Zadejte hledaný výraz...

E-shop na dárkové koše – na co se zaměřit a na o si dát pozor?

Andrej Marek
verified
rating uzivatele
3. 3. 2018 17:50:05
Ahoj, chceme si udělat zbrusu nový eshop na dárkové koše. Zboží dneska dovážíme, dodáváme do obchodů, nějaké koše děláme sami. Chceme to ale posunout výš a udělat si hezký web a časem ho na českém a slovenském googlu dostat do popředí. Chci se zeptat jaké řešení využít a čemu se vyhnout. Hlavně důležitá je prezentace košů, foto celek koše plus jednotlivé produkty. Pak aby se s tím dalo pracovat co se týče SEO, google adwords, seznam atd...
dík
3. 3. 2018 17:50:05
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-na-darkove-kose-na-co-se-zamerit-a-na-o-si-dat-pozor#reply1333156
Fipa
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 3. 2018 19:54:48
Doporučuju Shoptet s grafickou úpravou na míru.
3. 3. 2018 19:54:48
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-na-darkove-kose-na-co-se-zamerit-a-na-o-si-dat-pozor#reply1333155
JiriJiri
verified
rating uzivatele
3. 3. 2018 20:34:46
záleží jestli chcete mít upravy na míru nebo ne. shoptet + eshop rychle - jsou super na začátek, ale pokud budete chtít něco na míru, tak to bude téměř nemožné - zde bude zřejmě potřeba nějaký konfigurátor produktů - kde si takový koš zákazník může sám vyrobit? pokud ano, tak tohle neuděláte u těchto systémů.
na to je třeba buď systém na míru - což je dosti drahé a nebo pronájem, kde máte vlastní jádro a můžete si tam tyto úpravy udělat. = webmex.cz + simplia.cz
potom je 3. možnost open source, ale do toho bych nešel - spousty problémů, ale asi to bude nejlevnější.
3. 3. 2018 20:34:46
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-na-darkove-kose-na-co-se-zamerit-a-na-o-si-dat-pozor#reply1333154
Andrej Marek
verified
rating uzivatele
3. 3. 2018 20:54:57
ten konfigurátor produktu zatím asi ne. Možná přidat přání ale moc bychom nechtěli to komplikovat.
problém je že dneska už jeden eshop máme: www.spanelskavina.com
ten má svoji číselnou řadu pro faktury a až budeme chtít dva eshopy toto se bude muset nějak vyřešit (export do účetního systému) . což asi vylučuje shoptet a eshop rychle.
3. 3. 2018 20:54:57
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-na-darkove-kose-na-co-se-zamerit-a-na-o-si-dat-pozor#reply1333153
JiriJiri
verified
rating uzivatele
3. 3. 2018 22:06:14
uděláte si druhou číselnou řadu a budete importovat do účetního softwaru. Určitě bych to vše nedával do jedné - už tak se dělají 2 číselné řady - prodejna x eshop.
Ten eshop nevypadá vzhledově nejlépe + nic moc prezentace produktů - musíte si rozmyslet, jestli to chcete dělat pořádně nebo trošku, takový pěkný standardní eshop stojí kolem 50 000 Kč + něco bude stát nájem.
3. 3. 2018 22:06:14
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-na-darkove-kose-na-co-se-zamerit-a-na-o-si-dat-pozor#reply1333152
Andrej Marek
verified
rating uzivatele
3. 3. 2018 22:14:55
1, prodejnu nemáme, u nás to nemá s tímto sortimentem smysl. Většinu businessu nám dělá b2b nebo koše/sety.
2, eshop spanelskavina.com nechceme zásadně řešit protože prodej single delikates online má nízký potenciál. Nechceme ho ani rušit. Něco generuje.
3, co chceme je zbrusu nový eshop na dárkové sety/koše.
4, chceme pěkný eshop na dárkové koše a s cenou těch 50,000 počítám
5, Do budoucna uvažujeme i s novým eshopem pro španělská vína, letos to ale najednou nedáme.
---------- Příspěvek doplněn 03.03.2018 v 22:17 ----------
teď je ještě otázky když nám někdo udělá eshop na míru na koše jestli se bude dát použít i na spanelskávina. V zásadě funkčnost by měla být stejná, jen produkt nebude sety ale single produkty.
3. 3. 2018 22:14:55
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-na-darkove-kose-na-co-se-zamerit-a-na-o-si-dat-pozor#reply1333151
Fipa
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 3. 2018 22:34:26
Podle mě má cenu dělat eshop na míru jenom za situace, kdy jsou k dispozici spíš stovky tisíc a/nebo ho vyvíjíte inhouse. Nebude stíhat se přizpůsobovat novým požadavkům a trendům. Pronajaté řešení tohle řeší průběžně pro všechny své klienty.
3. 3. 2018 22:34:26
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-na-darkove-kose-na-co-se-zamerit-a-na-o-si-dat-pozor#reply1333150
JiriJiri
verified
rating uzivatele
3. 3. 2018 22:42:02
tady na webtrhu dostanete spousty nabidek a naleznete zde hodně řešení, já bych dal ruku do ohně za simplia.cz + webmex.cz (na webmexu jsem měl eshop, simplia má velmi kvalitní řešení)
zkuste si je obepsat, vyžádejte si nějaké reference a posuďte. Ohledně druhého eshopu, vše vždy záleží na domluvě.
pro vás je nejlepší řešení platit si nějaký "pronájem" = což jsou vždy "drobné" - kolem 1500 Kč/ měsíc - za ty služby co dostanete je to luxus. A potom si udělat grafiku na míru, nějaké logo, funkce atd. a fungovat.
Nemusíte řešit problémy s open source a nemusíte na vlastním systému řešit technický pokrok, upgrade atd.
3. 3. 2018 22:42:02
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-na-darkove-kose-na-co-se-zamerit-a-na-o-si-dat-pozor#reply1333149
toki
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
4. 3. 2018 09:36:09
Napsal JiriJiri;1448165
potom je 3. možnost open source, ale do toho bych nešel - spousty problémů, ale asi to bude nejlevnější.
Proč spousty problémů? To vubec není pravda, pokud tomu člověk trochu rozumí nebo má nekoho, kdo tomu rozumí - což vubec není problem nekoho najít - tak je to možná jedna z nejlevnějších variant, která dovolí téměř libovolné úpravy na míru. Nelze sice srovnat s webem komplet na míru, ale v této cenové hladině, kdy navíc většina funkcí lze dokoupit ve formě modulu, který zvládne nainstalovat i začátečník, je to aspoň dle mého názoru pro nekoho, kdo to mysli s e-shopem vážně, lepší volba než pronájem, u kterého člověk platí dokud jej má a nikdy jej vlastně nemá... nevim o funkci u zmíněných pronajmů, která by nesla třeba v prestashopu dodelat.
4. 3. 2018 09:36:09
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-na-darkove-kose-na-co-se-zamerit-a-na-o-si-dat-pozor#reply1333148
aheadnology
verified
rating uzivatele
5. 3. 2018 23:26:06
Napsal tokos;1448196
Proč spousty problémů? To vubec není pravda, pokud tomu člověk trochu rozumí nebo má nekoho, kdo tomu rozumí - což vubec není problem nekoho najít - tak je to možná jedna z nejlevnějších variant, která dovolí téměř libovolné úpravy na míru. Nelze sice srovnat s webem komplet na míru, ale v této cenové hladině, kdy navíc většina funkcí lze dokoupit ve formě modulu, který zvládne nainstalovat i začátečník, je to aspoň dle mého názoru pro nekoho, kdo to mysli s e-shopem vážně, lepší volba než pronájem, u kterého člověk platí dokud jej má a nikdy jej vlastně nemá... nevim o funkci u zmíněných pronajmů, která by nesla třeba v prestashopu dodelat.
Dobře, nějaké srovnání. Na kolik by vyšlo s některým OS rozjetí e-shopu, který bude mít stejné funkce jako Shoptet Enterprise? (nebo jako Shoptet Profi, chcete-li raději ten)
Abysme tu jen neházeli frázemi...
Předem dík
5. 3. 2018 23:26:06
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-na-darkove-kose-na-co-se-zamerit-a-na-o-si-dat-pozor#reply1333147
Miroslav
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 3. 2018 00:32:37
Do OpenSource neodporúčam ísť pokiaľ teda nechcete na full time alebo part time zamestnávať webmastera.
Tvorím webové stránky a často sa stretávam s tým, že mi klienti napíšu po pol roku-roku, že potrebujú na stránku niečo pridať, zmeniť - otvorím administráciu a všetko je tak, ako som to naposledy nechal - neaktualizované ani nič.
Som zástancom proprietárnych riešení založených na komerčnej báze, kde spoločnosť, ktorá vyvíja produkt zodpovedá za jeho aktuálnosť aj bezpečnosť. Na zákazníkovi (v tomto prípade majiteľovi e-shopu nestojí nič).
Za takéto riešenia sa samozrejme platí mesačný alebo ročný poplatok, ale je vždy nižší ako nejaký webmaster alebo tvorba nejakého webu na mieru.
Ja odporúčam Ecwid Store
Xtrodinary - Čo je to Ecwid Store
Je to služba, ktorá má strašne veľa možností a funkcii vrátane aj takých detailov, ako je možný konfigurátor. Dokonca je možné v prípade záujmu dať do tohto e-shopu na mieru naprogramovať aj vlastné funkcie.
Prenájom je od Zadarmo až do 100 € mesačne. Je tam plán za 15 € mesačne, ktorý viac ako bohate postačuje.
6. 3. 2018 00:32:37
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-na-darkove-kose-na-co-se-zamerit-a-na-o-si-dat-pozor#reply1333146
toki
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
6. 3. 2018 07:54:11
Napsal aheadnology;1448548
Dobře, nějaké srovnání. Na kolik by vyšlo s některým OS rozjetí e-shopu, který bude mít stejné funkce jako Shoptet Enterprise? (nebo jako Shoptet Profi, chcete-li raději ten)
Abysme tu jen neházeli frázemi...
Předem dík
No tak do 20-30 tisíc se vlezete i kdybyste si nevymýšlel nevím co, včetně napojení na účetní software se skladovou evidencí, libovolné metody platby, nějaké detailní úpravy, přizpůsobeni šablony apod. Je to dost, ale u shoptetu to za ten rok dva zaplatíte a platíte dále... já osobně budu za dva roky, co vidím, ze mi e-shop šlape šetřit na nový, ideálně už úplně na míru, než abych platil stále stávající řešení.
Samozřejmě uznávám, ze pro nekoho, kdo to chce zkusit a za půl roku to vzdát, to je výhodnější, ale pokud to člověk mysli vážně...
6. 3. 2018 07:54:11
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-na-darkove-kose-na-co-se-zamerit-a-na-o-si-dat-pozor#reply1333145
Fipa
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 3. 2018 10:26:02
2 tokos: souhlasím s tím, co napsal výše Xtrodinary. Shoptet každej měsíc přináší x novejch funkcí a vylepšení. Aktualizuje systém tak, aby vyhovoval aktuální český legislativě a prostředí (GDPR, EET, Heuréka...). Dělat si nějaký svoje řešení z opensource systému má fakt cenu, pokud umíš aspoň trochu PHP a nemusíš s každou blbostí otravovat externího programátora.
Tohle jsou vylepšení za únor:
Vylepšení měření Google Analytics - enhanced ecommerce
28.2.2018
Nasadili jsme vylepšené měření Google Analytics, konkrétně "enhanced ecommerce" (česky "rozšířený elektronický obchod"). Vylepšení se dotkne také statistik objednávek (v Google Analytics ale i reklamních systémech Facebook, AdWords a Sklik). Víc v našem článku.
Změna přináší:
Možnost lépe vyhodnocovat výkon obchodu a marketingových kampaní.
Nové funkce rozšířeného elektronického obchodu:
měření slevových kuponů
měření značky prodaného produktu
měření kategorie prodaného produktu
měření varianty produktu
Přehled Enhanced ecommerce si musíte ve svém Google Analytics účtu zapnout (návod naleznete v naší nápovědě). Na straně e-shopu je toto pokročilé měření už aktivováno automaticky. Jedna z přidružených novinek tohoto vylepšení je, že budeme informace o objednávkách, které posíláme do GA, rozdělovat na hodnotu samotného zboží a cenu za dopravné a platby za transakci. Pro plátce DPH budeme odesílat hodnoty bez DPH.
Abychom předešli tomu, že se vám díky tomuto kroku okamžitě změní hodnoty statistik, připravili jsme pro vás volbu, kterou si budete moci starý (původní) způsob měření (tzn. sjednocená cena objednávky a vždy cena s DPH) vypnout. To se provádí na stránce na nastavení objednávek, kde si deaktivujete volbu "Použít původní měření".
Tuto změnu doporučujeme provést, budete pak do statistik dostávat přesnější data. Je vhodné o ní informovat vaše případné marketingové specialisty.
Toto vylepšení Google Analytics je jen první z několika plánovaných. V dalších fázích se bude doplňovat měření celého objednávkového procesu, měření detailu produktu/kategorie/podkategorie a měření přidání/odebrání produktu do/z košíku.
Vylepšili jsme:
V ceníku nyní naleznete tlačítko pro vytvoření inventury i zobrazení historie inventury.
Opravili jsme:
V ojedinělých případech nebylo možné dokončit objednávku registrovaným zákazníkem, toto je však opraveno.
Do daňových dokladů se započítávají zálohové faktury, pokud existují.
Dopravci a způsoby plateb na šabloně Waltz jsou napsané velkými písmeny pouze pokud tak jsou uložené v administraci. Také jsme opravili zašedlý filtr ceny produktů v kategorii.
Ostatní:
Upozorňujeme, že od 1.3.2018 již není povinnost evidovat platby kreditní kartou v EET. Platby ovšem nadále evidovat můžete.
Dle VOP jsme také začali kontrolovat velikost e-mailových schránek. Zkontrolujte si prosím velikosti všech svých schránek v administraci.
Univerzální produkt ve statistice zboží a drobné opravy
27.2.2018
Vylepšili jsme:
Do statistiky produktů se propisují i univerzální produkty prodané přes pokladnu.
Opravili jsme:
Do celkového průměru hodnocení produktu se nezapočítává hodnocení z Heuréky, které nemá hvězdičkový systém. Hodnocení taknení zkreslené.
Opět funguje odeslání e-mailu s výzvou o hodnocení produktu.
Sazba DPH se na dobropisech vypisuje správně.
Prvek hodnocení produktů na vašem e-shopu, navýšení kontroly hlídacího psa
26.2.2018
Rozšířili jsme Hodnocení produktů o vlastní prvek, který nyní můžete zobrazit na vašem e-shopu. Stačí nastavit jeho název, kolik komentářů a jak dlouhé komentáře bude widget zobrazovat a následně jej umístit do šablony v nastavení prvků.
Vylepšili jsme:
Hlídací pes nyní kontroluje dostupnost zboží každé dvě hodiny, denně od 8 do 22 hodin. Vaši zákazníci tedy vždy obdrží aktuální informace o zboží.
Opravili jsme:
Na stránce výrobce se jeho jméno zobrazuje i v drobečkové navigaci.
Oddělili jsme nastavení cenového rozmezí pro různé typy doručení.
Navýšení znaků meta description a oprava Facebook Messengeru
22.2.2018
Vylepšili jsme:
Navýšili jsme počet znaků meta description na 320.
Opravili jsme:
Facebook Messenger se opět zobrazuje přihlášeným zákazníkům.
Zobrazování vlastních příznaků na šabloně Waltz.
Filtr ve výpisu výrobců a zobrazení počtu kusů skladem v kategorii na šabloně Classic.
Úpravy hodnocení produktu a obchodu, rozpočítání slevy a další drobné změny
21.2.2018
Opravili jsme:
Systémové příznaky mají svou vlastní barvu, již se na ně neaplikuje ta nastavená u vlastních příznaků.
Drobné úpravy v anglických překladech (emailová šablona a objednávkový proces).
Na šabloně Classic se zobrazují hodnocení na titulní straně od nejnovějšího.
Menší úpravy do hodnocení produktu, kdy docházelo k nevykreslení celkového počtu.
Sleva u objednávky či dokladů je rozpočítána na jednotlivé sazby DPH.
U šablony Tango se výběr možnosti řazení v kategorie zobrazuje správně zarovnaný.
Import produktů, podpora GLS při exportu přes Zásilkovnu a další vylepšení
20.2.2018
Vylepšili jsme:
Log importu souborů byl rozšířen o upozornění na absenci sloupce price, u exportu velkoobchodních ceníků.
U více skladů lze nastavit, zda bude možné zvolit odběrné místo, které nemá všechny produkty skladem či nikoliv.
Podpora GLS u exportu přes Zásilkovnu (jedná se o Slovenského kurýra), je-li tento dopravce použit, přenáší se v exportu správná hodnota do příslušného sloupce.
Opravili jsme:
Na šablonách Techno, Tango, Waltz a Classic se při nastavení minimální ceny objednávky, správně zobrazuje odkaz na pokračování v nákupu.
Bylo přidáno chybějící upozornění při smazání daňového dokladu.
Odkaz na začátek stránky nyní funguje i u hodnocení obchodu.
Import produktů již nevytváří v ojedinělých případech varianty ze samostatných produktů.
Oprava mobilního zobrazení Waltz, stránkování hodnocení obchodu a dalších
19.2.2018
Opravili jsme:
Upozornění na expirovaný slevový kupon v košíku se zobrazí na několik vteřin a poté zmizí.
V zákaznickém účtu lze nyní vyplnit region doručení, který se bude následně automaticky propisovat do objednávky.
Na mobilním zobrazení stránky hodnocení obchodu se standardně zobrazuje stránkování.
Na šabloně Waltz se přepínání měny zobrazuje i na mobilních zařízeních. Na standardním zobrazení jsme zarovnali checkbox u vlastního textu v potvrzení objednávky.
V administraci nezaokrouhlujeme cenu dopravy, zobrazuje se tedy stejně jako zákazníkovi na e-shopu.
Popisky kategorií na šabloně Classic se opět zarovnávají vlevo.
PSČ se kontroluje pouze pro objednávky v rámci ČR/SK.
Při změně cenového rozmezí ve filtru v kategorii se v nějakých případech duplikoval title stránky, toto chování bylo opraveno.
Vylepšení měření Google Analytics
14.2.2018
Připravujeme vylepšené měření Google Analytics. Vylepšení se dotkne také statistik objednávek. Víc v našem článku.
Změna přinese:
Možnost lépe vyhodnocovat výkon obchodu a marketingových kampaní.
Nové funkce rozšířeného elektronického obchodu:
měření slevových kuponů
měření značky prodaného produktu
měření kategorie prodaného produktu
měření varianty produktu
Nově bude možné zapnout měření objednávek tak, aby Google Analytics oddělovaly hodnotu transakce, dopravu a případně DPH.
Tuto změnu doporučujeme, je vhodné o ní informovat marketingové specialisty.
Export zálohových faktur do Pohody a další úpravy
13.2.2018
Vylepšili jsme:
Do exportu faktur pro Pohodu bude zaznamenána vazba mezi daňovým dokladem a zálohovou fakturou, pokud k danému dokladu existuje. Pro správný přenos je však zapotřebí nejprve do Pohody naimportovat zálohové faktury a až poté daňové doklady.
Vylepšili jsme vzhled prázdné kategorie.
Opravili jsme:
Není možné ze zákaznického účtu zopakovat objednávku, pokud má e-shop skryté ceny produktů.
Do dobropisů se uvádí správná sazba DPH, tedy ta, kterou mají produkty uvedenou. Ceny se zobrazí bez DPH a s DPH.
Oprava tisku PDF, začištění inkasa a další úpravy.
12.2.2018
Opravili jsme:
Rozbalovací menu u tlačítek v detailu objednávky se již zobrazuje korektně.
Tisk PDF, který v některých případech přenášel více čar do tabulky, než kolik bylo potřeba.
Na šabloně Pop a Rock se opět zobrazuje kód produktu i u souvisejících a podobným produktů.
Pokud je nastaven krátký popis na skrytý nezobrazuje se ani ve výsledcích vyhledávání.
Účtenka tištěná přes pokladnu, již opět obsahuje text na začátku i na konci, který lze nastavit v detailu pokladny.
U instagram widgetu nedochází ke sdílení nastavení, pokud je jeden účet nastaven pro více e-shopů.
Přenášení emailu u inkasa, kde kvůli mezerám vznikaly komplikace s platbou.
Minimální objednatelné množství, tisk PDF a drobné opravy
8.2.2018
Opravili jsme:
Minimální objednatelné množství nyní ovlivňuje i počet přidávaných kusů u produktu, pomocí šipek je tedy nyní možné přidávat násobky právě minimálního množství. Jedná se o skladové zásoby s desetinnými místy. (Například 0,2; 0,4; 0,6; atd).
Poznámka u dobropisu již zůstane zachována i při uložení celé stránky.
Sjednotili jsme pozici zobrazování znaku měny napříč e-shopem.
Do tisku PDF se nepřenáší prázdná stránka, která se generovala za doklad.
Cenový filtr už neskrývá produkty s nejnižší částkou, pokud byla provedena změna maximální částky.
Příští týden přejdeme na vylepšené měření Google Analytics a umožníme tak využití funkce rozšířeného elektronického obchodu. V současnosti Google Analytics i konverzní kódy zaznamenávají hodnotu transakce včetně DPH a dopravy. Nově budeme tyto částky rozdělovat. Tato změna může ovlivnit statistiky, proto bude možné nastavení přepnout zpět. Doporučujeme také informovat o změně marketingové specialisty. Přesný termín zveřejnění vám dáme včas vědět.
Oprava tisku objednávek, nahrávání loga a exportu produktů
6.2.2018
Opravili jsme:
U tisku objednávek jsme odstranili dělící čáry.
Nahrávání loga e-shopu funguje opět zcela v pořádku.
U hodnocení produktů jsme přejmenovali tlačítko z "Další produkty" na "Další hodnocení".
Skryli jsme tlačítko "Další produkty" při zobrazení produktů v kategorii jako seznam.
Do exportu produktů se v nějakých případech nepropisovaly parametry produktů.
Vylepšení tisku dokladů, opravy šablony Tango a další porce úprav
5.2.2018
Vylepšili jsme:
Při změně země doručení v košíku se aktualizuje nabídka dostupných způsobů platby pro danou zemi.
Upravili jsme zarovnávání tisku dokladů - další stránky obsahují záhlaví, tabulka se vždy ukončí na stránce a začne znovu na nové a souhrn dokladu zůstane celistvý.
Přidali jsme automatické přesměrování i pro domény čtvrtého řádu i u protokolu http.
Opravili jsme:
Na šabloně Tango jsme zarovnali hamburger v horním menu a opravili vkládání zvýrazněného produktu do košíku.
Podkategorie se na e-shopu zobrazují dle nastavení, tedy pouze jako text, pokud je tak nastaveno.
Zobrazování skladů v tooltipu v košíku, které fungovalo pouze u prvního produktu v pořadí. Nyní se vypisují u všech produktů.
Cena produktů se ve vyhledávání zobrazuje správně.
Do dodatečného pole objednávky lze uložit hodnotu 0.
Zarovnali jsme IBAN na tisku daňových dokladů.
Potvrzení v objednávce na šabloně Tango se již zobrazuje zarovnaně i s více řádky.
Zrychlení fulltextového vyhledávání
2.2.2018
Náš monitoring odhalil, že došlo ke zpomalení fulltextového vyhledávání. Zjistili jsme, že příčinou je funkčnost levostranného rozšíření, která se aplikuje na kód variant a na poslední zadané slovo, které se vyhledává v názvu produktu.
Toto levostranné rozšíření má praktický význam pouze u malé skupiny e-shopů, které prodávají například tonery a zákazníci si zvykli zadávat pouze například 285 místo CE285.
Proto jsme levostranné rozšíření nyní zrušili a tím došlo až k 40 násobnému zrychlení vyhledávání.
Prosím prohlédněte si jaké texty vaši zákazníci hledají ve statistikách vyhledávání . Pokud zjistíte, že využívají ve zvýšené míře levostranného rozšíření (tedy nehledají slova od jejich začátku), tak máte možnost doplnit hledaná slova do popisu produktu. Pokud je to vzhledem k sortimentu nereálné, tak můžete požádat v ticketu helpdesk, aby vám levostranné rozšíření aktivoval. Pokusíme se i toto vyhledávání optimalizovat, ale jde o komplexní úkol.
6. 3. 2018 10:26:02
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-na-darkove-kose-na-co-se-zamerit-a-na-o-si-dat-pozor#reply1333144
toki
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
7. 3. 2018 14:38:38
Napsal Fipa;1448580
2 tokos: souhlasím s tím, co napsal výše Xtrodinary. Shoptet každej měsíc přináší x novejch funkcí a vylepšení. Aktualizuje systém tak, aby vyhovoval aktuální český legislativě a prostředí (GDPR, EET, Heuréka...). Dělat si nějaký svoje řešení z opensource systému má fakt cenu, pokud umíš aspoň trochu PHP a nemusíš s každou blbostí otravovat externího programátora.
Tohle jsou vylepšení za únor:
Vylepšení měření Google Analytics - enhanced ecommerce
28.2.2018
Nasadili jsme vylepšené měření Google Analytics, konkrétně "enhanced ecommerce" (česky "rozšířený elektronický obchod"). Vylepšení se dotkne také statistik objednávek (v Google Analytics ale i reklamních systémech Facebook, AdWords a Sklik). Víc v našem článku.
Změna přináší:
Možnost lépe vyhodnocovat výkon obchodu a marketingových kampaní.
Nové funkce rozšířeného elektronického obchodu:
měření slevových kuponů
měření značky prodaného produktu
měření kategorie prodaného produktu
měření varianty produktu
Přehled Enhanced ecommerce si musíte ve svém Google Analytics účtu zapnout (návod naleznete v naší nápovědě). Na straně e-shopu je toto pokročilé měření už aktivováno automaticky. Jedna z přidružených novinek tohoto vylepšení je, že budeme informace o objednávkách, které posíláme do GA, rozdělovat na hodnotu samotného zboží a cenu za dopravné a platby za transakci. Pro plátce DPH budeme odesílat hodnoty bez DPH.
Abychom předešli tomu, že se vám díky tomuto kroku okamžitě změní hodnoty statistik, připravili jsme pro vás volbu, kterou si budete moci starý (původní) způsob měření (tzn. sjednocená cena objednávky a vždy cena s DPH) vypnout. To se provádí na stránce na nastavení objednávek, kde si deaktivujete volbu "Použít původní měření".
Tuto změnu doporučujeme provést, budete pak do statistik dostávat přesnější data. Je vhodné o ní informovat vaše případné marketingové specialisty.
Toto vylepšení Google Analytics je jen první z několika plánovaných. V dalších fázích se bude doplňovat měření celého objednávkového procesu, měření detailu produktu/kategorie/podkategorie a měření přidání/odebrání produktu do/z košíku.
Vylepšili jsme:
V ceníku nyní naleznete tlačítko pro vytvoření inventury i zobrazení historie inventury.
Opravili jsme:
V ojedinělých případech nebylo možné dokončit objednávku registrovaným zákazníkem, toto je však opraveno.
Do daňových dokladů se započítávají zálohové faktury, pokud existují.
Dopravci a způsoby plateb na šabloně Waltz jsou napsané velkými písmeny pouze pokud tak jsou uložené v administraci. Také jsme opravili zašedlý filtr ceny produktů v kategorii.
Ostatní:
Upozorňujeme, že od 1.3.2018 již není povinnost evidovat platby kreditní kartou v EET. Platby ovšem nadále evidovat můžete.
Dle VOP jsme také začali kontrolovat velikost e-mailových schránek. Zkontrolujte si prosím velikosti všech svých schránek v administraci.
Univerzální produkt ve statistice zboží a drobné opravy
27.2.2018
Vylepšili jsme:
Do statistiky produktů se propisují i univerzální produkty prodané přes pokladnu.
Opravili jsme:
Do celkového průměru hodnocení produktu se nezapočítává hodnocení z Heuréky, které nemá hvězdičkový systém. Hodnocení taknení zkreslené.
Opět funguje odeslání e-mailu s výzvou o hodnocení produktu.
Sazba DPH se na dobropisech vypisuje správně.
Prvek hodnocení produktů na vašem e-shopu, navýšení kontroly hlídacího psa
26.2.2018
Rozšířili jsme Hodnocení produktů o vlastní prvek, který nyní můžete zobrazit na vašem e-shopu. Stačí nastavit jeho název, kolik komentářů a jak dlouhé komentáře bude widget zobrazovat a následně jej umístit do šablony v nastavení prvků.
Vylepšili jsme:
Hlídací pes nyní kontroluje dostupnost zboží každé dvě hodiny, denně od 8 do 22 hodin. Vaši zákazníci tedy vždy obdrží aktuální informace o zboží.
Opravili jsme:
Na stránce výrobce se jeho jméno zobrazuje i v drobečkové navigaci.
Oddělili jsme nastavení cenového rozmezí pro různé typy doručení.
Navýšení znaků meta description a oprava Facebook Messengeru
22.2.2018
Vylepšili jsme:
Navýšili jsme počet znaků meta description na 320.
Opravili jsme:
Facebook Messenger se opět zobrazuje přihlášeným zákazníkům.
Zobrazování vlastních příznaků na šabloně Waltz.
Filtr ve výpisu výrobců a zobrazení počtu kusů skladem v kategorii na šabloně Classic.
Úpravy hodnocení produktu a obchodu, rozpočítání slevy a další drobné změny
21.2.2018
Opravili jsme:
Systémové příznaky mají svou vlastní barvu, již se na ně neaplikuje ta nastavená u vlastních příznaků.
Drobné úpravy v anglických překladech (emailová šablona a objednávkový proces).
Na šabloně Classic se zobrazují hodnocení na titulní straně od nejnovějšího.
Menší úpravy do hodnocení produktu, kdy docházelo k nevykreslení celkového počtu.
Sleva u objednávky či dokladů je rozpočítána na jednotlivé sazby DPH.
U šablony Tango se výběr možnosti řazení v kategorie zobrazuje správně zarovnaný.
Import produktů, podpora GLS při exportu přes Zásilkovnu a další vylepšení
20.2.2018
Vylepšili jsme:
Log importu souborů byl rozšířen o upozornění na absenci sloupce price, u exportu velkoobchodních ceníků.
U více skladů lze nastavit, zda bude možné zvolit odběrné místo, které nemá všechny produkty skladem či nikoliv.
Podpora GLS u exportu přes Zásilkovnu (jedná se o Slovenského kurýra), je-li tento dopravce použit, přenáší se v exportu správná hodnota do příslušného sloupce.
Opravili jsme:
Na šablonách Techno, Tango, Waltz a Classic se při nastavení minimální ceny objednávky, správně zobrazuje odkaz na pokračování v nákupu.
Bylo přidáno chybějící upozornění při smazání daňového dokladu.
Odkaz na začátek stránky nyní funguje i u hodnocení obchodu.
Import produktů již nevytváří v ojedinělých případech varianty ze samostatných produktů.
Oprava mobilního zobrazení Waltz, stránkování hodnocení obchodu a dalších
19.2.2018
Opravili jsme:
Upozornění na expirovaný slevový kupon v košíku se zobrazí na několik vteřin a poté zmizí.
V zákaznickém účtu lze nyní vyplnit region doručení, který se bude následně automaticky propisovat do objednávky.
Na mobilním zobrazení stránky hodnocení obchodu se standardně zobrazuje stránkování.
Na šabloně Waltz se přepínání měny zobrazuje i na mobilních zařízeních. Na standardním zobrazení jsme zarovnali checkbox u vlastního textu v potvrzení objednávky.
V administraci nezaokrouhlujeme cenu dopravy, zobrazuje se tedy stejně jako zákazníkovi na e-shopu.
Popisky kategorií na šabloně Classic se opět zarovnávají vlevo.
PSČ se kontroluje pouze pro objednávky v rámci ČR/SK.
Při změně cenového rozmezí ve filtru v kategorii se v nějakých případech duplikoval title stránky, toto chování bylo opraveno.
Vylepšení měření Google Analytics
14.2.2018
Připravujeme vylepšené měření Google Analytics. Vylepšení se dotkne také statistik objednávek. Víc v našem článku.
Změna přinese:
Možnost lépe vyhodnocovat výkon obchodu a marketingových kampaní.
Nové funkce rozšířeného elektronického obchodu:
měření slevových kuponů
měření značky prodaného produktu
měření kategorie prodaného produktu
měření varianty produktu
Nově bude možné zapnout měření objednávek tak, aby Google Analytics oddělovaly hodnotu transakce, dopravu a případně DPH.
Tuto změnu doporučujeme, je vhodné o ní informovat marketingové specialisty.
Export zálohových faktur do Pohody a další úpravy
13.2.2018
Vylepšili jsme:
Do exportu faktur pro Pohodu bude zaznamenána vazba mezi daňovým dokladem a zálohovou fakturou, pokud k danému dokladu existuje. Pro správný přenos je však zapotřebí nejprve do Pohody naimportovat zálohové faktury a až poté daňové doklady.
Vylepšili jsme vzhled prázdné kategorie.
Opravili jsme:
Není možné ze zákaznického účtu zopakovat objednávku, pokud má e-shop skryté ceny produktů.
Do dobropisů se uvádí správná sazba DPH, tedy ta, kterou mají produkty uvedenou. Ceny se zobrazí bez DPH a s DPH.
Oprava tisku PDF, začištění inkasa a další úpravy.
12.2.2018
Opravili jsme:
Rozbalovací menu u tlačítek v detailu objednávky se již zobrazuje korektně.
Tisk PDF, který v některých případech přenášel více čar do tabulky, než kolik bylo potřeba.
Na šabloně Pop a Rock se opět zobrazuje kód produktu i u souvisejících a podobným produktů.
Pokud je nastaven krátký popis na skrytý nezobrazuje se ani ve výsledcích vyhledávání.
Účtenka tištěná přes pokladnu, již opět obsahuje text na začátku i na konci, který lze nastavit v detailu pokladny.
U instagram widgetu nedochází ke sdílení nastavení, pokud je jeden účet nastaven pro více e-shopů.
Přenášení emailu u inkasa, kde kvůli mezerám vznikaly komplikace s platbou.
Minimální objednatelné množství, tisk PDF a drobné opravy
8.2.2018
Opravili jsme:
Minimální objednatelné množství nyní ovlivňuje i počet přidávaných kusů u produktu, pomocí šipek je tedy nyní možné přidávat násobky právě minimálního množství. Jedná se o skladové zásoby s desetinnými místy. (Například 0,2; 0,4; 0,6; atd).
Poznámka u dobropisu již zůstane zachována i při uložení celé stránky.
Sjednotili jsme pozici zobrazování znaku měny napříč e-shopem.
Do tisku PDF se nepřenáší prázdná stránka, která se generovala za doklad.
Cenový filtr už neskrývá produkty s nejnižší částkou, pokud byla provedena změna maximální částky.
Příští týden přejdeme na vylepšené měření Google Analytics a umožníme tak využití funkce rozšířeného elektronického obchodu. V současnosti Google Analytics i konverzní kódy zaznamenávají hodnotu transakce včetně DPH a dopravy. Nově budeme tyto částky rozdělovat. Tato změna může ovlivnit statistiky, proto bude možné nastavení přepnout zpět. Doporučujeme také informovat o změně marketingové specialisty. Přesný termín zveřejnění vám dáme včas vědět.
Oprava tisku objednávek, nahrávání loga a exportu produktů
6.2.2018
Opravili jsme:
U tisku objednávek jsme odstranili dělící čáry.
Nahrávání loga e-shopu funguje opět zcela v pořádku.
U hodnocení produktů jsme přejmenovali tlačítko z "Další produkty" na "Další hodnocení".
Skryli jsme tlačítko "Další produkty" při zobrazení produktů v kategorii jako seznam.
Do exportu produktů se v nějakých případech nepropisovaly parametry produktů.
Vylepšení tisku dokladů, opravy šablony Tango a další porce úprav
5.2.2018
Vylepšili jsme:
Při změně země doručení v košíku se aktualizuje nabídka dostupných způsobů platby pro danou zemi.
Upravili jsme zarovnávání tisku dokladů - další stránky obsahují záhlaví, tabulka se vždy ukončí na stránce a začne znovu na nové a souhrn dokladu zůstane celistvý.
Přidali jsme automatické přesměrování i pro domény čtvrtého řádu i u protokolu http.
Opravili jsme:
Na šabloně Tango jsme zarovnali hamburger v horním menu a opravili vkládání zvýrazněného produktu do košíku.
Podkategorie se na e-shopu zobrazují dle nastavení, tedy pouze jako text, pokud je tak nastaveno.
Zobrazování skladů v tooltipu v košíku, které fungovalo pouze u prvního produktu v pořadí. Nyní se vypisují u všech produktů.
Cena produktů se ve vyhledávání zobrazuje správně.
Do dodatečného pole objednávky lze uložit hodnotu 0.
Zarovnali jsme IBAN na tisku daňových dokladů.
Potvrzení v objednávce na šabloně Tango se již zobrazuje zarovnaně i s více řádky.
Zrychlení fulltextového vyhledávání
2.2.2018
Náš monitoring odhalil, že došlo ke zpomalení fulltextového vyhledávání. Zjistili jsme, že příčinou je funkčnost levostranného rozšíření, která se aplikuje na kód variant a na poslední zadané slovo, které se vyhledává v názvu produktu.
Toto levostranné rozšíření má praktický význam pouze u malé skupiny e-shopů, které prodávají například tonery a zákazníci si zvykli zadávat pouze například 285 místo CE285.
Proto jsme levostranné rozšíření nyní zrušili a tím došlo až k 40 násobnému zrychlení vyhledávání.
Prosím prohlédněte si jaké texty vaši zákazníci hledají ve statistikách vyhledávání . Pokud zjistíte, že využívají ve zvýšené míře levostranného rozšíření (tedy nehledají slova od jejich začátku), tak máte možnost doplnit hledaná slova do popisu produktu. Pokud je to vzhledem k sortimentu nereálné, tak můžete požádat v ticketu helpdesk, aby vám levostranné rozšíření aktivoval. Pokusíme se i toto vyhledávání optimalizovat, ale jde o komplexní úkol.
Díky za reklamu, changelog bych si našel sám, kdybych chtěl. Každopádně nemuzu zcela souhlasit, 90% změn není až tak zavratna pro každý druh e-shopu, pokud si e-shop dělám po svém, většinou si tam nechám rovnou vše dodělat a takové speciální nápady, které přijdou později ani v řešení na pronájem nejspíš nenajdu, takže bych to tak nehrotil a nepodával to, jako bych musel téměř měsíčně platit tisíce programátorovi... nějaké úpravy v rámci změn legislativ jsou možná fajn, ale zrovna GDPR není až tak o technickém řešení jako spis o celkových interních procesech a na většinu opensource řešení stejně nějaký tvůrce vytvoří modul za par stovek, stejně jako s eet.. na ic moduly typu gopay, kde bylo třeba eet zavést rovněž byly poskytnuty bez dalších poplatku jako aktualizace.. ať si udělá každý svůj názor, za mě je lepší dat třeba 30 tisíc rovnou a mít to jisté, navždy a nikdo mi to nevezme než těch 30 zaplatit postupně a krom par novinek nemít nic. Sám jsem nedávno aktualizoval Prestashop na verzi 1.7 kvůli několika inovacím a krom novych funkci jsem zainvestoval do rozšíření a vylepšení, novému vzhledu apod., všichni tvůrci modulů, které využívám mi dali v průměru 50% slevu na novou verzi, někteří i zdarma, stalo mě to min než shoptet na půl roku a mám opět svůj, ještě modernější a funkcejsi eshop, dalším krokem bude eshop zcela na míru.
7. 3. 2018 14:38:38
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-na-darkove-kose-na-co-se-zamerit-a-na-o-si-dat-pozor#reply1333143
Andrej Marek
verified
rating uzivatele
7. 3. 2018 16:17:53
Je to tady nádherně technicky rozpitvaný do detailu ale to mě spíš mate. Pánové, jsem laik co se týká e-shopu, nevím co je prestashop, Shoptet Enterprise atd. Nerozliším na čem běží eshop na míru. Na čem to pronajaté řešení. Spíš bych fakt na začátek potřeboval info typu:
A, Shoptet: vytvoření eshopu XY czk, mesíčne XY CZK
orientačně ale ať vím co je co. Zopakuji, za mě je důležité aby ten eshop vypadal dobře a vynikly produkty a aby supr fungovalo SEO
7. 3. 2018 16:17:53
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-na-darkove-kose-na-co-se-zamerit-a-na-o-si-dat-pozor#reply1333142
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit