Zadejte hledaný výraz...

Faktura zprostředkování služeb (dropshipping)

michalos
verified
rating uzivatele
6. 9. 2014 11:10:43
Ahoj, vím, že těchto otázek tady už pár bylo, ale po přečtení jsem se stejně nedozvěděl, jak by měla správně vypadat vystavená faktura za zprostředkování služeb (dropshipping) - jaké položky musí obsahovat atd. Dále jak dokládat a vést účetnictví a jak je to vlastně se zárukou na zboží.
Model:
- obchod (neplátce DPH) zprostředkuje zakoupení zboží ze zahraničí
- zákazník zaplatí za zboží předem zprostředkovateli na účet (v ceně samozřejmě již zahrnuto zprostředkování, přeprava atd.)
- zprostředkovatel objedná požadované zboží u zahraničního prodejce
- zboží je zahraničním prodejcem zasláno na jméno zákazníka buď přímo na jeho adresu nebo na centrální sklad přepravní společnosti, kde zboží vyzvedne, na základě udělené plné moci od zákazníka, zprostředkovatel, který po zkontrolování zboží poté přepošle na adresu zákazníka
- následuje vystavení dokladu o zaplacení/zakoupení zboží
Zajímá mě, jak správně vystavit doklad. Asi nemůžu vystavit pouze doklad, kde bude uveden zprostředkovatelský poplatek třeba 800 Kč, když zákazník za zboží zaplatil třeba 5000 Kč.
Další, co bych rád od zkušených kolegů vyzvěděl je, jak správně vést účetnictví. Tisknout ke každé objednávce příchozí platbu zákazníka z IB a následně připojit odchozí platbu z IB za objednané zboží a vypočítat provizi, ze která se bude danit?
1. otázka tedy zní, jak správně dle zákona vystavit doklad (správné rozpočítání sumy za nákup-zprostředkování, jaké položky musí při dropshipping obsahovat atd.)
2. otázka zní, jak správně a legálně vést účetnictví (jaké doklady doložit pro stanovení zisku z jedné objednávky, který se bude následně na konci roku danit).
3. otázka zní, jsem povinen na zboží držet 24 měsíců záruku, když nejsem prodejce, ale pouze zprostředkuji nákup?
Ideálně, kdyby někdo ochotný mohl poskytnout vzor dokladu pro tento obchodní model.
Díky všem zkušeným za rady a informace.
6. 9. 2014 11:10:43
https://webtrh.cz/diskuse/faktura-zprostredkovani-sluzeb-dropshipping/#reply1052760
Zdeněk
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
6. 9. 2014 16:11:15
Podle mě to není zprostředkování, ale standartní prodej. To že zboží jde přímo zákazníkovi je irelevantní.
Tudíž vy nakoupíte zboží, záleží poté kde, zda v EU nebo mimo EU. Podle toho bude záležet veškeré dopady ( plátcovství DPH atd), taky bude záležek kdo je kupující.
Taky budete muset nastudovat veškerá pravidla pro dodávky neplátcům v zemi plátcům, někde se budete muset registrovat k plátcovstní v zemi kupujícího po překročení obratu.
Zprostředkování by bylo, kdyby jste prodával za maloobchodní cenu prodejce, ten fakturoval klientovi a vy fakturoval prodejci.
Proto Vám asi nikdo neodpoví, protože komplexní odpověď vzhledem ke složitosti nikdo nezná.
Ono určit daňové dopady kdy si francouz (osoba nepovinná k dani) na serveru umístěním v USA koupí zboží , které je dodáno firmou z kanady, ale právním dodavatelem je podnikatel z ČR je dost komplikované a záleží na pravidlech mezi USA,Kanadou, ...
Doporučení: Pokud se chcete soustředit jenom na USA, založte si tam ltd. a najměte si poradce tam.
zkuste to více rozebrat, kdo bude dodavatelem, odběratelem, ...
6. 9. 2014 16:11:15
https://webtrh.cz/diskuse/faktura-zprostredkovani-sluzeb-dropshipping/#reply1052759
michalos
verified
rating uzivatele
6. 9. 2014 17:35:52
Zkusím upřesnit:
- zprostředkování bude nabízet CZ zprostředkovatelský shop, který bude neplátce DPH (dále jen CZ shop), kde si CZ zákazník vybere zbozí, u kterého chce zprostředkovat nákup
- CZ shop zprostředkuje vybrané zbozí buď z EU nebo mimo EU a objedná na jméno CZ zákazníka
- CZ shop, na základě udělené plné moci zákazníkem, zboží vyzvedne, zkontroluje a zajistí dodání na adresu zákazníka
V tomto případě se tedy nejedná o zprostředkování služeb?
6. 9. 2014 17:35:52
https://webtrh.cz/diskuse/faktura-zprostredkovani-sluzeb-dropshipping/#reply1052758
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit