Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Efekt tištěné plošné reklamy bez cílení vs. cílené reklamy Sklik

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
18. 4. 2012 14:28:18
Netušíte někdo, jaký má reálný efekt tištěná reklama chodící zdarma do schránek? Jestli je vhodná pro sortiment při průměrném čistém zisku z objednávky 150 Kč. (existuje předpoklad opakovaných nákupů)
Např. u měsíčníku "Jupiter" je náklad 80.000 kusů, přičemž při investici cca 1000 Kč (což je tipuji plocha cca 5x6 cm) by za 1 investovanou korunu vidělo plochu v ideálním případě 80 očí. Ve skutečnosti to odhaduji tak na 5-10. Deset necílených shlédnutí za jednu korunu se mi zdá prostě moc.
Zkušenost z Skliku. 250 cílených shlédnutí vede k jednomu kliku a 180 kliků k jedné objednávce. Oproti jedné investované koruně za 10 necílených shlédnutí v tisku mám za 1 korunu v Skliku cca 625 cílených shlédnutí.
Netroufnu si odhadnout rozdíl mezi cíleným shlédnutím a necíleným, ale i v případě, že tuto maličkost pominu mi Sklik vychází 62,5x efektivnější. Nehledě k tomu, že se zákazník automacky dostává už na cílovou stránku, kdežto s novinami v ruce bude těžko honit internet.
Můžete mi někdo vysvětlit, jak se může tištěná inzerce vyplatit? Jak je možné, že jsou noviny plné inzerátů? Neříkejte mi, že je to jen stádo ovcí, které se nechalo ukecat obchoďákem. V tom musí být něco víc!
18. 4. 2012 14:28:18
https://webtrh.cz/diskuse/efekt-tistene-plosne-reklamy-bez-cileni-vs-cilene-reklamy-sklik/#reply755678
Tkim
verified
rating uzivatele
(50 hodnocení)
18. 4. 2012 14:33:26
Podle mne je to stádo ovcí. Měl jsem tu "čest" spolupracovat s jednou firmou, která vydávala něco ve stylu tištěné inzerce. Doručování bylo do všech schránek. Obsah - spousta reklamy, televizní program, inzerce. Všechno. Z vlastní zkušenosti a s kým jsem mluvil - tak maximálně prohlídnou televizní program. Či spíše jako já použijí jako podložku pod boty či rovnou hodí do koše. Já bych raději volil Sklik, až sám jsem na tuto službu imunní. Ani ji na internetu nevnímám.
18. 4. 2012 14:33:26
https://webtrh.cz/diskuse/efekt-tistene-plosne-reklamy-bez-cileni-vs-cilene-reklamy-sklik/#reply755677
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
18. 4. 2012 14:45:14
Osobně si myslím, že to bude pro nějaké zboží absolutně nefunkční, ale vyjímky se jistě najdou. Já bych neřešil 1000,-Kč a prostě to zkusil.
18. 4. 2012 14:45:14
https://webtrh.cz/diskuse/efekt-tistene-plosne-reklamy-bez-cileni-vs-cilene-reklamy-sklik/#reply755676
Pletete jablka s hruškama. Na něco je sklik, adwords nebo třeba SEO (které mj. obvykle bývá levnější, ale také nemusí), se hodí výtečně. Na jiné věci ne. Myslíte, že třeba zahradník prodávající sazenice bude úspěšný, když bude inzerovat v skliku? Ne, pro něj je lepší, když dá každý měsíc 600 korun za inzerát v městském měsíčníku.
Nebo, že řetězce vydávající letáky do schránek neumí počítat? Proč myslíte, že se jeden z našich klientů stal během 4 let největším prodejcem určitého typu nábytku v ČR? ne, pouze sklik za tím skutečně nebyl...
18. 4. 2012 15:09:23
https://webtrh.cz/diskuse/efekt-tistene-plosne-reklamy-bez-cileni-vs-cilene-reklamy-sklik/#reply755675
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
18. 4. 2012 15:14:30
Bavil jsem se s ředitelem jednoho z největších marketů s potravinami v Pardubicích a ten mi řekl: "Existujeme prakticky bez reklamy do schránek, ty dostávají pouze obyvatelé do dvou, tří set metrů od marketu, protože je to příliš nákladné".
To jsem opravdu nečekal ...
---------- Příspěvek doplněn 18.04.2012 v 14:16 ----------
To Kubíček:
A také se během 4 let stali jedním z největších prodejců potravin. A plošná inzerce v tom nebyla!
---------- Příspěvek doplněn 18.04.2012 v 14:33 ----------
Ale ano, je to míchání jablek s hruškama. Jenže já hledám nějaký další způsob jak šikovně zpropagovat web a žádný nenacházím ...
18. 4. 2012 15:14:30
https://webtrh.cz/diskuse/efekt-tistene-plosne-reklamy-bez-cileni-vs-cilene-reklamy-sklik/#reply755674
ora
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
18. 4. 2012 17:18:41
ahoj, to je trochu složitější. Nejdřív musíš určit cílovou skupinu pro tvůj produkt a podle toho směrovat reklamu. U tiskovin distribuovaných zdarma do schránek je potřeba si ověřovat zda prezentovaný náklad odpovídá skutečnosti a zda se tak skutečně děje - tyto produkty se dají dobře lokálně cílit. Ověřit se to dá snadno - do reklamy dát slevový kód, jinou web adresu, jiný telefon atd. Reklama do schránek dobře funguje např. supermarketovým řetězcům - do měst kde obchod nemají to samozřejmě nedistribuují. Reklama v tisku má taky nezastupitelnou úlohu v budování značky - kdy nejde primárně o prodej, ale o to aby značka byla známá.
Jestli máš ovšem internetový shop bez kamenné prodejny, tak má smysl dělat reklamu jenom přes net.
18. 4. 2012 17:18:41
https://webtrh.cz/diskuse/efekt-tistene-plosne-reklamy-bez-cileni-vs-cilene-reklamy-sklik/#reply755673
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 4. 2012 23:46:09
Lidi tady moc nerozumí pojmu marketing a volí medium a reklamu dle toho který obchodní zástupce se staví ve správný čas.
18. 4. 2012 23:46:09
https://webtrh.cz/diskuse/efekt-tistene-plosne-reklamy-bez-cileni-vs-cilene-reklamy-sklik/#reply755672
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit