Zadejte hledaný výraz...

E-shop poskytování informací zájemcům, kteří nakupují jinde

Luděk Cína
verified
rating uzivatele
4. 1. 2012 16:03:17
Zdravím,
provozuji e-shop a díky dobrý pozícím ve vyhledávačích jsem cca každou hodinu 2x telefonicky či e-mailově kontaktován s žádosti o pomoc, radu s výběrem zboží. Jelikož a) dodržuji doporučené ceny a b) nechci experimentovat s šedými dovozy, jsou ve srovnávačích zboží vždy levnější nabídky. Tudíž po skytnutí informace málokdo nakoupí, poskytuji informace bez zisku z prodeje. Asi se s tím potýkáme všichni a je to jeden ze smyslu nákupu na internetu tzn. snadná dostupnost informací a zjištění nejnižší ceny s minimálními transakčními náklady. Různé zvýhodnění při nákupu na telefon, důraz odlišení nabídky, tlak u dodavatel na ceny, věrnost. program, snaha o odbornou a vyčerpávající radu a očekávání nákupu s loajality k odborníkovi, který se zájemcům 10-15 min. věnuje se ukázala také naivní. No to je tak vše, řešení na to neexistuje, tak jsem to sem aspoň napsal protože mě to právě nasralo. Když někdo připíše svůj názor, rád si ho přečtu.
4. 1. 2012 16:03:17
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-poskytovani-informaci-zajemcum-kteri-nakupuji-jinde/#reply713255
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
4. 1. 2012 16:10:29
a? nějak jsem tě nepobral, co jsi chtěl/a říct, prosím tě. Že na tebe zákazníci kašlou?
4. 1. 2012 16:10:29
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-poskytovani-informaci-zajemcum-kteri-nakupuji-jinde/#reply713254
jarin001
verified
rating uzivatele
(37 hodnocení)
4. 1. 2012 16:11:43
Zažil jsem to samé v kamenné prodejně kde jsem před několika lety prodával hudební nástroje.
Zákazníci přišli, zeptali se na konkrétní model !! , pokud byl na prodejně tak jsem např. kytaru naladil, zabrnkal jsem jim
a protože byli se zvukem a kvalitou zpracování spokojeni, šli a objednali si to v eshopu. :)
4. 1. 2012 16:11:43
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-poskytovani-informaci-zajemcum-kteri-nakupuji-jinde/#reply713253
Jakub Kočí
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
4. 1. 2012 16:27:23
DMC rozhodně nemáme, ale také rozhodně nejsme nejlevnější.
Co se týče dotazů. Pokud odpovídáme na e-mail dotaz, 80% dotazujících následně zakoupí. Obecně objednávky přes e-mail nám dělají pěkný podíl v celkovém počtu.
Při telefonických dotazech je už poměr dotazujících/nakupující o hodně horší. Na tom musíme zapracovat.
Nemyslím si, že v dnešní době jdou zákaznící primárně po nejlevnějším e-shopu a určitě se díky odpovídání na všelijaké dotazy necítíme jako kamenný showroom, kam se chodí lidi dívat a pak objednají u nejlevnějšího.
4. 1. 2012 16:27:23
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-poskytovani-informaci-zajemcum-kteri-nakupuji-jinde/#reply713252
Luděk Cína
verified
rating uzivatele
4. 1. 2012 16:52:46
Díky za názory, ještě možná dodám, že prodáváme elektroniku, konkurence velká, když se zákazník po telefonu zorientuje v nabídce, zjistí technické rozdíly, výhody, nevýhody, srovnávače cen pak vyplivnou toho správného prodejce........... model xxx je u všech přece stejný.
4. 1. 2012 16:52:46
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-poskytovani-informaci-zajemcum-kteri-nakupuji-jinde/#reply713251
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
4. 1. 2012 17:00:44
no tak to je jasný, elektronika - třeba já bych nenakoupil jinde než na Alze, mají to sice dražší - ale mám jistotu že nebude žádný problém. třeba reklamace. Alza? ihned mění kus za kus, jiný obchod? 30 dnu a pod, na to kašlu, chci to okamžitě
rychlost - jeden den objednám, druhý den dostanu
muj názor je, elektroniku prodávat je o ničem
mužes mi prosím poslat odkaz? děkuji
4. 1. 2012 17:00:44
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-poskytovani-informaci-zajemcum-kteri-nakupuji-jinde/#reply713250
Luděk Novák
verified
rating uzivatele
4. 1. 2012 17:08:55
Tady je každá rada drahá. Záleží na povaze zboží.
Výhoda je, pokud má zákazník (aspoň část) pocit, že s tou věcí můžou být problémy - při rozchození, poruše,.... , pak se vyplatí všemožně zdůrazňovat, že se staráte pouze o své zákazníky, vámi dodané zboží.
Pokud je produkt komodita, kde zákazník nepředpokládá další interakci s vámi, a dodavatel není ochotný vás zaplatit jako "konzultanta/virtuální showrooom", ať už příspěvkem, nebo dodatečnou marží, pak mě opravdu napadají jenom tři možnosti:
1) sepsat na web kloudné FAQ a vyzvídače tam tvrdě posílat (pak je otázka, jestli to bude stačit na odlišení od nejlevnějších)
2) přejít na strategii nejlevnějších
3) smířit se s tím, nebo změnit obor
4. 1. 2012 17:08:55
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-poskytovani-informaci-zajemcum-kteri-nakupuji-jinde/#reply713249
astrolog
verified
rating uzivatele
(109 hodnocení)
4. 1. 2012 17:08:59
Také u elektroniky preferuji zaběhnuté eshopy kvůli bezproblémovosti. Jinak ad Lucyka - hlavní je, že jsi si ulevil, víc asi fakt nenaděláš :)) My jsme zase provozovali eshop s esoterikou jako doplněk ke kurzům a službám, ale po 3 letech jsem řekl, že na to kašlu, lidi si objednali a zhruba 10-20% se vracelo zpátky na dobírku. Navíc nás to stálo čas, který člověk vynaložil efektivněji na jiné věci, tak jsme to jako celek odprodali a je klid (ale to je už jiná písnička a ne k Tvému dotazu). Přiznám se, že vést sklady je něco, co mě absolutně nebaví :) a máme víc času na kurzy a služby. stejně jsme to už s eshopem nestíhali.
4. 1. 2012 17:08:59
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-poskytovani-informaci-zajemcum-kteri-nakupuji-jinde/#reply713248
Jakub Kočí
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
4. 1. 2012 17:11:37
Tak prodávat elektroniku, na to bych nervy neměl. V našem oboru už se díkybohu našlo i prvních pár vlaštovek mezi výrobci, kteří si dokázali prosadit maximální slevy, které můžou eshopy na netu dávat.
4. 1. 2012 17:11:37
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-poskytovani-informaci-zajemcum-kteri-nakupuji-jinde/#reply713247
dave67
verified
rating uzivatele
4. 1. 2012 17:11:49
Elektroniku určitě nakupuju tam, kde mám určitou jistotu a nekoupil bych ji z nějakýho noname eshopu. Jednak je neznám, ale hlavně abych měl pak kde reklamovat. Takže proto volím Alzu, Alfu, TSB, Softcom atd. Tam mám jistotu a jsou kousek, takže při nějakým problému ručně stručně.
Myslím si, že tady tu situaci zažije občas každej prodejce s kamennou prodejnou. Zákazník si nechá vystavit pár modelů, pěkně si pokecá a s díkem odejde.
4. 1. 2012 17:11:49
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-poskytovani-informaci-zajemcum-kteri-nakupuji-jinde/#reply713246
Luděk Novák
verified
rating uzivatele
4. 1. 2012 17:22:37
Napsal dave67;739872
Elektroniku určitě nakupuju tam, kde mám určitou jistotu a nekoupil bych ji z nějakýho noname eshopu. Jednak je neznám, ale hlavně abych měl pak kde reklamovat. Takže proto volím Alzu, Alfu, TSB, Softcom atd. Tam mám jistotu a jsou kousek, takže při nějakým problému ručně stručně.
Přesně tak, konzumní elektronika se jednoznačně rozdělila na
1) nejnižší cenu
2) perfektní logistiku
Pokud nedokážete ani v jednom být mezi několika nejlepšími, běžte od toho.
Napsal dave67;739872
Myslím si, že tady tu situaci zažije občas každej prodejce s kamennou prodejnou. Zákazník si nechá vystavit pár modelů, pěkně si pokecá a s díkem odejde.
Ale kamennej obchod je proti "drahému eshopu" ve výhodě, že:
1) vychytává "bojácné" zákazníky - ty, kteří chtějí pocit maximálního servisu, nebo kteří to neumí jinak (důchodci,...)
2) tím, že člověk někam fyzicky dorazil, je už trochu načatý a nakloněný. Jiné shopy, zvlášť při jednoznačném označení zboží od výrobce, jsou opravdu jenom ten klik daleko. Čím menší "náklady na prohlídku", tím menší loajalita k prodejci.
4. 1. 2012 17:22:37
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-poskytovani-informaci-zajemcum-kteri-nakupuji-jinde/#reply713245
Luděk Cína
verified
rating uzivatele
4. 1. 2012 19:46:40
díky za příspěvky, když je pročítám, tak mají společné - elektroniku nejlépe nakupovat u velkých protože, dodají hned, dá se u ních dobře reklamovat, vše brzy vyřídí, jsou to velké známé a zaběhlé obchody - proč se zákazníci obtěžují volat do noname obchodu a zjišťovat informace? Nevím myslím si, že to bude také tou cenou, volají ti co možná v těch velkých nenakupují kvůli všem těm zmíněným přednostem prostě jdou po ceně...........průběžně na e-shopu točím různé ankety a když tam dám jednou za půl roku dotaz, proč se rozhodnou koupit na určitém e-shopu a podstrčím odpovědi odbornost nebo důvěryhodnost, vždy tam začne suveréně vítězit cena (netvrdím že to je pravda, je to jen anketa)
4. 1. 2012 19:46:40
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-poskytovani-informaci-zajemcum-kteri-nakupuji-jinde/#reply713244
jarin001
verified
rating uzivatele
(37 hodnocení)
4. 1. 2012 19:49:45
Napsal Lucyka;739962
(netvrdím že to je pravda, je to jen anketa)
To jsou i volby :) Promiň OT.
4. 1. 2012 19:49:45
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-poskytovani-informaci-zajemcum-kteri-nakupuji-jinde/#reply713243
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
4. 1. 2012 20:10:16
Napsal Lucyka;739962
díky za příspěvky, když je pročítám, tak mají společné - elektroniku nejlépe nakupovat u velkých protože, dodají hned, dá se u ních dobře reklamovat, vše brzy vyřídí, jsou to velké známé a zaběhlé obchody - proč se zákazníci obtěžují volat do noname obchodu a zjišťovat informace? Nevím myslím si, že to bude také tou cenou, volají ti co možná v těch velkých nenakupují kvůli všem těm zmíněným přednostem prostě jdou po ceně...........průběžně na e-shopu točím různé ankety a když tam dám jednou za půl roku dotaz, proč se rozhodnou koupit na určitém e-shopu a podstrčím odpovědi odbornost nebo důvěryhodnost, vždy tam začne suveréně vítězit cena (netvrdím že to je pravda, je to jen anketa)
mohu znát adresu tvého obchodu? třeba tam máš něco co nevidíš, dělám to stejně a budeš se divit co vše nevidíš
4. 1. 2012 20:10:16
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-poskytovani-informaci-zajemcum-kteri-nakupuji-jinde/#reply713242
JerryBestie
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
4. 1. 2012 20:20:59
Napsal krnac;739863
no tak to je jasný, elektronika - třeba já bych nenakoupil jinde než na Alze, mají to sice dražší - ale mám jistotu že nebude žádný problém. třeba reklamace. Alza? ihned mění kus za kus, jiný obchod? 30 dnu a pod, na to kašlu, chci to okamžitě
rychlost - jeden den objednám, druhý den dostanu
muj názor je, elektroniku prodávat je o ničem
mužes mi prosím poslat odkaz? děkuji
tak to jsi stastny clovek. zadej si do googlu alza reklamace a uvidis druhou cast, ty mene stastne.
osobne jsem diky alze nevidel zakoupenou vec pul roku. a i u alzy neni problem zakonnou dobu natahnout na 40 dni.
kdyz uz tak czc, tak jsou fakt rychly. alzu uz nikdy nechci videt.
4. 1. 2012 20:20:59
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-poskytovani-informaci-zajemcum-kteri-nakupuji-jinde/#reply713241
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit