Zadejte hledaný výraz...

GA výsledky a komentář

Luděk Cína
verified
rating uzivatele
11. 10. 2012 09:50:24
Ahoj,
jako začínající s GA prosím o vaše komentáře nad těmito měsíčnímí výsledky, jestli třeba vidítě někde výraznější odchylku či důvod k zamyšlení, případně přivítám i vaše výsledky s uvedením oboru.
Obor : prodej sportovních potřeb
Zdroje návštěvnost: 80 % vyhledávání, 15% odkazy, 5 % přímý
Konverze: 0,6%
Z košíku po vložení odejde 40% většinou na jiný produkt
Počet stránek na návštěvu: 5
Doba návštěvy: 4 min
Míra opuštění:42 %
Vracející /noví zákazníci : 32/68 %
11. 10. 2012 09:50:24
https://webtrh.cz/diskuse/ga-vysledky-a-komentar#reply818406
Patrik Štefko
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
11. 10. 2012 10:06:15
Ako e-shopra by ma v prvom rade zaujimali transakcne ciele a az potom analyza zapojenia uzivatelov a trendy nie hodnoty.
Cena za zakaznika/konverziu, ROI, Trzby, Vykon produktov, Najvyznamnejsie zdroje, brandove verzus kategoricke dopyty ich vykon v zavislosti k trzbam, Analyza vstupnych stranok ich vykon, Analyza reverznej cesty k cielu urcenie najdolezitejsich vstupnych stranok, ktore prispely k dosiahnutiu cielov(transakcne vs ciele zapojenia) atd...
To co uvadzate su len cisla, bez aspon zakladnej metriky navstevy a poznania vasho trhu a cielovej skupiny uplne nepouzitelne na nejaky zaver, radu, alebo odporucanie. Okrem toho mesiac je velmi primitivna vzorka dat.
Mna by z hladiska vykonu zaujimali trendy nie cisla. Nepozerajte na percenta ale prerobte vacsinu standardnych prehladov do zrovnavacich prehladov, to vam pomoze sledovat vykon.
Zodpovedzte si zakladnu otazku sme na tom coraz dalej lepsie, alebo horsie ? :)
Dokazete na to odpovedat z tychto cisel ? Ja nie. :)
11. 10. 2012 10:06:15
https://webtrh.cz/diskuse/ga-vysledky-a-komentar#reply818405
Pavel Horelica
verified
rating uzivatele
(54 hodnocení)
11. 10. 2012 10:06:39
A co z toho máme vyvodit? K těmto pár řádkům ti vymyslí nějakou analýzu jedině nějaký čaroděj, zkus rumburaka... bez dalších informací jsou tyto informace úplně o ničem..
11. 10. 2012 10:06:39
https://webtrh.cz/diskuse/ga-vysledky-a-komentar#reply818404
init.22
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
11. 10. 2012 10:14:00
Na to, že jsou zdroje především z vyhledávání, tak je konverze celkem nízká. Zjevně mohou mít lidé problém s cenou (jelikož ji neznají pokud nepřijdou ze zboží či heureky) nebo nemáte vhodně navržený design a informační architekturu. Chtělo by to podpořit prodej např. certifikátem Ověřeno zákazníky s recenzemi produktů přímo v detailu, uvést nějaké "garanční" prvky - jako vrácení peněz do 14 dnů, odbornost prodejců, historie apod. a ty umístit ideálně na stránky, odkud lidé často web opouštějí, popř. kde je chcete k nákupu přesvědčit (opět detail produktu). Zároveň se hodí mít někde viditelně ceník poštovného, dobré fotografie a popisky k produktům - takováto čísla mívají typicky šablonové e-shopy bez vl. grafiky a které jsou provozovány zdarma.
Trochu mi taky nesedí míra opuštění košíku - 40% je docela málo, gratuluji :) Nicméně jsem se nesetkal s tím, aby lidé odcházeli většinou na jiné produkty - očividně tak problém s konverzí nebude kvůli objednávce, ale že lidé málo vkládají do košíku. Zkuste si představit, že jste na cizím e-shopu - jak na Vás bude působit?
---------- Příspěvek doplněn 11.10.2012 v 10:17 ----------
Jinak Lucyka uvádí, že s GA pracuje nově a zřejmě se v problematice tolik neorientuje a učí se, tak proč je takový problém zhodnotit (alespoň řádově) jeho/její současná čísla? Nemyslím, že jsou absolutně nevypovídající, pro hrubou představu a nakopnutí správným směrem stačí..
11. 10. 2012 10:14:00
https://webtrh.cz/diskuse/ga-vysledky-a-komentar#reply818403
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 10. 2012 10:17:47
Lucyka: ta konverze trochu napovídá, že se buď řadíš k menším shopům ve sportovních potřebách, nebo že nabízíš absolutně to stejné jako konkurence a zákazníci mají tendenci si prověřit to ještě jinde, protože ti nabídku neuvěřili, nebo máš super reklamu na místech, kam nechodí tvoje cílová skupina. To platí i o optimalizaci, která je k ničemu, pokud produkt je stejný jako u konkurence.
Ten košík by to chtělo trochu analyzovat. Jestli pak následně koupí nebo ne a proč.
11. 10. 2012 10:17:47
https://webtrh.cz/diskuse/ga-vysledky-a-komentar#reply818402
Patrik Štefko
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
11. 10. 2012 10:25:46
Ty jo, toto sa da vydedukovat z konverzneho pomeru ? To sa teda mam este co ucit, teda klobuk dole nad analyzou :)
Zaujimalo by ma, aky by bol komentar ked zistite, ze navstevnost e-shopu je 150tis mesacne a priemerna cena objednavky bude 3500,-Kc, priemerna marza 38% a cena za zakaznika bude 100,-Kc.
Stale to bude maly e-shom s neveriacimi zakaznikmi a zlymi cenami ?
11. 10. 2012 10:25:46
https://webtrh.cz/diskuse/ga-vysledky-a-komentar#reply818401
init.22
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
11. 10. 2012 10:31:10
Vycházím především z toho, že je "začínající s GA" a že nejsou uvedeny další informace (protože neví, že jsou pro odhady důležité), takže jako začátečníkovi, který nebude mít logicky návštěvnost 150k / m toto postačí. Na druhou stranu se může projevovat statistická chyba, kdy pokud je málo návštěv a je to jen jeden měsíc, budou čísla zkreslená. Každopádně to, co jsem uvedl je pro začátek takový univerzální "recept", kterým se nic nezkazí a pomůže pokud některé body chybí..
11. 10. 2012 10:31:10
https://webtrh.cz/diskuse/ga-vysledky-a-komentar#reply818400
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 10. 2012 10:33:48
Napsal Patrik Štefko;855330
Toto sa da vydedukovat z konertzneho pomeru ? To sa teda mam este co ucit, teda klobuk dole nad analyzou :)
Zaujimalo by ma, aky by bol komentar ked zistis, ze navstevnost e-shopu je 150tis mesacne a priemerna cena objednavky bude 3500,-Kc, a cena za zakaznika bude 100,-Kc
Patriku, já psal o tom, že uvedené čísla o něčem napovídají. Pokud se neposoudí shop celý oproti konkurenci, tak nelze dělat závěry. Faktem však je, že konverze 0,6% se objevuje nejčastěji u malých shopů, o které se nikdo moc nestará, nebo neprověřuje důvody takové konverze (a to je obvykle jen malý shop). Dlouhodobě podle mezinárodních placených zdrojů informací je konverze mezi 2-3% s tím, že konverze klesá obvykle u malých projektů v konkurenčních odvětvích a stoupá u větších firem, které mají lépe zpracovanou propagaci nebo u malých shopů v méně konkurenčním odvětví. Samozřejmě budou existovat výjimky.
11. 10. 2012 10:33:48
https://webtrh.cz/diskuse/ga-vysledky-a-komentar#reply818399
Luděk Cína
verified
rating uzivatele
11. 10. 2012 12:02:50
...děkuji za konstruktivní připomínky, nečekám univerzální recept...........a čtu dál ...GA je pro mě novinka...
........ano jedná se o malý e-shop, cca 1000 produktů, návštěvnost 200-300 denně, ceny jsou opravdu trochu vyšší
11. 10. 2012 12:02:50
https://webtrh.cz/diskuse/ga-vysledky-a-komentar#reply818398
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 10. 2012 12:13:55
Napsal Lucyka;855364
...děkuji za konstruktivní připomínky, nečekám univerzální recept...........a čtu dál ...GA je pro mě novinka...
........ano jedná se o malý e-shop, cca 1000 produktů, návštěvnost 200-300 denně, ceny jsou opravdu trochu vyšší
Jestli čteš english, doporučuji projít amazon. Je tam sice i halda sraček (ty se čtou nejlíp, používají easy english a většinou knihu louskneš za dva dny), ale zjistil jsem, že v každé podprůměrné knize objevím pár dobrých rad nebo podnětů, které aktivují moje myšlenky, které i v té nejdražší knize nenajdeš nebo ti uniknou, protože je text psán akademickou formou.
11. 10. 2012 12:13:55
https://webtrh.cz/diskuse/ga-vysledky-a-komentar#reply818397
Patrik Štefko
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
11. 10. 2012 12:15:34
To ze ste v GA zaciatocnik nie je podstatne. Urcite mate stanovene nejake ciele, ktore ste mali jasne uz pred vznikom e-shopu. A kedze ide o e-shop tak ciele budu asi transakcne.
Merajte teda ciele, ich hodnotu, to ako sa k nim zakaznik dopracoval, alebo nedopracoval a preco.
Keby som to mal velmi zjednodusit tak standardne prehlady vam daju odpoved na otazku - Kolko? Vy by ste sa mali snazit pomocou analyzy a zrovanavacich prehladov zodpovedat otazku - Preco ? Pokial toto dokazete, mate na poli analyzy navstevnosti vyhrate a viete posuvan svoj vykon smerom hore.
11. 10. 2012 12:15:34
https://webtrh.cz/diskuse/ga-vysledky-a-komentar#reply818396
NV
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 10. 2012 22:20:41
tak na tohle zatím taky nemám čas - k mé škodě :-(
asi se budu na někoho muset obrátit pro analýzu.
zde pro srovnání poslední měsíc z jiného e-shopu. Ty čísla jsou pro mě nic neříkající. Nevím která hodnota je dobrá a nad kterou bych se měl zamyslet.
viz:
11. 10. 2012 22:20:41
https://webtrh.cz/diskuse/ga-vysledky-a-komentar#reply818395
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 10. 2012 22:30:53
Napsal NV;855601
tak na tohle zatím taky nemám čas - k mé škodě :-(
asi se budu na někoho muset obrátit pro analýzu.
zde pro srovnání poslední měsíc z jiného e-shopu. Ty čísla jsou pro mě nic neříkající. Nevím která hodnota je dobrá a nad kterou bych se měl zamyslet.
viz:
Návštěvy: 43 518
Unikátní návštěvníci: 35 044
Zobrazení stránek: 199 185
Počet stránek na návštěvu: 4,58
Prům. doba trvání návštěvy: 00:02:57
Míra opuštění: 48,48 %
Procento nových návštěv: 71,44 %
79,27 % Provoz z vyhledávání 34 497 Návštěvy
11,85 % Návštěvnost z odkazujících stránek 5 157 Návštěvy
8,86 % Přímá návštěvnost 3 856 Návštěvy
0,01 % Kampaně
Splnění cílů: 284
Hodnota cíle: 0,00 Kč
Konverzní poměr: 0,65 %
Celková míra opuštění: 34,71 %
Dokončení objednávky (Splnění cíle 2): 284
Na tom webu musí být něco velmi špatně (komunikace (produkt, cena, calltoaction, distribuce)), nebo děláš v megakonkurenčním odvětví. Nízká konverze oproti reálně unikátním návštěvníkům (jestli je to za měsíc) je velmi divná. Chtělo by to kouknout co dělají lidi, kterých tolik přijde a zase utečou vs. co je tak moc nalákalo.
---------- Příspěvek doplněn 11.10.2012 v 22:35 ----------
Aha. Už vím co děláš. To je takové hodně sezónní. Možná by to chtělo měřit konverzi v sezoně. Každopádně marketing je nikdy nekončící cyklus. Jak se jednou pustíš do boje, tak už není cesty zpět, protože tím vyprovokuješ i konkurenty ;o)
11. 10. 2012 22:30:53
https://webtrh.cz/diskuse/ga-vysledky-a-komentar#reply818394
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 10. 2012 22:37:43
Prodáváš hodně i na vánoce? Neumím si představit jestli ten sortiment někdo dává jako dárek.
---------- Příspěvek doplněn 11.10.2012 v 22:40 ----------
Napsal Patrik Štefko;855611
Opat len cisla :)
Ked poviem, ze tie cisla su dobre, aku hodnotu ma pre vas toto zistenie ? Zaplatili by ste mi ako analytikovi za taketo zistenie ?
Patriku, jestli nechceš pomoci, tak nás alespoň nebrzdi ;o))) Vždyť je to základní pohled, ale i z něj jsou poznat určité indicie. Nebo snad postupuješ tak, že nasadíš hned těžké kalibry s analytikou za 100-200tis.?
11. 10. 2012 22:37:43
https://webtrh.cz/diskuse/ga-vysledky-a-komentar#reply818393
Patrik Štefko
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
11. 10. 2012 22:37:43
Opat len cisla :)
Ked poviem, ze tie cisla su dobre, aku hodnotu ma pre vas toto zistenie ? Zaplatili by ste mi ako analytikovi za taketo zistenie ?
Bedříšek
Nemas este jednu taku krystalovu gulu ? :) Ja si stale musim svoje prachy za vykonostnu analyzu webov zasluzit, je to pomerne pracne a vidim, ze ty to sekas uplne v pohode bez nejakych dokazov na zaklade statistiky zakladnych metrik GA z jedneho mesiaca cucas z prsta rady a napady.
11. 10. 2012 22:37:43
https://webtrh.cz/diskuse/ga-vysledky-a-komentar#reply818392
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit