoliv call to action na souhlas :). Pokud to někdo z těch lidí nahlásí, dostaneš pokutu. Připojování slevičky a ubezpečení jak dobře s osobními daty nakládáš jen pro některé ještě více dráždící.
Otázka je, jestli ti to za to stojí. Efektivita newsletterů klesá, možná existují i další možnosti jak to udělat čistě. Hlavně si souhlas přidej k novým objednávkám.
Možná trochu využití oprávněného zájmu je poptání se, jestli je se zbožím vše v pořádku a jestli nepotřebuji s něčím pomoc. Ti, co se ti ozvou zpátky můžeš zkusit oslovit na newsletter, aspoň budeš vědět, že tě neignorují a jsou živí. Každopádně podobné triky u klientů stejně moc nefungovali.
15. 9. 2020 18:54:29
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-newsletter#reply1463451
Radek
verified
rating uzivatele
(46 hodnocení)
15. 9. 2020 19:28:45
Pokud Ti to za to stojí, jak píše TomášX, jedna z možností je klasická. Napřed musíš dát, abys dostal.
Na všechny objednávky, kde máš e-mail bez souhlasu, pošli jako poděkování slevový kod na 50, 100 Kč...5%, 10%...
- poděkuj za nákup
- napiš, pokud mají zájem o další akční nabídky, ať se registrují/tam už bude podmínka/
- eventuelní nákup od nich máš bud šulnul, vyděláš nebo proděláš
Dle mě je tato varianta čistá, i když Ti nedali souhlas s oslovením.
Ty jsi jim jen poděkoval za nákup a nabídl službu zdarma.
Kdo souhlas nedá, stejně jsi ho ztratil, kdo dá, máš ho.
15. 9. 2020 19:28:45
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-newsletter#reply1463450
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
22. 9. 2020 16:19:58
Psát lidem maily aby Ti dali souhlas s tím, že jim budeš psát maily je už od základu blbě. Toto nebylo správně ani dříve a není to správně ani nyní. Zákazníky, kteří u tebe nakoupili oslovit můžeš v rámci oprávněného zájmu a tzv. legitimního očekávání při splnění zákona 480/2004 o elektronických komunikací. K tomu jejich souhlas nepotřebuješ.
22. 9. 2020 16:19:58
https://webtrh.cz/diskuse/gdpr-a-newsletter#reply1463449
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit