Zadejte hledaný výraz...

Formování ceny a přínosy zpětného odkazu

Zdravím, koukám, že se tu pohybuje spousta zdatných provozovatelů webů nebo web builderů, potřeboval bych si ujasnit některé věci ohledně zpětných odkazů - za každou přínosnou odpověď budu upřímně moc rád.
Uvedu zde seznam svých doměnek o parametrech, které mohou působit na cenu za zpětný odkaz a mají význam pro kupujícího/umísťujícího tohoto odkazu na nějaký web.
Smysl:
- pozitivní vliv na PageRank, S-Rank a další ratingy (přenášením mého skóre na jejich weby)
- určitý přínos možné návštěvnosti (podle atraktivity odkazu a jeho umístění)
Vlivy:
- skóre v ratingu od vyhledávačů
- návštěvnost webu -> Ano x Ne?
- umístění na stránce (záhlaví, zápatí, sidebary) -> Ano x Ne?
- exkluzivita obsahu (renomé webu, jedinečnost) -> Ano x Ne?
- průměrný počet externích odkazů na stránce/stránkách -> Ano x Ne?
- umístění odkazu pouze na homepage/na všech stránkách
- shodnost obsahu nabídky s poptávajícím
Pokud mi tam něco chybí, budu rád, když doplníte nebo zodpovíte. Je to pro mne celkem překvapení, že i se zpětnými odkazy se dá obchodovat - původně jsem je chtěl využít pro zlepšování skóre ve vyhledávačích, ale to by asi nemělo požadovaný přínos.
Možná rizika pro mne jsou jen že nějaké promile návštěvníků odejte tímto linkem a že nějaké promile mého skóre bude přeneseno na web zadavatele zpětného odkazu, je tak?
Budu rád, když se tu na toto téma rozvine diskuze i třeba na význam a přínosy link-buildingu a jestli oprvdu jejich význam není v současné době přeceňován. Jak jsem se tu koukal po fóru, myslím, že nebudu jediný, koho tyto věci zajímají a kdo by si potřeboval ujasnit svůj pohled a znalosti o zpětných odkazech.
Díky a přeji všem prima víkend! Tomáš
10. 5. 2008 13:58:38
https://webtrh.cz/diskuse/formovani-ceny-a-prinosy-zpetneho-odkazu#reply69932
Borek
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
10. 5. 2008 14:12:17
Určitě si chce pložit otázku pro který vyhledávač chci optimalizovat. To co pomůže pozicím v Googlu se nemusí vůbec projevit na pozicích v Seznamu. Ty zpětný odkazy bych bral jakou nedílnou součást optimalizace, ne jako hlavniho tahouna...
10. 5. 2008 14:12:17
https://webtrh.cz/diskuse/formovani-ceny-a-prinosy-zpetneho-odkazu#reply69931
Radja
verified
rating uzivatele
(36 hodnocení)
10. 5. 2008 14:15:05
samo najdeš zde spousty zkušených tvůrců, ale řekl bych, že SEO je jako ženské, je na to spousta teorií ale nikdo neví co je opravdu to co zabírá. Nicméně obecně uznávané "pravdy" jsou :)
nicméně IMHO:
ranky: vliv mají
návštěvnost: zejména pokud ti jde o klikání na tvůj odkaz, jinak nemusí být nutné, je ale podezřelý web s vysokými ranky a hodně nízkou návštěvností
umístění na stránce: vliv má zase pokud chceš aby na tvůj odkaz klikali lidi, pro vyhledávač to je celkem jedno
exkluzivita obsahu: určitě, čím lepší obsah tím rostou i ranky
počet odkazů: vliv asi má, když jich je až moc může se "přelévat" méně z ranků, ale zase kdo ví, cituji
Jednoduchým výsledkem modelů je to, že by se na stránky mělo dávat co nejméně odkazů pryč" mířících na cizí stránky ven z webu, aby se na stránkách koncentroval Page Rank. Podle mých výpočtů to ale není zas tak podstatné. Je to zbytečné škudlení. Mnohem lepšího výsledku než odstraněním vnějšího linku se dá dosáhnout přidáním další stránky s hodnotným (nejlépe unikátním) obsahem.
http://www.jakpsatweb.cz/seo/pagerank.html
z mé zkušenosti: i když mám web s dosti odkazy, pokud je ten můj web např. Googlem dobře hodnocen pagerank se stejně přeleje ;)
umístění homepage / site-wide: vliv určitě má, na HP je sice pagerank nejvyšší, ale je zase i rozdíl mít odkaz z 1 strany a ze např. 1000; jo a např. u mých webů má docela dost "pod" stránek webu google PR 4, takže s odkazem s HP např. s GPR 5 máš při site-wide odkazování řádově několik desítek/stovek linků ze stran z GPR4
shodnost obsahu: z mých zkušeností není zásadní, jiní mají ale dle svých strategií jiné názory
10. 5. 2008 14:15:05
https://webtrh.cz/diskuse/formovani-ceny-a-prinosy-zpetneho-odkazu#reply69930
Radja
verified
rating uzivatele
(36 hodnocení)
10. 5. 2008 14:17:50
Napsal Bořek;59652
Určitě si chce pložit otázku pro který vyhledávač chci optimalizovat. To co pomůže pozicím v Googlu se nemusí vůbec projevit na pozicích v Seznamu. Ty zpětný odkazy bych bral jakou nedílnou součást optimalizace, ne jako hlavniho tahouna...
čistě ze zájmu by mne zajímalo čím se optimalizace na Seznam liší od Googlu.
jinak mám zkušenosti, že můj web i s cca 5 odkazy z katalogů bývá na dobrých pozicích, ale stejně i naopak špatně udělaný web s hodně odkazy se taky dostane na slušné pozice.
10. 5. 2008 14:17:50
https://webtrh.cz/diskuse/formovani-ceny-a-prinosy-zpetneho-odkazu#reply69929
2Rajda: Díky za vstřícnou odpověď, samozřejmě Jakpsatweb jsem četl, a další podklady také :kava: Bohužel mi to ve spoustě věcí jasno neudělalo a proto jsem to zkusil tady, jak jsem si všiml, je tu spousta provozovatelů rankově/návštěvností úspěšných webů, tak jsem si i říkal, že se tu může objevit teorie podepřená zkušenostmi z praxe.
Jinak s tou optimalizací pro Google nebo Seznam souhlasím s Rajdou, co vím, tak většina našich stránek se objevuje na plus mínus podobných pozicích. Rozdíl je celkem malý, spíš je to rozptyl daný technologií indexování (někde máme 1. místo na Seznamu a 6. na Google anebo naopak; stránek máme několik tisíc, těch na kterých nám záleží a je potenciál přístupů z vyhledávačů je několik stovek, různě úspěšných výsledků). Rád bych se ale prosím vrátil k tomu formování ceny zpětného odkazu, samozřejmě všichni víme, že to za nás ve finále učiní nekompromisní zákon poptávky a nabídky :skleb:
10. 5. 2008 14:30:53
https://webtrh.cz/diskuse/formovani-ceny-a-prinosy-zpetneho-odkazu#reply69928
Radja uvedl nějaké informace nepřesně takže ho opravím:
Umístění odkazu a tématická zpřízněnost jsou faktory, které jsou velice důležité pro vyhledávače.
Další důležitý faktor pak ještě je anchor text odkazu.
10. 5. 2008 14:42:14
https://webtrh.cz/diskuse/formovani-ceny-a-prinosy-zpetneho-odkazu#reply69927
Doplním, co jsem předtím přehlédl tady na fóru... Ad PCMark, díky za info, o významu obsahové zpřízněnosti jsem také přesvědčen. A anchor text odkazu máš na mysli např. text "Jakékoliv stránky" vs. "Skvělý magazín" odkaz na jakekolivstranky.cz? (Tzn. jak text obsahu odpovídá optimalizovaným klíčovým slovům?)
Fandor v jiném vlákně:
Cena se hodnotí mimo jiné podle:
- stáří webu
- velikost webu (počet indexovaných stránek)
- umístění odkazu
- relevantnost webu k odkazované stránce
- unikátnost / tématičnost
- návštěvnost
Jarek v jiném vlákně:
Na hrubou orientaci o ceně stačí i kalkulačka - http://www.burzaodkazu.cz/?s=kalkulacka
a nějaká analýza webu, třeba - http://www.dnscoop.com/
Na Burzaodkazu mi vyšla dost překvapující a hodně vysoká cena (v porovnání s tím, jaké ceny se pohybují tady), jak moc je tato informace relevantní a je schopen tamní provozovatel za provizi opravdu zajišťovat odkazy za takovou cenu? Poptávám zkušenost, díky! T
10. 5. 2008 14:52:40
https://webtrh.cz/diskuse/formovani-ceny-a-prinosy-zpetneho-odkazu#reply69926
Borek
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
10. 5. 2008 14:56:32
Jak chceš formovat cenu odkazu? Někdo prodává na webu auta a dá klidně za zpětné odkazy několik tisíc korun, někdo prodává po netu noviny a tak si koupi levnej odkaz nekde z blogu. Jak si sám řekl, je to otázka nabídky a poptávky - koupim to nejlevnější /LOL/ a to co mi bude nejvíce vyhovovat.
BTW: jestli si na googlu 6. a seznamu 1. tak bych pár odkazů zkusil. uvidíš po 14 dnech jak to poskočilo/neposkočilo...
10. 5. 2008 14:56:32
https://webtrh.cz/diskuse/formovani-ceny-a-prinosy-zpetneho-odkazu#reply69925
Radja
verified
rating uzivatele
(36 hodnocení)
10. 5. 2008 15:01:18
Napsal PCMark;59665
Radja uvedl nějaké informace nepřesně takže ho opravím:
Umístění odkazu a tématická zpřízněnost jsou faktory, které jsou velice důležité pro vyhledávače.
Další důležitý faktor pak ještě je anchor text odkazu.
neřekl bych nepřesně, ale řekni, že máš jiný názor, jak to je doopravdy, vědí jen lidi z Google, Seznam, kteří dané algoritmy pro řazení stránek tvoří / upravují atd.
myslím, že jsem zmínil, že vím, že někteří na tématickou spřízněnost dají, já ji nepraktikuji a zatím se mi daří i bez toho.
10. 5. 2008 15:01:18
https://webtrh.cz/diskuse/formovani-ceny-a-prinosy-zpetneho-odkazu#reply69924
Napsal Radja;59673
neřekl bych nepřesně, ale řekni, že máš jiný názor, jak to je doopravdy, vědí jen lidi z Google, Seznam, kteří dané algoritmy pro řazení stránek tvoří / upravují atd.
myslím, že jsem zmínil, že vím, že někteří na tématickou spřízněnost dají, já ji nepraktikuji a zatím se mi daří i bez toho.
Je to přesně tak, jak jsem napsal bez ohledu na to jaký mám na to názor.
Máš pravdu, že lidi ze Seznamu vědí jak to je a protože mám ty informace od nich (a taky vyzkoušené), tak to mohu tvrdit.
Viz moje reportáž z přednášky Šťepána Škroba ze seznamu:
http://www.swmag.cz/147/seznam-fulltext-prednaska-stepana-skroba-dil-1/
http://www.swmag.cz/149/seznam-fulltext-prednaska-stepana-skroba-dil-2/
10. 5. 2008 15:56:11
https://webtrh.cz/diskuse/formovani-ceny-a-prinosy-zpetneho-odkazu#reply69923
Radja
verified
rating uzivatele
(36 hodnocení)
10. 5. 2008 16:33:52
Napsal PCMark;59689
Je to přesně tak, jak jsem napsal bez ohledu na to jaký mám na to názor.
Máš pravdu, že lidi ze Seznamu vědí jak to je a protože mám ty informace od nich (a tady vyzkoušené), tak to mohu tvrdit.
Viz moje reportáž z přednášky Šťepána Škroba ze seznamu:
http://www.swmag.cz/147/seznam-fulltext-prednaska-stepana-skroba-dil-1/
http://www.swmag.cz/149/seznam-fulltext-prednaska-stepana-skroba-dil-2/
tím "tady vyzkoušené" myslíš co?
btw, jinak IMHO ta reportáž je sice hezká, ale neříká nic "tajného" co by člověk nevěděl, a sám bych se divil, kdyby Seznam odhalil jak vše řadí...
Navíc z logiky věci se nemůže Seznam spoléhat jen na to jestli tvůj web vyměňuje odkazy s tématicky podobnými weby, protože to o kvalitě tvého webu vyhledávači nic neřekne.
čemu bych věřil je, že když bude třeba 8 článků o "zelené buchtě" a budou vzájemně prolinkovány může to vyhledávači pomoci určit, že jeden z nich je ten nejrelevantnější. Ale protože každý web má cca stovky stran, u celých webů se (mě osobně) to nezdá jako až tak zásadní.
Ale nikomu jeho názory neberu...
Pokud mi dáš příklad svého webu s vysokým S-rankem a výbornými pozicemi na Seznamu na jeho články pak budu věřit.
IMHO si myslím, že SEO závisí na tolika proměnných, že jen fakt s kým měníš odkazy (tématicky příbuzné nebo ne) zase takový vliv nemá. Ale říkám to s tím jaký má IMHO význam :)
10. 5. 2008 16:33:52
https://webtrh.cz/diskuse/formovani-ceny-a-prinosy-zpetneho-odkazu#reply69922
mňa zaujalo to, že niekto neberie do úvahy umiestnenie a niekto hej. Niekde už dávnejšie som čítal, že bot vie určiť kde je odkaz a keď je napr. v pätičke, tak mu môže uložiť nižšiu hodnotu
aký máte na to názor ?
10. 5. 2008 17:30:56
https://webtrh.cz/diskuse/formovani-ceny-a-prinosy-zpetneho-odkazu#reply69921
prípadne, aký máte názor na počet externých odkazov - delí sa to počtom ex. linkov ?
Napr. Mám web - má PR4 a S-Rank 20. Mám tam 20 externých odkazov. Takze sa každému rozdelí 4:20 a 20:20 ? Alebo ako to mám chápať ? (beriem do úvahy jednu stránku)
10. 5. 2008 17:43:45
https://webtrh.cz/diskuse/formovani-ceny-a-prinosy-zpetneho-odkazu#reply69920
Ta reportáž sice neříká moc nových věci, ale potvrzuje to, co tu tvrdím. Pokud máš jiný názor nebudu ti ho moc vymlouvat, pravdu mám však samozřejmě já. To co píšeš je poněkud zkreslená představa.
Linky se přece nebudují proto, aby měl web vysoký srank, ale aby na něj chodilo co nejvíce relevantních návštěvníků z vyhledávačů. Linky z webů s jiným tématem mají také vliv, ale menší.
Z logiky věci žádnou logiku určovat ani nemůžeš. Jak řekl Šťěpán Škrob - výměna odkazů mezi weby se stejným tématem má pro ně kladný přínos.
Tímto si myslím, že jsem to už vysvětlil dostatečně jasně.
10. 5. 2008 17:48:16
https://webtrh.cz/diskuse/formovani-ceny-a-prinosy-zpetneho-odkazu#reply69919
Martin Jurča
verified
rating uzivatele
(52 hodnocení)
10. 5. 2008 18:17:18
Napsal Master;59707
prípadne, aký máte názor na počet externých odkazov - delí sa to počtom ex. linkov ?
Napr. Mám web - má PR4 a S-Rank 20. Mám tam 20 externých odkazov. Takze sa každému rozdelí 4:20 a 20:20 ? Alebo ako to mám chápať ? (beriem do úvahy jednu stránku)
Já si myslím, že do toho dělitele patří i interní odkazy;)
10. 5. 2008 18:17:18
https://webtrh.cz/diskuse/formovani-ceny-a-prinosy-zpetneho-odkazu#reply69918
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit