Zadejte hledaný výraz...

Eshop a newsletter – jak, proč, kdy?

Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 11. 2007 23:11:51
Nová sekce si žádá nová témata, tady je jedno ode mě:
Pokud máte eshop a komunikujete se zákazníky prostřednictvím newsletteru, zkuste odpovědět na několik otázek:
1) jak často newsletter zasíláte?
2) který den/dny v týdnu?
3) kolik máte odběratelů newsletteru?
4) posíláte prostý text nebo html email?
5) měříte nějak účinnost newsletteru?
Abych nebyl obviněn, že chci z někoho tahat rozumy, odpovím sám jako první.
1) 1 x týdně
2) sobota nebo neděle
3) cca 3000
4) text
5) objektivně účinnost neměřím, jsem líný někde to v google analytics nastavovat (někde to tam je), subjektivně ale vím, že prodej u zboží v newsletteru má cca 48 hodin od odeslání mnohem vyšší prodejnost než je jindy obvyklé...
těším se na vaše reakce
3. 11. 2007 23:11:51
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-a-newsletter-jak-proc-kdy#reply26635
Newsletter jednou tydne, neni to nejak moc casto?
4. 11. 2007 10:20:37
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-a-newsletter-jak-proc-kdy#reply26634
Teo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
4. 11. 2007 10:30:51
1) Na svých eshopech max 1 měsíčně = 1 měsíčně akce na nějaký produkt
1a) V období Vánoc 2x měsíčně = 1 akce + 1 přání :)
2) Hlavně Sobota/neděle a v pracovním týdnu do středy
3) cca 2500, trvá dlouho než se to odešle :( BTW používáte spešl program?
4) Většinou html, protože do toho vkládám obrázky. Orientuji se tak aby se to dobře zobrazilo na free emailech Seznamu atd. takže zkušební mail posílam vždy na svou schránku na těchto webech. Je lepší posílat html i text?
5) Jedině prodejností daného zboží v newsletteru a počtu oslovených zákazníku ( nebo odběratelů news ), kteří si daný produkt nakoupili. V GA mám nastaveny goals na jiné věci.
Napsal mat;18832
Pokud máte eshop a komunikujete se zákazníky prostřednictvím newsletteru, zkuste odpovědět na několik otázek:
1) jak často newsletter zasíláte?
2) který den/dny v týdnu?
3) kolik máte odběratelů newsletteru?
4) posíláte prostý text nebo html email?
5) měříte nějak účinnost newsletteru?
4. 11. 2007 10:30:51
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-a-newsletter-jak-proc-kdy#reply26633
Newsletter jednou tydne, neni to nejak moc casto?
To je velmi dobrá otázka. Newsletter by se měl posílat tak často, aby lidé pořád o e-shopu věděli, ale ne tak často, aby se cítili zahlcení a odhlašovali se.
Takže? Týden? Dva týdny? Tři? Bude to asi záležet i na typu zboží. Kosmetika, knihy, filmy, hudba, tam to asi může být častěji, newslettery o autech nebo střešních oknech nebudou mít podle mě smysl co čtrnáct dní.
Takže bych si dovolil Matovu otázku rozšířit na
- Jak často newsletter zasíláte - a proč?
4. 11. 2007 10:35:04
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-a-newsletter-jak-proc-kdy#reply26632
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 11. 2007 10:39:41
Napsal Retal;18863
To je velmi dobrá otázka. Newsletter by se měl posílat tak často, aby lidé pořád o e-shopu věděli, ale ne tak často, aby se cítili zahlcení a odhlašovali se.
Takže? Týden? Dva týdny? Tři? Bude to asi záležet i na typu zboží. Kosmetika, knihy, filmy, hudba, tam to asi může být častěji, newslettery o autech nebo střešních oknech nebudou mít podle mě smysl co čtrnáct dní.
Takže bych si dovolil Matovu otázku rozšířit na
- Jak často newsletter zasíláte - a proč?
Máš pravdu, záleží na sortimentu, my prodáváme knihy a klidně bychom mohli news posílat i dvakrát týdně, kolik titulů vychází. Jednou týdně je u knih rozumný interval, co se týče odhlašování news - týdně se přihlásí kolem 90 odběratelů, kolem 40 se jich pak odhlásí...
4. 11. 2007 10:39:41
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-a-newsletter-jak-proc-kdy#reply26631
V analytics je to strašně jednoduché, měřit to zkus - viz http://blog.dobryweb.cz/reklamni-kampane-v-google-analytics-bez-parametru/ ta část s emailovou kampaní.
Eshop nemám, odpovím spíš z pohledu příjemce:
1) tak často, jak je něco zajímavého (akční nabídky, novinky) a zároveň by to mělo korespondovat s nějakou častostí mého nakupování daného zbož (tj. televizi si koupím jednou za pár let, takže NL každý týden by mě vytáčel, kosmetika nebo cédéčka mi klidně může chodit častěji). Každý týden už mi ale přijde hodně často.
2) mně na tom nesejde, ale asi úterý středa je ideální - v pondělí je moc nával mejlů
4) preferuju text, ale reaguju na barevné html s obrázky :-)
4. 11. 2007 10:40:08
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-a-newsletter-jak-proc-kdy#reply26630
Michael Muselík
verified
rating uzivatele
3. 12. 2007 11:28:38
Řekl bych, že záleží především na obrátkovosti sortimentu, akčních nabídkách, sezónnosti apod. Ideální je zeptat se lidí přímo při registraci, jakou frekvenci preferují - ať si sami vyberou z několika možností.
Určitě však ne častěji než jednou týdně ;)
Michael Muselík
3. 12. 2007 11:28:38
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-a-newsletter-jak-proc-kdy#reply26629
Lea
verified
rating uzivatele
24. 10. 2008 16:21:40
Napsal mat;18832
1) jak často newsletter zasíláte? 1 - 2 x týdně
2) který den/dny v týdnu? středa
3) kolik máte odběratelů newsletteru? cca 4000
4) posíláte prostý text nebo html email? html, text
5) měříte nějak účinnost newsletteru? google analytics
Přiznám se, že s touhle otázkou jsi mi zrovna kápnul do noty. Dělám v obalech, doteď jsme posílali newsletter 1x týdně, což se mi i tak zdálo trochu moc. Vzhledem k tomu že se posílají i papírové katalogy a ty "newslettery" je jen promo na některé produkty v tom papírovém katalogu... Teď přišlo nařízení, že se má posílat každý týden ještě další, textový, prostě jako to mají na západě. Jenže češi jsou trochu jiní, dle mého je to nejlepší cesta do spamfiltru...
24. 10. 2008 16:21:40
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-a-newsletter-jak-proc-kdy#reply26628
crs
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
25. 10. 2008 00:29:24
Já e-shopník nejsem, newslettery zásadně vypínám, ale (pokud tedy můžu názorem mé maličkosti znečistit tento thread), tak dle mě:
*optimální je, když má newsletter co nabídnout, teprve potom bych řešil, jak často ho posílat
*jako vhodný interval zasílání newsletterů bych viděl na (zatím neobvyklé) 3 týdny - i 14 dní je dle mě příliš, měsíc zase dost dlouho na to, aby zákazníci v mezidobí objevili konkurenci a nechali se jí zlákat.
*tipoval bych, že průměrný zákazník víc reaguje na barevňoučké digitálně upravené lesklé produkty jako obrázky v html. pozor, některé freemaily spolu s html zobrazí varování, že se může jednat o malware!
*jako ideální den pro rozesílání bych viděl pátek dopoledne (na pracovní email) a neděle ráno (na freemail), jako nejméně vhodné pondělí až středu.
*taky by mě zajímalo, jestli na to existuje aplikace. dokázal bych si to představit správu newsletterů jako postranní agendu e-shopu.
25. 10. 2008 00:29:24
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-a-newsletter-jak-proc-kdy#reply26627
psla
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
25. 10. 2008 19:53:43
Napsal mat;18832
1) jak často newsletter zasíláte?
2) který den/dny v týdnu?
3) kolik máte odběratelů newsletteru?
4) posíláte prostý text nebo html email?
5) měříte nějak účinnost newsletteru?
1) 1x měsíčně - víckrát bych se bál. že se uživatelé naštvou
2) úterý/středa
3) cca 500
4) text
5) zatím ne, ale kouknu se na to, co zmiňovala Petra výše ve vlákně
25. 10. 2008 19:53:43
https://webtrh.cz/diskuse/eshop-a-newsletter-jak-proc-kdy#reply26626
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit