Zadejte hledaný výraz...

Garance vrácení peněz ano/ne?

RaMa
verified
rating uzivatele
19. 8. 2008 17:04:51
Myslíte si, že se v českých podmínkách vyplatí na e-shopu připomínat zákazníkům možnost vrácení zboží do 14 dnů? Ze zákona je povinnost o této možnosti zákazníka informovat, což u nás v lepším případě řeší většina e-shopů zmínkou v obchodních podmínkách. Já mám však na mysli obrátit tuto povinnost ve prospěch e-shopu a na možnost vrátit zboží zákazníky aktivně na webu upozorňovat.
Domníváte se, že by to bylo ku prospěchu e-shopu, či nikoliv?
19. 8. 2008 17:04:51
https://webtrh.cz/diskuse/garance-vraceni-penez-ano-ne/#reply112959
Martin
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
19. 8. 2008 17:09:22
No to nevím spíše bych řekl, že by to vedlo k většímu počtu vráceného zboží
19. 8. 2008 17:09:22
https://webtrh.cz/diskuse/garance-vraceni-penez-ano-ne/#reply112958
RaMa
verified
rating uzivatele
19. 8. 2008 17:19:48
Napsal MaXemail;100651
No to nevím spíše bych řekl, že by to vedlo k většímu počtu vráceného zboží, ale zákonem je dané, že musíš spotřebitele o tomto faktu informovat pokud tak neučiníš a spotřebitel si to nikde nebude moci přečíst vede to k údajně k právu zboží vrátit do 30dnů od nákupu bez udání důvodu
To je pravda. Předpokládejme však, že e-shop v tomto směru plní svou povinnost. Na zahraničních stránkách jsem si všiml, že se garancí vrácení peněz chlubí dost e-shopů hned na úvodní stránce. U nás to příliš zavedené není. Proto si pokládám otázku, proč tomu tak je? Bojíme se, že budeme mít víc vrácených výrobků než těch co pomocí tohoto argumentu prodáme? Je český zákazník jiný, než třeba v USA?
19. 8. 2008 17:19:48
https://webtrh.cz/diskuse/garance-vraceni-penez-ano-ne/#reply112957
Martin
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
19. 8. 2008 17:29:39
V tom máš asi pravdu ale bohužel neznám nikoho kdo to zkusil, proto nám nezbude nic jiného než to vyzkoušet na vlastních shopech
19. 8. 2008 17:29:39
https://webtrh.cz/diskuse/garance-vraceni-penez-ano-ne/#reply112956
Mirun
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
19. 8. 2008 17:43:53
a) Zdůraznění bude hrát ve tvůj prospěch na nasyceném trhu, pokud tvůj e-shop nenabídne nic více než nabízejí všichni ostatní (stejné ceny, stejné popisky, stejné všechno).
b) Zdůraznění bude hrát ve tvůj neprospěch díky tomu, že na první pohled jasná garance vrácení peněz v klientovi probudí určitý pocit možnosti vzdání se zodpovědnosti za vlastní přemýšlení zda je objednané zboží opravdu to, co chtějí, protože TY jim to kdyžtak vezmeš zpět. Neboť se tím vyloženě chlubíš, takže s tím prostě počítáš.
Tento problém je ale dočasný, neboť v bodě a) se odlišuješ na trhu jasnou nabídkou nad rámec, což je tvá konkurenční výhoda... takže v průběhu doby to začne dělat stále více a více e-shopů, až to dosáhne té míry jako v USA, kdy naopak ten, kdo garanci hlasitě nenabízí, půjde z kola ven.
Zda-li to má či nemá smysl zkoušet jako první záleží na Tvém potenciálu to uřídit v případě, že narazíš na hromadu debilních zákazníků. Myslím že nejlepší je to vyzkoušet, třeba na měsíc, web je krásný v tom, že když něco nejde jak člověk potřebuje, tak se to dá změnit, stáhnout, vyměnit.
19. 8. 2008 17:43:53
https://webtrh.cz/diskuse/garance-vraceni-penez-ano-ne/#reply112955
Ondra Kněžour
verified
rating uzivatele
19. 8. 2008 19:40:05
Napsal MaXemail;100651
No to nevím ... pokud tak neučiníš ... přečíst vede to k údajně k právu zboží vrátit do 30dnů...
Nezlob se na mě, ale na otázku odpovědět neumíš, česky odpovědět neumíš a ještě píšeš nesmysly, byť je uvozuješ výrazem údajně. Nechápu tuhle nutkavou potřebu něco plácnout za každou cenu.
Pro náhodné zmatené kolemjdoucí citace odstavce 7 § 53 Občanského zákoníku:
Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění. V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle ustanovení odstavců 4 a 6, činí tato lhůta pro odstoupení 3 měsíce od převzetí plnění. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet lhůta čtrnáctidenní.
19. 8. 2008 19:40:05
https://webtrh.cz/diskuse/garance-vraceni-penez-ano-ne/#reply112954
Martin
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
19. 8. 2008 19:59:39
Napsal ondra.knezour;100729
Nezlob se na mě, ale na otázku odpovědět neumíš, česky odpovědět neumíš a ještě píšeš nesmysly, byť je uvozuješ výrazem údajně. Nechápu tuhle nutkavou potřebu něco plácnout za každou cenu.
Pro náhodné zmatené kolemjdoucí citace odstavce 7 § 53 Občanského zákoníku:
Sorry tedy :banghead:
19. 8. 2008 19:59:39
https://webtrh.cz/diskuse/garance-vraceni-penez-ano-ne/#reply112953
RaMa
verified
rating uzivatele
19. 8. 2008 20:17:11
Napsal Mirun;100680
a) Zdůraznění bude hrát ve tvůj prospěch na nasyceném trhu, pokud tvůj e-shop nenabídne nic více než nabízejí všichni ostatní (stejné ceny, stejné popisky, stejné všechno).
b) Zdůraznění bude hrát ve tvůj neprospěch díky tomu, že na první pohled jasná garance vrácení peněz v klientovi probudí určitý pocit možnosti vzdání se zodpovědnosti za vlastní přemýšlení zda je objednané zboží opravdu to, co chtějí, protože TY jim to kdyžtak vezmeš zpět. Neboť se tím vyloženě chlubíš, takže s tím prostě počítáš.
Tento problém je ale dočasný, neboť v bodě a) se odlišuješ na trhu jasnou nabídkou nad rámec, což je tvá konkurenční výhoda... takže v průběhu doby to začne dělat stále více a více e-shopů, až to dosáhne té míry jako v USA, kdy naopak ten, kdo garanci hlasitě nenabízí, půjde z kola ven.
Zda-li to má či nemá smysl zkoušet jako první záleží na Tvém potenciálu to uřídit v případě, že narazíš na hromadu debilních zákazníků. Myslím že nejlepší je to vyzkoušet, třeba na měsíc, web je krásný v tom, že když něco nejde jak člověk potřebuje, tak se to dá změnit, stáhnout, vyměnit.
No, ono je to asi jedno jestli e-shop nabízí běžné zboží v silném konkurenčním prostředí nebo něco neobvyklého originálního. V prvním případě nám to (garance vrácení peněz) prostě dává výhodu před konkurencí. V druhém případě zřejmě půjde o výrobky, které zákazník pravděpodobně dobře nezná a tato možnost "zbavení zodpovědnosti" ho může přesvětit k nákupu nezavedeného výrobku.
Takže nesporné asi je, že zdůraznění možnosti výrobek vrátit může přivést více objednávek. Otázkou zůstává jak si tuto možnost vysvětlí český zákazník.
Najde se někdo, kdo tuto možnost na e-shopu propaguje a podělí se s námi o zkušenosti?
19. 8. 2008 20:17:11
https://webtrh.cz/diskuse/garance-vraceni-penez-ano-ne/#reply112952
martinek1992
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
20. 8. 2008 19:49:29
kazdy ti vrati penize
20. 8. 2008 19:49:29
https://webtrh.cz/diskuse/garance-vraceni-penez-ano-ne/#reply112951
Sice to ve svych eshopech primo nepropaguji formou umisteni hned na uvodni strance, ale v obchodnich podminkach to mam. Myslim si, ze to u zakaznika vyvolava pocit jakesi jistoty nekoupit "zajice v pytli", protoze podle me o teto moznosti vraceni zbozi do 14-ti dnu pri nakupu "na dalku" mnoho lidi ani nevi. Tak si treba potencialni zakaznik rekne: "Bezva, to se mi libi, ze to muzu pripadne vratit, kdyz to nebude ono" a objedna si, protoze na predchozich trech eshopech, kde hledal to, co nasel u me, to nikde napsano nebylo. Nema asi moc smysl zminovat pomer odeslaneho zbozi a z toho pak vraceneho, jde take zcela jiste o komoditu, ale myslim si, ze uvadet to smysl ma :)
Ale je take treba zminit, ze cesky clovek je tak trochu divny v porovnani se zahranicim :) Objedna si, neprevezme a dela mrtveho brouka, na dotazy nereaguje. Proc by mel, ze ? Vzdyt si jen neco zavazne objednal :D Nedavno me vytocil jeden, co obdrzel email o tom, ze mu zbozi bylo prave odeslano. Jeho odpoved na informaci o odeslani zbozi byla:
"Dobrý den,ruším tímto moji objednávku.Zboží si nepřevezmu.Zboží bude tedy vráceno zpět přepravní službou."
Jako by se nechumelilo :)
A to jeste muzu byt rad, ze prodavam nezive veci. Kolegovi se vraceji uschle stromky po tritydennim valeni se balicku na poste :mad:
24. 8. 2008 07:50:30
https://webtrh.cz/diskuse/garance-vraceni-penez-ano-ne/#reply112950
Jan Ráček
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 8. 2008 10:53:07
Urcite uvadet garanci vraceni penez na viditelnem miste, vetsi duvera zakazniku v eshop.
Tusim, ze pokud zakaznik vrati zbozi, tak by mel uhradit naklady spojene s prepravou (tj. postovne), ne?
Co jsem mel moznost tohle pozorovat ve vetsim eshopu, tak lidi zbozi nevraceji v zas tak velke mire. A kdyz, tak se stejne vetsinou jedna o prudice, kteri budou proste delat problemy dej se co dej.
24. 8. 2008 10:53:07
https://webtrh.cz/diskuse/garance-vraceni-penez-ano-ne/#reply112949
jiri.kd
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
6. 9. 2008 13:57:07
Já na eshopu dávám garanci vrácení peněz i po použití zboží a ještě jim zaplatím náklady na to, že mi to poslali.
Produktům, které prodávám natolik věřím, že mi to prostě nevrátěj a chtěj ještě další. :-)
(P.S. Drogovej dealer nejsem .-)
6. 9. 2008 13:57:07
https://webtrh.cz/diskuse/garance-vraceni-penez-ano-ne/#reply112948
Fuck You
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 9. 2008 15:19:50
Napsal jirinjirin;102685
A to jeste muzu byt rad, ze prodavam nezive veci. Kolegovi se vraceji uschle stromky po tritydennim valeni se balicku na poste :mad:
Tvůj kolega prodává "zboží podléhající rychlé zkáze", na to se tohleto nevztahuje. Jeho problém spočívá v tom, že posílá na dobírku.
6. 9. 2008 15:19:50
https://webtrh.cz/diskuse/garance-vraceni-penez-ano-ne/#reply112947
milanj
verified
rating uzivatele
30. 5. 2009 22:55:23
zatím mám zkušenosti jen z kamených obchodů. Zákazníci mají na účtu vytišněno upozornění na možnost vrácení zboží do 14dnů. Využití je minimální = stejné jak v době co jsme možnost vrácení zboží nenabízeli.
30. 5. 2009 22:55:23
https://webtrh.cz/diskuse/garance-vraceni-penez-ano-ne/#reply112946
mka
verified
rating uzivatele
31. 5. 2009 13:24:58
Osobně se domnívám, že vypichovat někam to, že pouze plníš své zákonné povinnosti, je poněkud ... čecháčkovské. Tím, že "nabízíš" zákazníkovi něco, na co má tak jako tak ze zákona právo, nepřidáváš žádnou hodnotu. Leda bys nabídl delší lhůtu a nebo (jak je tu již někde výše uvedeno) nahradil mu třeba i náklady na vrácení zboží. Ale to už je trochu jiné téma :-)
31. 5. 2009 13:24:58
https://webtrh.cz/diskuse/garance-vraceni-penez-ano-ne/#reply112945
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit