Zadejte hledaný výraz...

FastCentrik 2 – zkušenosti

gigamega12
verified
rating uzivatele
10. 3. 2013 13:10:27
Zdravím webtržníky,
chci se zeptat, jestli zde někdo používá systém FastCentrik 2 a jaké jsou Vaše dosavadní zkušenosti? Máme tam nyní jeden e-shop na tarifu gold a nedá se říct, že bychom byli zrovna spokojeni a to jak s možnostmi obchodu, tak i s podporou. Osobně to na mě působí tak, že si toho naložili hodně a teď nestíhají, spoustu požadavků vyhodnocují se značnou prodlevou a to obvykle tak, že pouze změní stav tiketu na „v řešení„ a pak čekáte další týdny, než se něco dozvíte. Obvyklou odpovědí nakonec je, že to prostě nefunguje a podobnou aktualizaci zatím neplánují (plánované aktualizace se nedozvíte).
Obchod je super z hlediska marketingu, výstup je velice SEO přívětivý a mají dobře řešené propojení na srovnávače apod. Na druhou stranu především verze 2 podle mě úplně pokulhává na spoustě technických záležitostech. Osobně mi tam chybí tak základní věci jako to, že parametry produktů nemohou ovlivňovat cenu produktů, takže u zboží, kde máte větší variabilitu, máte prostě smůlu.
Jaké jsou vaše zkušenosti?
10. 3. 2013 13:10:27
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti#reply876015
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 3. 2013 13:26:10
Len pre informaciu "Osobně mi tam chybí tak základní věci jako to, že parametry produktů nemohou ovlivňovat cenu produktů" - mozes mi dat zopar prikladov?
10. 3. 2013 13:26:10
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti#reply876014
gigamega12
verified
rating uzivatele
10. 3. 2013 13:32:57
Tak řekněme, že máš třeba komodu, kde by si měl zákazník vybrat provedení, materiál, moření. Dle tohoto se ti spočte cena. Základní věc, kterou lze provést ve všech free shopech, se kterýma jsem kdy pracoval: VM, presta, opencart, oscommerce...
10. 3. 2013 13:32:57
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti#reply876013
co jsem tak slyšel, tak fastcentrik 2 je nepoužitelný v detailu produktu chybí třeba levé menu : o)
10. 3. 2013 13:40:35
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti#reply876012
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 3. 2013 13:41:43
Aha chapem. Nj. takyto pristup maju len zle navrhnute systemy. Spravne by kazdy variant mal byt samostatny 'fyzicky' produkt.
10. 3. 2013 13:41:43
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti#reply876011
gigamega12
verified
rating uzivatele
10. 3. 2013 13:55:38
Levé menu taky nemáme ale to asi záleží spíše na výběru šablony. Co se týče variant, tak by jen u té komody bylo takto 120 různých variací provedení, což je nereálné.
Podle mě je docela škoda, že na tyhle základní věci kašlou, protože v mnoha ohledech je ten systém nadčasový a dal by se na něm vybudovat dobrý e-shop.
10. 3. 2013 13:55:38
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti#reply876010
Napsal gigamega12;921032
Podle mě je docela škoda, že na tyhle základní věci kašlou, protože v mnoha ohledech je ten systém nadčasový a dal by se na něm vybudovat dobrý e-shop.
Proč je nadčasový, v čem je tak dobrý? Podle mě je to jenom drahé a neumí to "nic" : o).
10. 3. 2013 14:03:46
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti#reply876009
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
10. 3. 2013 14:47:19
@gigamega12: @node se nemýlí, když říká, že by každá varianta měla mít samostatnou položku. důvod je businessmanský. když uvažuješ o shopu, který má směřovat k sypání velkého množství objednávek, zvětšování tržního podílu a efektivně provedené propagaci, tak potřebuješ všechno dobře měřit. pokud si zákazník koupí položku XYZ123 a existuje 120 variant, které jsou ve finále rozlišeny jen textem v objednávce, nejsi schopen efektivně doměřit o jaké produkty je zájem, jaké jsou skutečné náklady, kterou z variant propagovat. bohužel problém je hlubší, protože pokud v budoucnu budeš chtít vytvořit další funkcionalitu na sémanticky nesprávně provedeném shopu s variantami bez fyzických produktů, tak se do toho budeš jen dál a dál zamotávat, protože každé další rozšíření bude znamenat neustálé doprogramovávání v každém kroku obchodu, což bude finančně nejen dražší, ale také semeništěm potenciálních chyb, které tě budou jen zdržovat. OS nejsou úplně dobrým případem, i když chápu, že to svádí k jednoduchým závěrům.
10. 3. 2013 14:47:19
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti#reply876008
David Hořava
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
10. 3. 2013 14:50:47
Já mám s NetDirectem bohaté zkušenosti. Začínal jsem u nich a prošel jsem jejich sadou "školení", což mi aspoň na začátku dost pomohlo. První FastCentrik byl super, vzhledem k době to byl jeden z nejlepších produktů na trhu. Ale postupem času už nestačil, a tak přišli s dvojkou. Ten systém mi přijde dělaný tak, aby toho uměl co nejvíce, ale aby se ani sebelepší člověk nemohl dostat na úplnou špičku. Co je plus, je napojení na Heuréku (je to v podstatě jedna firma), o změnách na Heuréce máte info z první ruky. Obchod je přívětivý i z hlediska SEO. Ve dvojce chtěli hlavně posunout grafiku do moderní podoby, chtěli odstoupit od šablony a vytvořili jich více. Chtěli také vybudovat prostor pro implementaci všemožných modulů, to se jim ale nedaří. Moduly se dají k základní verzi dokoupit, ovšem klienti mají neblahé zkušenosti s implementací a následnou nefunkčností. S tím, jak vývoj nejde podle plánu a je tam stále mnoho chyb jde i to, že ještě před rokem - dvěma, když jste měli problém, byl vyřešen během pár hodin. Dnes? Počkejte si 4 dny. Je to opravdu špatná situace. V tento moment bych nikomu do dvojky chodit nedoporučoval ... pokud k NetDirectu chcete (a určitě je to kvalitní firma), pak nejdřív v létě, až to trochu poladí. Přijde mi to teď jako testování na klientech s ostrým provozem, což je opravdu na hlavu. A k těm funkcím - je bohužel pravda, že s variantami je problém, a proto jsem se dvěma mými klienty přešel na PrestaShop. Ale tam je zase spousta jiných problémů, které by vás u NetDirectu nepotkaly ... bohužel ideální systém za pár peněz ještě nevymyslel nikdo, takže záleží na tom, co potřebujete. Je to individuální - univerzální recept neexistuje.
10. 3. 2013 14:50:47
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti#reply876007
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 3. 2013 16:57:10
@bedrisek: dobre si to napisal, mne sa to nechcelo rozpisovat(z pohladu programatora).
@dhorava: "Ten systém mi přijde dělaný tak, aby toho uměl co nejvíce, ale aby se ani sebelepší člověk nemohl dostat na úplnou špičku." - mozes to nejako rozviest?
10. 3. 2013 16:57:10
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti#reply876006
David Hořava
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 3. 2013 07:40:31
Možná blbě napsáno - s tím sebelepším člověkem, jak jsem psal, je to jen pocit. Ale i přes mnohé funkce, které FC má a které jsou na velmi dobré úrovni, mu chybějí ty, aby byl na skvělé úrovni. To znamená, že je to ideální pro člověka, kterej s tím nechce mít moc starostí a nemá ambice udělat za svýho e-shopu "super mašinu", ale jakmile někdo začne mít pocit, že mu e-shop nestačí a chtěl by/potřeboval další funkce, posunující jeho e-shop ještě nahoru, tak tady tvrdě narazí. I když je pravda, že toto je úděl všech krabicových řešení.
11. 3. 2013 07:40:31
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti#reply876005
hp
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 3. 2013 08:37:13
Podla mna je cely Netdirect dost predrazny. Za cenu FastCentriku gold na jeden rok si firma moze nechat implementovat nejaky open source e-shop s vacsou funkcionalitou a pristupom k zdrojakom. FastCentrik je vendor lock-in pasca na zacinacuje a mensie firmy.
11. 3. 2013 08:37:13
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti#reply876004
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 3. 2013 11:19:04
@Dhorava, @hp: opět tu porovnáváme jablka a hrušky. vývoj proprietárního systému stojí nějaké peníze a nese mnoho výhod. nevýhoda často bývá jen jedna, a to cena. nicméně proprietární systém tady nevznikl pro domácí kutily, ale má být spolehlivým nástrojem pro firmy, které řídí marketing strategicky a vědí, že ta několika set tisícová částka je jen v kapkou v moři v porovnání s obratem. Přirovnal bych to k dělníkovi, který si po dlouhé době našetří na Bentley a diví se, že nemá na opravy nebo servisní prohlídky. To však není chyba Bentley.
Co se týká doprogramování funkcí, tak ty lze běžně do proprietárního systému dopracovat, avšak má to nějaké limity, které nejsou limity programátorů, ale sémantiky.
Příklady:
Zákazník požaduje modul, který si vysnil, ale odporuje jak programátorské sémantice, tak manažerské. Dodavatel jednoduše takový modul nezpracuje, protože dovede na základě mnoha nezdarů identifikovat potenciální problém. Problémem může být nerozšiřitelnost takového modulu, nebo nesystémovost modulu, nebo nereplikovatelnost takového modulu. Dodavatel pak musí táhnout celou vývojovou větev a jelikož modul už nikdy nepoužije, tak náklady jsou tak vysoké na udržení s hlavní vývojovou linií, že by cena za pro zákazníka byla naprosto nereálná. Dodavatel logicky řekne, že to prostě nejde. Chrání přitom svoje zájmy, i zájmy nezkušeného zákazníka (zkušení nesmyslné požadavky nedávají nebo hned v prvním kole pochopí, že nápad byl nesmysl)
Zákazník požaduje modul, který je reálný, ale nevyužitelný pro další využití (opět je problém cena udržení vývojové větve s aktuálním programem)
Zákazník požaduje modul, který je reálný a replikovatelný. Zákazník zaplatí cenu vývoje, ale pak už platí jen běžnou maintenance (nikoliv samostatnou za udržení vývojové větve, protože se větev stala součástí systému)
Toto by platilo i pro OS, avšak většina lidí, kteří dělají tyto úpravy, žádné vývojové větve neudržují a obvykle to končí tak, že označí programátora za neschopného, najdou si jiného natěšeného programátora a celý koloběh se opakuje než se to opět zasukuje. Následuje další výměna programátora....
11. 3. 2013 11:19:04
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti#reply876003
David Hořava
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 3. 2013 11:39:15
Zákazník požaduje modul, který je reálný a replikovatelný. Zákazník zaplatí cenu vývoje, ale pak už platí jen běžnou maintenance (nikoliv samostatnou za udržení vývojové větve, protože se větev stala součástí systému)
Nevím, jestli rozumím správně tomu, co píšete :) Tak mě kdyžtak omluvte. Ale doplnil bych k tomuto osobní zkušenost s NetDirectem. Vy jako zákazník, který jim platíte 2300Kč měsíčně (to je z dobu FC 1.0, cca před rokem), chcete nějakou úpravu nebo máte nějaký požadavek. Oni místo toho, aby byli rádi, že jim stále platíte, tak vám za tu úpravu nasolí takovou pálku, že se z toho poděláte. Jeden klient, který sice neměl FastCentrik, ale ShopCentrik (eshop na míru), chtěl ze starého SC přejít na FC 1.0, jenže v SC nebyl modul pro export produktů. Chtěl tedy po ND, aby mu produkty vyexportovali. Bylo tam asi 800 produktů. Myslím, že pro zkušeného programátora je to otázka dvou hodin. Takže jako díků za svou důvěru a peníze, které jim solí, se také dočkal adekvátního nacenění. 10 000Kč. Nakonec jsme to udělali ručně a bylo to hotové za jeden den.
Druhá zkušenost - už týkající se toho, co jste psal. Jiný klient měl ShopCentrik také. Zaplatil za e-shop v roce 2005 asi 200 000Kč. Byl prvním z e-shopů v oboru v ČR, tudíž to v té době byl už druhý e-shop a konkurence byla tak malá a obor v plenkách, že ta cena byla adekvátní. Co ale nechápu, byly podmínky. E-shop fungoval od toho roku 2005 až do loňského. Samozřejmě už nestačil a bylo nutné provádět úpravy - tzn. implementovat moduly. Ano, zákazník zaplatil za vývoj a implementaci modulu, ale podle smlouvy se částka, kterou platit NetDirectu za "průtok dat a postimplementační podporu", zvýšila o 8% z ceny modulu. Takže když modul stál 10 000Kč, zvýšila se měsíční sazba o 800Kč. Ptám se, proč? Dospělo to až do fáze, že jen provoz e-shopu stál asi 100 000Kč ročně a od NetDirectu jsme odešli. Nebyla žádná vůle s tím něco udělat, nebo nabídnout lepší řešení.
11. 3. 2013 11:39:15
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti#reply876002
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 3. 2013 12:04:35
@DHorava:
ad.1 - porovnáváte neporovnatelné. zákazník si vybral dodavatele, který vyvíjí proprietární systém. ty částky za moduly odrážejí náklady na rozvoj systému kde je kladen důraz na systémovost, dokumentaci, zastupitelnost zdrojů atd. Cena takového systému bude vždy vyšší než na koleně dělaný systém nebo OS s úpravami, protože se nikdy nestane, že by byl někdo nemocný a na tom stála celá firma. Jednoduše eshop je určen pro businessmany, ne pro firmy, které se nechtějí rozvíjet, nebo se chtějí rozvíjet pomalu, nebo neví jak se rozvíjet. Potom chápu jejich zděšení nad cenami. Moje obvyklá zkušenost je, že často tito lidé neumí využít všech možností modulu. Věřím tomu, že modul za 10000 Kč uměl více než jen prostý export, ale zákazník to neuměl nebo nechtěl využívat, avšak oddělení právě vašeho exportu z exportního modulu by bylo nákladnější než nabídnout vám celý. Opět není jejich chybou že neumíte využít to co jiní v dané situaci běžně využijí.
ad.2 - nevím co je vedlo k takovým cenám, ale pokud se v průběhu let zvýšila cena za maintenance o nějaké procenta z ceny původního shopu, tak jako první mě napadla inflace. na to se všeobecně v českém businessu zapomíná. ve zprávách jsou stále informace o tom jak se "zase" zdražily potraviny, ale nikdo ani nepípne o inflaci, nikdo ani nepípne, že výkupní cenu obilovin, mléka a podobně neurčuje český trh, ale světový a lidi jsou naštváni na stát, že se zdražuje, přitom nikoho nenapadne jít za šéfem a požádat o valorizaci mzdy vůči inflaci. stejné je to i s maintenance, která se zvyšuje. jednoduše částka, kterou jste platili v roce 2005 má sice stejnou nominální hodnotu, ale její reálná hodnota je nižší (tedy za stejně peněz si koupíme méně). Nevidím na tom nic neobvyklého, ale jak jsem psal mnoho český firem nad inflací nepřemýšlí.
11. 3. 2013 12:04:35
https://webtrh.cz/diskuse/fastcentrik-2-zkusenosti#reply876001
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit