Zadejte hledaný výraz...

EET a eshopy – Odfláklý, neprofesionální a zbytečný paskvil

Saara
verified
rating uzivatele
3. 2. 2017 09:44:24
Psala jsem tady před týdnem, že požádám o souhlas s evidencí ve zjednodušeném režimu. Dnes mi z FÚ volali. Znova jsme si vysvětlili jak funguje Amazon v režimu FBA a podle nich mám žádost stáhnout, protože nepodléhám EET. Peníze mi chodí z bankovního úćtu, lze doložit výpisem. Nekomunikuji přímo se zákazníkem, nevystavují účtenky. Nicméně vyhráno není. Rozhodnout musí FÚ v Jihlavě. Příští týden tam zajdu a proberu to osobně, než budu žádat o závazné posouzení.
3. 2. 2017 09:44:24
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/29#reply1231654
tscheche
verified
rating uzivatele
3. 2. 2017 09:49:46
Napsal Petec;1360147
nedělej si naději, včera jsem ty aroganty pozoroval u Jílkové v Kotli, je marné, aby z nich něco normálního, logického vypadlo
Jo, to byl zase zážitek....
"Víme o problému ohledně e-komerce od listopadu, řešíme to, počkejte si do zítra, vyjde nová metodika, naši odborníci na tom pracovali...."
Jen ještě toto pondělí nebyli schopni odpovídat na jednom z těch 6ti fór, kterými se tam tak oháněli na jakékoli detailnější jádro pudla, tak jsem zvědav na tu zákonnou rychlokvašku. Protože když v pondělí nevěděli, sedli k tomu v úterý a podle mě to muselo být včera do večera hotové, aby se s tím mohlo dnes jít ven....:)
3. 2. 2017 09:49:46
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/29#reply1231653
asd
verified
rating uzivatele
3. 2. 2017 10:13:56
No u Jílkové to bylo panoptikum z obou stran. Na jedné agent Bureš s nějakým arogantním starostou z Vidlákova, na druhé nějaký zmatený zkrachovalec s plešatým uřvaným primitivem.
3. 2. 2017 10:13:56
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/29#reply1231652
OLUPE
verified
rating uzivatele
3. 2. 2017 10:21:55
Saaro, tvůj postřeh je velmi zajímavý. Pokud to dobře chápu, tak prodáváš zboží přes Amazon. Nakupující zaplatí kartou Amazonu, ty odešleš zboží nakupujícímu a Amazon běžným bankovním převodem pošle peníze tobě. A finanční úřad říká, že tento model nepodléhá EET. Vyložil jsem si to správně? Díky.
Napsal Saara;1360148
Psala jsem tady před týdnem, že požádám o souhlas s evidencí ve zjednodušeném režimu. Dnes mi z FÚ volali. Znova jsme si vysvětlili jak funguje Amazon v režimu FBA a podle nich mám žádost stáhnout, protože nepodléhám EET. Peníze mi chodí z bankovního úćtu, lze doložit výpisem. Nekomunikuji přímo se zákazníkem, nevystavují účtenky. Nicméně vyhráno není. Rozhodnout musí FÚ v Jihlavě. Příští týden tam zajdu a proberu to osobně, než budu žádat o závazné posouzení.
3. 2. 2017 10:21:55
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/29#reply1231651
Petec
verified
rating uzivatele
3. 2. 2017 11:04:01
Napsal asd;1360158
No u Jílkové to bylo panoptikum z obou stran. Na jedné agent Bureš s nějakým arogantním starostou z Vidlákova, na druhé nějaký zmatený zkrachovalec s plešatým uřvaným primitivem.
přesně, by mne zajímalo, kde na ty exoty Jílková chodí, ostatně, i ona je děsivá
na Kotle se nedívám, jen díky problematice jsem viděl minulý s Babišem a tento
když se tam náhodou dostane ke slovu někdo rozumnější, stejně jej nenechají domluvit souvislých pár vět argumentů
potřebuji přijímat platby Paypalem a jsem si jist, že to v žádné metodice nevyřeší, takže mi zbývají dvě možnosti, buď to zabalit a nebo podnikatelsky emigrovat na Slovensko, na tom jsem ostatně začal pracovat
je tedy třetí možnost, přejít do podnikatelského disentu, na stará kolena ale podvádět již nezačnu, nejsem jako oni, babišové, hrabišové
25.2. ale budu rozhodně na Václaváku demonstrovat, to je ta čtvrtá možnost, toho hajzla se zbavit, aby jsme mohli podnikat poctivě, ale bez buzerace a nesmyslných klacků pod nohy
v tom co dělám je velká konkurence šedé ekonomiky, EET a další buzerace se je vůbec nedotknou, nemají IČA, podnikají bezpapírově, pokud se já budu snažit vše jak mám, budu ještě méně konkurenceschopnější a oni na tom ještě lépe
3. 2. 2017 11:04:01
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/29#reply1231650
Saara
verified
rating uzivatele
3. 2. 2017 11:18:03
No ono to právě takhle není, protože používám službu Fulfilled by Amazon tzv. FBA. Amazon vezme mé zboží na konsignační sklad. Zajistí jeho zabalení i odeslání včetně dodáku. Řeší reklamace i komunikaci se zákazníkem. Pokud chci já zákazníka oslovit, můžu to udělat pouze přes zákaznické centrum. Neposílám žádné doklady, pokud si o ně zákazník sám neřekne. Platba probíhá kartou na stránkách Amazonu, který je pro mně eviduje na zákaznickém účtu. Ve stanovených intervalech je pak posílá bankovním převodem na můj bankovní účet. Na výpise je vidět číslo účtu.
Napsal OLUPE;1360163
Saaro, tvůj postřeh je velmi zajímavý. Pokud to dobře chápu, tak prodáváš zboží přes Amazon. Nakupující zaplatí kartou Amazonu, ty odešleš zboží nakupujícímu a Amazon běžným bankovním převodem pošle peníze tobě. A finanční úřad říká, že tento model nepodléhá EET. Vyložil jsem si to správně? Díky.
3. 2. 2017 11:18:03
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/29#reply1231649
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 2. 2017 11:24:32
Letmo som si pozrel etrzby.cz a je tam uvedene:
Evidence je tedy požadována jen po té skupině bezhotovostních platebních operací, u které je platební příkaz dán plátcem prostřednictvím příjemce. Typicky se jedná o bezhotovostní transakce, kde dochází ke styku zákazníka s prodávajícím a zákazník dává platební příkaz prostřednictvím prodávajícího, zejména karetní transakce, ať už uskutečňované prostřednictvím debetní či kreditní karty, nebo prostřednictvím virtuální karty umístěné např. v mobilním telefonu.
Tomuto stale proste nerozumiem pri platobnych branach. Ved take GoPay je samostatna entita/firma a teda ja ako predajca nedavam ziaden platobny prikaz, ja len presmerujem zakaznika na branu kde on si financie riesi sam medzi nim a gopay(v tomto pripade) a ja dostanem potom peniaze od gopay, nie od zakaznika. GoPay nie je Visa ani Mastercard, oni su len platobna brana a teda transakcie iba sprostredkuvaju, sami ich nevykonavaju. Na ucte zakaznika bude cistka strhnuta nimi, nie mnou. A bude strhnuta z bankoveho uctu, akurat nie prostrednictvom priameho prevodu ale prostrednictovm karty, a ja peniaze tiez dostanem na ucet.
Stale vsak vystupuje gopay ako samostatna entita(na ucet zakaznika aj na mojom ucte). To je ako so svarc systemom kedy zivnostnik vystupuje sam za seba a nie za toho kto ho zamestnava. Ale v tomto pripade sa to berie tak ze zamestnavatel je ten ktory nesie vsetku zodpovednost aj ked takyto zivnostnik je samostatna entita. Akoze wtf? Mi to pride ako nejaka obchadzka toho aby platobne brany museli riesit eet medzi nimi a tomu komu stiahnu peniaze z uctu.
Naprosto rovnaky princip je tiez povoleny pri dobierke https://www.novinky.cz/ekonomika/427981-e-shopy-maji-u-popularni-dobirky-vyjimku-z-eet.html
3. 2. 2017 11:24:32
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/29#reply1231648
Saara: Co nemáš na papíře, to neplatí a nikdy nebylo řeče no. Obzvláště u českých úřadů.
3. 2. 2017 11:29:35
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/29#reply1231647
Zdeněk
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
3. 2. 2017 12:24:29
tak už
etržby - elektronická evidence tržeb
3. 2. 2017 12:24:29
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/29#reply1231646
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
3. 2. 2017 12:45:11
Tak pokud jsem to spravne pochopil, po trech prectenich, tak odesilame data do EET az po vraceni potvrzeni o uspesne platbe kartou z platebni brany? :) Pokud ano, tak pak ani neni treba odesilat storno, kdyz prijde odpoved od platebni brany, ze platba byla neuspesna? Uctenku zasilame vzdy po akceptaci platby, hahah :) Storno, pokud si zakaznik vyzada vraceni penez...
3. 2. 2017 12:45:11
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/29#reply1231645
Finanční a Celní správa bude v případech, kdy poplatník není schopen splnit evidenční povinnost v okamžiku stanoveném v § 18 odst. 2 písm. b) ZoET, akceptovat postup, kdy poplatník zašle správci daně údaje o evidované tržbě a vystaví účtenku tomu, od koho evidovaná tržba plyne, nejpozději v okamžiku, kdy se dozví o tom, že došlo k odepsání platby z účtu plátce (zákazníka) a jejímu odeslání poplatníkovi.
Jste z toho někdo moudřejší? Já moc ne a zatím nechám funkční systém zařazení do tržby ve chvíli přesměrování na bránu a storno při nezaplacení.
Píšou tam o okamžiku kdy se poplatník o platbě dozví. To není jeden okamžik, ale dva různé. Jeden je, když zákazník zaplatí platební bráně. A druhý kdy došlo k zaslání platby na účet poplatníka, to ale může být klidně za pár dní. Tyto okamžiky nikdy nenastanou zároveň. Jestli tím chtěli básníci řici, že k zaevidování tržby má dojít ve chvíli potvrzení platby z platební brány tak to mohli klidně napsat srozumutelněji, takhle vzniknou zbytečně další otázky. Další možností je řešit nahlášení tržby ve chvíli potvrzení platby z brány (to zase nemusí vždy dorazit) nebo nejpozději před odesláním zboží, to už je věcí systémů e-shopů, každý to ma řešeno jinak. Neměli by samozřejmně odeslat nezaplacené zboží.
Nevíte někdo jak to je s platbou přes platební bránu, pokud zákazník vybral online bankovní převod? Tzn. ne platbu kartou, ani off-line bankovní převod. Nikde jsem na to zatím nenarazil, zda se na to nahlašování tržeb vztahuje či ne.
3. 2. 2017 12:48:33
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/29#reply1231644
tscheche
verified
rating uzivatele
3. 2. 2017 12:49:16
Také z toho chápu, že okamžik hlášení o platbě není stanoven přesně a je na technických možnostech prodávajícího, kdy provede, důležité, aby provedl. Zjednodušeně a polopaticky řečeno.
Nebo jsem nepochopil dostatečně?
---------- Příspěvek doplněn 03.02.2017 v 12:54 ----------
U PayPalu a dalších bran bych tedy hlásil až po přepsání na účet, protože teprve tehdy je jasná konečná částka pro mě po odečtení provize brány. Nebo ne?
3. 2. 2017 12:49:16
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/29#reply1231643
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 2. 2017 12:56:49
Finanční a Celní správa bude v případech, kdy poplatník není schopen splnit evidenční povinnost v okamžiku stanoveném v § 18 odst. 2 písm. b) ZoET, akceptovat postup, kdy poplatník zašle správci daně údaje o evidované tržbě a vystaví účtenku tomu, od koho evidovaná tržba plyne, nejpozději v okamžiku, kdy se dozví o tom, že došlo k odepsání platby z účtu plátce (zákazníka) a jejímu odeslání poplatníkovi.
Pohoda. Cize bud ked mi pride potvrdenie z platobnej brany(presmeruje zakaznika s5 na eshop) alebo ked sa vratim z dovolenky.
3. 2. 2017 12:56:49
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/29#reply1231642
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
3. 2. 2017 12:59:47
Napsal tscheche;1360250
---------- Příspěvek doplněn 03.02.2017 v 12:54 ----------
U PayPalu a dalších bran bych tedy hlásil až po přepsání na účet, protože teprve tehdy je jasná konečná částka pro mě po odečtení provize brány. Nebo ne?
Evidujes celou castku, to co ti PP odecte jako poplatek pak asi resis v ucetnictvi jako vydej. Stejne jako my z GoPay. Zaplaceno XXXX kupujicim, vystavena FA na tuto castku. Na BÚ pak mame o jiste % mensi sumu, tu pak priznavame a danime dle skutecnosti. Prijem - Vydej = zdaneni realneho vydelku.
---------- Příspěvek doplněn 03.02.2017 v 13:02 ----------
Napsal node;1360257
Pohoda. Cize bud ked mi pride potvrdenie z platobnej brany(presmeruje zakaznika s5 na eshop) alebo ked sa vratim z dovolenky.
jj, a proc az kdyz se vratis z dovolenky? Tak jako tak mas to cele automaticky nebo ne? z PB prijde potvrzeni o platbe OK > vystavis uctenku zakaznikovi. Pokud plati prevodem z BU na BU tak az se ti pripise platba na BU > vystavis uctenku > expedujes zbozi nebo sluzbu :)
3. 2. 2017 12:59:47
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/29#reply1231641
HonzaD
verified
rating uzivatele
3. 2. 2017 13:03:14
Napsal node;1360257
nejpozději v okamžiku, kdy se dozví o tom, že došlo k odepsání platby z účtu plátce (zákazníka) a jejímu odeslání poplatníkovi.
Ještě jsem to podrobně nestudoval. Ale to by mě zajímalo čím je definován okamžik, že se "dozvím". Jak ho budu dokladovat, čím budu v případě kontroly argumentovat, že kdy jsem se dozvěděl? Copak já vím kdy platební brána odepíše blokovanou částku z účtu zákazníka?
UPDATE:
Tak jsem to proletěl, a vyplývá mi z toho, že účtenku postačí vytvořit jakmile dostaneme informaci z platební brány a pokud to nejde tak postačí při odeslání zboží. Lapidárně řečeno.
3. 2. 2017 13:03:14
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/29#reply1231640
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit