Zadejte hledaný výraz...

Eshop oblečení – příliš vráceného zboží z důvodu nákupu špatné velikosti. Jak to řešíte?

saolin
verified
rating uzivatele
3. 12. 2015 07:52:01
Ahoj,
Prosím provozovatele a majitele eshopů s oblečením o jejich zkušenosti.
Poslední dobou se mi vrací tak každá třetí objednávka s tím, že oblečení "nesedí" a že potřebují jinou velikost. Přitom mám u každého produktu tabulku s velikostmi. Lze se proti tomu nějak bránit? Je to normální, že lidé na zkoušku koupí a vědí, že můžou vrátit a chtít jinou velikost? Někdy mi i dokonce napíšou, že si tu velikost objednali omylem.
Prosím o vaše zkušenosti a názory, popř. i vyčíslení v procentech těchto "zkoušecích" objednávek.
Děkuji
Filip
3. 12. 2015 07:52:01
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-obleceni-prilis-vraceneho-zbozi-z-duvodu-nakupu-spatne-velikosti-jak-to-resite/#reply1156880
hor
verified
rating uzivatele
3. 12. 2015 08:05:35
No u oblečení má velkou vratkovost každý, "bránit" se tomu nijak nedá - jediná zbraň jsou levné věci s obrovskými maržemi, aby se ten provoz při těch neustálých ztrátách na dopravě vůbec vyplatil. To jsou prostě hadry po netu ... na první laický pohled snadný, ale v reálu velmi težký obor.
Ta tabulka je převzatá s nějakými UK/US/jinými velikostmi, které pak neodpovídají, nebo je opravdu nějak přesně naměřená atd.? Maximální přesností velikostí a rozměrů se to lehce snížit dá, ale samozřejmě nejde jen o velikost, věci mají různé střihy atd., které často nemusí sedět ani u na první pohled správné velikosti.
3. 12. 2015 08:05:35
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-obleceni-prilis-vraceneho-zbozi-z-duvodu-nakupu-spatne-velikosti-jak-to-resite/#reply1156879
Eastwood
verified
rating uzivatele
3. 12. 2015 08:38:44
Zkuste se někdy podívat v nákupním centru v obchodě s oblečením, kolik věcí v kabince vyzkouší jeden člověk a kolik si jich pak skutečně odnese. Naprostou většinu věcí člověk zkusí a pak nevezme. A to má možnost ty věci vidět, ohmatat, důkladně prohlédnout. Na internetu tyhle možnosti nemá. Navíc jak píše hor velikost 42 u jedný značky, není to samé co 42 u druhé značky. Proto je asi potřeba počítat s velkou vratkovostí už při stanovování cen a počítat s tím.
3. 12. 2015 08:38:44
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-obleceni-prilis-vraceneho-zbozi-z-duvodu-nakupu-spatne-velikosti-jak-to-resite/#reply1156878
saolin
verified
rating uzivatele
3. 12. 2015 08:54:55
Oblečení v mojí nabídce je vyrobené v evropě a tabulky velikostí jsou měřené v cm. Je pravda, že to je také o střihu.
To znamená, že bych musel produkty tak o 30% zdražit :-( to bych ale byl dražší než konkurence a zákazník se bohužel dívá hlavně na cenu. Někomu se zdá i 99,- Kč za doručení hodně.
Filip
3. 12. 2015 08:54:55
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-obleceni-prilis-vraceneho-zbozi-z-duvodu-nakupu-spatne-velikosti-jak-to-resite/#reply1156877
Fido123
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
3. 12. 2015 08:55:21
A nedá se v tom vysledovat nějaký vzorec chování a ty velikosti tomu zkusit nějak „přizpůsobit“?
3. 12. 2015 08:55:21
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-obleceni-prilis-vraceneho-zbozi-z-duvodu-nakupu-spatne-velikosti-jak-to-resite/#reply1156876
saolin
verified
rating uzivatele
3. 12. 2015 09:46:14
Myslím, že vzorec se v tom moc najít nedá. Někomu to je malé, někomu velké, někdo objednal danou velikost omylem. Někdo jen vrací z důvodu "nesedícího" střihu atd.
3. 12. 2015 09:46:14
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-obleceni-prilis-vraceneho-zbozi-z-duvodu-nakupu-spatne-velikosti-jak-to-resite/#reply1156875
Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
3. 12. 2015 09:53:50
Tak zkus několik vybraných kousků zdražit o 30 % až 40 % a přidej k nim něco jako služba "bezplatné vrácení". Zákazník má samozřejmě právo na vrácení tak jako tak, ale v rámci této služby by jsi mu třeba hradil dopravu směrem k němu, a zároveň by zákazník věděl, že se nemusí bát nepříjemného jednání s prodejcem.
U těchto vybraných produktů pak naměř, zda se to vyplácí, a případně to můžeš postupně udělat u všech položek.
Ačkoliv chápu, že zrovna Vánoce jsou na testování nevhodný čas.
3. 12. 2015 09:53:50
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-obleceni-prilis-vraceneho-zbozi-z-duvodu-nakupu-spatne-velikosti-jak-to-resite/#reply1156874
BS
verified
rating uzivatele
3. 12. 2015 10:47:40
Řešit to jde.
Já jsem to vyřešil tak, že všechno zboží při umístění na e-shop ručně měříme a ne webu máme přesné rozměry.
Vratkovost skokově klesla a moc zboží na výměnu neodstáváme.
3. 12. 2015 10:47:40
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-obleceni-prilis-vraceneho-zbozi-z-duvodu-nakupu-spatne-velikosti-jak-to-resite/#reply1156873
saolin
verified
rating uzivatele
3. 12. 2015 10:53:52
Napsal BS;1245796
Řešit to jde.
Já jsem to vyřešil tak, že všechno zboží při umístění na e-shop ručně měříme a ne webu máme přesné rozměry.
Vratkovost skokově klesla a moc zboží na výměnu neodstáváme.
Já mám také přesné rozměry. Myslím, že mnohdy zákazník jen objedná na co je zvyklí např. vel. L a pak se diví, že mu to není...
3. 12. 2015 10:53:52
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-obleceni-prilis-vraceneho-zbozi-z-duvodu-nakupu-spatne-velikosti-jak-to-resite/#reply1156872
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 12. 2015 12:46:35
BS: dobrá rada, určitě na tom taky zapracuji, nicméně u několik tisícovek produktů to žádná legrace nebude. I přes vyšší marže, širokou cílovou skupinu jsou hadry přes net velmi těžký obor. Nám ty vratky a výměny taky dost zatěžují cashflow.
3. 12. 2015 12:46:35
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-obleceni-prilis-vraceneho-zbozi-z-duvodu-nakupu-spatne-velikosti-jak-to-resite/#reply1156871
BS
verified
rating uzivatele
3. 12. 2015 13:08:43
Napsal Mar_o55;1245881
BS: dobrá rada, určitě na tom taky zapracuji, nicméně u několik tisícovek produktů to žádná legrace nebude. I přes vyšší marže, širokou cílovou skupinu jsou hadry přes net velmi těžký obor. Nám ty vratky a výměny taky dost zatěžují cashflow.
Já mám produktů jen stovky a to jde v pohodě. Funguje to, takže to dělám pořád.
Když máš správný produkt, tak to těžký obor není. :)
3. 12. 2015 13:08:43
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-obleceni-prilis-vraceneho-zbozi-z-duvodu-nakupu-spatne-velikosti-jak-to-resite/#reply1156870
saolin
verified
rating uzivatele
3. 12. 2015 13:25:28
BS: Můžu poprosit o link na eshop.
Díky
Filip
3. 12. 2015 13:25:28
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-obleceni-prilis-vraceneho-zbozi-z-duvodu-nakupu-spatne-velikosti-jak-to-resite/#reply1156869
xh5
verified
rating uzivatele
(44 hodnocení)
3. 12. 2015 13:37:25
Nemusí to být velikostí. Prostě si to vyzkouší, nesluší jim to, nebo se jim ten daný kus na vlastní oči nezdá tak pěkný, tak to prostě vrátí. :)
3. 12. 2015 13:37:25
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-obleceni-prilis-vraceneho-zbozi-z-duvodu-nakupu-spatne-velikosti-jak-to-resite/#reply1156868
Metaxa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
4. 12. 2015 22:14:54
neprodávat oblečení. U prodeje po netu, budeš mít vždy vratky.
4. 12. 2015 22:14:54
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-obleceni-prilis-vraceneho-zbozi-z-duvodu-nakupu-spatne-velikosti-jak-to-resite/#reply1156867
kobl
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 12. 2015 09:21:36
U nas jsme vysledovali, ze cim levnejsi obleceni objedna, tim vice vymen a vratek. Nyni nemyslim, ze je to levny ksunt, ale cim vetsi sleva se na to da, tim horsi zakaznik to vetsinou koupi. Pokud se teda pohybujes v nizkych cenach s lacinym oblecenim, verim, ze mas jenom tyhle zakazniky a ty nepreju nikomu ;)
5. 12. 2015 09:21:36
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-obleceni-prilis-vraceneho-zbozi-z-duvodu-nakupu-spatne-velikosti-jak-to-resite/#reply1156866
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit