Zadejte hledaný výraz...

e-shop – potřeba povolení?

enodis
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
25. 6. 2009 15:55:29
Nikde jsem to zatím nenašel, je možné, že jsem špatně hledal, tak jsem dostal nápad, jak snadno a rychle získat odpověď od zkušených provozovatelů e-shopů.
Dejme tomu, že je v mém zájmu udělat e-shop pro firmu s tradicí delší než jeden a půl desetiletí s několika zaměstnanci atd. Věřím, že e-shop by pomohl v prodejnosti produktů této firmy. Majitel, zaměstnavatel, jednatel a tak dále v jedné osobě má živnostenský list, ičo i dič.
Otázka zní: Je možné, aby si jentak udělal e-shop, samozřejmě s dodržováním všech zákonem daných povinností, jako je odvod daní atd nebo musí mít pro e-shop nějaké speciální povolení?
Upozorňuji, že nejde o produkt, jehož prodej by byl jakkoli omezen (alkohol, tabákové výrobky, zbraně, ... ). Jde o standartní postup - 1. materiál, 2. zpracování, 3. prodej výrobku. Je tedy živnostník v tomto případě nejak omezen?
Děkuji za odpověď!
25. 6. 2009 15:55:29
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-potreba-povoleni#reply326138
samuraj
verified
rating uzivatele
(31 hodnocení)
25. 6. 2009 16:46:47
neřekl bych, že je živnostník nějak omezen. Jen je myslím povinné uvádět na webu konkakt a některé informace o provozovateli - (například IČ, DIČ..).
Můj názor je, že pokud má živnostník na danou oblast povolení, může to prodávat kdekoliv (inzeráty v novinách, radio, televize...a internet).
25. 6. 2009 16:46:47
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-potreba-povoleni#reply326137
Ivan
verified
rating uzivatele
25. 6. 2009 17:29:14
K provozu e-shopu není potřeba mít žádná další povolení. Ale rozhodně stojí za to si prostudovat podmínky prodeje (obchodní podmínky) renomovaných e-shopů a e-shopů s podobným sortimentem. A podívat se do občanského a obchodního zákoníku, v čem se liší běžný pultový prodej a prodej na webu.
Upozorňuji hlavně na vliv uvedení obchodních podmínek na stránkách obchodu na možnost vrácení zboží zákazníkem bez uvedení důvodu.
25. 6. 2009 17:29:14
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-potreba-povoleni#reply326136
enodis
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
25. 6. 2009 17:38:10
Napsal Leprikohn;311077
Upozorňuji hlavně na vliv uvedení obchodních podmínek na stránkách obchodu na možnost vrácení zboží zákazníkem bez uvedení důvodu.
To je povinnost prodejce, jedná-li se o prodej přes internet?
Jinak prostudování a uplatňování všech zákonem daných norem je samozřejmostí.
Díky za odpovědi.
25. 6. 2009 17:38:10
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-potreba-povoleni#reply326135
Ivan
verified
rating uzivatele
26. 6. 2009 05:23:35
Napsal enodis;311086
To je povinnost prodejce, jedná-li se o prodej přes internet?
Díky za odpovědi.
Je-li smluvní stranou "konečný" spotřebitel, řídí se vztahy, které neupravují uvedené obchodní podmínky, občanským zákoníkem (č. 40/1964 Sb. v platném znění) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb., v platném znění). Je-li smluvní stranou - kupujícím - podnikatel (osoba, která nakupuje výrobky či užívá služby za účelem svého podnikání s těmito výrobky nebo službami), řídí se vztahy, které neupravují obchodní podmínky a které se vztahují na podnikatele, obchodním zákoníkem, č. 513/1991 Sb., v platném znění.
Některé věci jsou povinné, jiné vhodné.
Základ je třeba na http://www.spotrebitele.info/audit/vychodiska.php nebo na http://www.businessinfo.cz/files/2005/070315-prirucka-ochrana-spotrebitele.pdf.
Navíc, když prodejce neuvede v obchodních podmínkách právo kupujícího na odstoupení od smlouvy do 14ti dnů, tato doba se prodlužuje na 3 měsíce.
Né, že bych byl tak chytrej, ale tyhle věci si ukládám do jedný složky na počítači, protože pročítat naše zákony a ještě jim zároveň porozumět je na moje síly....
26. 6. 2009 05:23:35
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-potreba-povoleni#reply326134
enodis
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
17. 7. 2009 17:49:49
Tak, abych nezakladal nove tema, premyslel jsem o tom a jestli to chapu dobre, pokud (viz prvni prispevek) nezalozim e-shop, ale jakysi katalog vyrobku, ktere spotrebitel nasledne nebude objednavat pomoci e-shop interface, ale pomoci e-mailu a telefonu, mohu se nadale ridit pouze tim co pro mne plati do ted - podminky pro "pultovni" prodej, respektive podminky pro provoz kamenneho obchodu... Je to tak?
17. 7. 2009 17:49:49
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-potreba-povoleni#reply326133
MartV
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 7. 2009 15:24:24
Pokud se kupni smlouva uzavira pomoci prostredku "komunikace na dalku" (tu presnou definici neznam), tak ma spotrebitel narok na vraceni do 14 dnu bez udani duvodu. Takze se to vztahuje i na telefon ci mail.
18. 7. 2009 15:24:24
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-potreba-povoleni#reply326132
Kéž bych to věděla....
6. 8. 2009 10:44:37
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-potreba-povoleni#reply326131
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit