Zadejte hledaný výraz...

EET a eshopy – Odfláklý, neprofesionální a zbytečný paskvil

Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
18. 1. 2017 13:47:12
Napsal Jan Hovad;1355017
Hmm, ty poslední věty stále nechápu a zajímalo by mě, jak velký průser je, když implementuju variantu 1 viz. níže.
Dokážu si představit:
Varianta 1: Platba dorazila od zákazníka a je připsána na Gopay účet, mně předán callback, objednávka zpracována v DB, a já před vystavením faktury žádám o FIK a dávám ho na fakturu, done.
Varianta 2: Nedokážu si představit co dělat v době kdy zákazník zaplatí třeba převodem, který bude trvat k provedení 2 dny, mezitím mu na účtě dojdou prachy nebo se něco <> a platba se přeruší. Potom se do EET posílá nějaké storno? Podotýkám, že jsem dokumentace zatím nelustroval. Nemluvě o přerušení u mnoha metod, které ani nevím, jak vzniklo :-)
Podle vyjádření Janečka má platba za evidovat ještě než ho přesměrujete na platební bránu a jiná možnost reálně není. Ano, budete tak pak mít samé storno a nejspíš brzy přijde kontrola, ale to je prý váš problém.
18. 1. 2017 13:47:12
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/14#reply1231879
Napsal Jan Hovad;1355017
Hmm, ty poslední věty stále nechápu a zajímalo by mě, jak velký průser je, když implementuju variantu 1 viz. níže.
Dokážu si představit:
Varianta 1: Platba dorazila od zákazníka a je připsána na Gopay účet, mně předán callback, objednávka zpracována v DB, a já před vystavením faktury žádám o FIK a dávám ho na fakturu, done.
Varianta 2: Nedokážu si představit co dělat v době kdy zákazník zaplatí třeba převodem, který bude trvat k provedení 2 dny, mezitím mu na účtě dojdou prachy nebo se něco <> a platba se přeruší. Potom se do EET posílá nějaké storno? Podotýkám, že jsem dokumentace zatím nelustroval. Nemluvě o přerušení u mnoha metod, které ani nevím, jak vzniklo :-)
Také jsem to nechápal.
Nicméně, mám Gopay - platby online kartou. Platbu zákazníka musím odeslat do EET systému ihned, jak tu platbu zákazník odešle a je propsána na Gopay účet - stav zaplaceno.
EDIT: Na hlavu postavený posílat do EET systému platbu ještě než je ve stavu zaplaceno. Kolikrát se stane, že se zákazník splete v čísle karty, nemá na účtě dostatek peněz, má vyčerpaný denní limit...
Varianta platba převodem do EET nespadá.
18. 1. 2017 13:47:31
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/14#reply1231878
pzdm
verified
rating uzivatele
18. 1. 2017 14:09:43
Napsal tomaskriz;1354929
Uskutečněním evidované tržby je pak přijetí evidované tržby, nebo vydání příkazu k jejímu provedení, pokud byl tento příkaz vydán dříve.
Vzhledem ke skutečnosti, že uskutečněním tržby je vydání příkazu k jejímu provedení, je třeba zaevidovat tržbu k okamžiku vydání příkazu (nastalo dříve než přijetí tržby).
Tedy např. odeslat data do EET ihned v okamžiku, kdy zákazník zaplatí na bráně Gopay. Bez ohledu na to, že mi platba přijde na účet až po měsíci.
Email z FÚ
Tý jo, z uvedeného vyplývá to, o co se snažím
tedy že převod paypal paypal je bez hlášení, pač to není brána ale banka a s tím si risknu i soud.
Ale znamená to, že by bylo nutné použít formu paypal.me, nikoliv tlačítko paypal, kde je možnost použít kartu a tím pádem se dostáváme do sféry bran.... Nebeských.
PS: jen pro mikroshopy, paypal.me umožňuje pomocí zadání /XX zadat i částku, kterou má dotyčný zaplatit.
18. 1. 2017 14:09:43
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/14#reply1231877
PetrSW
verified
rating uzivatele
18. 1. 2017 15:04:32
Napsal Aleš Jiříček;1354952
ano, globalni projekt na tohle nenasadis, je to ciste pro eshopy co prodavaji v cechach, jinde bych to jako moznost nevidel :) jinak on ten naklad na 20 uctu neni tak velky, ja sam jich mam 8 a neplatim za to prakticky nic... Jsou banky kde se nejakemu tomu poplatku vyhnout nejde, ale celkove to ty naklady nezvysi o tolik, platebni brany si berou rozhodne vic...
No jo, jenže člověk má tendenci se vyhnout EET především kvůli tomu, že to přináší víc administrace - byrokracie, přidává to čas strávený při účtování a určité výdaje za techniku, aplikaci. A pak by to měl nahradit třeba 10 účty, ze kterých bude muset stahovat výpisy, sledovat platby atd. Takže z bláta do louže a takové vyhýbání EET pak postrádá smysl.
18. 1. 2017 15:04:32
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/14#reply1231876
Jak budete dohledávat storna, kdy zákaznici nedokončí platbu? Přijde zákazník na eshop (například ve 4:00 ráno) => klikne na PayPal => platbu nedokončí => tržba odeslána do EET => jak dohledáte storno? Vždyť ručně je přeci nereálné hledat "storna" 24/7.
18. 1. 2017 15:26:56
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/14#reply1231875
Standa63
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
18. 1. 2017 18:23:24
Jasně. Asi se všichni shodneme na tom, že nějaká kontrola, když jsme tedy "všetci zlodeji", není až takový obrovský problém a dá se nějak zkousnout, ale to provedení, realizace, je tristní...
18. 1. 2017 18:23:24
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/14#reply1231874
Eshopnik
verified
rating uzivatele
18. 1. 2017 18:57:09
U jedné firmy jsme rozhodli, že zrušíme platby kartou a ponecháme převod a dobírku. Má se to teda někde hlásit nebo budem jen pokračovat dále a čekat na kontrolu? Počítám, že teda každému kdo se rozhodne vyhnout eet nějaká kontrola přijde nebo máte jiný názor?
18. 1. 2017 18:57:09
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/14#reply1231873
tola
verified
rating uzivatele
18. 1. 2017 20:57:32
Proč by chodila kontrola když na eshopu bude jasné jaké jsou platební metody a tudíž nemají jak zjistit ze neposilas eet data, když nemůžou zvolit platbu kartou.
18. 1. 2017 20:57:32
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/14#reply1231872
No já taky myslel, že to budou brát nějak plošně kdo má definováno maloobchod prostřednictvím internetu a nepřihlásí se, tak má hned nad sebou potencionální vlajku.
BTW: to gopay tlačítko převodu asi nikdo ještě neví jestli spadá nebo nespadá do eet?
18. 1. 2017 21:09:17
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/14#reply1231871
Marek.B
verified
rating uzivatele
18. 1. 2017 23:05:59
Napsal Souki;1355019
Podle vyjádření Janečka má platba za evidovat ještě než ho přesměrujete na platební bránu a jiná možnost reálně není. Ano, budete tak pak mít samé storno a nejspíš brzy přijde kontrola, ale to je prý váš problém.
V souvislosti s tím nás na dnešním brainstormingu napadla jedna věc - co takhle evidovat všechno hned (včetně dobírek a plateb převodem)?
Pokud se pak nezmění částka účtenky, tak FIK nechat bez ohledu na to co se reálně s objednávkou bude dít(změna karta->převod, karta->dobírka, karta->eplatba) a storno poslat pouze v případě změny částky nebo storna/vratky objednávky.
Storno dokladů pak bude cca 1-5% (dle klienta) a nemusíme řešit milion různých případů.
Vycházíme z toho, že pokud si to dobře pamatuji, tak zákon říká, pro které platby mám povinnost evidence, ale výslovně nezakazuje (a žádnou sankci jsem nenašel) evidovat i bezhotovostní platby. Prostě budem papežtější než papež a ušetříme si spoustu práce (nehledě na to jak to vyčistí proces)...
Je na této úvaze něco špatně?
Díky
18. 1. 2017 23:05:59
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/14#reply1231870
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
18. 1. 2017 23:15:04
Evidovat můžete klidně všechny - to nikdo nezakazuje. Jediné čemu to ale pomůže je zředění storna kvůli nedokončené platbě. Nejsem si ale jistý, jestli si tím nevytvoříte nový problém.
18. 1. 2017 23:15:04
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/14#reply1231869
Marek.B
verified
rating uzivatele
18. 1. 2017 23:25:02
Napsal Souki;1355237
Evidovat můžete klidně všechny - to nikdo nezakazuje. Jediné čemu to ale pomůže je zředění storna kvůli nedokončené platbě. Nejsem si ale jistý, jestli si tím nevytvoříte nový problém.
No to si právě také nejsem jistý, zda mi to nevybublá někde jinde, proto se ptám jestli někoho něco nenapadá.
To, že to pomůže pouze k zředění storna není úplně pravda. Když to uděláme takto, tak to bude o dost odolnější nejrůznějším změnám - prostě evidujeme vše a bez ohledu na to jak se zrovna někdo na FÚ vyspí- máme pro libovolný způsob platby splněno. Neřešíme, jestli se při změně z platební karty na zrychlené tlačítko/paypal má posílat storno, nebo naopak při nějaké jiné změně dogenerovat FIK, prostě je splněno.
18. 1. 2017 23:25:02
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/14#reply1231868
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
18. 1. 2017 23:34:59
tenhle způsob možný je, jen FÚ ze svých dat nemá šajnu poznat, proč posíláš tolik storen a nejspíš budeš mít zvýšené náklady kvůli kontrolám. To je předpoklad. Z praxe vím, že nezaplacených (či stornovaných) objednávek jsou spodní desítky procent, můžeš mít ale malej obchod nebo specifický trh, pokud jich máš méně.
Takhle to ale vyřešit nelze pokud dopředu netuším kolik zákazník má zaplatit - dopravu a další poplatky si řeší brána, zákazník může sám zvolit částku (donate tlačítka např.) nebo za mě odbavení objednávky dělá třetí společnost (aukro, amazon atd.).
18. 1. 2017 23:34:59
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/14#reply1231867
Marek.B
verified
rating uzivatele
19. 1. 2017 00:00:00
Napsal TomášX;1355243
tenhle způsob možný je, jen FÚ ze svých dat nemá šajnu poznat, proč posíláš tolik storen a nejspíš budeš mít zvýšené náklady kvůli kontrolám. To je předpoklad. Z praxe vím, že nezaplacených (či stornovaných) objednávek jsou spodní desítky procent, můžeš mít ale malej obchod nebo specifický trh, pokud jich máš méně.
Takhle to ale vyřešit nelze pokud dopředu netuším kolik zákazník má zaplatit - dopravu a další poplatky si řeší brána, zákazník může sám zvolit částku (donate tlačítka např.) nebo za mě odbavení objednávky dělá třetí společnost (aukro, amazon atd.).
Právěže těch storen bude procentuelně méně (nikoliv celkově), než kdybych do EET posílal pouze platby kartou a eplatby a v momentě neúspěšné platby a následné změny na dobírku posílal storno.
U eshopů, do kterých vidím, vím že nezaplacené/stornované objednávky se drží pod 10% pokud je dobře udělaný sklad, rezervace a synchronizace (když je špatně, tak stornujou skutečně klidně 20-40%). Ostatní případy zredukuje rychlá reakce call centra (ihned po callbacku z platební brány volat zákazníkovi a při dalším průchodu bránou mu pomoci, nebo mu navrhnout dobírku/převod) tím zredukuješ případ, kdy to zákazník po neúspěšné platbě vzdá a jde jinam, nebo stornuje objednávku. Zbývají pak lidi co si to nevyzvednou (na ty jsme zatím fintu nevymysleli) nebo si nákup skutečně rozmyslí a pak jsme na těch 1-5% dle sortimentu.
19. 1. 2017 00:00:00
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/14#reply1231866
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
19. 1. 2017 00:09:03
jo, to je dobrá prodejní hygiena, pak se storna mohou držet nízko
19. 1. 2017 00:09:03
https://webtrh.cz/diskuse/eet-a-eshopy-odflakly-neprofesionalni-a-zbytecny-paskvil/strana/14#reply1231865
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit