Zadejte hledaný výraz...

Eshop – realita dneška

georgejc
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
29. 1. 2011 20:07:49
Chtěl bych znát znát názor zkušených provozovatelů eshopu - čím zaujmou když ne cenou?
Proč by si měl někdo něco kupovat v malém eshopu za draho, když to může mít levněji u velkého eshopu? Nebo spoléhat na to, že ne všichni si porovnají ceny? Kolik takových lidí je co se nevyzná a nechá se ulovit na dražší cenu? Nebo používat sofistikovaný marketing na určitý druh lidí?
Conclusion: Je tady ještě stále místo začít s malý eshopem a nebo to zabalit a jít dělat k Baťovi?
29. 1. 2011 20:07:49
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-realita-dneska#reply604738
thesak
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
29. 1. 2011 20:20:45
Zdravím myslím že určitě záleží na druhu sortimentu pakliže člověk přijde s něčím co neprodává každý tak šance na solidní úspěch je vždycky.
co se týká porovnávání cen například Heureka a podobně tak já jakožto zákazník eshopů (30% veškerých nákupů dělám v eshopech) jsem nekoupil nikdy nic z doporučení těchto portálů a vždy jsem to našel někde jinde levnější a mě vyhovující a to třeba v opravdu malém eshopu na 15 stránce vyhledávače takže shrnutí ne všechny velké eshopy mají ceny nejnižší a malý eshop může dle mě v klidu prosperovat toť můj názor
29. 1. 2011 20:20:45
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-realita-dneska#reply604737
Prosadit se da v jakemkoli segmentu eshopu a to i v prostredi velmi konkurencnim. Je to jen otazkou casu, sikovnosti a hlavne penez. Budovat velky eshop od nuly s nulou v kapse je extremne slozite.
Samotna cena produktu v eshopu se silne precenuje. Ani jeden opravdu velky shop neni zdaleka nejlevnejsi, naopak na cenu veskrze tlaci male eshopy, ktere jsou schopny pracovat s malymi naklady. Od urcite urovne eshopu velmi rostou naklady, ktere se nedaji efektivne pokryt ani velkymi obraty, lepsimi nakupkami apod. Navic jen mensi cast zakazniku zajima ciste nejnizsi cena. Vetsina zakazniku ma okruh obchodu kde nakupuji, ktere jsou jim zname z reklam, od znamych, kde napr. nakupovali a pokud kupuji vec z danych eshopu, vice mene vybiraji mezi nimi.
Doprovodne sluzby jsou do znacne miry standardem a nabidnout neco, co je pro zakaznika silne motivujici a jini to nemaji je temer nemozne, byt nejake malickosti by se asi daly vynaleznout. Postovne zdarma neexistuje, stejne to prodejce kalkuluje do ceny, vernostni programy jsou jen jinou formou pro snizeni ceny na uroven low costove konkurence, byt pokud se udela sofistikovane, lze tim zakazniky motivovat, ruzne darecky jen navysuji prodejni cenu vyrobku a casto jsou to naproste blbosti, ktere stejne zakaznika nezajimaji apod.
Takze budovat eshop ma smysl, lze udelat maly shop, ale lze vybudovat i gigant. U nove vznikleho shopu je samozrejme nizka cena velkym bonusem, protoze pokud zakaznik uvidi dalsi shop, ktery je uz sto padesaty, nabizi to same, protoze stejne 99,9% eshopu zadne svoje sklady nema a nikdy mit nebude a jen to prekupuji od tech velkych, tak jaky ma mit motiv tam koupit?
Je taky otazkou "jak na zakazniky" vetsina zvoli cestu "seo, porovnavace + mozna trosku PPC" a tim veskere aktivity ve smeru k ziskani zakazniku konci. Preci jenom efektivni reklama, ktera si na sebe umi vydelat vyzaduje povetsinou alespon nejake pocatecni investice, ktere vetsina lidi nema, nebo se boji je dat. Sofistikovany marketing se proste neda delat zdarma ve velkem.
Takze prostoru je porad dost a to v jakemkoli oboru. Dulezite je, jake jsou prostredky (nejen financni) a jaky je cil.
29. 1. 2011 20:31:48
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-realita-dneska#reply604736
Lukáš Král
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
29. 1. 2011 21:58:20
Vždycky jsem měl pocit, že největší reklama je dobrá cena přes Zbozi.cz a Heureka.cz...ovšem, co když právě vytváříme e-shop na placky? Nedokážu si představit mladé lidi, co píšou do zboží "Punk placka"...tak co teď? Nezbývá nic jiného než virální reklamy v tom lepším případě, pokud se nedaří, tak reklamy na sociálních sítích, atd.
29. 1. 2011 21:58:20
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-realita-dneska#reply604735
ony ty placky jsou pomerne specifickym segmentem prodeje, ktery vyzaduje jine postupy, nez u tradicniho spotrebniho zbozi. Veci typu zbozi, heureka apod. funguje dobre na spotrebni zbozi co je vzajemne porovnatelne
29. 1. 2011 22:10:33
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-realita-dneska#reply604734
moskyt
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
30. 1. 2011 09:15:34
jak uz tady nekdo psal je strasne dulezity jaky mas sortiment... a potom pozice ve vyhledavacich... pokud tyto dve priority zvladnes da se tim i uzivit...
btw. sortiment nejenom z hlediska druhu zbozi ale i ceny, je nesmysl prodavat na teto urovni ponozky...
30. 1. 2011 09:15:34
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-realita-dneska#reply604733
V ČR je obecně příliš mnoho e-shopů a jen mizivé procento je opravdu dobrých. Zaujmout lze stále spoustou věcí. Sorta lidí, kteří nepočítají každou korunu a spíš ocení kvalitní servis a zboží, určitě existuje a není malá. Cílit na zákazníky, kteří jdou po nejnižší ceně nemá imo z dlouhodobého hlediska smysl. Takoví zákazníci jsou lidově řečeno děvky, příště nakoupí u někoho jiného, nebudou nikdy ničí stálí zákazníci. Na ty se nevyplatí plýtvat silami. O těch je lepší jen číst v novinách a vidět je na Nově, když žehrají, že u nějakého noname e-shopu zaplatili za skvělý mobil ve slevě 500,- a přišla jim cihla.
Čím třeba zaujmout:
- pěkný a přehledný design (první dojem je důležitý, stejně jako působit seriózně a ne jako kdejaký e-shop na X let provařené šabloně)
- jednoduchý a srozumitelný proces objednávky (čím méně kroků a formulářových polí k vyplnění tím lépe)
- rychlé vyřízení objednávky a odeslání, zasílání informačních mailů, co se s objednávkou děje
- sortiment, který lidé chtějí (mít tisíce položek je na jen na škodu)
- jsme v ČR, takže sem tam slevy (opravdové, např. slevové kódy zasílané v newsletteru)
- zboží psané skladem mít skladem, nikoli "skladem" u dodavatele v provincii Chou-Coj
- pružná komunikace v případě dotazu, problému
30. 1. 2011 10:36:45
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-realita-dneska#reply604732
Petec
verified
rating uzivatele
30. 1. 2011 11:54:44
Napsal Railbot;620087
V ČR je obecně příliš mnoho e-shopů a jen mizivé procento je opravdu dobrých. Zaujmout lze stále spoustou věcí. Sorta lidí, kteří nepočítají každou korunu a spíš ocení kvalitní servis a zboží, určitě existuje a není malá. Cílit na zákazníky, kteří jdou po nejnižší ceně nemá imo z dlouhodobého hlediska smysl. Takoví zákazníci jsou lidově řečeno děvky, příště nakoupí u někoho jiného, nebudou nikdy ničí stálí zákazníci. Na ty se nevyplatí plýtvat silami. O těch je lepší jen číst v novinách a vidět je na Nově, když žehrají, že u nějakého noname e-shopu zaplatili za skvělý mobil ve slevě 500,- a přišla jim cihla.
Čím třeba zaujmout:
- pěkný a přehledný design (první dojem je důležitý, stejně jako působit seriózně a ne jako kdejaký e-shop na X let provařené šabloně)
- jednoduchý a srozumitelný proces objednávky (čím méně kroků a formulářových polí k vyplnění tím lépe)
- rychlé vyřízení objednávky a odeslání, zasílání informačních mailů, co se s objednávkou děje
- sortiment, který lidé chtějí (mít tisíce položek je na jen na škodu)
- jsme v ČR, takže sem tam slevy (opravdové, např. slevové kódy zasílané v newsletteru)
- zboží psané skladem mít skladem, nikoli "skladem" u dodavatele v provincii Chou-Coj
- pružná komunikace v případě dotazu, problému
Napsal jste to jasně a výstižně, máte ode mne hvězdičku.
30. 1. 2011 11:54:44
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-realita-dneska#reply604731
moskyt
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
30. 1. 2011 12:25:07
Napsal Railbot;620087
v ČR je obecně příliš mnoho e-shopů a jen mizivé procento je opravdu dobrých.
Tohle je takové klišé kterým se v poslední době ohání kde kdo. Já se tomuhle druhu bussinesu věnuji dost intenzivně asi 5 let a z mého pohledu je u nás naopak spousta hodně dobrých eshopů, u sortimentu jako je oblečení, parfémy, elektro, nábytek, hračky... teda u toho nejatraktivnějšího sortimentu je mraky kvalitních eshopů.
sortiment, který lidé chtějí (mít tisíce položek je na jen na škodu) - tohle je taky dost diskutabilní názor
30. 1. 2011 12:25:07
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-realita-dneska#reply604730
// vedle, prosím smazat
6. 2. 2011 00:02:19
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-realita-dneska#reply604729
georgejc
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
14. 2. 2011 22:05:16
Ještě bych měl dotaz. Jakou máte konverzi z PPC? Díky
14. 2. 2011 22:05:16
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-realita-dneska#reply604728
co to je "konverzi" myslite tim konverzni pomer, nebo cenu za konverzi? pokud cenu myslite first click nebo celkovou?
jinak konverzni pomer 0-20% dle sestavy ;)
15. 2. 2011 07:13:41
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-realita-dneska#reply604727
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit