Zadejte hledaný výraz...

GA – sledování cílů

koutasek
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
23. 10. 2012 00:39:35
Ahoj, potřeboval bych si ujasnit jeden problém v GA ve sledování cílů.
Cílovou adresu bych chtěl nastavit na
example.com/objednavka-dokoncena/
na ni vede cesta, která začíná a pokračuje
example.com/mujobchod/
example.com/mujkosik-ID/ (kde ID je různé cíšlo).
Jak to nastavit, aby se to dobře zobrazovalo, počítalo a vyhodnocovalo?
Viděl bych to, že na
cíl bude: /objednavka-dokoncena/
1. krok: /mujobchod/ bude "Požadovaný krok".
a teď mám trochu hokej v tom druhém kroku, protože ID je někdy rozdílné
měl jsem tam /mujkosik-.*
ale to nějak nevzal, resp nezapočítával mi to.
23. 10. 2012 00:39:35
https://webtrh.cz/diskuse/ga-sledovani-cilu#reply822863
Zdeněk Hejl
verified
rating uzivatele
23. 10. 2012 03:30:33
Problém je v té pomlčce v /mujkosik-.*. Jakmile to Google Analytics začne vyhodnocovat jako regulární výraz, tak pomlčka tam má zvláštní význam - definuje rozsah hodnot. Můžeš použít buď /mujkosik.* nebo /mujkosik-.*
23. 10. 2012 03:30:33
https://webtrh.cz/diskuse/ga-sledovani-cilu#reply822862
koutasek
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
23. 10. 2012 08:24:03
/mujkosik.* jsem už zkoušel bez úspěchu. Zkusím /mujkosik-.*
díky
23. 10. 2012 08:24:03
https://webtrh.cz/diskuse/ga-sledovani-cilu#reply822861
Patrik Štefko
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
23. 10. 2012 11:04:09
Dobry den,
mne sa zda, ak som to spravne pochopil cele, ze to vase nastevenie trackovanie cesty k cielu je nezmysel. Cesty k cielu sluzia len na vyzualizaciu (analyza zuzenia) cesty k dosiahnutiu ciela.
Cielova adresa by mala byt vzdy adresa dosiahnutia ciela teda adresa stranky, kotra potvrdzuje jej odoslanie. Cesta k cielu by mala zacinat vstupom do nakupneho precesu, cize vo vacsine pripadov ide o stranku zobrazenai kosika. Ked si nakupny proces rozdelime do troch krokov tak bude vyzerat nasledovne:
1.) /kosik
2.) /udaje o objednavke
3.) /objednavka odoslana
Cielova UURL bude teda /objednavka odoslana
cesta krok1 - /kosik
ceta krok2 - /udaje o objednavke
u vas je teda krok /mujobchod nezmysel
V pripade, ze zobrazenie kosika ma rozne hodnoty v URL (ID) odporucam na stranku zobrazenia kosika zabezpecit/generovat kod GATC, kde funkcia trackPageview bude mat nastavenu hodotu tzv. virtualne zobrazenie stranky.
Zabezpecte aby CMS (PHP) generovala na dannej stranke namisto riadku v GATC
toto
Ak neviete ovplivnit generovanie ineho kodu GATC pre tuto konkretnu stranku vlozte priamo do sablony volanie tejto funkcie na javascriptovy event onload
napriklad
alebo vlozte uryvok javascriptu (tento sposob preferujem)
Takto si zabezpecite, ze stranka s kosikom bez ohladu na parameter ID v URL bude mat virtualnu adresu (adresu v URL nahradenu hodnotou) /mujkosik a nemoze dojst k ziadnym omylom.
Vysledne nastavneie cesty a ciela bude vyzrat nasledovne.
Cielova adresa URL - /objednavka dokoncena/
Krok1 - /mujkosik
Krok2 - /udaje o objednavke/ (tento krok som ale u vas nenasiel, moze ich byt samozrejme viac)
23. 10. 2012 11:04:09
https://webtrh.cz/diskuse/ga-sledovani-cilu#reply822860
koutasek
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
23. 10. 2012 11:23:13
Dobrý den, ano chci sledovat vizualizaci a "odpadání lidí" v tom či onen kroku pro případné odladění UX.
Máte ale pravdu, že v tuto chvíli se mi nezapočítávají ani dosažené cíle bez ohledu na dílčí, špatně nastavené, kroky.
Jsem ...*, zakopaný pes asi byl v tom, že jsem si všiml špatné cílové URL, která je
example.com/mujobchod/objednavka-dokoncena/
Cíl tedy nastavím na mujobchod/objednavka-dokoncena/
dílčí kroky pak budou
1) /mujobchod/
2) /mujobchod/kosik-ID/
v kroku 2 se pokusím impementovat ten traking, který navrhujete, což vypadá jako velmi schůdná cesta. Přesto si ještě ověřím variantu s reg. výrazem, protože by to bylo méně náročné.
23. 10. 2012 11:23:13
https://webtrh.cz/diskuse/ga-sledovani-cilu#reply822859
Milan Kryl
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
23. 10. 2012 11:29:08
V nastaveni cilu je potreba spravne vybrat "Match type". Ten musi byt nastaveny na regularni vyraz.
Cilova stranka pak na:
^/mujobchod/objednavka-dokoncena
Krok 1:
^/mujobchod/
Krok 2:
v pripade cislenho id
^/mujobchod/kosik-
nebo
^/mujobchod/kosik-.*
v pripade libovolneho ID (vcetne prazdneho)
Neni nutne menit vlozeny kod do stranek (navic se muze v budoucnu hodit, videt s jakym ID byl ten ktery kosik).
23. 10. 2012 11:29:08
https://webtrh.cz/diskuse/ga-sledovani-cilu#reply822858
koutasek
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
23. 10. 2012 11:30:57
Zdravím, bude toto fungovat i pro trojciferená ID nebo to obecně značí "číslo"?
díky
23. 10. 2012 11:30:57
https://webtrh.cz/diskuse/ga-sledovani-cilu#reply822857
Patrik Štefko
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
23. 10. 2012 11:31:52
V pripade, ze chcete podrobne analyzovat cestu z hladiska UI odporucam este oznacit pomocou sledovania udalosti Event Tracking jednotlive interakcie (nema to nic spolocne s vizualizaciou cesty)
Napriklad nastavte si sledovanie miest opustenia formularov zadanim sledovania eventu na onblur alebo onfocus, zistite tak v ktorej csti formularov alebo nakupneho procesu sa vam to "seka" kde ludia vahaju, pravedepodobne tak zistite aj mozne priciny.
Ale to je na dalsi tutorial :)
---------- Příspěvek doplněn 23.10.2012 v 11:47 ----------
Neni nutne menit vlozeny kod do stranek (navic se muze v budoucnu hodit, videt s jakym ID byl ten ktery kosik).
ID kosika (URL) v prehladoch vizualizacie cesty aj tak neuvidite, len si zbytocne zkreslujete statistiky, pretoze zobrazenie kosika s inym ID je vzdy nova stranka.
Moj postup je uplne blbuvzdorny a nemoze dojst k skresleniu, alebo strate dat ani ked sa URL zmeni, netreba auditovat nastavenie cielov.
Tym netvrdiml, ze vas postup nie je spravny :)
23. 10. 2012 11:31:52
https://webtrh.cz/diskuse/ga-sledovani-cilu#reply822856
koutasek
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
26. 10. 2012 10:33:41
díky funguje vice metod. sel sem cestou zdenka hejla, kterážto se mi zdála nejrychlejší a funguje jak má. Do budoucna zkusím ty push pro větší segmentaci
díky
26. 10. 2012 10:33:41
https://webtrh.cz/diskuse/ga-sledovani-cilu#reply822855
koutasek
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
5. 2. 2013 13:43:02
zdravím, rád bych se vrátil ke sledování cílů a statistik pomocí GA. Nezakládám nové téma, protože to je dost podobné. Rád bych sledoval výkon iframe formulářů pomocí GA.
Chtěl bych použít iframe na více webech. Weby bych v URL rozlišil nějakým uid. Iframe má tři kroky.
/iframe/?aid=2
/iframe/calculation/?aid=2
/iframe/final/?aid=2
Sledovat cíle jednotlivých kroků bych už dokázal. Formuláři bych dal GA číslo a nastavil sledování kroků dle výše uvedených návodů. Lze však nějak segmentovat identifikátory URL? Abych měl v GA přehled, že např. pod aid=2 přišlo 40 lidí a splnilo 10 cílů resp pod aid=xx přišlo Y lidí a splnilo Z cílů? Popř. sledovat výkon formuláře jako celek?
5. 2. 2013 13:43:02
https://webtrh.cz/diskuse/ga-sledovani-cilu#reply822854
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit