Napsal WEDOS;794661
S částí příspěvku se nedá souhlasit.
Proč? Úvodem je nutné říct, že cena nevypovídá nic, ale vůbec nic o kvalitě poskytované služby. U webhostingu to platí dvojnásob.Drahá služby se automaticky nerovná dobrá služba nebo služba s lepší podporou a naopak.
jasně, nemám problém s tím tvrdit, že momentálně máte jednu z nejlepších podpor na trhu.
ZATÍM.
Napsal WEDOS;794661
Stejně jsem do teď nepochopil co je to ten multihosting a ptám se na to znovu. Je to možnost více webů v jedné administraci za jednu cenu. Fajn. Tak z toho nemusíme dělat vědu a můžeme koupit cokoliv. Samostatné weby nebo neomezené aliasy nebo něco co je nazvané multihostingem (a přitom se to od těch dvou prvních moc neliší - kromě drobného finančního zvýhodnění).
já chápu multihosting jako službu, která garantuje každé hostované doméně v rámci jednoho zákaznického účtu SLA podle požadavků klienta. takže si může nastavit na doméně se slabým provozem nastavit max 2 PHP procesy, na jiném, silnějším webu si jich může nastavit 5. pod jedním účtem, pod jednou administrací pod jednou fakturací. a tak dál...
Napsal WEDOS;794661
Pokud jde o aerolinky, tak jste nějak opomenul, že vedle uvedené společnosti existuje mnoho jiných (s cenami ještě atraktivnějšími) a přitom jsou v silném zisku, který je třeba mnohonásobně vyšší než u drahých ČSA (mimochodem směrující managementem k cílenému a levnému prodeji - jinak by nebylo možné nakupovat u nich předražené lety a přitom tentýž let a stejným letadlem získáte třeba u Air France 4x levněji)...
no. já vás respektuju jako profíky v hostingu, ale aerolinkám nerozumíte. protože kdyby jste tomu rozumněl, pak by jste
VĚDĚL, že s nízkonákladovek je v zisku pouze Ryanair a EasyJet. Všechny ostatní aerolinky balancujou na hraně krachu. WIZZ má zaděláno na průser už zhruba dva roky - výsledkem je nejen jejich utajování výročních zpráv, ale i "kvalita" služeb. ti, kterejm WIZZ za poslední dva roky z ničeho nic zrušil let, by k tomu mohli říct určitě svý. stejně tak další nízkonákladovky - tuším, že zrovan někdy před týdnem krachla další. myslím že Vuelling, ale nejsem si jistej, musel bych juknout na google. jinak třeba germawings, se kterejma lítám rád a pravidelně, se nad vodou držej jen díky subvencím Lufthansy. přesto je čeká reorganizace. a tak by se dalo pokračovat. takže prosím" o webhostingu ano, to je vaše parketa. ale aerolinky raděj ne, tam vám to fakt nesvědčí.
Napsal WEDOS;794661
Ziskovost firmy nevzniká vysokou cenou, ale pouze a jen rozdílem mezi výnosy a náklady.
jistě, souhlas. a určitě se tedy díky týhle jednoduchý rovnici shodnem na tom, že nízké příjmy a vysoké náklady rovná se budoucí
MOŽNÝ krach.
Napsal WEDOS;794661
Chápu, že jste necílili čistě na nás, ale příklad uvedu na nás. Neberte to tedy, prosím, jako vztahovačnost.
tak to jste pochopil
ŠPATNĚ. velmi jasně jsem naznačil, že mám na mysli WEDOS, a doufal jsem, že se ozvete. intuice mě nezklamala...
Napsal WEDOS;794661
Příjmy. Myslíte si, že když hosting bude za 250 korun, že firma bude profitabilnější, než když bude mít firma hosting třeba za 25? Nesmysl. Vše je o počtu klientů a tím o příjmech na jedné straně a o nákladech na druhé straně.
řeknu vám jedno: vaše schopnost nenápadně měnit směr debaty je dokonalá. takže. jen pro pořádek. malý příjem a násobně vyšší počet klientů ještě neznamená, že vaše služba přežije. proč? jak už jsem řekl: stačí jedna zásadní "katastrofa", a zopakujete si SkyEurope v plný parádě. pokud ovšem neseženete silnýho investora, kterej vám tu "díru" zalepí. další otázkou pak bude, z čeho budete lepit "investorskou díru" - z vašich malých zisků (aka doména za 20Kč)? nenechte se vysmát. zkuste při dnech otevřených dveří taky návštěvníkům otevřít vaše účetnictví. jsem si jistej, že by debata kolem "wedosu" nabrala o dost jiný obrátky. a proč jsem si jistej? protože každej z nás má nějaký známý a nějaký zdroje, kolego...
Napsal WEDOS;794661
Podívejte se na růst hostingů v ČR za posledních 6 týdnů. Myslíte si, že když některé drahé firmy jsou drahé, že jsou silně ziskové a že si mohou dovolit rozvoj jako třeba my s našimi cenami?
ty konkurenční firmy, o kterých se zmiňujete, mají můj hluboký a nehynoucí obdiv. protože jsou to oni, kdo po vašem případném krachu vyžerou to bláto, který po vás zbyde spolu s rozmazlenejma zákazníkama ala "hosting za dvacku".
když už komentujete to letectví: tušíte vůbec, o kolik vykrvácely ostatní aerolinky díky krachu SE, než se trh srovnal do jakž - takž normální roviny? buďte rád, že nevíte. můžete líp spát.
Napsal WEDOS;794661
Myslíte si, že když firma neroste, že se rozvíjí a může klientům přinášet nějaké novinky? Ano, podobných dravců jako my nemůže být na trhu desítky, ale ostatní musejí reagovat třeba změnou nabídky (musejí třeba nabízet dražší služby zcela individuální povahy). Myslíte si,že firma drahou službou, ale s přírůstkem (nebo dokonce s úbytkem) pár ks za měsíc je na tom lépe než třeba WEDOS nabízející extrémně levné, ale přitom vysoce kvalitní služby (postavené na pevných základech, značkových serverech, zkušenostech, bez výpadků, s výkonem a nonstop podporou...) a prodávající tisíce služeb měsíčně? Přepočítejte si tržby (cena x přírůstek z obrázku) a zjistíte pravdu jak to tedy je...
zní to hezky. a dokonce musím uznat, že se na to dost blbě argumentuje. stejně tak blbě jsem argumentoval, když jsem byl v roce 2009 služebně v Londýně, a měl jsem koupenou letenku právě se Sky. Máti mi volala, že zaslechla, že SE je na krach. a jestli se nebojím s nima letět? a já odpověděl úplně stejně, jako odpovídají vaši klienti (mimo záznam, samozřejmě), když se jich zeptáte na to samý - nebojíte se u wedosu krachu, když vidíte tu lopotnou snahu urvat ty poslední zbytky, co tu jsou? moje dost alibistická odpověď zněla:
no, víš mami, já DOUFÁM, že to zabalej až zejtra, to uz budu doma.... vyšlo mi to o měsíc.
takže protiargument? uznávám, že nemám. protože jen čas a nepředvítalné okolnosti nám všem jasně ukážou, kdo má pod sebou finanční stabilitu, a kdo žil z huby do ruky. vše ostatní, co tu jakkoliv budeme komentovat, jsou pouze teoretické žvásty.
Napsal WEDOS;794661
A k poslední větě - fatálnímu technickému selhání v serverovně. Myslíte si, že je lepší být v drahém pronájmu, kde nemáte možnost jakékoliv úpravy (třeba napájení a chlazení - jako zásadní věci) dle svých potřeb nebo je lepší si udělat serverovnu dle svých představ?
teď nevím, jestli si ze mě neděláte srandu. fakt si myslíte, že pevnej kontrakt v některým z datacenter třeba HOSTEUROPE GROUP je horší, než to vaše bunkrový řešení? jako chápete, že i tam jede normálně 24/7/365 support?? a tušíte tak nějak, že záleží jen na vás, jaký služby si nasmlouváte? já fakt
nepotřebuju sedět jedno poschodí nad server-room. nevím, co bych tam dělal. za prvý, nejsem žádnej extra machr, takže bych se v tom plácal jako ryba na suchu. za druhý, je mi šumák, jestli do tý místnosti seběhne moje tělo, nebo tělo nějakýho technika, kterej je na ten job nasmlouvanej a je za to zaplacenej. kdykoliv. ve dne, v noci. o vánočním večeru. a cenově mě to vyjde o dost levnějc, než investice 13 milionu kapříků a další na obzoru plus standardní údržba u vás, na jihu. ale uznávám, že se budou naše služby parametricky lišit v detailech...
Napsal WEDOS;794661
Myslíte si, že je lepší mít v datacentru jen jednu řadu serverů nebo "kdo si co přinesl"? Co je bezpečnější a stabilnější? Cena za pronájem racků je docela vysoká (a my jich máme třeba nyní po roce a půl 12, ale časem výrazně víc)... Možnosti jakýchkoliv úprav infrastruktury v pronájmu? Nula. Myslíte si, že na servis serverů nebo datacentra zareagujete rychleji, když jste třeba 200 km než máte servis nebo když sedíte o patro výš?
ale ne. tohle fakt na mě nezkoušejte. nebo se naštvu a domluvím vám exkurzi v některým z datacenter, který znám - což je jen řečnický obrat, protože vy samozřejmě víte, jak vypadaj moderní DC a DH, víte moc dobře, že to není skladiště šrotů. ale proč to v nějaký diskusi nepostavit opačně, ne?? stejně tak ten váš věčně omílanej argument "sedíme o patro vejš, proto jsme lepsí". ale kulový. jste na tom úplně stejně, jako ti, kteří maj zaplacenej kvalitní DH, kde sedí nějakej strejda, kterej se při náznaku problémů prostě zvedne, a jde je řešit. konec konců, za to si ho platíme, ne? ale takhle když to podáte tý "mase zákazníků", tak to nezní tak hezky, jako to otřepaný "kanceláře máme o jedno patro výš, než serverovnu". z propagandy vám můžeme všichni dát s klidným srdcem za jedna. bohudík, já nemusím ani z toho patra. dokonce se ani nezvednmu z postele - nemám důvod. mám na to lidi. rozdíl v nákladech? mizivej.
jinak cena pronájmu racku je to nejmenší co by mě trápilo. není totiž vysoká. je normální. mnohem horší sny mívám z navyšování rychlosti na portech. tak z toho se mi fakt stahuje zadek - protože to jsou takový pecky, že cena racku je proti tomu rohlík na krámě. stejně tak jako mulťák přes LINX - bože, to si radši snad zajdu pro nový auto, než tohle absolvovat znova... prostě nejde cpát lidem do hlavy, že jen proto, že mám vlastní barák, sklep, a v něm racky, tak jsem lepší. naštěstí dost lidí ví, že to tak není.
Napsal WEDOS;794661
Jak to uzavřít? Stejně jako na začátku. Cena NIC nevypovídá o kvalitě. Dražší služba neznamená kvalitnější služba. Dražší firma není automaticky ziskovější než firma s levnější službou. Pro zákazníka je těžké se orientovat v nabídce. Na webu firem se nedozvíte skoro nic o detailech jejich vybavení (jaké servery a jak osazené, kolik lidí tam skutečně pracuje...) nebo je to zkreslené (krásné fotky z databanky nebo třeba povídání o vlastních datacentrech a to aniž by někdo nějakou takovou budovy někdy vlastnil). A tak by šlo pokračovat..., ale konec sobotnímu slohovému cvičení.
shodnem se na jednom: firem, který maj na webu obrázek DC staženej z Google, je mraky. v tom máte pravdu. máte pravdu i v tom, že jistá část zákazníků z toho všeho musí mít totální guláš. uznávám i to, že na mnoha webech firem, poskytujících hosting je nedostatek informací.
ale v tom ostatním se už prostě shodnout nemůžem - z principu. vy neházíte na trh nízkou cenu proto, že by jste chtěli. vy jí takhle nízko mít
musíte. to byla totiž jediná možná cesta, jak začít poměrně rychle vracet do vašeho cash-flow proinvestovaný peníze. pokud by jste drželi ceny vyšší, neměli by jste tak vysoký obrat a tudíz by ona investice vylítla komínem. za to by vám investoři jistě poděkovali. a ať už se tu snažíte ostatní přesvědčit o tom, jak strašně efektivní a ziskovej váš model podnikání je, tak já jsem značně skeptickej. protože nízkej obrat a jasně definovaný náklady (ve stejné výši, protože ty náklady se daj stáhnout jen na určitou hranu, pak už ne...) nejsou zárukou toho, že to takhle bude fungovat i za dva roky. na rozdíl od těch vámi vysmívaných, kteří dávaj hosting za vyšší cenu, ale taky mají svoji stálou a stabilizovanou klientelu (která migrovat nebude, neboť k tomu nemá žádný důvod) a proto mají plus mínus stabilní cash-flow a díky tomu mají finanční polstář, který je podrží ve chvíly, kdy dojde na ten průser.
takže co se stane, až dojde na nějakej fakt drsnej průser. ustojíte to? máte na to silný finanční zázemí? netvrdím, že nemáte. ale rozhodně u mne panuje dost zásadní pochybnost.
že bych dneska dostal jedničku za slohovku?? ;)
12. 5. 2012 21:29:31