Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Firmy neodpisuju na emaily – je to normalne?

jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 3. 2018 13:25:31
Napsal Hitman1;1449347
S Aveso(em) souhlasím. Taky mi docela vadí když mi přijde poptávka, já deset minut vyrábím nabídku na míru a oni nemůžou během půl minuty napsat "Děkujeme, ale vybrali jsme jiného dodavatele"....je pravda že to jsou většinou ti co hodí stejnou poptávku dalším 20ti firmám. Nevím teda jak psal David výše pozná že jde o univerzální poptávku, já to poznat neumím a tak reaguji na všechny...
Zase je velký rozdíl jestli někdo poptává třeba logo a pošle poptávku dvaceti firmám a jestli poptává třeba nerezové dráty jako já. Kde se nabídky liší vždy pouze cenou a dobou dodání.
9. 3. 2018 13:25:31
https://webtrh.cz/diskuse/firmy-neodpisuju-na-emaily-je-to-normalne/strana/2/#reply1334048
Dolphi
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
9. 3. 2018 13:30:58
Občas přijde i úsměvný mail typu:
"Můžete mi zavolat na níže uvedené kontakty? Ráda bych s vámi něco probrala".
Co jako čeká?
9. 3. 2018 13:30:58
https://webtrh.cz/diskuse/firmy-neodpisuju-na-emaily-je-to-normalne/strana/2/#reply1334047
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 3. 2018 14:14:13
Napsal Dolphi;1449359
Občas přijde i úsměvný mail typu:
"Můžete mi zavolat na níže uvedené kontakty? Ráda bych s vámi něco probrala".
Co jako čeká?
Taky mi občas něco podobného přijde, ale obvykle je to cigna co nemá na telefon.
9. 3. 2018 14:14:13
https://webtrh.cz/diskuse/firmy-neodpisuju-na-emaily-je-to-normalne/strana/2/#reply1334046
Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
9. 3. 2018 15:47:09
Podle mne je to začarovaný kruh. Děje se nám to taky (z pozice oslovené firmy).
> Firmy neodpovídají na poptávky, protože jim jich chodí hrozně moc a je zřejmé, že jsou jedni z desítek oslovených, a nemá tedy moc cenu ztrácet čas odpovědí/kalkulací.
> Zákazníci dostávají málo odpovědí od firem, a tak jich příště osloví ještě násobně více pro zvýšení šance na odpověď.
> Firmy neodpovídají ...
9. 3. 2018 15:47:09
https://webtrh.cz/diskuse/firmy-neodpisuju-na-emaily-je-to-normalne/strana/2/#reply1334045
puhy.cz
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
9. 3. 2018 17:02:04
Já hlavně nechápu, kde všichni berou přesvědčení, že je povinnost příjemce na email reagovat. Od určitého objemu mailů to prostě nejde pokud nechcete jen odpovídat na emaily. U určitého druhu korespondence doporučuji nastavit výchozí proces zpracování "nereagovat" a uvidíte, že jediný rozdíl bude v tom, že ušetříte čas.
9. 3. 2018 17:02:04
https://webtrh.cz/diskuse/firmy-neodpisuju-na-emaily-je-to-normalne/strana/2/#reply1334044
Já nesnáším neuzavřené konce, takže odpovídám prakticky na vše. Výjimečně neodpovím na nějakou stupidní nabídku, ale u poptávek to beru za samozřejmost. Je to totiž svým způsobem taky marketing. Pokud někoho zaujala moje práce a chce ode mě služby, tak kdybych neodpověděl, tak si navždy zavřu dveře, protože pokud se toho člověka zeptaj, jestli nezná někoho na tvorbu loga, tak by řekl "hele znám, ale tomu nepiš, ten neodpovídá".
Zatímco pokud zakázka nebude moje parketa ať už kvůli rozpočtu, termínu anebo tématu, které mi nesedne a místo toho konkrétně doporučím třeba 2-3 jiné lidi, tak to ten klient ocení a dveře zůstanou otevřené a pokud se ho někdo zeptá, tak už neřekne "hele tomu nepiš, neodpoví", ale "hele znám, sice měl zrovna plno, když jsem mu psal, ale určitě se mu ozvi, třeba už bude mít volnějš". A už se mi to stalo několikrát, že jsem někoho odmítnul, ale přesto mi byl vděčný za nasměrování na někoho jiného, kdo dodal přesně to, co hledali. A tihle klienti mě fakt dodatečně doporučili už jen za tu vstřícnost a profesionalitu, přestože jsem s nima vlastně nespolupracoval.
Takže v roli poskytovatele služeb (pokud člověk ty zakázky vyloženě nepřebírá vidlema), je myslím základ a dlouhodobá investice, která bude generovat další zákazníky.
Z druhé strany ale chápu, když mi klient píše o kalkulaci (a píše asi více lidem) a já nacením zakázku jinak, než by si představoval, že prostě neodepíše. Jsem na to už zvyklý a neberu si to nijak osobně.
Jo a co jsem zapomněl říct, že mám v texťáku uložených už několik "odmítacích šablon" spolu s odkazama na konkrétní lidi, takže ve spoustě případech prostě jen překopíruju a hotovo. Takže když už ten mail přečtu, tak odmítnutí je proti tomu zlomek z celkového času, co tomu člověku věnuji.
9. 3. 2018 17:45:38
https://webtrh.cz/diskuse/firmy-neodpisuju-na-emaily-je-to-normalne/strana/2/#reply1334043
Napsal puhy.cz;1449393
Já hlavně nechápu, kde všichni berou přesvědčení, že je povinnost příjemce na email reagovat. Od určitého objemu mailů to prostě nejde pokud nechcete jen odpovídat na emaily. U určitého druhu korespondence doporučuji nastavit výchozí proces zpracování "nereagovat" a uvidíte, že jediný rozdíl bude v tom, že ušetříte čas.
To jde aplikovat u osvc nebo one-man-show s.r.o. U velkych firem si nemuzes dovolit z jakyhokoliv duvodu nereagovat na poptavky.
Neco jinyho je, coz me teda pije krev, pokud nekdo otravuje na mailech ve smyslu, ze si veme domenu firmy, prijmeni jednatele a posila email primo jemu s tim jak jeho nabidka/poptavka je neuveritelne suprova a dulezita. Tam si myslim ze ignorace ma opodstatneni, nebot to neni oficialni komunikacni kanal firmy.
9. 3. 2018 18:02:34
https://webtrh.cz/diskuse/firmy-neodpisuju-na-emaily-je-to-normalne/strana/2/#reply1334042
cargopro
verified
rating uzivatele
9. 3. 2018 18:17:50
a nebo ještě trochu jinak: ozve se mi firma, že potřebuje přepravu do 24 hodin, velmi nutné cenu si mám říci, dám cenu plné auto např napříč ČR 10 tis Kč, oni že OK.
když je oslovím já že mám volné auto a našel jsem jejich poptávku, která už tak nespěchá a dám cenu 8 tis, tak řeknou max 5 tisíc - víc nedáváme. Tak mám z toho pocit, že mizí tradiční vztahy klient zákazník, kdy se kdysi hledal dlouhodobý vztah, jedná se chaoticky a z toho soudím že brzy přijde krize, ekonomika stojí na vratkých morálních základech.
9. 3. 2018 18:17:50
https://webtrh.cz/diskuse/firmy-neodpisuju-na-emaily-je-to-normalne/strana/2/#reply1334041
meo
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
9. 3. 2018 18:22:24
Napsal gransy;1449404
To jde aplikovat u osvc nebo one-man-show s.r.o. U velkych firem si nemuzes dovolit z jakyhokoliv duvodu nereagovat na poptavky.
To taky úplně neplatí. Poptával jsem několikrát u dvou velkých německých firem (tržby v řádu miliard korun) a ani jedna z firem mi do teď neopověděla.
9. 3. 2018 18:22:24
https://webtrh.cz/diskuse/firmy-neodpisuju-na-emaily-je-to-normalne/strana/2/#reply1334040
Napsal meo;1449410
To taky úplně neplatí. Poptával jsem několikrát u dvou velkých německých firem (tržby v řádu miliard korun) a ani jedna z firem mi do teď neopověděla.
Vsak dle me to taky neni dobre :) Muj nazor je ten, ze “vetsi” firma by si to nemela dovolit :)
9. 3. 2018 18:33:52
https://webtrh.cz/diskuse/firmy-neodpisuju-na-emaily-je-to-normalne/strana/2/#reply1334039
frederik
verified
rating uzivatele
21. 3. 2018 11:43:26
Pokud jsem potřeboval někoho oslovit, tak jsem do předmětu zprávy zadal konkrétní příjmení pracovníka, který podle mě měl z kontaktů firmy zodpovídat za uvedené věci. Uvedený člověk viděl, že si někdo alespoň prošel jejich stránky a většinou odpověděl...
21. 3. 2018 11:43:26
https://webtrh.cz/diskuse/firmy-neodpisuju-na-emaily-je-to-normalne/strana/2/#reply1334038
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit