Zadejte hledaný výraz...

FB – cena za konverze

PetrKak
verified
rating uzivatele
24. 10. 2016 19:27:38
Dobrý večer,
na minulé dotazy jsem dostal super odpovědi, které mne posouvají dopředu, proto bych si ujasnil ještě další věci, které mi leží v hlavě.
V případě, že mám spuštěnou reklamu placenou za konverzi (tedy reklamu za účelem zvýšení konverzí na webu), jak je možné, že se mi veškeré konverze účtují dvakrát, resp. mám přes FB pixel vytvořené konverze na jakéhokoliv návštěvníka webu (událost viewcontent), dále nášvštěvníka co na webu něco hledal (událost search) a poté návštěvníka co něco zakoupil (událost purchase na děkovací stránce) - všechny tyto tři konverze mám jako custom vytvořené, spolu s vlastními okruhy uživatelů (ale to je teď jedno) - nicméně pokud se podívám na spuštěné reklamy, které momentálně mám, mám tam například výsledky 1300+ konverzí, když na to najedu myší, ukáže se mi, že 692 je Zobrazení obsahu a dalších 692 je vlastně to totožné, akorát přes mojí udělanou konverzi (viewcontent, kterou popisuju nahoře). Pokud toto vynásobim částkou, kterou mi to ukazuje za jednu konverzi, vyjde mi číslo, které za tuto reklamu platím, což je pro mne nelogické, jak můžu platit za 692 konverzí vlastní částku pro 1300+ konverzí.
Veškeré konverze jsou tedy duplicitní a platím za ně dvakrát tolik..
Jde tomuto nějak předejít? Mám mnou vytvořené konverze kromě nákupu (na který optimalizuji celé reklamy) smazat?
Díky moc za vysvětlení.
24. 10. 2016 19:27:38
https://webtrh.cz/diskuse/fb-cena-za-konverze#reply1232826
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
25. 10. 2016 06:35:07
Připadá mi, že mícháte dohromady konverzní události a eventy.
Eventy (typicky ViewContent, AddToCart a Purchase) potřebujete pro dynamický remarketing.
Konverze je prostě prodej, který jde ztotožnit s eventem Purchase výše.
Úplně největší chyba je ale vyhodnocovat FB podle FB statistik, které jsou výrazně přepálené (útrata 150 USD a tržby 18k USD nebyly výjimkou).
25. 10. 2016 06:35:07
https://webtrh.cz/diskuse/fb-cena-za-konverze#reply1232825
Lukáš Krejča
verified
rating uzivatele
25. 10. 2016 06:59:55
1) v reportu si zpravidla můžeš zobrazit, kolik konverzí chceš, což ještě neznamená, že FB za to bude něco účtovat
2) při optimalizaci na konverzi platíš za imprese, nějaký počet konverzí tady vůbec nehraje roli
3) v základním reportu možná vidíš údaj "počet konverzí" a "cena za konverzi", které počítají všechny události dohromady. Ano, taková čísla pak nedávají smysl, viz http://lukaskrejca.com/huge-numbers-of-conversions-in-your-facebook-reports-youre-not-alone/
---------- Příspěvek doplněn 25.10.2016 v 07:01 ----------
Napsal OndrejDyrka;1334077
Úplně největší chyba je ale vyhodnocovat FB podle FB statistik, které jsou výrazně přepálené (útrata 150 USD a tržby 18k USD nebyly výjimkou).
Ondro, myslím, že lidi dělají mnohem horší chyby, než používání FB statistik. Pokud mám správně nasazený pixel a rozumím tomu, jaký atribuční model používám, není proč je nepoužívat.
25. 10. 2016 06:59:55
https://webtrh.cz/diskuse/fb-cena-za-konverze#reply1232824
PetrKak
verified
rating uzivatele
25. 10. 2016 17:46:12
Dobrý den Ondreji a Lukasi,
diky moc za Vase postrehy a Vas cas, z prispevku je asi patrne, ze jsem zacatecnik, takze mi veskere vase informace prijdou jako skvele pouceni, jak se zlepsit, za coz Vam diky jeste jednou.
Zpet k tematu:
Tim ze jsem zacatecnik nemam zatim dost know how jak sledovat pres Analytics namisto FB, tak mi zatim musi stacit FB - je tam investice malych castek, prave kvuli tomu ze poradne nevim co delam, vse se teprve ucim.
Tady posilam obrazek, co vlastne vidim a cemu nerozumim.
Konverze: Nacetl jakoukoliv page, Neco hledal, Nakoupil jsou moje custom konverze na zaklade udalosti, ktere jsem si vytvoril na FB pixelu.
Nerozumim tedy tomu, proc se mi neukazujou bud ty zakladni, kde je v zavorce Facebook pixel - coz jsou nejake standartni od FB nebo jen ty moje, proste se mi to duplicitne zobrazuje oboji, cemuz nerozumim. Je to tedy takto OK?
Cena se mi samozrejme ukazuje jako cena za konverzi a kdyz si to vynasobim 1677 v tomto pripade, tak vse sedi s castkou, ktera se mi ukazuje u vydana castka, nicmene nerozumim tomu, proc u tech konverzi musim mit 1677, kdyz realne je tam jenom nejakych +- 840 ..
25. 10. 2016 17:46:12
https://webtrh.cz/diskuse/fb-cena-za-konverze#reply1232823
Lukáš Krejča
verified
rating uzivatele
25. 10. 2016 21:54:47
Napsal PetrKak;1334243
Nerozumim tedy tomu, proc se mi neukazujou bud ty zakladni, kde je v zavorce Facebook pixel - coz jsou nejake standartni od FB nebo jen ty moje, proste se mi to duplicitne zobrazuje oboji, cemuz nerozumim. Je to tedy takto OK?
Ano pro tento sloupeček je to OK. Výsledky = všechny události pixelu dohromady. Přečtěte si článek, který jsem odkazoval minule, tam je popsáno, jak si nastavit správný report, aby ukazoval relevantní čísla.
25. 10. 2016 21:54:47
https://webtrh.cz/diskuse/fb-cena-za-konverze#reply1232822
PetrKak
verified
rating uzivatele
25. 10. 2016 22:29:25
Lukasi, jeste jednou diky moc.
Nyni tedy po precteni clanku vidim o neco realnejsi cisla, co se konverzi tyce.
Nicmene otazka na zaver, pokud tedy vydana castka, kterou mi FB ukazuje nesouhlasi s cenou za konverzi (coz po poradnem profiltrovani udalosti z FB pixelu nesouhlasi) za co tedy nyni FB platim, resp. kolik - da se nejak realne zjistit cena za jednu konverzi? (pokud tedy beru to, ze pocet konverzi / vydana castka dle FB statistik nesedi).
25. 10. 2016 22:29:25
https://webtrh.cz/diskuse/fb-cena-za-konverze#reply1232821
Lukáš Krejča
verified
rating uzivatele
25. 10. 2016 23:22:22
U kazdeho eventu si muzu do reportu dat i CPA (cost per action) za dany event. Tedy stejne jako je nesmysl sloupce "vysledky" je nesmysl i "cena za vysledek". Pokud si dam do reportu napriklad "Zorazil jakoukoliv page" a "Cost per Zobrazil jakoukoliv page" uvidim co potrebuji. Nicmene, jak jsem psal - stejne platim za zobrazeni :)
25. 10. 2016 23:22:22
https://webtrh.cz/diskuse/fb-cena-za-konverze#reply1232820
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit