Zadejte hledaný výraz...

Eshop a platby

rapid661
verified
rating uzivatele
13. 3. 2015 18:15:13
Dobrý den,
měl bych laicky dotaz a potřeboval bych ho vysvětlit (abych v něm měl pořádně jasno).
Máme kamenný obchod, s použitým zbožím a nějaké drobnosti k tomu. Pro učetní evidujeme pouze celkový denní příjem a výdaj, žadne paragony nevystavuje (daní paušalem). Manželka se rozhodla, že by prodávala přes eshop.
1/ Jak je to s evidenci vydaného zboží? Faktury zasilat nemusi, ale musí je nějak vytvářet a evidovat, nebo stačí pouze vypis z učtu o platbách?
2/ účet - když bude mit na platby svůj účet, kde budou chodit platby za zboží, může z něj vybírat peníze pro svoji potřebu? nebo to pak musí nějak dokládat?
3/ sem tam prodá něco třeba přes aukro a nechá si to poslat třeba na můj účet /soukromý/ umí to finančák dohledat při kontrole (kontroluje FÚ učty celé rodiny?/
4/ přijde platba na učet i s poštovným, takže tato částka je celkový příjem? nebo si do přijmu dám jen cenu za zboží bez poštovného ( danim paušalem a počtovné by se do nákladu nedávalo)
5/ je možnost kupovat věci z polska, ale dodavatel by nam nedával doklad o koupi, jak by se to dalo řešit při prodeji tohoto zboží přes eshop?
Jsou to asi blbě položené otázky, ale chtěl bych mít na ně jasno.
Díky Honza
13. 3. 2015 18:15:13
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-a-platby-2#reply1098349
pavlasad
verified
rating uzivatele
14. 3. 2015 16:24:56
Dobrý den, tak mi přijde, možná se pletu, že dáváte dohromady dvě věci, vedení daňové evidence / účetnictví a pak následné výpočty pro daně... To, že platím daně paušálem neznamená, že si nevedu veškeré podklady (nákupy, telefony, atd.) v daňové evidenci / účetnictví, to, jestli pak příjmy daním paušálem nebo ne, je jiná věc. Obzvlášť v momentě, kdy pořizujete zboží pro další prodej, kde byste při případné kontrole prokazoval, jak se toto zboží k Vám dostalo? (níže nerozlišuji pojmy, i když zřejmě používáte daňovou evidenci, tak prostě používám slovo účetnictví)
1. evidence vydaného zboží
- jednak byste si měli vésti nějakou skladovou evidenci, stačí v excelu, ale to byste měli míti i při provozování kamenného obchodu. I když daníte paušálem, tak přece máte nějaké doklady o koupi zboží za účelem dalšího prodeje, nebo ne? Faktury/ doklady zasílat musí, jak by zákazník měl doklad o koupi? To platí i pro kamenný obchod. Na základě čeho vytváříte účetně příjem, jen na tom, co spočítáte, že máte v kase za den? Kde jsou k tomuto pohybu nějaké doklady?
Účetní spáruje vydaný doklad o prodeji s příjmem na účtu. Ke každému pohybu na účtu musí být doklad, vydaná faktura, přijatá faktura, účtenka, apod. Jinak je částka na účtu pouze finanční pohyb, nic jiného, nemá to pro účetnictví žádnou vypovídající hodnotu. To je jako, když něco koupím přes kartu a nebudu mít k tomu účtenku, tak to prostě dát do nákladů je problém... A proč evidovat vše? Když už pro nic jiného, snadno se na konci roku můžete dostat do situace, kdy zjistíte, že danit paušálem se Vám v tomto roce nevyplatí... A případná kontrola to bude také chtít vidět... opět tu dochází k tomu, že spojujete dvě věci dohromady... vedení účetnictví a následné placení daně z příjmu.
2. Vybírat z účtu pro svou spotřebu je samozřejmě možné, je to prostě spotřeba podnikatele, vlastně jen odčerpání prostředků z účtu, stejně je pak zdaníte v přiznání (to samé, jako když vyberete pro svou soukromou potřebu peníze z kasy), stačí to účetní označit jako osobní spotřebu, ona si s tím již poradí.
3. Sem tam prodá něco na Aukru jako soukromá osoba? Nebo se jen tváří, že je soukromá osoba a je to vlastně součástí podnikání? Tak na to pozor, občas z FU dělají i takové kontroly, měla by tam býti zaregistrována pod ičem a mít tam účet, který je její a používá jej pro podnikání. Popřípadě stačí přidat jeho výpis do účetnictví, dobrá účetní si s tím také nějak poradí, také jsem jednou omylem zaplatila něco přes soukromý účet, a do účetnictví to dostala... Stačí jeden agilní kupující, který bude mít třeba s Vaším prodejem přes Aukro problém a může začít pěkný kolotoč... Tímto způsobem krátíte daně, prodáváte něco a ten příjem nedaníte... Obecně mám pocit, že hranice pro příležitostný prodej je 20 tis. za rok, ale mohu se plést. Je to Vaše riziko.
4. Daníte i s cenou poštovného, je to Váš příjem... náklady máte paušální, tzn. že ta částka za poštovné / náklad je již zahrnuta v tom paušálu.
5. Pokud něco prodáváte, tak byste měl míti doklad o jeho pořízení. Když nemáte doklad, jak budete minimálně uplatňovat své požadavky např. při reklamaci, apod.? A to už nemluvím o tom, že Váš dodavatel tím okrádá stát (ať už si o jeho nakládání s vybranými daněmi myslíme cokoliv), evidentně z toho nezaplatí daň a DPH...Pokud Vám to rovnu neposílá za částku poníženou o výši polského DPH. A jak chcete případné kontrole zdokladovat, že jste prodali něco, co jste vlastně neměli, jelikož doklad nemáte?
Ale možná se pletu :-) , na tyto otázky Vám odpoví každá účetní...
14. 3. 2015 16:24:56
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-a-platby-2#reply1098348
rapid661
verified
rating uzivatele
15. 3. 2015 08:16:43
Napsal pavlasad;1177033
Dobrý den, tak mi přijde, možná se pletu, že dáváte dohromady dvě věci, vedení daňové evidence / účetnictví a pak následné výpočty pro daně... To, že platím daně paušálem neznamená, že si nevedu veškeré podklady (nákupy, telefony, atd.) v daňové evidenci / účetnictví, to, jestli pak příjmy daním paušálem nebo ne, je jiná věc. Obzvlášť v momentě, kdy pořizujete zboží pro další prodej, kde byste při případné kontrole prokazoval, jak se toto zboží k Vám dostalo? (níže nerozlišuji pojmy, i když zřejmě používáte daňovou evidenci, tak prostě používám slovo účetnictví)
Děkuji za odpověď, momentálně to v obchodě řeším, jak jsem psal, deně píšem celkové přijmy a výdaje, stém že vše pak dám učetní, spolu se všemi doklady od nákupu zboží.
Četl jsem, že faktura se dáva zákazníkum jen na jeho vyžadání, takže bych měl pouze učet, kde by chodily platby a výpis bych dokládal jako přijmy.
Co se týče dodavatele z polska, ano, je možnost nákupu zboží bez dokladu, stím že by to bylo levnější, a reklamaci bych neřešil, dá se sním domluvit.
Co se týče toho účtu, kontroluje finančák učty cele rodiny, nebo jen firemního?
Díky
15. 3. 2015 08:16:43
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-a-platby-2#reply1098347
pavlasad
verified
rating uzivatele
15. 3. 2015 11:31:47
Dobrý den, tak to se raději zeptejte účetní, ze zákona musíte vydat účtenku pouze na základě požadavku kupujícího. Nicméně, byste měl míti něco, s čím účetní spáruje platbu... takže např. objednávku nebo pohyb ze skladu? Ale nedovedu si představit, že bych něco objednala z eshopu a nedostala doklad o koupi. Tím by pro mě eshop pozbyl jakékoli důvěryhodnosti... Teď je ještě otázkou, zda jste plátce či neplátce DPH, myslím, že asi, že finanční toky až tak neřešíte a nepřiznáváte, oficiálně nedosáhnete obratu pro povinnost býti plátce daně, tak nejste...Pokud ano, tak musíte.
A jak budete řešit případ, kdy zákazník bude požadovat účtenku a vy budete mít příjem na Vašem soukromém účtu?
Zda finančák kontroluje případně i další účty? To nevím, tento problém jsem nikdy neřešila, protože vše řádně přiznávám a daním, a začínám se asi i těšit, až bude nutnost zasílání informací o platbách online, když to tak vidím, tak bych byla i pro registrační pokladny. Konečně by se trh srovnal.
---------- Příspěvek doplněn 15.03.2015 v 11:32 ----------
Takže to, co nakoupíte bez dokladu z Polska a prodáte, zkrátka nebudete danit? Hmmm... :-(
15. 3. 2015 11:31:47
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-a-platby-2#reply1098346
Opravdu nebudete lidem, kteri si objednaji pres eshop, zasilat nebo jinak zpristupnovat doklady o prodeji? At uz je to faktura nebo uctenka/prijmovy doklad/paragon? Svuj ucet myslite soukromy ucet nebo ucet OSVC? Paragon (doklad o prijmu) a daneni pausalem spolu nijak nesouvisi. Pokud danite pausalem, tak mozna nesbirate doklady o nakladech, ale o prijmech to je vase povinnost.
15. 3. 2015 11:43:18
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-a-platby-2#reply1098345
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit