Zadejte hledaný výraz...

Exkluzivní zastoupení?

hanz123
verified
rating uzivatele
3. 4. 2012 16:59:48
Zdravím,
pořád si hraju s myšlenkou, která mi vrtá hlavou.
Jakou výhodu má např. pro čínského výrobce uzavřít s českým obchodníkem smlouvu pro exkluzivní zastupování. Samozřejmě pro obchodní to je velké plus, že mu odpadne možnost konkurence u daného produktu, ale v čem je výhodný uzavřít tuto smlouvu pro výrobce? Tím si akorát zavírá vrátka pro potencionální další obchodníky z ČR.
3. 4. 2012 16:59:48
https://webtrh.cz/diskuse/exkluzivni-zastoupeni#reply750794
hanz123
Odpověď je prostá - výrobce tak může celkem efektivně tlačit obchodníka k akceptaci podmínek (cenových i jiných), které by prodejce za jiných okolností nepřijal. Kupříkladu může lépe kontrolovat výši marže.
3. 4. 2012 17:20:36
https://webtrh.cz/diskuse/exkluzivni-zastoupeni#reply750793
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
3. 4. 2012 17:30:26
Z praxe je najzakladnejsia poziadavka na odber urciteho mnozstva tovaru za dane casove obdobie: Napr. udelime Vam vyhradne zastupenie ak odoberiete 1000 ks tovaru rocne...
3. 4. 2012 17:30:26
https://webtrh.cz/diskuse/exkluzivni-zastoupeni#reply750792
Oakley
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
3. 4. 2012 18:04:24
Pro hodně výrobců je také plus to, že jednají pouze vždy s jedním obchodníkem v dané zemi, takžé míň práce pro ně, jednodušší kontrola dodržování cenové politiky a samozřejmě pak stanovené podmínky - jako je minimální roční odběr apod.
3. 4. 2012 18:04:24
https://webtrh.cz/diskuse/exkluzivni-zastoupeni#reply750791
Navro
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
4. 4. 2012 00:09:24
Další věcí je, že pokud pak ona konkurence kontaktuje Čínského výrobce, tak ten ji následně odkáže na exkluzivního distributora, "konkurence" pak bude docela pravděpodobně odebírat zboží od něj pokud o zboží má skutečný zájem... S konkurence se najednou stává zákazník.
Tím pádem výrobci odpadá starost komunikace z dalšími zákazníky dané země a tak či tak jeho zboží skončí v rukách zájemců, takže ani nepřicházejí o další potencionální zákazníky a peníze.
Samozřejmě zde zůstávají další možnosti jako najít jiného výrobce... ale dá se předpokládat, že někdo to zboží odebírat bude.
4. 4. 2012 00:09:24
https://webtrh.cz/diskuse/exkluzivni-zastoupeni#reply750790
ora
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
4. 4. 2012 17:14:41
nevím jestli je český trh až tak zajímavý pro čínské výrobce, ale budiž. Oni čínští obchodníci jsou často mnohem schopnější než jiní. Když budete jako výrobce prodávat zboží komukoliv, tak si trh při větší konkurenci zlikvidujete - prodejci se budou cenově podrážet a při nízkých maržích jim nestačí dělat něco navíc pro podporu značky , reklamu atd.
Když budete mít exkluzivního partnera, tak tomu se vyplatí investovat do reklamy , podpory prodeje atd a má jakous takous garanci , že se mu to vrátí a vydělá na tom.
Všimněte si jak to dělá Apple - jeho výrobky může prodávat jen pár vyvolených a ti musí Applu garantovat určité objemy prodeje.
Jakou výhodu má např. pro čínského výrobce uzavřít s českým obchodníkem smlouvu pro exkluzivní zastupování. Samozřejmě pro obchodní to je velké plus, že mu odpadne možnost konkurence u daného produktu, ale v čem je výhodný uzavřít tuto smlouvu pro výrobce? Tím si akorát zavírá vrátka pro potencionální další obchodníky z ČR.
4. 4. 2012 17:14:41
https://webtrh.cz/diskuse/exkluzivni-zastoupeni#reply750789
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
4. 4. 2012 20:42:08
V rámci obchodní značky se o tom bavit můžete, avšak ne o OEM produktech. Uzavřeš výhradní smlouvu s jedním, ale ten samý výrobek vyrábí dalších třeba 40 fabrik, resp. kompletují. Ciž je taková nějaká smlouva na nic.
4. 4. 2012 20:42:08
https://webtrh.cz/diskuse/exkluzivni-zastoupeni#reply750788
Martin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
5. 4. 2012 16:44:49
Myslím ,že většina lidí to moc nechápe.Jak se psalo výše,jakmile máš jednoho výhradního dovozce,tak ten si udělá dealerskou síť určí stanovenou cenu (doporučenou)kterou všichni "musí akceptovat"Tržní netržní ekonomika nezájem.
A pokud je to dobry výrobek ,tak všichni jsou spokojeny.Dealer má 20% dovozce 40% a dělá na výrobek reklamu a propaguje jí.
Když toto čínan neudělá a pošle to komukolit,tak je to otazka času kdy se trh zničí a zboží se začne prodavat na aukru s minimální marží.
Otázka druhá je také o jaké zboží se bude jednat,na noname motorové pily je to bezpředmětné,protože to děla přeženu každa 2 továrna v číně,myslím tento příklad spíše k dražším věcem a značkam které chtějí budovat image a svojí značku ve světě .... Znám mnoho firem co na toto dojeli,krátkodobě sice vydělají kapitál ale z dlouhodobého hlediska je to likvidační....
5. 4. 2012 16:44:49
https://webtrh.cz/diskuse/exkluzivni-zastoupeni#reply750787
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
5. 4. 2012 18:13:54
jj, já bych do toho nikdy nešel. s Čínou obchoduji už nějaký pátek a s nějakým zastoupením bych šel rychle do kytek. Pamatuji si třeba supr příklad, když se tu rozjížděli navigace. Kontaktoval jsem továrnu na GoClever, následně se mi ozval už přímo dovozce a distributor v ČR. Číňané se mnou vůbec nekomunikovali. A k čemu je takové zastoupení platné, když během pár měsíců tu bylo asi 100 dalších značek navigací.
5. 4. 2012 18:13:54
https://webtrh.cz/diskuse/exkluzivni-zastoupeni#reply750786
Martin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
5. 4. 2012 18:54:40
¨No ono navigace a všeobecně elektronika je problém.Číňan slyší na prachy o na objemy odběrů,takže tě převálcujou globální řetězce atd...Dobré je to proto jak sem napsal že třeba navigace GoClever jsou celkem známe má to reklamu někdo to propaguje a mají je hypermarkety ve svém sortimentu a také to to asi nějaké servisní zázemí atd a to je právě ten rozdíl od zbytku těch stovek NoName navigací....
5. 4. 2012 18:54:40
https://webtrh.cz/diskuse/exkluzivni-zastoupeni#reply750785
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit