Zadejte hledaný výraz...

Funguje reklama na vašich webech? Koupili byste si reklamu na vlastním webu?

Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
30. 4. 2012 07:10:03
Včera jsem napsal na blog myslím celkem zajímavý post. ( Nemáte vyprodané reklamní pozice? Vím kde je problém )
A celkem mě překvapila jedna věc a tou je absence komentářů, kterých obyčejně bývá hned po napsání dost.
Jediné, čemu to přisuzuji je to, že lidi si sáhli do svědomí a sebekriticky zjistili, že reklama na jejich webech vlastně nemá pro inzerenta žádnou cenu.
Tak bych rád rozproudil diskusi na toto myslím důležité téma alespoň tady.
Ptám se proto:
Má inzerce na vašich webech nějakou účinnost?
Kdybyste byli v pozici potenciálního inzerenta, koupili byste si reklamu na vašem webu?
Nabízíte inzerentům slevy za dlouhodobou propagaci, protože víte, že po měsíci by se k vám už nevrátil a chcete na něm vydělat co nejvíce díky dlouhodobému předplatnému?
30. 4. 2012 07:10:03
https://webtrh.cz/diskuse/funguje-reklama-na-vasich-webech-koupili-byste-si-reklamu-na-vlastnim-webu#reply760418
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 4. 2012 08:17:37
S textovou inzercí nemáme ve svém portfoliu žádný problém. Trvale držíme vyprodané téměř všechny pozice a to bez velkého úsilí. Nevyprodanou reklamu propůjčujeme svému eshopu a jsme spokojeni i takto. Máme dvě pozice, kde se nám inzerci nevyplatí prodávat protože cena, kterou je zákazník ochoten zaplatit je nižší než přinesená částka z propagace našeho eshopu.
S bannerovkou je to problém. Vše se točí okolo PPC mánie. Máme obrovskou poptávku kliků, ale výkon nikdo nepoptává. Jen málokdy se setkám s inzerentem, který řeší jak ideálně vytvořit reklamní banner - (celou reklamu), aby došlo k co nejvyššímu nákupu / prodeji na jeho eshopu.
Většinou to dopadá takto: "koupíme si u vás pár kliků a uvidíme" - cíl ani smysl to nemá - "jen se prostě uvidí". V té chvíli už je vše ztraceno, protože vím, že dorazí nesmyslný banner - bez účelu a cíle - a je po něm chtěn výsledek, který by nikdy nemohl splnit. Výsledek je takový, že na webu točíme všemožná PPCčka - třeba banner s liškou běhající za oříškem, který snad nikde nefunguje, ale na našich autoklubech jistě prodává mnoho bankovních produktů :D.
Takže textová reklama ano tam je vše v pořádku / Bannerovku tu moc neumíme i přes to, že weby máme hodně cílené.
30. 4. 2012 08:17:37
https://webtrh.cz/diskuse/funguje-reklama-na-vasich-webech-koupili-byste-si-reklamu-na-vlastnim-webu#reply760417
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
30. 4. 2012 08:29:45
Bannery opravdu fungují málokde - o tom zmiňovaný článek i tohle téma je.
A přesto nabízí většina lidí právě jen bannery a to ještě na místech jako je zmiňovaná hlavička či pravý okraje úplně mimo obsah webu
To že inzerenti často jen chtějí bannery a k tomu jen PPC, to je fakt, ale nerad bych, aby se to tady zvrhlo v diskusi o tom, že za tohle mohou právě inzerenti.
Touha po PPC bannerových reklamách ze strany inzerentů je daná dvěma faktory:
1 - nic jiného neznají
nebo
2 - znají, ale nechtějí, protože jim ve skutečnosti nejde o účinnost té PPC reklamy, ale o velmi levný brand, který jim právě PPC bannery, na které nikdo nekliká, přináší.
ad. 1 - nabízím jim aktivně jiné možnosti a oni na to slyší, protože opravdu chtějí na reklamě u mě vydělat a věří mi, že své weby a jejich návštěvníky znám
ad. 2 - pokud trvají na PPC bannerové kampani, tak mají smůlu - u mě takovou možnost brandu za 0,50 Kč / 1000 impresí fakt neposkytuji
30. 4. 2012 08:29:45
https://webtrh.cz/diskuse/funguje-reklama-na-vasich-webech-koupili-byste-si-reklamu-na-vlastnim-webu#reply760416
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 4. 2012 08:38:02
Konečně rozumný názor. Už dlouho říkám, že PPC inzerce všech bank a jiných společností, které momentálně plní trh bannery je pouze a jen BRANDOVÁ - weby proti tomu bojují tak, že umísťují reklamu nad místa, kam se kliká "menu, další články atd" a nechávají banner načítat jako poslední tzn. klik se udělá tím, že klikáte do menu a ono najednou skočí dolu, protože se dočítá banner a je tu klik na banner na světě.
Přemýšlel jsem jestli nemáme ta PPCčka shodit a zkusit prodávat sami. Dokážeš uspokojivě prodat bannery? Tzn aspoň 20-30% plochy / měsíc?
30. 4. 2012 08:38:02
https://webtrh.cz/diskuse/funguje-reklama-na-vasich-webech-koupili-byste-si-reklamu-na-vlastnim-webu#reply760415
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
30. 4. 2012 08:43:09
Jo - to máš pravdu.
Ale i tvá slova o takovémto umisťování reklamy jasně dokazují to, že lidi prodávající takovouto reklamu vědí, že účinnost nemá a proto na ní chtějí alespoň něco vydělat těmito zmatenými kliky, které nemají pro inzerenta žádnou účinnost.
Abychom ale opravdu neodběhli od tématu, ptám se ještě jednou:
Má inzerce na vašich webech nějakou účinnost?
Kdybyste byli v pozici potenciálního inzerenta, koupili byste si reklamu na vašem webu?
Nabízíte inzerentům slevy za dlouhodobou propagaci, protože víte, že po měsíci by se k vám už nevrátil a chcete na něm vydělat co nejvíce díky dlouhodobému předplatnému?
30. 4. 2012 08:43:09
https://webtrh.cz/diskuse/funguje-reklama-na-vasich-webech-koupili-byste-si-reklamu-na-vlastnim-webu#reply760414
Odpovědel jsi si vlastně sám větou: "lidi si sáhli do svědomí a sebekriticky zjistili, že reklama na jejich webech vlastně nemá pro inzerenta žádnou cenu". Komentářů je málo asi proto, že to všichni vešměs tak nějak ví, ale napsat k tomu komentář by bylo přiznáním jenž se jim nehodí. Většina inzerentů je dnes již ošlehána plameny mnoha "skvělích" nabídek, a proto investují do reklamy více s rozumem. Upřednostňuje se především poměr cena/výkon, který je v dnešní době u bannerovek oproti ostatním druhům reklamních možností na internetum žalostný.
30. 4. 2012 09:01:34
https://webtrh.cz/diskuse/funguje-reklama-na-vasich-webech-koupili-byste-si-reklamu-na-vlastnim-webu#reply760413
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
30. 4. 2012 10:30:31
Zajímavé zjištění :)
Žádná odpověď je vlastně taky odpověď.
Článek u mě na blogu společně s tímto tématem vidělo už více než 500 lidí.
A ani jedna reakce ve smyslu "jsem přesvědčený o tom, že bannery na mých stránkách jsou pro inzerenta výhodné" a ani opačné reakce, kdy by si někdo nasypal popela na hlavu a přiznal, že jím nabízená reklama je potenciálnímu inzerentovi k ničemu.
No doufám, že to co jsem napsal a i ty položené dotazy si alespoň někdo vezme k srdci a pokusí se s tím něco na svém webu udělat.
To se to pak bude panečku obchodovat, až lidi budou nabízet jen reklamní pozice, o nichž jsou sami přesvědčení, že fungují.
30. 4. 2012 10:30:31
https://webtrh.cz/diskuse/funguje-reklama-na-vasich-webech-koupili-byste-si-reklamu-na-vlastnim-webu#reply760412
Jirka
verified
rating uzivatele
(63 hodnocení)
30. 4. 2012 10:49:11
Já mám naopak pocit, že je reklama na mých webech výhodnější, než si inzerenti myslí :). Soudě dle affilu, který vydělává víc, než bych měl z prodeje pozice.
30. 4. 2012 10:49:11
https://webtrh.cz/diskuse/funguje-reklama-na-vasich-webech-koupili-byste-si-reklamu-na-vlastnim-webu#reply760411
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
30. 4. 2012 11:06:25
Na blogu mi přistál jeden zajímavý komentář, který celý tento problém přehazuje na zadavatele reklamy.
vida, měli by to číst především zadavatelé, oni o tom totiž vůbec neví Jsem svolný v podstatě ke kampani ušité na míru, ale nakonec vždycky sáhnou po klasice a to ani nestihnou padnout návrhy, jak by to mohlo být jinak
zadavatel nezná tvůj web tak dokonale jako ty. Nezná tvé návštěvníky, neví jak se na webu chovají….
Je to na tobě, abys zadavateli udělal takovou kampaň, která mu vydělá peníze.
Když mu napíšeš, že samotný banner nebude fungovat, tak ho tam nebude chtít mít. Nikdo není takovej magor, aby vyhodil peníze za něco, o čem je i ten, kdo mu to prodává, přesvědčený, že je to k ničemu. Naopak tvůj kredit u takového inzerenta se zvýší tím, že mu tohle na férovku řekneš a nabídneš mu zajímavější řešení.
a následná reakce, která opět ukazuje na tu naší mentalitu, kdy prostě člověk chce za účinnou reklamu víc, než za neúčinnou
prdlajs… většina jede na rozpočty, když mu napíšeš, že banner u tebe nebude fungovat tak dobře jako jiná dražší varianta, nebude chtít nic, protože na to nenajde peníze v omezeném rozpočtu…
Ptám se proč chtít za účinnou reklamu víc? Protože inzerent na ní na rozdíl od nějakého banneru vydělá, tak od něj musím chtít víc peněz? Účinná reklama naopak může zabírat méně místa na mém webu a může být i užiteční pro uživatele. Proč za ni chtít víc? Jen proto, že tomu kdo mi za ni platí vydělá?
30. 4. 2012 11:06:25
https://webtrh.cz/diskuse/funguje-reklama-na-vasich-webech-koupili-byste-si-reklamu-na-vlastnim-webu#reply760410
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
30. 4. 2012 12:33:59
Vzdy sa snazime dohodnut cenu CPA. Az ked to nejde, niekedy (malokedy) sa dame nahovorit na CPC, pokial sa nam dana reklama/spolupraca javi ako potencialne vyhodna. Pri CPC nakupime X testovacich preklikov a po vyhodnoteni pokracujeme/nepokracujeme.
30. 4. 2012 12:33:59
https://webtrh.cz/diskuse/funguje-reklama-na-vasich-webech-koupili-byste-si-reklamu-na-vlastnim-webu#reply760409
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
30. 4. 2012 12:41:04
Na reklamním trhu se pohybuji dlouho a to z obou stran - poptávám i prodávám.
Celkově si myslím, že kreativita českých marketérů je nízká - většina lidí dává na standardní model
PPC u seznamu a ty kreativnější Adwords.
Obecně vnímám, že střední a menší společnosti nemají žádný marketing. Neví proč inzerují, neznají cíle, jen
tvoří určitý standardní obecně známý marketingový model a do něj plynou určité měsíční investice. Občas se někdo utrhne a koupí
právě tu v uvozovkách špatnou plochu bez žádného rozmyslu o přínosu - inzerent se pak jasně vrátí ke klasickému modelu.
Podle mě špatná plocha neexistuje - pouze špatná cena / Informovanost a špatně zvolené využítí.
30. 4. 2012 12:41:04
https://webtrh.cz/diskuse/funguje-reklama-na-vasich-webech-koupili-byste-si-reklamu-na-vlastnim-webu#reply760408
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit