Zadejte hledaný výraz...

FastCentrik 2 – zkušenosti

vitusak
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
12. 3. 2013 19:16:39
souhlasím. Myslím, že netdirect některé částky dost přestřelil. Taky máme shopcentrik a jak popisuješ, zaplatili jsme později obrovské sumy za převod dat, párování na IS.. V současné době velmi vážně uvažujeme o změně poskytovatele. Např. redesign eshopu mi nacenili na 120 tis.. :D takže to mi přijde dost úletářský v dnešní době.. Na druhou stranu mi přijde, že netdirect drží krok s dobou a nabízí řešení, které dokáže být nejlepší...
Pokud se můžu zeptat, na jaké řešení ste to změnili? díky
12. 3. 2013 19:16:39
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti/strana/3#reply875985
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
12. 3. 2013 19:37:01
Napsal vitusak;922103
souhlasím. Myslím, že netdirect některé částky dost přestřelil. Taky máme shopcentrik a jak popisuješ, zaplatili jsme později obrovské sumy za převod dat, párování na IS.. V současné době velmi vážně uvažujeme o změně poskytovatele. Např. redesign eshopu mi nacenili na 120 tis.. :D takže to mi přijde dost úletářský v dnešní době.. Na druhou stranu mi přijde, že netdirect drží krok s dobou a nabízí řešení, které dokáže být nejlepší...
Pokud se můžu zeptat, na jaké řešení ste to změnili? díky
120tis.Kč. nevidím jako problém v ceně za redesign vč. nasazení. Opět záleží kam s businessem směřujete a jak velký jej chcete udělat. ND míří vysoko a jejich velcí zákazníci to ocení. Bohužel ostatní budou kolem chodit a lomit rukama, jak to může být tak drahé v dnešní době. Je to jako chodit kolem prodejny BMW a divit se jak to můžou prodávat tak draho, když už Thalia stojí 139000 Kč.
12. 3. 2013 19:37:01
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti/strana/3#reply875984
Napsal hp;921945
Urazat sa urcite nebudeme. Uz nie som zakaznik ND, a nie som ani ich konkurencia, takze par informacii z pozadia zas tak neuskodi, da sa povedat ze som dost nestranny. Co sa tyka auta, tak neviem ako vy, ale ja na starych plechovkach nejazdim:)
Taková věc se může klidně stát i rok starém autě např. díky výrobní vadě ;)
Mne je vlastne to jedno, kludne si platte za hodinu vyvoja aj 20000 CZK ak chcete.
Víte je problém v tom, že jak na tu cenu pohlížíte. Vám přijde, že třeba 500 Kč/hod je šílená částka, protože tady na webtrhu seženete studenta, který vám to samé udělá za stovku. Už se ale nedíváte na to, že ten student to sice udělá, ale místo na sdíleném hostingu budete potřebovat vlastní server a i ten se bude zadýchávat. nevidíte to, že jakmile to ten student dodělá, tak už o něm nikdy neuslyšíte a budete mít problém s tím, když bude třeba něco opravit nebo rozšířit, protože sice najdete jiného studenta, ale ten bude potřebovat 3x více času a to jen aby se zorientoval. Kdybychom se bavili o nasazování SAPu, tak nejspíše vůbec nebudete řešit, že nasazení vás přijde na pár miliónů a jen za zvednutí telefonu konzultanta vám naúčtují 2000 Kč - nebudete se divit, protože na webtrhu na SAP nikoho za pár kaček neseženete.
Já nevím co děláte, ale předpokládám, že podnikáte a nevěřím, že vaše marže se pohybují v jednotkách procent, obzvláště pokud zaměstnáváte lidi.
12. 3. 2013 22:35:10
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti/strana/3#reply875983
vitusak
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
13. 3. 2013 14:18:52
samozřejmě, ale udělat redesign na řešení, které je již zastarelé, není podle mě dobrá volba. Navíc se jednalo o drobné změny. Každopádně si nechávám vypracovat u netdirectu cenovou kalkulaci a jsem na 90% rozhodnutý s nimi pokračovat. I přes mnohá zklamání. Uvědomuji si jejich sílu a kvalitu, to je také to, proč dokáži trpět někdy pro mě "horentní částky" za jisté činnosti, které by tu zvládli někteří webtržníci za zlomek ceny... případně bych zvládl něco i sám..
toto je nesmysl... BMW je prémiová značka a nedá se samozřejmě porovnávat s něčím takovým. Když už, tak alespoň s audi, MB atd.. NAvíc pro někoho účel bmw splní např. škoda superb za zcela odlišnou cenu.. To, že máte eshop "BMW" Vám úspěch nezaručí. Kvalitu možná ano, ale pro jistý účel dokážete sehnat ekonomičtější řešení.. :)
Myslím, že zajímat se o ceny u konkurence je zcela normální a sdělovat názory za některé "předražené" činnosti také. Konec konců díky tomu si člověk může dovolit právě to BMW :DD
13. 3. 2013 14:18:52
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti/strana/3#reply875982
gigamega12
verified
rating uzivatele
13. 3. 2013 14:34:25
Zdravím po menší odmlce, co se týče předešlé problematicky, tak jsem psal parametry, nikoliv varianty. Máte třeba komodu, kde lze vybrat: provedení, barva, moření, materiál. Každý parametr má 5 možností - to máte 625 možných kombinací. Já pouze napsal, že tohle není možné řešit pomocí variant, jestli znáte nějaký e-shop, kde je toto řešeno variantami a každý produkt má stovky až tisíce variant, tak mi jej prosím ukažte :) Pracoval jsem snad se všemi rozšířenými opensource systémy a snad každý tuto možnost již v základu nabízí, proto mne zaráží, že to fastcentrik neumí.
Hlavní však je a co mě zaráží je nefunkčnost podpory. Příklad - při importu produktů nám někde v db zůstaly „mrtvé URL„ - takže teď máme sekce pojmenované např.: „/elektro-12„ a „-12„ nelze smazat. Vždy se tam „-12„ zobrazí i když žádná další sekce elektro neexistuje. Čekali byste, že to ND dokáže lehce opravit? Paní na podpoře si všimla, že jsme některé podkategorie přepsali ze zoufalosti, např. z /doplnky-5 na /elektro-doplnky, jelikož se nacházejí v dané nadkategorii, tímto berou náš požadavek za vyřešený. Vůbec je nezajímá, že u spousty kategorií jako např. zmíněné /elektro žádná alternativa vymyslet nelze. Tzn. máme provádět linkbuilding na adresu: nasweb.cz/elektro-12? - hloupost :)
13. 3. 2013 14:34:25
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti/strana/3#reply875981
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 3. 2013 15:03:51
Napsal vitusak;922567
samozřejmě, ale udělat redesign na řešení, které je již zastarelé, není podle mě dobrá volba. Navíc se jednalo o drobné změny. Každopádně si nechávám vypracovat u netdirectu cenovou kalkulaci a jsem na 90% rozhodnutý s nimi pokračovat. I přes mnohá zklamání. Uvědomuji si jejich sílu a kvalitu, to je také to, proč dokáži trpět někdy pro mě "horentní částky" za jisté činnosti, které by tu zvládli někteří webtržníci za zlomek ceny... případně bych zvládl něco i sám..
toto je nesmysl... BMW je prémiová značka a nedá se samozřejmě porovnávat s něčím takovým. Když už, tak alespoň s audi, MB atd.. NAvíc pro někoho účel bmw splní např. škoda superb za zcela odlišnou cenu.. To, že máte eshop "BMW" Vám úspěch nezaručí. Kvalitu možná ano, ale pro jistý účel dokážete sehnat ekonomičtější řešení.. :)
Myslím, že zajímat se o ceny u konkurence je zcela normální a sdělovat názory za některé "předražené" činnosti také. Konec konců díky tomu si člověk může dovolit právě to BMW :DD
že je řešení zastaralé se pozná tak, že nechtějí některé moduly naprogramovat? mám několik zákazníků, kteří požadovali nesystémově řešení a já je odmítl, protože pokud by mi měli zaplatit za úpravy v budoucnu, tak se budeme dohadovat. podle mě je profesionální odmítnout zákazníka, když on sám neví, že požaduje něco nesmyslého
---------- Příspěvek doplněn 13.03.2013 v 15:07 ----------
@gigamega12:
ad.1 - ano, samostatné produkty by měly existovat. už jsem to popisoval proč.
ad.2 - někdy existují historické důvody. kategorie bez kódu u zatíženého shopu brala jeden dotaz do DB navíc. proto se to dříve dělalo s kódem a ani dnes bych se tomu nebránil. dnes je sice železo levnější, ale jedno číslo na konci není problém.
13. 3. 2013 15:03:51
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti/strana/3#reply875980
gigamega12
verified
rating uzivatele
13. 3. 2013 18:21:59
1) tohle asi nezasluhuje další komentář, každý s trochu logickým úsudkem totiž pochopí, že uživatel nebude prohledávat třeba deseti tisícový seznam variant, než najde požadovanou kombinaci svojí skřínky. Můžeš mi poslat třeba do PM jeden jediný odkaz na e-shop, ve kterém to mají takto řešené? Ať se dívám na jakékoliv známé e-shopy či e-shopy našich dodavatelů, takovéto řešení opravdu nikde nenacházím. Už vidím, jak uživatel prochází celý seznam variant, než najde variantu s názvem: Název produktu - provedení 1, barva černá, madlo 2, moření 5, materiál masiv. Prakticky tohle snad ani není možné provést. Při našich 5000 produktech by se jednalo o přibližně 15 000 000 variant, normálka říkáš?
2) zde se pochopitelně jedná o bug, jelikož u nově nastavených adres to samozřejmě jde i bez čísla. Jen si db z neznámého důvodu uchovala URL adresy smazaných a nově vytvořených kategorií. Dokonce i ND už po týdnu přiznal, že se jedná o chybu :)
13. 3. 2013 18:21:59
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti/strana/3#reply875979
Tony Němec
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
13. 3. 2013 18:37:49
Napsal gigamega12;922670
1) tohle asi nezasluhuje další komentář, každý s trochu logickým úsudkem totiž pochopí, že uživatel nebude prohledávat třeba deseti tisícový seznam variant, než najde požadovanou kombinaci svojí skřínky. Můžeš mi poslat třeba do PM jeden jediný odkaz na e-shop, ve kterém to mají takto řešené? Ať se dívám na jakékoliv známé e-shopy či e-shopy našich dodavatelů, takovéto řešení opravdu nikde nenacházím. Už vidím, jak uživatel prochází celý seznam variant, než najde variantu s názvem: Název produktu - provedení 1, barva černá, madlo 2, moření 5, materiál masiv. Prakticky tohle snad ani není možné provést. Při našich 5000 produktech by se jednalo o přibližně 15 000 000 variant, normálka říkáš?
2) zde se pochopitelně jedná o bug, jelikož u nově nastavených adres to samozřejmě jde i bez čísla. Jen si db z neznámého důvodu uchovala URL adresy smazaných a nově vytvořených kategorií. Dokonce i ND už po týdnu přiznal, že se jedná o chybu :)
:D tohle mě pobavilo. Samozřejmě, že to musí být řešeno pomocí parametrů. Bohužel FC neumí to, aby mohly parametry ovlivňovat cenu, takže pokud chceš obchod se zakázkovou výrobou, hledej jinde ;-)
13. 3. 2013 18:37:49
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti/strana/3#reply875978
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 3. 2013 21:20:54
Napsal gigamega12;922670
1) tohle asi nezasluhuje další komentář, každý s trochu logickým úsudkem totiž pochopí, že uživatel nebude prohledávat třeba deseti tisícový seznam variant, než najde požadovanou kombinaci svojí skřínky. Můžeš mi poslat třeba do PM jeden jediný odkaz na e-shop, ve kterém to mají takto řešené? Ať se dívám na jakékoliv známé e-shopy či e-shopy našich dodavatelů, takovéto řešení opravdu nikde nenacházím. Už vidím, jak uživatel prochází celý seznam variant, než najde variantu s názvem: Název produktu - provedení 1, barva černá, madlo 2, moření 5, materiál masiv. Prakticky tohle snad ani není možné provést. Při našich 5000 produktech by se jednalo o přibližně 15 000 000 variant, normálka říkáš?
2) zde se pochopitelně jedná o bug, jelikož u nově nastavených adres to samozřejmě jde i bez čísla. Jen si db z neznámého důvodu uchovala URL adresy smazaných a nově vytvořených kategorií. Dokonce i ND už po týdnu přiznal, že se jedná o chybu :)
ad.1 - způsob zadávání položek do systému a způsob zobrazení zákazníkovi se může lišit. jde udělat různé parametrické filtry nebo průvodce, které by zároveň zamezovaly vybrat kombinaci parametrů, která nelze vyrobit. Z hlediska řízení zakázek by však měla mít každá varianta samostatné identifikační číslo. Důvody jsem již zmínil. Pokud můžeš nabídnout 15mil. variant, nejde úplně o běžný shop (byť to mohou některé OS nabízet) a nejsem ani přesvědčen o strategičnosti takového řešení, protože více variant téhož produktu obvykle nenese více zákazníků (myšleno 15mil var.). ND jak jsem uvedl je zaměřen na businessověji zaměřené zákazníky a produkt kde existuje tolik variant zcela businessový není. Bavíme se o tom, že v tomto produktu zcela jistě neuděláte 100mil./rok. Z hlediska výroby eshopů je výhodné dělat takové moduly, které využije většina zákazníků. Jsem však přesvědčen, že všichni vč. ND jsou schopni moduly doprogramovat pokud jej nemají. Je to jen otázka ceny.
ad2. - takže to opravili a ty tady plašíš?
13. 3. 2013 21:20:54
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti/strana/3#reply875977
gigamega12
verified
rating uzivatele
13. 3. 2013 21:49:29
1) „způsob zobrazení zákazníkovi se může lišit. jde udělat různé parametrické filtry nebo průvodce, které by zároveň zamezovaly vybrat kombinaci parametrů, která nelze vyrobit.„ - o takovéto možnosti ve FC nevím. Kolem a kolem se stále jedná pouze o výpočet ceny na základě parametrů, což je základní funkce. Pochybuji, že obchody jako domestav.cz a jemu podobné mají někde kombinace řešené pomocí variant.
2) „Dokonce i ND už po týdnu přiznal, že se jedná o chybu :)„ - kde píšu o tom, že to opravili?
13. 3. 2013 21:49:29
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti/strana/3#reply875976
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 3. 2013 21:55:17
Napsal gigamega12;922754
1) „způsob zobrazení zákazníkovi se může lišit. jde udělat různé parametrické filtry nebo průvodce, které by zároveň zamezovaly vybrat kombinaci parametrů, která nelze vyrobit.„ - o takovéto možnosti ve FC nevím. Kolem a kolem se stále jedná pouze o výpočet ceny na základě parametrů, což je základní funkce. Pochybuji, že obchody jako domestav.cz a jemu podobné mají někde kombinace řešené pomocí variant.
2) „Dokonce i ND už po týdnu přiznal, že se jedná o chybu :)„ - kde píšu o tom, že to opravili?
ad1. - dej nějaký příklad u domestav. kouknu na to.
ad2. - o co jde? poškozuje tě nějak tento bug? některé bugy prostě mají nižší prioritu.
---------- Příspěvek doplněn 13.03.2013 v 22:09 ----------
už jsem našel. http://www.domestav.cz/cs/katalog/zvysene-jednoluzko.html Vlož si to do košíku a pak si klikni na položku v košíku. Toto je sémanticky špatně. Jednak se nedostaneš na položku, kterou sis objednal a jednak je to prakticky neměřitelné z hlediska marketingu. A jak víme od Drucknera "co neměříš, to neřídíš" ;o)
13. 3. 2013 21:55:17
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti/strana/3#reply875975
init.22
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
13. 3. 2013 22:32:31
my používáme dvě řešení:
1) každý produkt má by default jednu variantu - v případě ale že je potřeba více variant, tak se vybere z kterých parametrů se varianty specifikují a také z kterých hodnot. pokud těch hodnot je více, tak lze varianty nagenerovat kombinací všech hodnot a pak jen odstranit ty, které nejsou možné. výhoda je, že každá varianta má své kódy, dodavatele, ceny a v podstatě funguje jako samostatný objekt v systému (objednávka není sestavena ze zboží, ale právě z variant)
2) pokud by těch variant bylo skutečně mnoho, tak existuje ještě tzv. dynamická varianta, která je právě libovolnou kombinací vybraných hodnot parametrů zákazníkem (pouze ty kombinace nejsou v databázi předgenerované jako v předchozím případě) a nevznikne tam tak žádné funkční napojení, resp. relace mezi objednanou položkou a jednotlivými parametry - pouze se nagenerovaly do názvu. s nápadem přišel jeden klient a po implementaci si vybral přesto první možnost, takže to není úplně standardní.
že by ale existovalo něco, kde naopak definujete případy, které chcete zakázat a zbytek si nakombinuje zákazník, o tom jsem ještě neslyšel a asi to těžko v nějakém "krabicáku" najdete
13. 3. 2013 22:32:31
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti/strana/3#reply875974
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 3. 2013 22:49:21
@init.22: ano jednička je jedno z možných správných řešení. dvojka je to co psal @gigamega12 a co já považuji za špatnou variantu.
13. 3. 2013 22:49:21
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti/strana/3#reply875973
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
13. 3. 2013 23:00:09
@gigamega12: 5000 produktov @ 15 000 000 variant - no mat na e-shope 15M produktov je naozaj kravina, Osobne nechapem pokial ma e-shop nad par tisic produktov a nie este desiatky. Co sa tyka riesneia: ako uz som spomenul vyssie a bedrisek to rozpisal do podrobna, jendoznacne musi byt v(dobre navrhnutom) e-shope kazdy variant(ie. fyzycky produkt) ako samostatny zaznam/produkt. Co sa tyka problemu s velkym mnozstvom 'variant' vzdy sa to da riesit jendoduchym hromadnym importom datäresp na mieru napisany modul). Samozrejme pri 15M variantach je skor vhodnejsie riesenie set-ov produktov, tzn nakonfigurujes si vsetko tak ako napriklad ked si kupujes Dell. A mat 15M produktov a mat to riesene nejakymi blbimi prasackimi parametrami je blbost(a opat: bersiek to uz rozpisal).
Samozrejme pokial mas tak obrovsky pocet produktov, tebe bude lepsie riesnie na mieru a nie riesnie ktore sadne 99,9% klientom. Osobne si myslim ze 15M produktov nema na e-shope co robit.
13. 3. 2013 23:00:09
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti/strana/3#reply875972
mmm.edia
verified
rating uzivatele
17. 3. 2013 04:05:33
http://params.edianet.cz/katalog/produkt/konferencni-zidle-giroflex-656-24 Není to dokódováno, čili zpětně při prokliku z košíku neskočíte na produkt s vyplněnými parametry. Je to prostě uděláno za účelem ukázky cenotvorby. Na ceny nekoukejte, někde jsou násobeny, abych viděl, kde se to blbě zalamuje.
Co se týká zákazu některých parametrů či hodnot - pro čalounění se nezobrazují síťoviny například, tedy parametry či hodnoty lze pro varianty zakázat. Ovlivňují cenu přírůstkem/úbytkem či součinitelem. Varianta rovněž ovlivňuje základní cenu součinitelem či přírůstkem/úbytkem, lze nadefinovat, zda ji ovlivní před aplikací parametrů či po ní. Každý z parametrů má možnost mít sadu obrázků a plný HTML popis, stejně tak každá z hodnot. Parametry jsou definovány centrálně, přičemž je možný lokální override způsobu a míry ovlivnění. Což je výhoda například na Valentýna, kdy se rozhodnete, že všechno růžové bude o polovic levnější kromě růžového slona, protože zlobil a jde pryč za čtvrtinu.
Kategorii lze přiřadit skupiny parametrů a v nich jednoduchým zakliknutím vybrat, zda se parametr používá pro vygenrování filtrů v kategorii a jak se bude zobrazovat (roletka, select atd.).
17. 3. 2013 04:05:33
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti/strana/3#reply875971
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit