Zadejte hledaný výraz...

FB – Cileni reklam, dotazy

PetrKak
verified
rating uzivatele
19. 10. 2016 21:20:33
Dobrý večer všem,
rád bych si vyjasnil pár dotazů, co mi leží v hlavě a posunul se zase s pomocí těch lepších o kus dál.
Moje dotazy:
1) na kolik se vyplatí jako e-shop se zaměřením na oblečení inzerovat jednotlivé kategorie zboží (př. zimní bundy, zimní boty, atd) na místo inzerovat celkově nové kolekce kam se zahrnují právě veškeré tyto kategorie najednou?
2) v případě, že u bodu 1) zvolím možnost inzerování jednotlivých kategorií - budu paralelně spouštět více reklam na více kategorií, jak se v cílení vyhnout tomu, že budu mít opakující se zájmy? (př. dva inzeráty na tepláky a mikiny a u obojího značka Nike) - jak se vyhnout tomu, že se mi budou okruhy lidí potkávat?
3) vyplatí se rozdělovat jednotlivé reklamy na dámské a pánské s čistě zacílením vždy na jedno pohlaví? Nebo je lepší obecně posílat na celé kategorie zboží s informací, že se jedná o pánské i dámské?
Něco mi říká, že bod 2) by se dal vyřešit vyloučením okruhů, ale hlava mi nebere, jak si vyloučim z okruhů okruhy, na kterých budu mít zacílení na stejné značky(zájmy).
Předem díky za každou odpověď, jsou to pro mne důležité informace.
19. 10. 2016 21:20:33
https://webtrh.cz/diskuse/fb-cileni-reklam-dotazy#reply1231141
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
20. 10. 2016 06:24:09
1) neinzerujte kategorie, ale konkrétní produkty,
2) je jedno, že se budou okruhy prolínat,
3) jednoznačně rozdělujte podle pohlaví.
A necilte ze začátku pomocí zájmů, to je až poslední možnost: http://www.jonloomer.com/2014/02/17/facebook-ads-interest-targeting/
(Výtah - přednost mají fandové, cílení pomocí mailů, nějaká forma remarketingu, lookalike a pak teprve zájmy).
20. 10. 2016 06:24:09
https://webtrh.cz/diskuse/fb-cileni-reklam-dotazy#reply1231140
PetrKak
verified
rating uzivatele
20. 10. 2016 07:48:00
Dobrý den,
díky za vaše body, nicméně navážu na to
1) bohužel při skladovém množství okolo 10tis. modelů ve všech kategoriích a většinou po 1 kusu je nesmysl dělat na jednotlivé modely, nebo se pletu?
2) chápu tedy správně, že pokud budu mít dva totožné okruhy lidí na dvě reklamy, ničemu to nevadí? To mi přijde divné - podle čeho tedy bude FB vyhodnocat komu ukáže reklamu 1 a komu reklamu 2, pokud bude totožné publiku - z logiky se tím okrádám o lidi, protože obojí oni určitě neuvidí, nebo se opět v něčem pletu?
3) myslel jsem si to, tento bod je mi tedy jasný
4) jaký lookalikes případně doporučujete? Na fanoušky našich stránek? Na naší databázi z newsletterů? Na návštěvníky webu z fb pixelu?
Remarketing a všechno beru, nicméně od těchto bodů co popisuji, jsem si sliboval spíše sběr nových zákazníků, než nějaké vysoké konverze od stávajících lidí
20. 10. 2016 07:48:00
https://webtrh.cz/diskuse/fb-cileni-reklam-dotazy#reply1231139
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
20. 10. 2016 10:35:53
1) Logicky nebudete dělat reklamu na vše, ale vyberete nějaké top produkty - třeba podle Analytics a prodávanosti za posledních 30 dní. Obvyklý formát bývá:
- dynamický remarketing
- remarketing na kategorie
- remarketing na produkty
- obsahová inzerce na produkty
Je nutné velice podrobně pracovat s umístěním reklamy (mobil, audience network, feed, pravý sloupec, Instagram) a možnostmi biddingu (za konverzi, klik, zobrazení, interakci při sponzorovaných příspěvcích apod). Nevyhodnocujte to podle FB, ale podle Analytics, FB posílá značně nadnesená čísla, co se konverzí a tržeb týče.
2) Vy velmi pravděpodobně stejně nesypete do reklamy tolik, abyste zasáhl 100 % vámi zadefinovaného publika.
4) Lookalikes si seřaďte podle toho, jak vám lidé na ty příslušné kanály reagují. Jestli s vámi rádi a hodně komunikují na fanpage, začněte s tím. Jestli vám dobře konvertuje newsletter, začněte s tím... atd. Určitě nejprve ten nejmenší lookalike a když bude konverzní, postupně přidávejte další procenta.
Ad zaměření akvizicí na nové lidi - a vám už nakoupilo 100 % lidí, které už jste na webu měli? Vždycky je lepší v reklamě hovořit s někým, kdo vás už aspoň trochu zná. Na přivádění nových lidí je bezpečnější SEO, PPC z vyhledávání a zbožáky, protože jsou mnohem cílenější (samozřejmě zase záleží na reklamních rozpočtech).
20. 10. 2016 10:35:53
https://webtrh.cz/diskuse/fb-cileni-reklam-dotazy#reply1231138
Lukáš Krejča
verified
rating uzivatele
20. 10. 2016 13:57:10
1) to je třeba v prospectingu vyzkoušet, u módy můžou zafungovat jak carousel reklamy plné produktů, tak single image s kolekcí
2) jde to vyřešit 2 cestami - buď dát do jednoho ad setu 2 reklamy (jedna na bundy, druhá na tepláky) - nebo právě inzerovat celou kolekci - ono těžko najít publikum, které bude lepší pro tepláky vs. publikum pro mikiny
3) určitě muži/ženy
takže právě, aby se člověk vyhnul overlappingu a konkurování si sám sobě, je lepší třeba udělat to po značkách podle kolekcí, muži vs. ženy a testovat různé reklamy, třeba 1 x týdně vypnout nefunkční a přidat nové s jinými produkty atd. pak je taky možnost to zautomatizovat pomocí DPA prospectingu (jen přes API nebo FMP).
20. 10. 2016 13:57:10
https://webtrh.cz/diskuse/fb-cileni-reklam-dotazy#reply1231137
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit