Zadejte hledaný výraz...

E-shopy podvádějí zákazníky. Lákají je na nereálně nízké ceny

JM
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
28. 9. 2012 14:19:44
aha takže zákazník má pykať za to, že eshop chce expandovať... rozumiem.
28. 9. 2012 14:19:44
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopy-podvadeji-zakazniky-lakaji-je-na-nerealne-nizke-ceny/strana/2#reply813594
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
28. 9. 2012 14:21:46
Dokud budou v bankách přenášet Váš peněžní převod páni s penězi v kufru ( jinak by to asi dva dny netrvalo ), tak se bude nakupovat na dobírku.
Dobírka je drahá a relativně pomalá, takže se nakupuje na internetu a chodí se do pobočky.
Až se změní banky a zlepší doručování, tak osobní odběr nebude mít takový smysl.
Firma co nutně potřebuje notebook a chce platit převodem, tak ho dostane tak za týden ( 2 dny platba, expedice, 2 dny doručení). V podobčce je to při platbě kartou za den.
28. 9. 2012 14:21:46
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopy-podvadeji-zakazniky-lakaji-je-na-nerealne-nizke-ceny/strana/2#reply813593
Ufonn
verified
rating uzivatele
28. 9. 2012 14:27:50
Napsal Kubo120;850252
aha takže zákazník má pykať za to, že eshop chce expandovať... rozumiem.
nerozumíš.
V první řadě je blbě napsaný nadpis " E-shopy podvádějí zákazníky." rozhodně by tam mělo být Některé E-shopy podvádějí zákazníky., označit toto jednání za podvod je také dost silná káva.
Zákazník ví kolik za zboží zaplatí a je jen na něm jestli si ho objedná popřípadě přebere dobírku.
Osobně bych to formuloval takto "některé eshopy přišly na nový způsob nalákání zákazníku" ale na ten jejich článek asi klikne víc lidí:-)
A toto jednání řadím hned vedle nepravdivého údaje o době dodání. Prostě taková malá prasárna jak se dostat v cenových vyhledávačích nad konkurenci.
28. 9. 2012 14:27:50
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopy-podvadeji-zakazniky-lakaji-je-na-nerealne-nizke-ceny/strana/2#reply813592
Jiří Fišer
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
28. 9. 2012 14:55:03
Takže když jdu do OC nakoupit tak bych taky měl platit poštovný a dopravný??? Vždyť tam sedí taky prodavačky nebo ne???
28. 9. 2012 14:55:03
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopy-podvadeji-zakazniky-lakaji-je-na-nerealne-nizke-ceny/strana/2#reply813591
JM
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
28. 9. 2012 14:58:57
No neviem ktorý zákazník by zaplatil za osobný odber 249 kč, ak by to bolo vyditeľne napísané na stránke - žiadne skryté poplatky.
Napsal Ufonn;850262
nerozumíš.
V první řadě je blbě napsaný nadpis " E-shopy podvádějí zákazníky." rozhodně by tam mělo být Některé E-shopy podvádějí zákazníky., označit toto jednání za podvod je také dost silná káva.
Zákazník ví kolik za zboží zaplatí a je jen na něm jestli si ho objedná popřípadě přebere dobírku.
Osobně bych to formuloval takto "některé eshopy přišly na nový způsob nalákání zákazníku" ale na ten jejich článek asi klikne víc lidí:-)
A toto jednání řadím hned vedle nepravdivého údaje o době dodání. Prostě taková malá prasárna jak se dostat v cenových vyhledávačích nad konkurenci.
28. 9. 2012 14:58:57
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopy-podvadeji-zakazniky-lakaji-je-na-nerealne-nizke-ceny/strana/2#reply813590
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
28. 9. 2012 17:03:38
Škoda že dTEST někdy nenapíše o idiocii zákazníků...o tom jak si dělají z eshopů půjčovny na základě zákona o vrácení bez udání důvodu atd atd...to se pořád jen hustí do prodejců no....
28. 9. 2012 17:03:38
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopy-podvadeji-zakazniky-lakaji-je-na-nerealne-nizke-ceny/strana/2#reply813589
Napsal informacniweb.cz;850275
Takže když jdu do OC nakoupit tak bych taky měl platit poštovný a dopravný??? Vždyť tam sedí taky prodavačky nebo ne???
Tento pohled chapu od spotrebitele, od podnikatele ne. Vy mate za to, ze to OC nema ty naklady na dopravu, lidi, najmy apod. zapocitany do kazdeho kusu co proda? Platite to tak jako tak. Jen u eshopu jde o to, ze proste zakaznikovi to vycisli bokem a pokud nakoupite vice kusu, tak v tom OC nakonec za tyto naklady muzete zaplatit vice, nez kdyby vam ke kazdemu nakupu zapocitali treba 50 Kc, ale kazdou polozku v nakupu by vam zlevnili treba o 1%.
Ja naopak vitam to, aby se z ceny produktu vyhodilo co nejvice kalkulovanych nakladu a ja je platil jen tehdy, kdyz ty naklady vznikou a kdyz ne, tak ne. Ale pokud je vam milejsi to mit v kazde polozce, ja vam v tom brnait nebudu.
28. 9. 2012 17:08:01
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopy-podvadeji-zakazniky-lakaji-je-na-nerealne-nizke-ceny/strana/2#reply813588
Jiří Fišer
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
28. 9. 2012 17:23:41
Radek O.: Chápu že je má a myslíte že eshop který bude mít nízké ceny a vysoké poštovné a dopravné si to nezapočítává? Taky akorát se to přičte potom k nákupu, proto v tom rozdíl nevidím.
28. 9. 2012 17:23:41
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopy-podvadeji-zakazniky-lakaji-je-na-nerealne-nizke-ceny/strana/2#reply813587
Ja v tim vidim rozdil zasadni. Pokud je neco "zdarma" platite to v kazdem kusu. Obchodnik to ma na zaklade nejake prumerne objednavky, hodnoty apod. zakalkulovano do kazdeho kusu produktu. Klidne na urovni toho, ze proste postovne je 80 Kc, tak zapocita + 80 Kc do kazdeho kusu. Pak si ale koupite kusy dva a posle vam to v jednom baliku, tak tim, ze je "postovne zdarma" jste zaplatil 2*80 Kc misto toho, aby nemel "postovne zdarma" ale stalo 80 Kc a platil jste je jen jednou.
To stejne je s osobnimi odbery. Je nezpochybnitele, ze je to forma doruceni, kterou od A do Z resi prodejce. Kdyz ma s dorucenim na postu naklady posta, proc by je nemel mit eshop? Ten taky plati najmy, resi logistiku jak to tam dostat z centraly ci jineho skladu, resi tam ty lidi apod. Takze bud vam ty naklady zakalkuluje do ceny a zaplatite naklady na pobocku i kdyz si objednate doruceni PPLkou, nebo proste rekne ferove, ze za tuto sluzbu chce XY Kc a uctuje vam ji az kdyz ji vyuzivate.
Proste v obou pripadech ji platite, jenom jednou v cene rovnou a jednou mimo. Kdyz to bude primo v cene, budete za tu sluzbu platit i tehdy, kdyz si to nechate poslat postou. Pak zaplatite postovne a jeste nejake procento/castku za vyzvednuti na pobocce. ale budete spokojeny, protoze to "bude v cene"...
28. 9. 2012 17:35:13
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopy-podvadeji-zakazniky-lakaji-je-na-nerealne-nizke-ceny/strana/2#reply813586
psena
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
28. 9. 2012 19:23:03
Dost drobnejších eshopů poštovné i dotuje. Je přeci jasné, že si dnes poštovné každný nakupující kontroluje a že je to součástí výběru odkud nakoupím. Ale samozřejmě udělat to naopak (nejnižší cena zboží, ale vysoké poštovné) se projeví vyrazně v navštěvnosti, ale výsledná konverze a pocity návštěvníků by mě zajímaly. Tipuju, že je to velmi krátkodobé a slepé řešení.
28. 9. 2012 19:23:03
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopy-podvadeji-zakazniky-lakaji-je-na-nerealne-nizke-ceny/strana/2#reply813585
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
28. 9. 2012 19:33:39
Napsal psena;850385
Dost drobnejších eshopů poštovné i dotuje. Je přeci jasné, že si dnes poštovné každný nakupující kontroluje a že je to součástí výběru odkud nakoupím. Ale samozřejmě udělat to naopak (nejnižší cena zboží, ale vysoké poštovné) se projeví vyrazně v navštěvnosti, ale výsledná konverze a pocity návštěvníků by mě zajímaly. Tipuju, že je to velmi krátkodobé a slepé řešení.
Zajímavé na tom je, že to není úplně tak jednoduché. Každý produkt má jinou elasticitu stejně jako vnímání ceny za dopravné. Edward Nash prováděl několik výzkumů a zjistil, že ve většině případů lidem dopravné nevadí a že to chápou, že to nepřijede grátis. Pokud bychom z jeho závěrů vyšli, tak ztráta zákazníků, které odradí velká cena za dopravné je nižší než přínos navýšeného počtu zákazníků, kteří přijdou na nízkou cenu a koupí i s velkou cenou dopraného (podobně jako slevy v OC. lidé také koupí víc než pro co přijeli).
Klíčem podnikání tedy není u velké firmy absolutní náklad nebo absolutní ztráta na jednotce produkce, ale průměrné náklady a průměrný výnos na jednotku, který je s uvedenou strategií ekonomičtější.
EDIT: samozřejmě je to otázka odvětví a měnících se návyků zákazníků. jsem však přesvědčen, že by to firmy nedělaly, kdyby to nebylo ekonomické
28. 9. 2012 19:33:39
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopy-podvadeji-zakazniky-lakaji-je-na-nerealne-nizke-ceny/strana/2#reply813584
Ufonn
verified
rating uzivatele
28. 9. 2012 20:17:51
no vzhledem k tomu že toto mega poštovné používají spíš takové menší pochybné obchody tak to asi není úplně ideální strategie.
Ale vzhledem k tomu že se nedokážeme shodnout ani mi prodejci taak bych to ani neřešil.
Nízká cena jistě přivede hodně lidí přes heuréku a hodně jich odejde po zjištění poštovného. Zajímalo by mě jestli se jim to vyplatí po odečtení ceny prokliků na srovnávačích.
28. 9. 2012 20:17:51
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopy-podvadeji-zakazniky-lakaji-je-na-nerealne-nizke-ceny/strana/2#reply813583
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
28. 9. 2012 21:58:24
U spousty malých eshopů, které mají špatně zvládnuté informování o stavu objednávky je velké procento nevyzvednutí dobírek. Poštovné je pak zvýšené, aby hradilo ztráty z nepřevzatých dobírek.
28. 9. 2012 21:58:24
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopy-podvadeji-zakazniky-lakaji-je-na-nerealne-nizke-ceny/strana/2#reply813582
Napsal pekova;850212
já zpoplatnění osobních odběrů chápu
český zákazník totiž stále nechápe smysl /nebo spíše nevěří/ internetového nakupování - je to o tom, že zákazník nakoupí z domova a domu má zboží přijít a ne nakoupit na internetu a dojít si pro to(od toho tu jsou OC)-tam je spoustu nákladů. Takže ať si klidně o něch 120Kč korun účtují, já jim to schvaluji
Smysl nakupování je si v klidu vybrat. Pokud mám výdejnu za rohem (což já mám protože bydlím v Počernicích, kde je alza a mall), tak je pro mě snazší si dojít tam než na poštu. Doručování poštou u nás funguje na baterky, na přepážce je vždycky fronta a kurýrem to stojí min. 100 což je u zboží třeba do tisícovky už značná položka. Nicméně zpoplatnění osobního výdeje chápu, pracovník na výdeji, pronájem prostor atd. taky něco stojí...
28. 9. 2012 22:31:53
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopy-podvadeji-zakazniky-lakaji-je-na-nerealne-nizke-ceny/strana/2#reply813581
Singularita
verified
rating uzivatele
29. 9. 2012 02:03:13
Tak pokud by to mělo být úplně "férové" tak by měl zákazník platit i za to, že vůbec smí prohlížet web eshopu (někdo to musel naprogramovat a udržovat a asi to nedělal zadarmo, že?), případně vstupné když vejde do obchodu (ať už si něco koupí nebo ne - nájem, zařízení interiéru a udržování výloh a pultů něco stojí ....)
Jenže pak by si asi spousta zákazníků návštěvu rozmyslela (co když si tam nakonec nic nevyberu? Co když to co chci seženu až v desátém obchodě? To by mně to vyšlo draho ...)
Některé eshopy tohle klamání dotáhly do dokonalosti (vizitky ZDARMA ... ok, ale až poté co pracně zadáte všechny údaje, tak vám naúčtujeme 1000 Kč poštovné a osobní odběr nelze)
IMHO asi spoléhají na to, že pokud člověk ztratil čas cpaním všech těch levných věcí do košíku (a poté co zadal adresu a další údaje) tak třeba nebude chtít opustit svůj košík i když drahé poštovné nebo nečekané poplatky cenu zvýší třeba i o 50 procent.
Z hlediska zákazníka tak došlo k celkem velké ztrátě času (opuštěný nákupní košík kvůli vysoké ceně) nebo peněz (zaplatí víc než by třeba jindy za to dal), což sice de iure nejspíš podvod nebude, ale de facto jo :)
29. 9. 2012 02:03:13
https://webtrh.cz/diskuse/e-shopy-podvadeji-zakazniky-lakaji-je-na-nerealne-nizke-ceny/strana/2#reply813580
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit