Zadejte hledaný výraz...

EET a eshopy – Odfláklý, neprofesionální a zbytečný paskvil

Napsal TomášX;1358382
ano, takhle se to dá dělat, ale poté eshopy budou nejspíš mít velké množství storen proti kamenným prodejná a je šance, že MF to nedokáže rozlišit a častěji bude kontrolovat eshopy.
Tenhle způsob ale nekze použít u prodejů typu Amazon, kdy vlastně ta "platební brána" je zároveň prodejní portál a cenu dopředu neznám. Ve stejném problému je třeba indiego a spousty dalších služeb.
Ja si myslim, ze na zaklade velkyho mnozstvi storen kontrolovat nebudou, kdyz sami storna jako reseni nabizeji. Toto pujde hlavne na udani, a verim ze je vetsi pravdepodobnost ze se najde tentononc co uda kvuli tomu ze nemel do minuty uctenku nez baba na FU co vybere danou firmu namatkove kvuli stornum.
Co se tyce zahranicnich obchodnich systemu, o tom zadna. Tohle proste MF nedomyslel, protoze o podnikani v CR vedi uplny nic, coz je dost mrzute.
Tam nelze jit zadnou legalni cestou, zas kde neni zalobce neni ani soudce. Jestli se nepletu v drtive vetsine techto systemu jsou zakaznici nonCZ, a ti resit EET nebudou, a by byla zrovna fakt smutna nahoda narazit na CZ kterej proste nepocka na fakturu s EET po prijeti infa od shopu, tedy se znacnym spozdenim.
29. 1. 2017 13:42:54
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/24#reply1231729
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
29. 1. 2017 13:45:58
ano, storna nemusí vadit, je to jen můj předpoklad, třeba to bude průchozí. V zadání výběrka na EDW pro MF na EET právě něco málo s filtry pro storna bylo, ale viděl jsem ho jen okrajově, když jsme tam podávali jen z principu nabídku.
29. 1. 2017 13:45:58
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/24#reply1231728
tuk
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 1. 2017 13:48:57
Napsal gransy;1358377
A neni prave ta platba kartou (ci skrze jakoukoliv branu) aplikovana prave v tom dementnim bodu B?
Tedy vicemene spravny postup by mel byt poslat do EET kazdy prikaz/redirect na branu, a podle vysledku ho nechat zit, nebo stornovat, nebo ne? Ja to podle toho zakona a nesmyslu lidi z MF takto chapu.
Když někdo odchází ze shopu na platební bránu, tak ještě nevydává žádný příkaz k placení. Až tam si vyplní potřebné a klikne na ZAPLATIT. Do sekundy je zpět v shopu a odesílá se zpráva.
Upřímně, nedokážu si představit, že by tu sekundu někdo rozporoval a dával za ní pokuty.
29. 1. 2017 13:48:57
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/24#reply1231727
Napsal tuk;1358391
Když někdo odchází ze shopu na platební bránu, tak ještě nevydává žádný příkaz k placení. Až tam si vyplní potřebné a klikne na ZAPLATIT. Do sekundy je zpět v shopu a odesílá se zpráva.
Upřímně, nedokážu si představit, že by tu sekundu někdo rozporoval a dával za ní pokuty.
Neznam platebni branu do ktery bych zadaval jako zakaznik udaje o objednavce. Do platebni brany me presmeruje obchodnik, tim ze vytvori prikaz k uhrade, ktery ja v te brane bud uhradim ci ne. Vysledek se sice muzu dozvedet ihned, ale ruzne platebni brany vraci napriklad i stav pending, kde realne dokonceni muze byt az za nekolik dnu (napriklad Paypal, kdyz zakaznik vyuzije platbu prevodem z banky na svuj Paypal ucet kterym objednavku hradi - sam paypal pri tom pise, ze nemate poskytovat zbozi/sluzbu dokud penize nedorazi). Z toho duvodu muze u platby skrze prostrednika dojit ke spozdeni ktere odporuje zakonu o EET, a proto tam je dle me ten bod B, ktery presne v tomto pripade sedi.
Pokud mate napriklad GPE branu od banky, ano tam je stav proslo/neproslo. U GoPay (nepouzivam, ale vim ze akceptuji i prevody na ucet, Paypal, atd) jednoznacne nemuze vzdy dojit k odpovedi jestli ok nebo ne, ale existuji tam stavy kdy proste dochazi k prodleni - uz prave z principu fungovani bankovnich prevodu/paypalem.
29. 1. 2017 14:06:17
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/24#reply1231726
tuk
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 1. 2017 14:25:57
Je pravda, že všechny tyto nuance vyplavou na povrch po nějakém čase používání. Mělo by to řešit zpracování EET v shopu.
U okamžitě provedené platby je to jednoduché - odesílám zprávu. Systémy jako PayPal nebo GoPay vrací podrobnou informaci o výsledku transakce. Tady vyhodnotím návrat z brány, který vysloveně neskončil hlášením PLATBA NEPROVEDENA, jako úspěšné odeslání platby, byť někdy v dobré víře, že se to stane v řádu dnů. Pak je to potřeba sledovat a eventuelně stornovat.
29. 1. 2017 14:25:57
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/24#reply1231725
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
29. 1. 2017 18:38:26
gransy: paypal umozňuje volit částku až u něho, dobíjení kreditu je běžné. Stejně tak fungují donate tlačítka. Podobně funguje třeba aukro, jak prodejce nemám šanci odchytit situaci, kdy zákazník jde platit
Záleží jak bude probíhat kontrola, při osobním prodeji úředníci očekávají EET před vydáním peněz a kontrolují si to rovnou ze svých terminálů, u online nákupů netuším jak bude kontrola probíhat
29. 1. 2017 18:38:26
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/24#reply1231724
iljusin66
verified
rating uzivatele
30. 1. 2017 10:49:35
Jsem na tom semináři o EET o kterém jsem psal výše. Můžete se zapojit do diskuze na www.slide.com s hastagem #eetseminar. Pojměte to rozumně ať k něčemu dospějeme
---------- Příspěvek doplněn 30.01.2017 v 12:01 ----------
Takže zkráceně. Problematika je složitá a do konce tohoto týdne vydá MF ČR metodiku, kde bude vše popsáno.
30. 1. 2017 10:49:35
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/24#reply1231723
tscheche
verified
rating uzivatele
30. 1. 2017 14:17:28
:) to je seminář.....
Myslím, že metodika nechápe co je v praxi vůbec za případy.
Taková dezinformace a nejistota mezi podnikateli je jednoduše trestuhodná.
Nekompetentnost úředníků a omlovám se, blití nových nařízení, zákonů a ostatních snůšek nesmyslů na lidi nemá v tomhle kocourkově obdoby.
30. 1. 2017 14:17:28
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/24#reply1231722
iljusin66
verified
rating uzivatele
30. 1. 2017 15:22:25
Ono teď v pátek proběhl obdobný seminář, který pořádal APEK pro své členy a kam bylo MF ČR také pozváno. Na tomto semináři APEK předestřel všechny problémy, které MF nemá dořešené a ze strany MF pak přišel onen slib o dodání metodiky do konce tohoto týdne. Tak snad pak už bude jasněji. Náměstkyně MF, paní Schillerová, si dnes sypala popel na hlavu, že problémů s e-shopy jsou si vědomi od listopadu, ale kvůli nespolupráci nejen opozice ale i koalice, se nepodařilo zákon napravit. Údajně budou směrovat metodiku k tomu, aby byla technicky proveditelná a přitom v souladu se zákonem. Jeden nový poznatek jsem si však s dnešního semináře přece jen odnesl. Dle zákona, musí být umístěno na všech místech, kde jsou příjímány tržby anebo nabízeny služby (tedy i e-shopy) informační oznámení o tom, že má podnikatel povinnost evidovat tržby a vystavovat účtenky. Oznámení musí být umístěno tak, aby bylo bez problémů viditelné. Znění:
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
30. 1. 2017 15:22:25
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/24#reply1231721
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
30. 1. 2017 15:30:30
Tak to znění je dle mého jedna z mála věcí která je jasná už delší dobu... Koneckonců tohle oznámení mají na kase už delší dobu nalepený čínani (restarurace) kam občas u nás zájdu. Bohužel v eet jsou nedořešeny zásadnější věci než co kde má viset...
30. 1. 2017 15:30:30
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/24#reply1231720
Standa63
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
30. 1. 2017 15:30:36
Napsal iljusin66;1358773
Dle zákona, musí být umístěno na všech místech, kde jsou příjímány tržby anebo nabízeny služby (tedy i e-shopy) informační oznámení o tom, že má podnikatel povinnost evidovat tržby a vystavovat účtenky. Oznámení musí být umístěno tak, aby bylo bez problémů viditelné.
I v eshopu, který má výlučně platby nepodléhající EET?
30. 1. 2017 15:30:36
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/24#reply1231719
Máme tu nové info :-D
"Podle všeho budou moct e-shopy evidovat platby přes platební brány až po notifikaci od brány, že platba proběhla proběhla úspěšně a prošla autorizací. Zároveň ale bude stanovena maximální doba, do které bude muset obchodník platbu evidovat. Na páteční konferenci Asociace pro elektronickou komerci to uvedla náměstkyně ministra financí Alena Schillerová."
Platby kartou v e-shopu nerušte, problémy s #EET (snad) vyřeší do týdne…
30. 1. 2017 15:32:17
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/24#reply1231718
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
30. 1. 2017 15:33:36
Napsal Mirek Novotny;1358778
Tak to znění je dle mého jedna z mála věcí která je jasná už delší dobu... Koneckonců tohle oznámení mají na kase už delší dobu nalepený čínani (restarurace) kam občas u nás zájdu. Bohužel v eet jsou nedořešeny zásadnější věci než co kde má viset...
Pořád ale nevíme, kde to má viset. Jestli během nákupu nebo jen během platby. A jestli to musí být u platby - u PayPal to je totiž nesplnitelné.
30. 1. 2017 15:33:36
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/24#reply1231717
tscheche
verified
rating uzivatele
30. 1. 2017 15:43:13
A pak třeba zákazníky venku vůbec nic takového nezajímá a je jednou z podotázek, jestli to je nutné pro případ, že našinci prodáváno vůbec není.
Takových detailů budou stovky, nebo tisíce a zodpovědět je zodpovědně nebude nikdo umět. Bude to zase hromada tápání a dotazů, nejistoty a pochyb.
S něčím takovým se neměli vůbec vytahovat, dokud není vše 100% a všem jasné.
30. 1. 2017 15:43:13
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/24#reply1231716
Capsle
verified
rating uzivatele
30. 1. 2017 15:48:58
no už vidim jak to věšim v češtině do každé aukce na ebay tam budou všichni češi vypadat jak retardi :-D
30. 1. 2017 15:48:58
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/24#reply1231715
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit