Zadejte hledaný výraz...

Email či telefon či osobní schůzka?

Martin
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
13. 4. 2008 21:29:37
Čemu dávate přednost Vy ať už jste ze strany obchodníka nebo klienta?
Email má výhodu v tom, že vše můžete náležitě popsat a dositosti vysvětlit avšak nevyhodu že je to takové neformální
Do telefonu se zase těžko vysvětluje něco člověku který o tom produktu či službě neví vůbec nic
a osobní schůzka myslíte že je dobré hned na poprvé bez předchozího kontaktu naklusat do firmy a začít jim něco nabízet?
13. 4. 2008 21:29:37
https://webtrh.cz/diskuse/email-ci-telefon-ci-osobni-schuzka#reply60865
ak máš čas, určite osobná schvôdzka. To pôsobí profesionálne z môjho pohľadu. eMail určite pri štandardnej komunikácii a telefón by som dal až na posledné miesto.
13. 4. 2008 21:52:49
https://webtrh.cz/diskuse/email-ci-telefon-ci-osobni-schuzka#reply60864
Pette
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
13. 4. 2008 22:07:33
Postup telefon - predstavit o com chces hovorit, poslat po suhlase na mail viac info a ak to zaujme, osobne stretnutie. Tento pristup je uplne korektny, vacsinou uz ak napise dobry mail a slusne posobi v telefon stretnutie neodmietnem - treba si hlavne uvedomit, ako casovo narocne je stretnutie. Telefon mozete kludne pouzit popri inej cinnosti, email precitate kedy chcete ale osobne stretnutie je udalost do kalendara, podla ktorej sa planuje den a venuje sa ten cas cisto druhej osobe.
13. 4. 2008 22:07:33
https://webtrh.cz/diskuse/email-ci-telefon-ci-osobni-schuzka#reply60863
S.P.
verified
rating uzivatele
(52 hodnocení)
13. 4. 2008 22:12:52
Mám jednu zkušenost z doby kdy jsem pro pro několik zakázek vybíral subdodavatele na spolupráci. Týkalo se to shodou okolností tvorby webů a tiskovin. Zhotovoval jsem fotografie interiérů a produktových fotografii. Začlo to jednou zakázkou a skončilo tříletou spoluprácí. Neměl jsem tekrát ani potuch kolik může stát vyrobení většinou statické firemní prezentace. Oslovil jsem několik menších a středně velkých studii a firem a vyslelektoval si tři, dá se říct menší firmy a chtěl si sjednat osobní schůzku. Poměrně asertivně jsem navrhnul že se přizpůsobím místu i času setkání, načež začlo pro mě nepochopitelné ,,divadlo." Dvě ze tří firem se snažili za každou cenu ze mě ,,vypáčit" kolik jsem ochoten za takový web zaplatit. Samozřejmě jsem měl představu o tom kolik mi z rozpočtu zbyde, ale chtěl jsem to nechat až na osobní jednání. Dvě ze tří firem, setkání odmítlo s tím že jsou již dostatečně zaběhnuté na trhu a nemusí brát každou zakázku a že bez mé cenové představy je to pro ně ztráta času. Nakonec jsem s firmou která setkání neodmítla navázal několikaletou spolupráci a moje zakázky byly pro ně co se týče obratu stěžejní a tvořili většinu jejich práce.
Možná jen pro informaci, dával jsem tenkrát za několikastránkovou statickou firemní prezentaci částky v rozmezí šesti až patnácti tisíc korun.
Myslím že pokud zadavatel navrhne osobní jednání, je minimálně neprofesionální toto odmítnout.
13. 4. 2008 22:12:52
https://webtrh.cz/diskuse/email-ci-telefon-ci-osobni-schuzka#reply60862
Možná se ty firmy bály právě schůzky kvůli zakázce za deset tisíc.
13. 4. 2008 22:27:33
https://webtrh.cz/diskuse/email-ci-telefon-ci-osobni-schuzka#reply60861
Mirun
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
13. 4. 2008 22:29:14
Nevýhodou e-mailu je, že pokud toho druhého velmi dobře neznáš, dojde ke dvěma situacím:
- ve snaze zaujmout a vysvětlit důležité spojitosti napíšeš obsáhlé pojednání, které protistranu bude nudit
- přesto nebude obsahovat věci, které protistranu naopak budou zajímat
Je to střelba brokovnicí na komára. Občas se strefíš, ale...
U telefonického rozhovoru máš okamžitě zpětnou vazbu a můžeš reagovat tak, abys udržel protistranu v tématu, které ji zajímá. Negativum je, že dotyčný nemusí mít čas, dobrou náladu, je zaskočený...
Osobní schůzka má výhody řízení hovoru jako u telefonu a zároveň nemá jeho negativa, protože protistrana je připravená. Nevýhodou je, že si musíš vyčistit zuby, oholit se a převléknout se z pyžama.
13. 4. 2008 22:29:14
https://webtrh.cz/diskuse/email-ci-telefon-ci-osobni-schuzka#reply60860
Martin
verified
rating uzivatele
13. 4. 2008 22:36:19
to mas jako s holkami, ked nieco chces vybavit musite sa stretnut ;)
ked v biznise o nieco ide malo by sa to riesit osobne, dolezite je ale aj stetnut sa s tym spravnym clovekom
13. 4. 2008 22:36:19
https://webtrh.cz/diskuse/email-ci-telefon-ci-osobni-schuzka#reply60859
S.P.
verified
rating uzivatele
(52 hodnocení)
13. 4. 2008 22:39:27
Napsal Retal;50595
Možná se ty firmy bály právě schůzky kvůli zakázce za deset tisíc.
Jsem poměrně soudný a rozhodně mezi oslovené firmy nepatřila První multimediální. Reference na stránkách dokáží i průměrně inteligentnímu člověku napovědět jaký rozsah zakázky je a jaký už není pro dodavatele zajímavý.
13. 4. 2008 22:39:27
https://webtrh.cz/diskuse/email-ci-telefon-ci-osobni-schuzka#reply60858
Fuck You
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 4. 2008 22:57:10
E-mail že je neformální? Mě připadá stejně formální, jako psaný dopis (za předpokladu dodržení šablony "Dobrý den, bla bla bla, s pozdravem Franta Pepa").
Pokud poptáváš/nabízíš něco, co dělají dnes a denně, tak telefon. Když chceš vědět, za kolik korun ti zhruba tiskárna vyjede 1000 TA 50x70 ve CMYKu na 130 LK, tak je asi nejlepší zavolat...
Ty se ale ptáš na to, jak lidem nabízet produkty, které ještě neznají.
Já osobně preferuju e-mail před přímou komunikací, protože je to takové exaktnější, mám víc prostoru pro vstřebání informace a taky zformulování odpovědi. Nikomu nepřipadá divné, když na otázku odpovím třeba až po dvou minutách nebo další den (kdo ví, kdy jsem na příjmu, kromě lidí v mém buddy listu?), potom co si třeba zasonduju, jestli to samé někdo nenabízí ještě výhodněji. Při přímém nebo telejednání je potřeba mnohem rychlejší interakce a navíc si člověk musí víc hlídat "tvář" (tím nemyslím obličej) a bez předchozího upozornění do toho moc hrr nejsem.
Přijatelné je i to, co tu říká Pette - telefonem předem upozornit, že ten mail nebude úplně tuctový spam, že to myslíš vážně.
Osobní nebo telefonické jednání bez předchozí domluvy může být krajně problematická záležitost. Přímý marketing si totiž mnozí lidé spojují s oblbováním a vnucováním předražených blbostí, které nepotřebují (vysavač za 30 tisíc, který navíc umí nafouknout míč nebo pročistit vzduch apod...) a proto můžeš často narazit na značnou nedůvěru, aniž by si to objekti tvého zájmu uvědomovali.
Po domluvě je možné všelicos, ale první kontakt by podle mě měl být co nejformálnější: E-mail, telefonem ohlášený e-mail, nebo fax (u některých firem).
To, o čem píše S.P. a Mirun se netýká prvního kontaktu. To, co píše bottanek, platí v některých případech, většinou je ale osobní schůzku a její obsah nutné předem domluvit.
A něco úplně jiného je, když něco nabízíš někomu, s kým se stýkáš neformálně. Chceš-li něco nabídnout například někomu z Webtrhu, tak si samozřejmě "dobrý den" a vykání můžeš odpustit...
13. 4. 2008 22:57:10
https://webtrh.cz/diskuse/email-ci-telefon-ci-osobni-schuzka#reply60857
Fuck You
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 4. 2008 22:59:36
E-mail že je neformální? Mě připadá stejně formální, jako psaný dopis (za předpokladu dodržení šablony "Dobrý den, bla bla bla, s pozdravem Franta Pepa").
Pokud poptáváš/nabízíš něco, co dělají dnes a denně, tak telefon. Když chceš vědět, za kolik korun ti zhruba tiskárna vyjede 1000 TA 50x70 ve CMYKu na 130 LK, tak je asi nejlepší zavolat...
Ty se ale ptáš na to, jak lidem nabízet produkty, které ještě neznají.
Já osobně preferuju e-mail před přímou komunikací, protože je to takové exaktnější, mám víc prostoru pro vstřebání informace a taky zformulování odpovědi. Nikomu nepřipadá divné, když na otázku odpovím třeba až po dvou minutách nebo další den (kdo ví, kdy jsem na příjmu, kromě lidí v mém buddy listu?), potom co si třeba zasonduju, jestli to samé někdo nenabízí ještě výhodněji. Při přímém nebo telejednání je potřeba mnohem rychlejší interakce a navíc si člověk musí víc hlídat "tvář" (tím nemyslím obličej) a bez předchozího upozornění do toho moc hrr nejsem.
Přijatelné je i to, co tu říká Pette - telefonem předem upozornit, že ten mail nebude úplně tuctový spam, že to myslíš vážně.
Osobní nebo telefonické jednání bez předchozí domluvy může být krajně problematická záležitost. Přímý marketing si totiž mnozí lidé spojují s oblbováním a vnucováním předražených blbostí, které nepotřebují (vysavač za 30 tisíc, který navíc umí nafouknout míč nebo pročistit vzduch apod...) a proto můžeš často narazit na značnou nedůvěru, aniž by si to objekti tvého zájmu uvědomovali.
Po domluvě je možné všelicos, ale první kontakt by podle mě měl být co nejformálnější: E-mail, telefonem ohlášený e-mail, nebo fax (u některých firem).
To, o čem píše S.P. a Mirun se netýká prvního kontaktu. To, co píše bottanek, platí v některých případech, většinou je ale osobní schůzku a její obsah nutné předem domluvit (i tu holku musíš zpravidla nejdřív "naťuknout", pokud ti jde o víc, než jen o šoust).
A něco úplně jiného je, když něco nabízíš někomu, s kým se stýkáš neformálně. Chceš-li něco nabídnout například někomu z Webtrhu, tak si samozřejmě "dobrý den" a vykání můžeš odpustit...
13. 4. 2008 22:59:36
https://webtrh.cz/diskuse/email-ci-telefon-ci-osobni-schuzka#reply60856
finer
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 4. 2008 23:49:56
Prispeju svou troskou do mlynu.
Osobne na 100% souhlasim s Pettem, mam s tim osobni zkusenosti a vlastne to dotedka delam. Pokud jsem spravne pochopil, ze chces tem firmam neco nabidnout a oni o tobe zatim nevedi ani zbla, tak jednoznacne:
Napred zavolat, predstavit se, vecpat jim do hlavy nejaky to uplne nejobecnejsi info a rict jim, ze posilas mail s vice informacemi.
Pritom se jich na zaver telefonatu zeptat, jestli bys jim treba za dva dny nemohl zavolat (neodmitnou te), abyste se mohli domluvit, jak dal a pripadne i dohoukali nejakou osobni schuzku. (Pripadne ti reknou, ze ti sami odpovi na email, ale vetsinou jsou radi, ze jim znovu zavolas a oni se te muzou zeptat na dalsi veci).
Mno a bud jim bude stacit telefonicka + emailova komunikace anebo si proste za nejakej ten tyden sbalis fidlatka a pofrcis do Prahy (muj pripad).
Tenhle postup je rozhodne nejlepsi. Jde to jak po masle. Akorat casove narocnejsi.
Jednotlive komunikacni formy:
Email - napitchu, vetsina lidi ti bez predchoziho upozorneni ani neodpovi, anebo te rovnou posle do psi diry (ma sve prace dost, proc by resil neco dalsiho...)
Telefon - supr na sdeleni obecnych informaci, sirsi rozhovor nedoporucuju (ten clovek na protistrane to do minuty vse zapomene)
Osobni schuzka - idealni, navic dostanes kafco zadara :kava:, na druhou stranu bez pouziti nejake z predchozich uvedenych forem komunikace si ji nikdy nedomluvis
Takze idealni je proste kombinace vsech. :thefinger:
13. 4. 2008 23:49:56
https://webtrh.cz/diskuse/email-ci-telefon-ci-osobni-schuzka#reply60855
milan
verified
rating uzivatele
14. 4. 2008 06:41:05
Napsal Retal;50595
Možná se ty firmy bály právě schůzky kvůli zakázce za deset tisíc.
Přesně tak. Je třeba si uvědomit, že hlad po kvalitních IT firmách je takový, že si vybírá nejen klient, ale i dodavatel. Pokud uvážíme hodinovku minimálně 1000 Kč, což je u kvalitních studií spíše dolní hranice, musí obě strany uvážit, kolik ta minimálně dvouhodinová schůzka bude stát. Z dodavatelské firmy tam budou určitě alespoň dva lidé.
Není lepší makat na zakázce za půl mega, místo planého žvanění s nějakou sockou? Stejně chce rotující zavináče a pak z ní vypadne, že to vidí tak na 5000, protože to je jen taková malá stránka a vy kliknete semhle támhle a máte to hotové, víc jak dvě hodinky to trvat nemůže a musíte si ho vážit že vůbec přišel, protože to taky přece mohl exportnout z Wordu sám!
Opravdu doporučuji klienty bez představy o ceně rovnou odmítat a nechat je nějakým freehostingům a studentíkům. Protože kdo nemá představu o ceně, nerozumí ničemu a kecat bude chtít do všeho. Některé firmy mají rovnou na stránce, že míň jak 30k to stát nebude. A hotovo.
14. 4. 2008 06:41:05
https://webtrh.cz/diskuse/email-ci-telefon-ci-osobni-schuzka#reply60854
Fuck You
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 4. 2008 07:09:18
milan: Hodinovku 1000 Kč? S.P. poptával statickou firemní prezentaci - tzn. práce grafika a kodéra. Grafik za 1000 Kč/hod, to musí být už setsakra dobrý grafik s mnohaletou praxí. No a kodér, to je takový dělník, co místo u pásu sedí nad klávesnicí...
Zakázek za půl mega není zas tolik, aby byla všechna pidistudia vytížená. Myslím, že S.P. měl docela reálnou představu o ceně.
14. 4. 2008 07:09:18
https://webtrh.cz/diskuse/email-ci-telefon-ci-osobni-schuzka#reply60853
milan
verified
rating uzivatele
14. 4. 2008 07:31:46
Hodinovka studia není hodinovka jeho zaměstnanců. Firma platí nájem, hardware, software, služby, reklamu, platy... Navíc IT není zedničina a potřebuje velmi drahé výrobní prostředky.
Tisíc za hodinu není žádná suma. I živnostenská téměř one-man-show http://www.nuvio.cz/cenik.php za míň nevstane z postele.
Doporučuju se podívat do ceníků Symbio, FG, Et netera, WDF a dalších... :)
14. 4. 2008 07:31:46
https://webtrh.cz/diskuse/email-ci-telefon-ci-osobni-schuzka#reply60852
BuBen
verified
rating uzivatele
(31 hodnocení)
14. 4. 2008 09:41:06
Ja by som doplnil že si treba uvedomiť čo správou chceš dosiahnuť a ako rýchlo potrebuješ spätnú reakciu. A podľa toho samozrejme vybrať komunikačný kanál.
14. 4. 2008 09:41:06
https://webtrh.cz/diskuse/email-ci-telefon-ci-osobni-schuzka#reply60851
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit