Zadejte hledaný výraz...

Eshop -co vse je potreba

Ciman
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
22. 12. 2008 00:55:55
Ahoj jako souki taky bych doporučil sebe, nicméně za 20 tis bych ti shop ani nepostavil :)
1) Rozhodně je dobré nepodcenit aplikaci, mám pár klientů, co přešli z free řešení na drahé, protože prostě nevyhovovalo. Ale super aplikace bez marketingu je taky k ničemu. Dobré je to vyvýjet postupně a kontrolovat zpětně jedním efekt druhého.
Jak už psal souki hodně záleží na konceptu a na produktech, PC potřebují AF a RF, trika zas velikosti a barvy. Jaká data budeš chtít zobrazovat, hlídat a jak s tím vším efektivně pracovat.
2) SEO, SEM, a další propagační oportunity každopádně to chce předchozí analýzu, ta by měla být vázaná na nabízené produkty a prodejní koncept (různé hodnoty značek, vyhledávanost produktu, značky). Relevance cílových skupin. Z toho by ti měl vzniknout nějaký mix do rozpočtu, se kterým počítáš..je to víc proces jak cokoli jiného, takže práce na tom nikdy nekončí
3) Affil zas hrozně záleží na zboží a cílový skupině. Webtržníci jsou zběhlí v budování affilů, a chtějí z toho většinou peníze. My teď s jedním klientem navrhujeme affil, kde je odměnou třeba triko nebo slevy :) Je to levnější a pro daný případ i cílenější :)
4) Způsoby dopravy nech na těch, se kterými máš zkušenost, osobně mám dobrou zkušenost s jednáním General Parcel, PPL a DHL trochu horší, ČP zrovna v lásce nemám a člověku na konci je skoro jedno, čím to přijde, když to přijde rychle a v čas...málo kdy se stává, že v poznámce u objednávky vidím "prosím neposílat čp". Způsoby platby, zase podle produktu a zboží, u levnějších věcí to je zbytečné dávat na splátky u větších věcí zas vcelku samozřejmost
5) doporučil bych ti fakt ověřovat si věci v menších objemech přímo na trhu, tam uvidíš, co reálně funguje a co ne...online prostředí má velkou výhodu v tom, že to stojí relativně malý náklady a když se něco nepovede, tak ti to značku nezboří.
5)Myslím, že h1 audit je v začátku zbytečný luxus :) který ani na začátku nemá zrovna relevantní data na vstupu.
22. 12. 2008 00:55:55
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-co-vse-je-potreba/strana/2/#reply187443
toulecv
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
22. 12. 2008 00:57:51
Retal: Do skladu a marketingu jsou investice jasne.
Myslis ze me rady takovych odborniku nekam posunou? Ono by byla blbost propagovat eshop ktery by mel spatne udelanou strukturu a byl treba nepristupny... Akorat nevim jestli mi tyto firmy nejak pomuzou. Jde mi hlavne o zlepseni pouzitelnosti a pristupnosti. Kdyz dam do propagace 50k a eshop bude nepouzitelny, tak si jen male procento lidi neco koupi.
Souki: Spise nejaky vetsi start. Rad bych mel hlavne ty zaklady (system,grafika,vyladenost) hned zezacatku dobre. Pak uz staci jen se starat a delat propagaci.
22. 12. 2008 00:57:51
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-co-vse-je-potreba/strana/2/#reply187442
toulecv
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
22. 12. 2008 01:01:16
Ciman: Diky za komentar. Chapu ze vse zavisi na produktu a cenach ktere dame atd... Ale rad bych nejake analyzy mel. Nerad bych propagoval neco co by bylo spatne udelane.
Mate nekdo zkusenosti jestli je lepsi H1 nebo dobryweb?
22. 12. 2008 01:01:16
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-co-vse-je-potreba/strana/2/#reply187441
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
22. 12. 2008 01:08:48
Napsal toulecv;171655
Retal: Do skladu a marketingu jsou investice jasne.
Myslis ze me rady takovych odborniku nekam posunou? Ono by byla blbost propagovat eshop ktery by mel spatne udelanou strukturu a byl treba nepristupny... Akorat nevim jestli mi tyto firmy nejak pomuzou. Jde mi hlavne o zlepseni pouzitelnosti a pristupnosti. Kdyz dam do propagace 50k a eshop bude nepouzitelny, tak si jen male procento lidi neco koupi.
Souki: Spise nejaky vetsi start. Rad bych mel hlavne ty zaklady (system,grafika,vyladenost) hned zezacatku dobre. Pak uz staci jen se starat a delat propagaci.
Firma, která ti eshop vytváří by ho už měla udělat přístupný a přehledný. H1 ti může pomoct doaldit některé detaily. Osobně si myslím, že se výsledek projeví až ve větších číslech, takže na začátku ne
22. 12. 2008 01:08:48
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-co-vse-je-potreba/strana/2/#reply187440
crs
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 12. 2008 04:18:27
Souhlas se Souki, pokud ti e-shop vyrábí firma, tak pokud za něco stojí, měla by ho udělat tak, že dodržuje některé základní vlastnosti jako je:
-správné používání (html) značek
-oddělení obsahu od formy (tedy oddělení html a kaskádových stylů)
-web přístupný bez stylů, bez javascriptu, bez obrázků, popř. speciální verzi pro PDA
-popřípadě (zde bych na tom trval) možnost editovat meta tagy keywords a description
(Btw. toto beru jako 'základní vybavení', které by mělo být 'v ceně'.)
Takovýhle web už vyhledávače "mají rádi" a dál záleží na kampaních a administrátorovi shopu, jak se vytasí s obsahem.
Placený nebo free e-shop (na tomto fóru evergreen :-)). Vskutku záleží na zaprvé na objemu...
některá řešení v praxi nezvládnou mít tisíce výrobků, naopak pro tucet výrobků jsou jiná univerzální řešení "kanon na vrabce".
...a na druhu zboží...
např. nějaká exkluzivní zboží (jánevim, drbátka ze slonoviny, limuzíny, sběratelské předměty) chtějí jiný přístup - něčím se odlišit (tzn. že zen-cart pro to asi nebude to pravé ořechové); pro jiné zboží je vhodnější udělat jako microsites s flashem (tj. obětovat část přístupnosti ve prospěch 'líbivosti' a větší interaktivity) a tak podobně.
V podstatě bych tady opakoval, co už řekli ostatní přede mnou, ale jedno doporučení přesto mám: těch 50 litrů pro H1 bych si bejt tebou ještě schoval a zatím bych něco z toho investoval do zpracování projektu nějakou zkušenou firmou, která má zkušenosti jak s vývojem webových aplikací tak s jejich propagací. Poradí ti přesně a konkrétně ke tvým možnostem a potřebám. Zní to jako blbá reklama, ale vážně si myslím, že 100 tisíc je dost na to, aby nebyly promrhány nevhodným nebo neefektivním způsobem (nebo na základě rad anonymních rozumbradů z internetu jako jsem já :)).
23. 12. 2008 04:18:27
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-co-vse-je-potreba/strana/2/#reply187439
toulecv
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
23. 12. 2008 13:14:06
Diky moc crs ;)
Takze se vykaslat na drahe analyzy a upravy a rovnou najit nejakou profi firmu co uz to bude mit v cene eshopu? Sice tu pouzitelnsot nebudou mit asi tak zmakanou jako h1 ale jit by to melo.
Znate nejakou takovou firmu co neumi jen standarty v pouzitelnosti ale umi toho trochu vic a muze mit ten eshop naprogramovat? Jde mi hlavne o az budu platit drahou reklamu aby byly konverze. Lepsi dat 50 000 do uprav a bude si zobiz kupovat kazdy druhy, nez dat pak 150 000 do reklamy a aby si zbozi kupoval kazdy 10.
23. 12. 2008 13:14:06
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-co-vse-je-potreba/strana/2/#reply187438
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
23. 12. 2008 13:44:09
Napsal toulecv;172488
Diky moc crs ;)
Takze se vykaslat na drahe analyzy a upravy a rovnou najit nejakou profi firmu co uz to bude mit v cene eshopu? Sice tu pouzitelnsot nebudou mit asi tak zmakanou jako h1 ale jit by to melo.
Znate nejakou takovou firmu co neumi jen standarty v pouzitelnosti ale umi toho trochu vic a muze mit ten eshop naprogramovat? Jde mi hlavne o az budu platit drahou reklamu aby byly konverze. Lepsi dat 50 000 do uprav a bude si zobiz kupovat kazdy druhy, nez dat pak 150 000 do reklamy a aby si zbozi kupoval kazdy 10.
Tohle právě děláme u nás. Obchod se nahodí do provozu (analýzy jsou hezké, ale stejně nikdy neodhadhente všechno, takže se prostě udělá co jde a spustí se) a podle měření se pak postupně drobně mění. Nevěřili by jste, jaké zázraky třeba udělá vzájmené přehození sloupce s akčním zbožím a s novinkami. A přitom je to drobnost, která se předem nevymyslí - tak se to prostě zkusí a postupně mění.
23. 12. 2008 13:44:09
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-co-vse-je-potreba/strana/2/#reply187437
Martin Žufánek
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
28. 12. 2008 13:26:28
Jakožto provozovatel menšího eshopu ti zkusím taky poradit:
1. Pokud uvažuješ, že budeš prodávat měsíčně zboží už jen od 10.000,- tak si kup robustnější a propracovanou aplikaci od profíků z oboru, kteří ji pořád zdokonalují. Cokoliv pod 20.000,- za vlastní aplikaci je podezřelé. Já si nechal obchod naprogramovat od kluků kolem Ladi Nosákovce (funworx.cz) a jsem spokojený. Přidají/upraví/zdokonalí vše, co potřebuju. Kdybch si měl vybrat něco dalšího, tak jdu do shopio.cz
2. Propagace je jasná. Základem je registrace do zbozi.cz a dalších agregátorů, katalogů atd. Dobrou zkušenost mám s dáváním zboží do různých soutěží o ceny. Bannery na tématických webech fungují taky dobře. Z mé zkušenosti zapomeň na inzerci v offline médiích (tištěná reklama), nevyplatí se to ani omylem. Propagace internetového obchodu by měla být vždy jen na internetu. Časopisy můžou značku jen podvědomně dostávat do vědomí, ale užitek z toho nebude - tedy pokud nemáš rozpočet na dlouhodobou a celostránkovou inzerci v tématických časopisech.
3. Provizní systém je fajn propagace. Sám vyplácím až z uskutečněné objednávky. V českém internetovém poli narvaném dětmi, které se organizují do klikacích programů a snaží se vydělat automatickým klikáním na placené linky jakoukoliv korunu bych do toho nešel. Z provizí za objednávku počítej s minimálně 5%, záleží na tvé marži ze zboží. Výplatu si dej co nejmenší, klidně od 200 korun. Některé skupině partnerů to může pomoct. Propagoval bych to na webtrhu ;)
4. Doprava podle toho, kde bydlíš. Pokud máš kolem sebe sběrná místa všech možných kurýrů, tak to máš jednoduché. Já mám na možnost v podstatě jen ČP a Toptrans, obojí ale funguje skvěle. Platba je dobírka (kupodivu pořád nejpoužívanější typ platby), bankovní převod a mikroplatby. Platbu předem vždy zvýhodni. Poštovné mám nastavené paušálně, při dobírce a jednom balíku je to 100,- Kč. Ve skutečnosti mě připravení a poslání každého balíku stojí asi 160,- (ale to je hlavně povahou mého zboží, poslání diářu tak drahé nebude).
5. Rada od zkušeného e-shopaře je na rozjezd nejcennější. Dobře o tom psal Laďa Nosákovec, když ještě provozoval pongo.cz. Zadarmo ;) Ostatní pozvi na oběd, nech jim pořádně naplnit břich a vyptávej se na vše podstatné ;)
28. 12. 2008 13:26:28
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-co-vse-je-potreba/strana/2/#reply187436
toulecv
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
28. 12. 2008 18:04:10
Diky mos zusy ;)
28. 12. 2008 18:04:10
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-co-vse-je-potreba/strana/2/#reply187435
Annalina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
12. 1. 2009 15:43:50
Napsal crs;172297
Souhlas se Souki, pokud ti e-shop vyrábí firma, tak pokud za něco stojí, měla by ho udělat tak, že dodržuje některé základní vlastnosti jako je:
-správné používání (html) značek
-oddělení obsahu od formy (tedy oddělení html a kaskádových stylů)
-web přístupný bez stylů, bez javascriptu, bez obrázků, popř. speciální verzi pro PDA
-popřípadě (zde bych na tom trval) možnost editovat meta tagy keywords a description
(Btw. toto beru jako 'základní vybavení', které by mělo být 'v ceně'.)
Takovýhle web už vyhledávače "mají rádi" a dál záleží na kampaních a administrátorovi shopu, jak se vytasí s obsahem.
V tomhle ohledu mohu vřele doporučit Open Source Übercart (Drupal), ať už od někoho placený nebo vlastní výroba - což patrně nepřipadá v úvahu pokud se zrovna neživíte webdesignem a zrovna nepreferujete přes ostatními CMS Drupal, jelikož učební křivka je poněkud strmá, mě trvalo zvládnutí pár měsíců.
Záleží na tom, kolik máte na otevření e-shopu času a počáteční kapitál... mě nejvíc vyhovuje vlastní Open Source správa hlavně i z toho důvodu, že e-shop má být součástí komunitního webu.
12. 1. 2009 15:43:50
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-co-vse-je-potreba/strana/2/#reply187434
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
12. 1. 2009 17:23:18
Tak jsem psal reakci a nakonec z toho vyšel celý článek
12. 1. 2009 17:23:18
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-co-vse-je-potreba/strana/2/#reply187433
Dorian podulka
verified
rating uzivatele
12. 1. 2009 17:36:02
Napsal Souki;188236
Tak jsem psal reakci a nakonec z toho vyšel celý článek
Vypada to, ze jsi se inspiroval mym clankem e-shop na míru, krabici nebo pronájem, akorat zjevne propagujes sve sluzby (nic proti nim). Je zvlastni, ze kazde z Tvych reseni ma sve nevyhody az na pronajem, ponekud podivne, ne?
12. 1. 2009 17:36:02
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-co-vse-je-potreba/strana/2/#reply187432
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
12. 1. 2009 17:40:30
Napsal Mackiee;188254
Vypada to, ze jsi se inspiroval mym clankem e-shop na míru, krabici nebo pronájem, akorat zjevne propagujes sve sluzby (nic proti nim). Je zvlastni, ze kazde z Tvych reseni ma sve nevyhody az na pronajem, ponekud podivne, ne?
Pronájem je jen způsobem poskytování řešení nad ním, takže se výhody i nevýhody dědí. Tvůj článek jsem neznal, tak jsem teď o něco chytřejší :D Každopdáně tuhle diskuzi bych přesunul spíš pod článek, ať nejsme OT
12. 1. 2009 17:40:30
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-co-vse-je-potreba/strana/2/#reply187431
toulecv
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
12. 1. 2009 20:53:30
Pro lidi kteri s eshopem zacinaji a nemaji moc velke zkusneosti ani kapital je podle me pronajem to nejlepsi. Za zprovozneni par tisic, a pak to po par mesicich kdyz to nepujde muzou stopnout a nebude to bolet jako kdyby meli reseni na miru za 100 tisic.
12. 1. 2009 20:53:30
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-co-vse-je-potreba/strana/2/#reply187430
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
12. 1. 2009 23:08:13
Napsal toulecv;188476
Pro lidi kteri s eshopem zacinaji a nemaji moc velke zkusneosti ani kapital je podle me pronajem to nejlepsi. Za zprovozneni par tisic, a pak to po par mesicich kdyz to nepujde muzou stopnout a nebude to bolet jako kdyby meli reseni na miru za 100 tisic.
Přesně tak. Ideální třeba pro webtržníky na affily a podobně. Minimální riziko
12. 1. 2009 23:08:13
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-co-vse-je-potreba/strana/2/#reply187429
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit