Zadejte hledaný výraz...

Ebay – problém s kupujícím i customer support, co dělat?

Calmann
verified
rating uzivatele
17. 5. 2016 11:00:39
Dobré dopoledne.
Řeším problém s kupujícím už několik měsíců. O co jde?
Prodal jsem mu zarámovanou litografii. Kupující po doručení zásilky hned otevřel "kejs" a byl nakonec plně refundován od Ebay. Já mám tedy dluh u Ebay, chodí mi samé alerty o nezaplacení a jsem bloknutý.
Teď to ale přichází: kupující nechce poslat položku zpět, pouze, pokud mu pošlu 35 USD za shipping. Takže má vydraženou položku i svoje peníze. Já dlužím Ebay, jsem bloknutý, přišel jsem o litografii (99USD) a platil jsem poštovné ke kupujícímu (480kč).
Údajně se mu nelíbí a není to, to co chtěl. Prý je to podle něho padělek, řekl mu to expert. Jak to může být padělek, když je to litografický limitovaný tisk, podepsaný tiskem. Není to malba, kresba.
V aukci byly 4 detailní fotky a popis + samozřejmě: ask before bid.
Kupující nereaguje na moje zprávy. Psal jsem tedy 3 krát na podporu. (co.uk - tam je možnost email i live chat)
-------------------------------------------------------------------------------------
Na email jsem nedostal odpověď, tedy jsem psal "živě". Odpověď od spešl týmu zněla:
I have thoroughly reviewed your account and can see that the proof-of-delivery, which you supplied does not show delivery to the buyer. Regrettably, because the tracking does not show that the item has been successfully delivered to the buyers address, we’re unable to find the case in your favour and we are obliged to refund the buyer.
(mám tracking number, kde je moje jméno i kupujícího, kde je na stránce pošty napsáno doručeno, ale podle nich asi ne. Přitom sám kupující píše v soukromé zprávě, že mu to přišlo a pošle to zpět za peníze.)
------------------------------------------------------------------------------------
Psal jsem podruhé a odpověď zněla:
It looks like over 30 days have passed since our final decision. 30 days is the maximum amount of time allowed to resolve a case in the Resolution Center; then, after the case is closed, you have 30 more days to request an appeal. Because it's after this second 30-day timeframe, we won't be able to accept your appeal or process a refund for you.
We understand that some situations can prevent a timely response, but please keep in mind that these timeframes are for the benefit of both buyers and sellers. The 30-day limit on appeals allows us to be sure we're being consistent, and thus more fair, with all of our case decisions.
Since we can no longer place the funds back on your account, you would need to contact your seller to get a refund. If your seller is not responding to you through the messaged, we recommend you giving them a call.
(Já jsem prodejce, né on, co to je zase za odpověď?!)
------------------------------------------------------------------------------------------
Takže přijde mi, že jejich support je automatický bot, protože to není možné jinak.
Tedy suma sumárum: Dlužím Ebay, jsem bloknutý, přišel jsem o litografii a poštovné.
17. 5. 2016 11:00:39
https://webtrh.cz/diskuse/ebay-problem-s-kupujicim-i-customer-support-co-delat/#reply1196358
keran
verified
rating uzivatele
17. 5. 2016 11:42:43
Bohužel, tam to bývá často a nikde se peněz nedovoláte... Je lepší zatnout zuby a ztrátu zaplácnout dalším prodejem
17. 5. 2016 11:42:43
https://webtrh.cz/diskuse/ebay-problem-s-kupujicim-i-customer-support-co-delat/#reply1196357
Roman
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
17. 5. 2016 11:43:38
suma sumárum: tzv "ochrana kupujících" je u ebay - paypal vždy na prvním místě. Nevím tedy proč jste bloknutý, jestli jste nezaplatil na provizi po uskutečnění aukce, tak je třeba rozmyslet, zda ebay za ten obchod stojí.
A pokud by to nebylo jasné, neuděláte s tím vůbec nic. Zaplaťte nedoplatek, kupujícímu popřejte hodně štěstí a pokračujte dál. Vše ostatní je kontraproduktivní, stejně jako tenhle příspěvěk (hodnota času potřebného k sepsání na české forum, kde s tím, neudělá nikdo nic), no offense.
17. 5. 2016 11:43:38
https://webtrh.cz/diskuse/ebay-problem-s-kupujicim-i-customer-support-co-delat/#reply1196356
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
17. 5. 2016 12:00:54
No co vím, tak oni na sledování zásilek v helpdesku používají své tools které mají napojené především na nadnárodní společnosti (UPS, DHL, FedEx etc...) popřípadě na jejich poštu. Tudíž jestli jsi to posílal přes CP tak je možné že číslo z ní se v jejich toolsu na ostatní přepravce nezobrazuje, a jak mi bylo též nejednou řečeno tak na stránky ostatních přepravců nesmí chodit (to kdybys jim poslal např. link na CP) Prostě je to klasický support kde jedou dle předpřipravených scénářů a odchylka není možná.
a ještě jedna perlička na závěr, tuhle jsem se bavil s jedním mojim čínským partnerem který tam prodává také, a on stejně tak jako mraky dalších číňanů dává klientům jako sledovací stránku 17track.net a léta trvalo přesvědčit eBay aby tuto sledovací službu akceptovala to je jejich prodejní síla úplně nesrovnatelná s kýmkoliv z evropy, natož s námi.
Ber to prostě jako nespravedlnost se kterou nic neuděláš, zaplat' dříve než se u svého profilu dočteš "No longer a registered user" to už je fakt konečná do které se určitě nechceš dostat.
17. 5. 2016 12:00:54
https://webtrh.cz/diskuse/ebay-problem-s-kupujicim-i-customer-support-co-delat/#reply1196355
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
17. 5. 2016 14:49:12
Přesně tak, case closed. Nenaděláte již vůbec nic. Prodávejte přes Amazon nebo jiné tržiště, popřípadě si založte nové kontro na eBay. Ale takhle to může dopadnout vždy.
17. 5. 2016 14:49:12
https://webtrh.cz/diskuse/ebay-problem-s-kupujicim-i-customer-support-co-delat/#reply1196354
eBay už takový je. Lepší si sehnat nějaké reference od lidí co tam podnikají ve velkém a udělat si obrázek o stavu věci. Hubu si tam namlátilo už spoustu lidí a malého prodejce to tam zadupe do země na ztrátách.
17. 5. 2016 14:51:26
https://webtrh.cz/diskuse/ebay-problem-s-kupujicim-i-customer-support-co-delat/#reply1196353
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit