Zadejte hledaný výraz...

EET a eshopy – Odfláklý, neprofesionální a zbytečný paskvil

TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
28. 1. 2017 07:05:53
PetrSW: jenže ono to v mnoha případech nelze, aby to eshop nachystal, eet se musí poslat nejpozději v okamžiku platby, api platebních bran je navržené tak, že mi dává vědět až po platbě, což je pozdě. Velké eshopy typu Alza, které nepoužívají platební bránu to mají opravdu jednoduché.
28. 1. 2017 07:05:53
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/23#reply1231744
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
28. 1. 2017 10:58:06
Napsal PetrSW;1358032
GPwebpay je pravda, že používá několik bank a platebních zprostředkovatelů, ale např. GoPay cosi nachystalo. Jenže zrovna Gopay není pro mě zajímavé řešení a ty levnější zřejmě žádné řešení nechystají. Asi je lepší z několika důvodů, když system pro EET připraví samotný poskytovatel eshop systemu nebo programator.
GoPay zajistí napojení plateb do EET
GoPay zajistí napojení plateb do EET | Oficiální blog GoPay
To aktuálně nejde a musí to dělat brána. Včera ale GFŘ slíbilo novou metodiku, která to prý umožní.
28. 1. 2017 10:58:06
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/23#reply1231743
zlutejbanan
verified
rating uzivatele
28. 1. 2017 12:37:49
Až to pracně takto "blbě" naprogramujete, tak za 14 dní si můžete na sebe zanadávat až vyjde nový metodický pokyn :)
Inteligentnější jdou od počátku cestou vlastního rozumu a tomu podřídili vývoj.
28. 1. 2017 12:37:49
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/23#reply1231742
tuk
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
28. 1. 2017 13:07:10
Napsal PetrSW;1358032
GPwebpay je pravda, že používá několik bank a platebních zprostředkovatelů, ale např. GoPay cosi nachystalo. Jenže zrovna Gopay není pro mě zajímavé řešení a ty levnější zřejmě žádné řešení nechystají. Asi je lepší z několika důvodů, když system pro EET připraví samotný poskytovatel eshop systemu nebo programator.
GoPay zajistí napojení plateb do EET
GoPay zajistí napojení plateb do EET | Oficiální blog GoPay
Hned ten první komentář v blogu plně vystihuje, kde je problém. Na úrovni brány to nelze nikdy na 100% vyřešit. Není to tak snadné jako "platím 1000 Kč => odesílám zprávu s 1000 Kč".
Je to mnohem, mnohem složitější a hodně záleží i na konkrétním systému eshopu.
28. 1. 2017 13:07:10
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/23#reply1231741
PetrSW
verified
rating uzivatele
28. 1. 2017 18:25:29
Napsal TomášX;1358036
PetrSW: jenže ono to v mnoha případech nelze, aby to eshop nachystal, eet se musí poslat nejpozději v okamžiku platby, api platebních bran je navržené tak, že mi dává vědět až po platbě, což je pozdě. Velké eshopy typu Alza, které nepoužívají platební bránu to mají opravdu jednoduché.
Ano, je mi známo že to nejde. Sám jsem eshopář.
Např. řešení od shoptetu zřejmě neplní zcela zákon, jinak to má řešené eshop-rychle, tam by snad mělo být údajně vše podle legislativy, ale netuším jak to mají, nejedu eshop-rychle. Je ale spousta jiných eshopových systémů, které řešení nemají a velký problém to může být hlavně pro open source jako Presta. I když mám takové tušení, že v tichosti vznikají moduly, které se v příštích týdnech objeví.
A to že nějaký eshop přijde s řešením není řešení pro všechny. Přece když jsem před 2 lety přišel k jistému poskytovateli, tak ho kvůli EET nebudu měnit. Přece jen takové stěhování stojí prachy a čas. :(
---------- Příspěvek doplněn 28.01.2017 v 18:26 ----------
Napsal Souki;1358051
To aktuálně nejde a musí to dělat brána. Včera ale GFŘ slíbilo novou metodiku, která to prý umožní.
Můžeš dát nějaký link, kde se o tom píše?
28. 1. 2017 18:25:29
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/23#reply1231740
tuk
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
28. 1. 2017 18:49:54
V okamžiku platby, po platbě.
To slyším opravdu často a je to podle mně zčásti nepochopení a zčásti nedokonalost zákona. Okamžik platby není určitě ta samá mikrosekunda, co nějaký řádek v kódu v bance dal příkaz k převodu peněz. Vždyť i ty bankovní systémy jsou transakční, rozdělí platbu na "získat od plátce", "zpracovat v interním systému", "poslat příjemci". To se neděje v jednom okamžiku.
Jednoduše, je to myšleno tak, že "okamžitě" není až večer, zítra nebo za týden, ale je to součást několikakrokové části zpracování platby. Dojde k platbě, třeba u PayPalu, načte se znovu stránka shopu (za sekundu?) a zpracuje se odeslání EET zprávy. Nač v tom hledat komplikace, které tam nejsou. Pokud to okamžite bude za minutu, stále je to podle mně v pořádku.
28. 1. 2017 18:49:54
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/23#reply1231739
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
29. 1. 2017 08:51:40
tuk: podle tebe to možná v pořádku je, ale podle MF není a on dává pokuty, ona řada problémů není v zákoně, ale v přístupu MF.
Ano, peníze při převodu v jeden okamžik z jednoho účtu zmizí a ve stejný okamžik se na jiném objeví, není žádný stav mezi tím, je to vše najednou. Jinak by řada systém naprosto nefungovala, tohle umí i bězné databáze, které se používají na eshopech.
29. 1. 2017 08:51:40
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/23#reply1231738
tuk
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 1. 2017 11:01:09
Napsal TomášX;1358303
tuk: podle tebe to možná v pořádku je, ale podle MF není a on dává pokuty, ona řada problémů není v zákoně, ale v přístupu MF.
Ano, peníze při převodu v jeden okamžik z jednoho účtu zmizí a ve stejný okamžik se na jiném objeví, není žádný stav mezi tím, je to vše najednou. Jinak by řada systém naprosto nefungovala, tohle umí i bězné databáze, které se používají na eshopech.
Rozumím, čas ukáže. Třeba se pletu. Jedna věc mi (v zákoně nebo nějakém předpisu) chybí. Jak je definováno to "v okamžiku platby". V zákoně je toto:
(2) Uskutečněním evidované tržby je
a) přijetí evidované tržby, nebo
b) vydání příkazu k jejímu provedení, pokud byl tento příkaz vydán dříve.
(1) Poplatník je povinen nejpozději při uskutečnění evidované tržby
a) zaslat datovou zprávou údaje o této evidované tržbě správci daně a
b) vystavit účtenku tomu, od koho evidovaná tržba plyne.
Nic jako okamžik platby tam nevidím. Vidím tam, že zpráva musí odejít nejpozději při přijetí evidované tržby. Já osobně tedy tržbu přijímám ve chvíli, kdy se v shopu objeví potvrzovací stránka o jejím úspěšném dokončení a případně, u online plateb, po zaplacení. To je to "uskutečnění".
Pokud někdo přijímá tržbu před online uhrazením, nebo před odesláním objednávky, tak tím asi nic nekazí. Jeho volba.
29. 1. 2017 11:01:09
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/23#reply1231737
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
29. 1. 2017 11:32:55
Ano, souhlas, že zákon vypadá jinak než co tvrdí MF, jenže to je pak na soudech a je tam určité riziko.
29. 1. 2017 11:32:55
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/23#reply1231736
tuk
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 1. 2017 11:43:33
Omlouvám se, ale nevím co tvrdí MF. Je k tomu nějaké oficiální stanovisko?
29. 1. 2017 11:43:33
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/23#reply1231735
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
29. 1. 2017 12:23:23
primárně se čerpá z metodických pokynů http://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy/Metodika-k-evidenci-trzeb_v1.0.pdf
Poté na portále etrzby.cz je hodně prohlášení a materiálů (patří MF), potě proběhlo několik sezení se zástupci MF
29. 1. 2017 12:23:23
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/23#reply1231734
tuk
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 1. 2017 13:09:26
V té metodice se "okamžik" zmiňuje, kromě citace ze zákona, na jediném místě:
„Nejpozději při uskutečnění evidované tržby“ znamená, že poplatník, který má tržbu evidovat, může zaevidovat tržbu a vystavit účtenku kdykoliv před uskutečněním později obdržené tržby, nebo až při jejím uskutečnění. Není přitom rozhodné, zda a kdy předal poplatník protiplnění. Pokud poplatník nejprve předává protiplnění a teprve poté dochází na jeho straně k uskutečnění tržby za toto předané protiplnění, je pouze na něm, zda zaeviduje tržbu a vystaví účtenku až při realizaci tržby, nebo kdykoliv předtím, včetně okamžiku předání protiplnění. Pokud však poplatník nejprve realizuje tržbu a teprve poté předává protiplnění, je povinen tržbu zaevidovat a vystavit účtenku nejpozději při uskutečnění tržby, nemůže tedy čekat se zaevidováním tržby až do poskytnutí protiplnění. V případě, kdy je tržba zaevidovaná před uskutečněním tržby a následně k přijetí platby vůbec nedojde, je aplikován § 7 ZoET (viz výše), které řeší storna a opravy, tj. poplatník takovou tržbu zaeviduje jako zápornou. Ustanovení § 7 ZoET bude aplikováno i v případech, kdy dojde k odstoupení od smlouvy, vrácení zboží koupeného na dálku, reklamaci vadného plnění a dalším případům obdobného druhu, kdy dochází k vrácení poskytnutého plnění, které bylo zaevidováno jako evidovaná tržba, čímž bude tato tržba zpětně anulována.
"Při uskutečnění tržby" je podle mně v okamžiku, kdy se to dozvím od platební brány, během dokončování objednávky. Nejsou tam zmíněny žádné milisekundy nebo sekundy. Prostě se platební transakce dokončí, zaeviduji to a odešlu EET zprávu. Zřejmě je to takto formulováno, aby bylo jasné, že jakýkoliv odklad, který není součást té nákupní transakce, už "okamžitě" není.
29. 1. 2017 13:09:26
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/23#reply1231733
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
29. 1. 2017 13:20:18
ale zo se sám popíráš, k uskutečnění může dojít samozřejmě dojít dříve než se o tom dozvíš.
Ano, pokud bude proces velice rychle po sobě následovat, MF se to nedozví, pokud se ale návštěvník po zaplacení vrátí na stránky prodejce a ještě nebude v EET záznam, je to na pokutu.
Na tohle konkrétně odpovídalo MF a mlelo pořád svoje, nemám teď po ruce zdroje.
29. 1. 2017 13:20:18
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/23#reply1231732
(2) Uskutečněním evidované tržby je
a) přijetí evidované tržby, nebo
b) vydání příkazu k jejímu provedení, pokud byl tento příkaz vydán dříve.
A neni prave ta platba kartou (ci skrze jakoukoliv branu) aplikovana prave v tom dementnim bodu B?
Tedy vicemene spravny postup by mel byt poslat do EET kazdy prikaz/redirect na branu, a podle vysledku ho nechat zit, nebo stornovat, nebo ne? Ja to podle toho zakona a nesmyslu lidi z MF takto chapu.
29. 1. 2017 13:33:24
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/23#reply1231731
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
29. 1. 2017 13:36:43
ano, takhle se to dá dělat, ale poté eshopy budou nejspíš mít velké množství storen proti kamenným prodejná a je šance, že MF to nedokáže rozlišit a častěji bude kontrolovat eshopy.
Tenhle způsob ale nekze použít u prodejů typu Amazon, kdy vlastně ta "platební brána" je zároveň prodejní portál a cenu dopředu neznám. Ve stejném problému je třeba indiego a spousty dalších služeb.
29. 1. 2017 13:36:43
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/23#reply1231730
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit