Zadejte hledaný výraz...

Experiment: Analýza klíčových slov pro cajtydne.cz

Martin Kolčaba
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
27. 11. 2013 11:33:11
Napsal petrx;1026523
A pokud má spočívat hodnota webu v experimentu, připomíná mi to bádání Járy Cimrmana zakončené objevem, že vyfukováním tabákového kouře do vody zlato nevzniká.
Proč?
Dá se tím řešit dost užitečných informací. Například jak budou schopni expedovat objednávky, s jakou chybovostí, jak je to náročné z provozního hlediska, na co lidé reagují dobře, na co hůř, o jaké čaje mají zájem atd. Těch informací, které z toho mohou vyplynout, je spousta. Mě to naopak přijde mnohem lepší, než se soustředit jen na "velký" shop, který pak třeba nemusí fungovat jak je potřeba.
Takhle se naučí spoustu věcí, ověří dost hypotéz a zároveň je to určitě nestojí nijak moc času a co je důležité - nepůjdou do vývoje velkého a nákladného shopu bez příprav a v podstatě naslepo.
A zároveň to není nic, co by bylo potřeba po vybudování hlavního shopu zahodit, dá se s tím úplně krásně pracovat dál a třeba pro mne "nečajaře" je takový koncept ideální. Odpadá mi starost s výběrem, prostě objednám aktuální čaj.
27. 11. 2013 11:33:11
https://webtrh.cz/diskuse/experiment-analyza-klicovych-slov-pro-cajtydne-cz/strana/2#reply970162
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
27. 11. 2013 11:41:35
Napsal Martin Kolčaba;1026524
A zároveň to není nic, co by bylo potřeba po vybudování hlavního shopu zahodit, dá se s tím úplně krásně pracovat dál a třeba pro mne "nečajaře" je takový koncept ideální. Odpadá mi starost s výběrem, prostě objednám aktuální čaj.
Proč je tedy registrační formulář e-mailového newsletteru tak nenápadný?
27. 11. 2013 11:41:35
https://webtrh.cz/diskuse/experiment-analyza-klicovych-slov-pro-cajtydne-cz/strana/2#reply970161
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 11. 2013 11:41:39
@petrx: také si myslím, že nejde o tradiční model eshopu. produkt má velmi krátkou dobu spotřeby, takže Markovi k "doživotnímu" fungování shopu stačí dosáhnout cca 300 loajálních zákazníků, aby to hodilo řekněme 90-120tis.Kč/měs. podle mě Marek loví loajalitu. tak se dělá business.
27. 11. 2013 11:41:39
https://webtrh.cz/diskuse/experiment-analyza-klicovych-slov-pro-cajtydne-cz/strana/2#reply970160
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
27. 11. 2013 11:41:57
Je to tak jak tu ostatní píší. Organic by se dal použít pouze na jednotlivé druhy čajů, ale pravděpodobně dost neefektivně. Ten, kdo hledá "čaj Liu Pao", se při lepší optimalizaci dostane na http://www.cajtydne.cz/a/liu-pao-2010 , přičemž hned zjistí, že už si čaj objednat nemůže. Většina zákazníka stránku zavírá, možná velmi malé % až desetiny % by mohly číst co je na stránce, a třeba se přihlásit do zpravodaje nebo objednat aktuálně nabízený čaj.
Je to jako když heurece platíte za to, aby zobrazovala vyprodané zboží. Návštěvník na stránce sice najde VYPRODÁNO, ale pokud si se stránkou pohrajete, můžete ho zaujmout prohlížet dále. Měřili jsme takhle několik eshopů a někde se opravdu vyplatí zobrazovat (platit) na heurece vyprodané zboží, protože i to generuje konverze.
27. 11. 2013 11:41:57
https://webtrh.cz/diskuse/experiment-analyza-klicovych-slov-pro-cajtydne-cz/strana/2#reply970159
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
27. 11. 2013 11:44:00
Napsal Jiří Šubr;1026533
Je to tak jak tu ostatní píší. Organic by se dal použít pouze na jednotlivé druhy čajů, ale pravděpodobně dost neefektivně. Ten, kdo hledá "čaj Liu Pao", se při lepší optimalizaci dostane na http://www.cajtydne.cz/a/liu-pao-2010 , přičemž hned zjistí, že už si čaj objednat nemůže.
Web by se tak ovšem stal autoritativní. Wikipedie také čaje neprodává.
---------- Post added 27.11.2013 at 11:45 ----------
Napsal Jiří Šubr;1026533
a třeba se přihlásit do zpravodaje nebo objednat aktuálně nabízený čaj.
Určitě ano, ale cajtydne.cz takto konvertovat návštěvníky nedokáže.
27. 11. 2013 11:44:00
https://webtrh.cz/diskuse/experiment-analyza-klicovych-slov-pro-cajtydne-cz/strana/2#reply970158
Martin Kolčaba
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
27. 11. 2013 11:47:49
Napsal petrx;1026531
Proč je tedy registrační formulář e-mailového newsletteru tak nenápadný?
nevím, mě se nezdá.
27. 11. 2013 11:47:49
https://webtrh.cz/diskuse/experiment-analyza-klicovych-slov-pro-cajtydne-cz/strana/2#reply970157
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
27. 11. 2013 13:04:20
petrx: Já bych vyloženě necpal SEO tam, kde se to moc nehodí. Marek prostě zvolil jiný marketingový přístup. O tom, jestli by organic dělal/nedělal objednávky a jestli by se to vyplatilo/nevyplatilo můžeme dlouho polemizovat, ale dokud se to nezkusí, nikdo nic neví.
27. 11. 2013 13:04:20
https://webtrh.cz/diskuse/experiment-analyza-klicovych-slov-pro-cajtydne-cz/strana/2#reply970156
Zdeněk Dvořák
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
27. 11. 2013 22:54:27
Je to inkubátor, kdo sledoval doprovodný blog Do košíku pozorně, tak to ví. Slouží k učení, poznávání a testům.
27. 11. 2013 22:54:27
https://webtrh.cz/diskuse/experiment-analyza-klicovych-slov-pro-cajtydne-cz/strana/2#reply970155
To Petrx: Vy máte interní informace o prodejích, maržích, že můžete tvrdit "Určitě ano, ale cajtydne.cz takto konvertovat návštěvníky nedokáže."? Myslím si že ne - na cajtydne jsem nakupoval vícekrát (dalo by se říci, že jsem loajální zákazník, který se vrací) a světe div se (možná vy se divte) jsem ani jednou nepoužil vyhledávač, abych se na cajtydne dostal.
27. 11. 2013 23:44:40
https://webtrh.cz/diskuse/experiment-analyza-klicovych-slov-pro-cajtydne-cz/strana/2#reply970154
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
28. 11. 2013 09:06:06
Napsal Ondřej Martinek;1026936
To Petrx: Vy máte interní informace o prodejích, maržích, že můžete tvrdit "Určitě ano, ale cajtydne.cz takto konvertovat návštěvníky nedokáže."? Myslím si že ne - na cajtydne jsem nakupoval vícekrát (dalo by se říci, že jsem loajální zákazník, který se vrací) a světe div se (možná vy se divte) jsem ani jednou nepoužil vyhledávač, abych se na cajtydne dostal.
Webtržníci se o CajTydne.cz dozví z Webtrhu nebo z blogů o online marketingu nebo z přednášky Marka Prokopa.
Ale co normální lidé se zájmem o kvalitní čaje?
Postup zvolený pro CajTydne.cz neškáluje
www.investopedia.com/terms/s/scalability.asp
28. 11. 2013 09:06:06
https://webtrh.cz/diskuse/experiment-analyza-klicovych-slov-pro-cajtydne-cz/strana/2#reply970153
onsad
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
28. 11. 2013 16:20:09
Ti se bohužel o čaji nedozví. :D Asi to není v současnosti prioritou. Možná jen nechtějí objednávky, jako v Hospodě na mýtince. :D
28. 11. 2013 16:20:09
https://webtrh.cz/diskuse/experiment-analyza-klicovych-slov-pro-cajtydne-cz/strana/2#reply970152
Michal
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
29. 11. 2013 16:33:53
Napsal petrx;1026986
Ale co normální lidé se zájmem o kvalitní čaje?
Ti se o tom dozvi treba na zaklade doporuceni. Dale je mozne, ze si caj zacnou objednavat analytici resicici podobne kraviny. Online marketing neni vzdy nutne o SEO. Spousta jinych lidi to tlaci skrze jine kanaly - zjistili, ze jsou v necem dobri, lepsi, tak proc se cpat nekam, kde je jiz prervano? Prave o tomhle je marketing, prijit s jinym konceptem a rozjet jej (viz Damejidlo).
Ten projekt je super diky tomu, ze je to fajn napad (i kdyz nepiju caje, sam bych si klidne jeden objednal).
Jsou tam pekne texty (i kdyz nepiju caje, sam bych si klidne jeden objednal).
Texty jsou doplnene o krasne fotky (i kdyz nepiju caje, sam bych si klidne jeden objednal).
A diky tomu, i kdyz nepiju caje, tak bych si sam jeden klidne objednal.
Ten cas, co jsi zabil touhle analyzou, jsi mohl vyuzit na rozbehnuti neceho podobneho a prave tam tyto veci pochopit...
29. 11. 2013 16:33:53
https://webtrh.cz/diskuse/experiment-analyza-klicovych-slov-pro-cajtydne-cz/strana/2#reply970151
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
29. 11. 2013 16:45:20
Napsal petrx;1026334
Připadá mi zajímavé, že např. navzdory obsahu stránky
http://www.cajtydne.cz/a/tamaryokucha
se web nechytá na dotazy
sencha
zelený čaj sencha
a pochopitelně ani zelený čaj
Také mě překvapuje, že web nepracuje s RSS a že téměř úplně chybí deep links zvnějšku:
www.majesticseo.com/reports/site-explorer/top-pages?q=cajtydne.cz&IndexDataSource=F
www.majesticseo.com/reports/site-explorer/top-pages?q=cajtydne.cz&IndexDataSource=H
Tamaryokucha není sencha.... tamaryokucha je vyšší třída čaje, než sencha...
29. 11. 2013 16:45:20
https://webtrh.cz/diskuse/experiment-analyza-klicovych-slov-pro-cajtydne-cz/strana/2#reply970150
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
29. 11. 2013 17:20:11
Napsal siva01;1027716
Tamaryokucha není sencha.... tamaryokucha je vyšší třída čaje, než sencha...
Dovoluji si citovat ze začátku té landing page:
Japan Sencha Ryokucha nebo též Tamaryokucha
Japonský zelený čaj ideální k udržení dlouhodobé bdělosti a svěží mysli.
Vysoký obsah kofeinu v lístcích čaje Tamaryokucha vás povzbudí a probere při únavě. Od známějších čajů typu Sencha se liší technologií výroby, díky níž je nálev spíše sladší, s méně svíravými tóny, které někoho od japonských čajů odrazují.
Tj. ideální landing page pro scénář "uživatel hledá sencha a podaří se upselling na tamaryokucha".
29. 11. 2013 17:20:11
https://webtrh.cz/diskuse/experiment-analyza-klicovych-slov-pro-cajtydne-cz/strana/2#reply970149
Petrx: jako reverzní inženýr jsi prostě špatný. Ten web není o SEO, byl to jednostránkový web s obsahem, který se každý den měnil, podstránk přibyly až časem. Sleduj raději blog Do košíku a Markův FB, a ono se ti to spojí.
26. 4. 2014 17:09:03
https://webtrh.cz/diskuse/experiment-analyza-klicovych-slov-pro-cajtydne-cz/strana/2#reply970148
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit