Zadejte hledaný výraz...

Faktura – eshop

Atloon
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
23. 10. 2012 01:07:40
Dobrý den,
jsem student a chtěl bych si koupit eshop. Pokud budu zasílat zákazníkovi fakturu, musím mít živnostecký list?
23. 10. 2012 01:07:40
https://webtrh.cz/diskuse/faktura-eshop#reply822876
Jiří Adámek
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
23. 10. 2012 01:16:57
samozrejme, na provozovani eshopu musis mit zivnost
23. 10. 2012 01:16:57
https://webtrh.cz/diskuse/faktura-eshop#reply822875
Ja340
verified
rating uzivatele
23. 10. 2012 07:26:33
Napsal Atloon;860355
Dobrý den,
jsem student a chtěl bych si koupit eshop. Pokud budu zasílat zákazníkovi fakturu, musím mít živnostecký list?
v pohoděě vem to načerno, maximálně dostaneš pokutu, nebo tě zavřou....
23. 10. 2012 07:26:33
https://webtrh.cz/diskuse/faktura-eshop#reply822874
No tak, jestli neznáš tyhle základní věci, tak se ani do toho neodvažuj poštět.
23. 10. 2012 08:46:23
https://webtrh.cz/diskuse/faktura-eshop#reply822873
Atloon
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
23. 10. 2012 09:13:02
Když chci začít, tak se musím informovat. Dozvěděl jsem se totiž, že by mi mohla stačit volná živnost, je to tak? a když nepřekročím obrat více jak 20 000 Kč, tak nemusím podávat daňové přiznání
23. 10. 2012 09:13:02
https://webtrh.cz/diskuse/faktura-eshop#reply822872
Dobrý den, Atloon.
Ano, pro zahájení podnikatelské činnosti budete potřebovat živnostenský list a to ať už budete podnikat jako fyzická či jako právnická osoba. Obojí má samozřejmě své výhody a nevýhody. Podnikání bez živnostenského listu kromě toho, že je nezákonné, ani nepůsobí od počátku na zákazníky důvěryhodně, pokud na svých stránkách nemůžete prezentovat IČ. Bez živnostenského oprávnění a přiděleného IČ nejste schopen vystavit fakturu či daňový doklad se všemi povinnými údaji.
Předpokládám, že přes e-shop budete prodávat zboží. V tomto případě hned od prvního nákupu budete muset vést evidenci skladových pohybů. Pokud v tomto směru nemáte zkušenost, doporučuji se ještě před zahájením podnikání a výběru e-shopu poradit s účetní společností, která Vám poradí jak vhodnou formu podnikání, zaručí správné nastavení systému podnikání pro daňové účely a zároveň Vám může pomoci i při výběru e-shopu. Pokud zvolíte vhodného dodavatele e-shopu, který bude umět patřičné výstupy do účetního systému, pak takovéto řešení může výrazně ušetřit čas na zpracování účetnictví (daňové evidence) což vede i k nižším poplatkům účetní společnosti. Vybrané účetní společnosti jsou schopny účetnictví Vašeho e-shopu vést on-line bez ohledu na to, kde máte místo svého podnikání či sklady.
Jiná věc, na kterou se včas zaměřte je, zdali a případně kdy se registrovat k DPH. Následné změny co se týče registrace k DPH mohou být dosti problematické.
Ing. Pavel Síč
---------- Příspěvek doplněn 23.10.2012 v 09:28 ----------
Napsal Atloon;860395
Když chci začít, tak se musím informovat. Dozvěděl jsem se totiž, že by mi mohla stačit volná živnost, je to tak? a když nepřekročím obrat více jak 20 000 Kč, tak nemusím podávat daňové přiznání
Dobrý den, Atloon.
Ano, volná živnost Vám bude postačovat pro malo i velkoobchodní činnost.
S limitem 20 000 Kč máte pravdu pouze částečně. Podávat daňové přiznání nemusíte, pokud za kalendářní rok (zdaňovací období) nepřekročíte tuto částku a zároveň se jedná o tzv. "příležitostné výdělečné činnosti" (např. sousedovi posekáte trávu apod.). Pokud ale Vaše výdělečné aktivity naplňují definici podnikání dle živnostenského zákona, tzn. jedná se o "soustavnou činnost vykonávanou za účelem dosažení příjmu", pak jste povinnen si zřídit živnostenské oprávnění již od počátku bez ohledu na výši obratu.
Vzhledem k povaze Vašeho podnikatelského záměru - vedení e-shopu - by se Vám velice těžko před finančním úřadem obhajovalo, že se jedná pouze o příležitostnou výdělečnou činnost. Doporučoval bych tedy si živnostenské oprávnění zajistit ihned.
Ing. Pavel Síč
23. 10. 2012 09:13:37
https://webtrh.cz/diskuse/faktura-eshop#reply822871
fakturu či daňový doklad
Faktura může být i daňový doklad. Rozlišujeme účetní a daňový doklad.
23. 10. 2012 09:48:40
https://webtrh.cz/diskuse/faktura-eshop#reply822870
Atloon
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
23. 10. 2012 13:51:50
Děkuji za Vaše odpovědi a jak je to například při Dropshippingu, kdy vlastně vyhotovuje fakturu mateřský eshop. To musím mít živnostencký list?
23. 10. 2012 13:51:50
https://webtrh.cz/diskuse/faktura-eshop#reply822869
Petr Vojáček
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
23. 10. 2012 14:01:58
Eshop na bázi dropshippingu se stále řadí mezi "soustavnou činnost vykonávanou za účelem dosažení příjmu"
23. 10. 2012 14:01:58
https://webtrh.cz/diskuse/faktura-eshop#reply822868
Dobrý den.
Souhlasím s kolegou pecan987. I k tomuto druhu podnikatelské činnosti je třeba mít živnostenské oprávnění. Faktury často vystavuje dropshippingová společnost, jelikož zboží fyzicky rozesílá. Nicméně na fakturách budou Vaše identifikační údaje a IČ.
Ing. Pavel Síč
23. 10. 2012 14:45:55
https://webtrh.cz/diskuse/faktura-eshop#reply822867
psena
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
23. 10. 2012 23:55:54
Co je to evidence skladových pohybů? Vedu daňovou evidenci , tedy přijatě a vydané faktury. To by mělo stačit ne?
23. 10. 2012 23:55:54
https://webtrh.cz/diskuse/faktura-eshop#reply822866
Pokud chceš dropshoping, tak evidence skladových pohybů není třeba. Dropshoping funguje tak, že máš nasmlouvané s dropshoperem, že ti bude dodávat zboží. Ty jej budeš prodávat a vystavovat vlastní faktury, které pošleš dodavateli a on je přibalí do balíčku. Až překročíš určitou cenu dodaného zboží, tak ti dodavatel vystaví fakturu a ty to zboží proplatíš.
24. 10. 2012 08:51:08
https://webtrh.cz/diskuse/faktura-eshop#reply822865
Dobrý den, psena.
Evidence skladových pohybů je přehled všech příjmů a výdajů zboží (případně i výrobků). Máte pravdu, že v daňové evidenci je nutno vést záznamy o přijatých a vydaných fakturách. Zákon o dani z příjmu explicitně nepožaduje, aby podnikatel vedl evidenci skladových pohybů, ale tento požadavek vyvstává z ustanovení par.7b Zákona o dani z příjmu, který říká, že daňová evidence zajišťuje zjištění základu daně z příjmů a obsahuje údaje o majetku a k poslednímu dni zdaňovacího období jsme povinni zjistit skutečný stav zásob a o případné rozdíly upravit základ daně. Jinými slovy pokud člověk nakupuje zboží, musí být v případě kontroly finančního úřadu schopen prokázat, co se s tímto zbožím stalo. Není předepsána striktní forma, takže můžete vést evidenci například na základě zakázek či projektů.
V případě, že nevedete evidenci zásob (v jakékoliv přípustné podobě), může finanční úřad namítat neprůkaznost daňové evidence. Častým předmětem zkoumání při kontrolách Fú bývají i manka a škody jakožto výsledky inventarizace. Kromě daně z příjmů jsou zde i implikace na DPH, které pokud bylo dříve z nakoupeného zboží DPH nárokováno, pak musí být v některých případech znovu odvedeno (např. manka a škody nad normu).
Ing. Pavel Síč
---------- Příspěvek doplněn 24.10.2012 v 10:18 ----------
Napsal tomas86;860859
Pokud chceš dropshoping, tak evidence skladových pohybů není třeba. Dropshoping funguje tak, že máš nasmlouvané s dropshoperem, že ti bude dodávat zboží. Ty jej budeš prodávat a vystavovat vlastní faktury, které pošleš dodavateli a on je přibalí do balíčku. Až překročíš určitou cenu dodaného zboží, tak ti dodavatel vystaví fakturu a ty to zboží proplatíš.
Dovolím si nesouhlasit s tomas86. Vrácené či reklamované zboží se stává majetkem podnikatele a nikoliv dropshippingové společnosti. Neplatí automaticky, že zboží nakoupené = zboží prodané. Tudíž je třeba i v tomto případě vést skladovou evidenci a na konci roku provést fyzickou inventuru, o ní provést zápis a případně upravit základ daně z příjmu.
Ing. Pavel Síč
24. 10. 2012 09:04:14
https://webtrh.cz/diskuse/faktura-eshop#reply822864
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit