Zadejte hledaný výraz...

Eshopy a dobropisy

enterescape
verified
rating uzivatele
9. 8. 2012 11:24:35
Dobrý den,
rád bych se zeptal zdejších eshopařů (případně účetních), jak řeší tyto věci s dobropisy (u plátce DPH):
1) Četl jsem, že zákon vyžaduje potvrzení vydaných dobropisů příjemcem. U kamenné prodejny to není problém, jak to ale řešíte v eshopech? Posíláte je poštou a doufáte, že se vrátí? Nebo peníze vyplatíte až když přijdou podepsané? Nebo to vůbec neřešíte?
2) Kdysi tu probíhala diskuze, že při odstoupení od smlouvy do 14 dnů (podle rozhodnutí nějakého evropského soudu či koho) má zákazník právo na vrácení i poštovného. Jak to pak ale vyřešit na dobropise? Selský rozum mi říká, že nejde napsat se záporným znaménkem (a nárokovat si po státu DPH) za službu, která už byla poskytnuta a nebyla tedy "vrácena". Nebo se mýlím? Případně jak to na dobropise vyřešit?
Díky za vaše odpovědi.
9. 8. 2012 11:24:35
https://webtrh.cz/diskuse/eshopy-a-dobropisy/#reply794463
ad 1 - poslu sken/postou a posle zpet sken s podpisem ci postou. Dokud neposle neposlu penize.
9. 8. 2012 11:26:50
https://webtrh.cz/diskuse/eshopy-a-dobropisy/#reply794462
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 8. 2012 11:52:17
ad 2 - všechny položky, které byly na faktuře budou i na dobropisu vč. dopravy. ano budeš si nárokovat na státu DPH. princip koupíš službu doprava s DPH, pokud jsi sám spotřeboval, tak jsi uplatnil nárok na odpočet. Pokud jsi prodal dál, tak ti vznikla daňová povinnost. Pokud to celé někdo vrací (14) jedná se opět o nárok na odpočet.
EDIT: jednoduše to co do tvé firmy vstoupí jakoukoliv cestou, tak máš nárok na odpočet v zákonem stanové výši.
EDIT2: položky samozřejmě budou všechny kladné. Dobropis se chová podobně jako přijatá faktura, jen jsi ji vystavil ty.
9. 8. 2012 11:52:17
https://webtrh.cz/diskuse/eshopy-a-dobropisy/#reply794461
HonzaD
verified
rating uzivatele
9. 8. 2012 13:37:45
Tato povinnost potvrzení se týká pouze pokud vystavujete dobropis plátci DPH, resp. osobě povinné k dani. Smyslem toho je aby bylo zajištěno, že si příjemce dobropisu v účetnictví sníží odpočet DPH ve stejné výší jako Vy odvod DPH ve svém. Pokud je druhá strana neplátce nemá si co snižovat.
9. 8. 2012 13:37:45
https://webtrh.cz/diskuse/eshopy-a-dobropisy/#reply794460
enterescape
verified
rating uzivatele
9. 8. 2012 13:40:48
Díky vám všem za odpovědi.
9. 8. 2012 13:40:48
https://webtrh.cz/diskuse/eshopy-a-dobropisy/#reply794459
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 8. 2012 13:43:46
Napsal HonzaD;829551
Tato povinnost potvrzení se týká pouze pokud vystavujete dobropis plátci DPH, resp. osobě povinné k dani. Smyslem toho je aby bylo zajištěno, že si příjemce dobropisu v účetnictví sníží odpočet DPH ve stejné výší jako Vy odvod DPH ve svém. Pokud je druhá strana neplátce nemá si co snižovat.
ty jsi plátce DPH a vystavil jsi fakturu s DPH. když vystavíš dobropis, musí se na něj vztahovat stejné podmínky bez ohledu na to jestli příjemce je plátcem nebo ne.
kdyby to fungovalo jak jsi napsal, tak by to znamenalo, že pokud by jsi všechny své faktury vydobropisoval, tak by jsi státu nechal všechno dph, které by jsi však zaplatil celé ze svého, což je totální nesmysl ;o)
EDIT: raději uvedu příklad. nakoupíš za 100 Kč + 20 Kč DPH. zaplatíš 120 Kč a požádáš o odpočet 20 Kč. pak to prodáš za 150 Kč + 30 Kč DPH = 180 Kč. Kdyby to zákazník vrátil a chtěl 180 Kč a ty sis nemohl na dobropis odečít DPH, musel by jsi státu odvést DPH ve výši 30 Kč z prodejní ceny, kterou jsi však neobdržel (vrátil jsi ji), ale zboží máš stále na skladě neprodané v nákupní hodnotě 100 Kč.
9. 8. 2012 13:43:46
https://webtrh.cz/diskuse/eshopy-a-dobropisy/#reply794458
enterescape
verified
rating uzivatele
9. 8. 2012 17:44:26
Jak je to tedy, platí povinnost prokázání pouze pokud je příjemce plátce, nebo u všech subjektů?
9. 8. 2012 17:44:26
https://webtrh.cz/diskuse/eshopy-a-dobropisy/#reply794457
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 8. 2012 18:37:35
Napsal enterescape;829630
Jak je to tedy, platí povinnost prokázání pouze pokud je příjemce plátce, nebo u všech subjektů?
To je zapeklitá věc. Zákon říká, že si ty jako plátce DPH musíš nechat potvrdit dobropis, aby nedošlo k situaci, že si neuplatníš odpočet dříve, než daňovou povinnost (z dobropisu) vloží do účetnictví odběratel. Zákon v tomto případě nepočítá s tím, že odběratel nemusí být plátce DPH. Takže i když odběratel není plátce DPH, měl bys od něj mít potvrzení, i když je to oběma stranám k ničemu ;o)
9. 8. 2012 18:37:35
https://webtrh.cz/diskuse/eshopy-a-dobropisy/#reply794456
HonzaD
verified
rating uzivatele
9. 8. 2012 21:04:06
Napsal Bedříšek;829642
To je zapeklitá věc. Zákon říká, že si ty jako plátce DPH musíš nechat potvrdit dobropis, aby nedošlo k situaci, že si neuplatníš odpočet dříve, než daňovou povinnost (z dobropisu) vloží do účetnictví odběratel. Zákon v tomto případě nepočítá s tím, že odběratel nemusí být plátce DPH. Takže i když odběratel není plátce DPH, měl bys od něj mít potvrzení, i když je to oběma stranám k ničemu ;o)
Upřesnil bych, že se toto vše se týká osoby povinné k dani, což může být plátce DPH, ale i jakákoliv jiná podnikající osoba (přesná formulace je v zákoně). Tam by potvrzení být mělo. Pokud je odběratel osoba nepovinná k dani (soukromé osoby spotřebitelé) tak ne.
9. 8. 2012 21:04:06
https://webtrh.cz/diskuse/eshopy-a-dobropisy/#reply794455
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit