2 tokos: souhlasím s tím, co napsal výše Xtrodinary. Shoptet každej měsíc přináší x novejch funkcí a vylepšení. Aktualizuje systém tak, aby vyhovoval aktuální český legislativě a prostředí (GDPR, EET, Heuréka...). Dělat si nějaký svoje řešení z opensource systému má fakt cenu, pokud umíš aspoň trochu PHP a nemusíš s každou blbostí otravovat externího programátora.
Tohle jsou vylepšení za únor:
Vylepšení měření Google Analytics - enhanced ecommerce
28.2.2018
Nasadili jsme vylepšené měření Google Analytics, konkrétně "enhanced ecommerce" (česky "rozšířený elektronický obchod"). Vylepšení se dotkne také statistik objednávek (v Google Analytics ale i reklamních systémech Facebook, AdWords a Sklik). Víc v našem článku.
Změna přináší:
Možnost lépe vyhodnocovat výkon obchodu a marketingových kampaní.
Nové funkce rozšířeného elektronického obchodu:
měření slevových kuponů
měření značky prodaného produktu
měření kategorie prodaného produktu
měření varianty produktu
Přehled Enhanced ecommerce si musíte ve svém Google Analytics účtu zapnout (návod naleznete v naší nápovědě). Na straně e-shopu je toto pokročilé měření už aktivováno automaticky. Jedna z přidružených novinek tohoto vylepšení je, že budeme informace o objednávkách, které posíláme do GA, rozdělovat na hodnotu samotného zboží a cenu za dopravné a platby za transakci. Pro plátce DPH budeme odesílat hodnoty bez DPH.
Abychom předešli tomu, že se vám díky tomuto kroku okamžitě změní hodnoty statistik, připravili jsme pro vás volbu, kterou si budete moci starý (původní) způsob měření (tzn. sjednocená cena objednávky a vždy cena s DPH) vypnout. To se provádí na stránce na nastavení objednávek, kde si deaktivujete volbu "Použít původní měření".
Tuto změnu doporučujeme provést, budete pak do statistik dostávat přesnější data. Je vhodné o ní informovat vaše případné marketingové specialisty.
Toto vylepšení Google Analytics je jen první z několika plánovaných. V dalších fázích se bude doplňovat měření celého objednávkového procesu, měření detailu produktu/kategorie/podkategorie a měření přidání/odebrání produktu do/z košíku.
Vylepšili jsme:
V ceníku nyní naleznete tlačítko pro vytvoření inventury i zobrazení historie inventury.
Opravili jsme:
V ojedinělých případech nebylo možné dokončit objednávku registrovaným zákazníkem, toto je však opraveno.
Do daňových dokladů se započítávají zálohové faktury, pokud existují.
Dopravci a způsoby plateb na šabloně Waltz jsou napsané velkými písmeny pouze pokud tak jsou uložené v administraci. Také jsme opravili zašedlý filtr ceny produktů v kategorii.
Ostatní:
Upozorňujeme, že od 1.3.2018 již není povinnost evidovat platby kreditní kartou v EET. Platby ovšem nadále evidovat můžete.
Dle VOP jsme také začali kontrolovat velikost e-mailových schránek. Zkontrolujte si prosím velikosti všech svých schránek v administraci.
Univerzální produkt ve statistice zboží a drobné opravy
27.2.2018
Vylepšili jsme:
Do statistiky produktů se propisují i univerzální produkty prodané přes pokladnu.
Opravili jsme:
Do celkového průměru hodnocení produktu se nezapočítává hodnocení z Heuréky, které nemá hvězdičkový systém. Hodnocení taknení zkreslené.
Opět funguje odeslání e-mailu s výzvou o hodnocení produktu.
Sazba DPH se na dobropisech vypisuje správně.
Prvek hodnocení produktů na vašem e-shopu, navýšení kontroly hlídacího psa
26.2.2018
Rozšířili jsme Hodnocení produktů o vlastní prvek, který nyní můžete zobrazit na vašem e-shopu. Stačí nastavit jeho název, kolik komentářů a jak dlouhé komentáře bude widget zobrazovat a následně jej umístit do šablony v nastavení prvků.
Vylepšili jsme:
Hlídací pes nyní kontroluje dostupnost zboží každé dvě hodiny, denně od 8 do 22 hodin. Vaši zákazníci tedy vždy obdrží aktuální informace o zboží.
Opravili jsme:
Na stránce výrobce se jeho jméno zobrazuje i v drobečkové navigaci.
Oddělili jsme nastavení cenového rozmezí pro různé typy doručení.
Navýšení znaků meta description a oprava Facebook Messengeru
22.2.2018
Vylepšili jsme:
Navýšili jsme počet znaků meta description na 320.
Opravili jsme:
Facebook Messenger se opět zobrazuje přihlášeným zákazníkům.
Zobrazování vlastních příznaků na šabloně Waltz.
Filtr ve výpisu výrobců a zobrazení počtu kusů skladem v kategorii na šabloně Classic.
Úpravy hodnocení produktu a obchodu, rozpočítání slevy a další drobné změny
21.2.2018
Opravili jsme:
Systémové příznaky mají svou vlastní barvu, již se na ně neaplikuje ta nastavená u vlastních příznaků.
Drobné úpravy v anglických překladech (emailová šablona a objednávkový proces).
Na šabloně Classic se zobrazují hodnocení na titulní straně od nejnovějšího.
Menší úpravy do hodnocení produktu, kdy docházelo k nevykreslení celkového počtu.
Sleva u objednávky či dokladů je rozpočítána na jednotlivé sazby DPH.
U šablony Tango se výběr možnosti řazení v kategorie zobrazuje správně zarovnaný.
Import produktů, podpora GLS při exportu přes Zásilkovnu a další vylepšení
20.2.2018
Vylepšili jsme:
Log importu souborů byl rozšířen o upozornění na absenci sloupce price, u exportu velkoobchodních ceníků.
U více skladů lze nastavit, zda bude možné zvolit odběrné místo, které nemá všechny produkty skladem či nikoliv.
Podpora GLS u exportu přes Zásilkovnu (jedná se o Slovenského kurýra), je-li tento dopravce použit, přenáší se v exportu správná hodnota do příslušného sloupce.
Opravili jsme:
Na šablonách Techno, Tango, Waltz a Classic se při nastavení minimální ceny objednávky, správně zobrazuje odkaz na pokračování v nákupu.
Bylo přidáno chybějící upozornění při smazání daňového dokladu.
Odkaz na začátek stránky nyní funguje i u hodnocení obchodu.
Import produktů již nevytváří v ojedinělých případech varianty ze samostatných produktů.
Oprava mobilního zobrazení Waltz, stránkování hodnocení obchodu a dalších
19.2.2018
Opravili jsme:
Upozornění na expirovaný slevový kupon v košíku se zobrazí na několik vteřin a poté zmizí.
V zákaznickém účtu lze nyní vyplnit region doručení, který se bude následně automaticky propisovat do objednávky.
Na mobilním zobrazení stránky hodnocení obchodu se standardně zobrazuje stránkování.
Na šabloně Waltz se přepínání měny zobrazuje i na mobilních zařízeních. Na standardním zobrazení jsme zarovnali checkbox u vlastního textu v potvrzení objednávky.
V administraci nezaokrouhlujeme cenu dopravy, zobrazuje se tedy stejně jako zákazníkovi na e-shopu.
Popisky kategorií na šabloně Classic se opět zarovnávají vlevo.
PSČ se kontroluje pouze pro objednávky v rámci ČR/SK.
Při změně cenového rozmezí ve filtru v kategorii se v nějakých případech duplikoval title stránky, toto chování bylo opraveno.
Vylepšení měření Google Analytics
14.2.2018
Připravujeme vylepšené měření Google Analytics. Vylepšení se dotkne také statistik objednávek. Víc v našem článku.
Změna přinese:
Možnost lépe vyhodnocovat výkon obchodu a marketingových kampaní.
Nové funkce rozšířeného elektronického obchodu:
měření slevových kuponů
měření značky prodaného produktu
měření kategorie prodaného produktu
měření varianty produktu
Nově bude možné zapnout měření objednávek tak, aby Google Analytics oddělovaly hodnotu transakce, dopravu a případně DPH.
Tuto změnu doporučujeme, je vhodné o ní informovat marketingové specialisty.
Export zálohových faktur do Pohody a další úpravy
13.2.2018
Vylepšili jsme:
Do exportu faktur pro Pohodu bude zaznamenána vazba mezi daňovým dokladem a zálohovou fakturou, pokud k danému dokladu existuje. Pro správný přenos je však zapotřebí nejprve do Pohody naimportovat zálohové faktury a až poté daňové doklady.
Vylepšili jsme vzhled prázdné kategorie.
Opravili jsme:
Není možné ze zákaznického účtu zopakovat objednávku, pokud má e-shop skryté ceny produktů.
Do dobropisů se uvádí správná sazba DPH, tedy ta, kterou mají produkty uvedenou. Ceny se zobrazí bez DPH a s DPH.
Oprava tisku PDF, začištění inkasa a další úpravy.
12.2.2018
Opravili jsme:
Rozbalovací menu u tlačítek v detailu objednávky se již zobrazuje korektně.
Tisk PDF, který v některých případech přenášel více čar do tabulky, než kolik bylo potřeba.
Na šabloně Pop a Rock se opět zobrazuje kód produktu i u souvisejících a podobným produktů.
Pokud je nastaven krátký popis na skrytý nezobrazuje se ani ve výsledcích vyhledávání.
Účtenka tištěná přes pokladnu, již opět obsahuje text na začátku i na konci, který lze nastavit v detailu pokladny.
U instagram widgetu nedochází ke sdílení nastavení, pokud je jeden účet nastaven pro více e-shopů.
Přenášení emailu u inkasa, kde kvůli mezerám vznikaly komplikace s platbou.
Minimální objednatelné množství, tisk PDF a drobné opravy
8.2.2018
Opravili jsme:
Minimální objednatelné množství nyní ovlivňuje i počet přidávaných kusů u produktu, pomocí šipek je tedy nyní možné přidávat násobky právě minimálního množství. Jedná se o skladové zásoby s desetinnými místy. (Například 0,2; 0,4; 0,6; atd).
Poznámka u dobropisu již zůstane zachována i při uložení celé stránky.
Sjednotili jsme pozici zobrazování znaku měny napříč e-shopem.
Do tisku PDF se nepřenáší prázdná stránka, která se generovala za doklad.
Cenový filtr už neskrývá produkty s nejnižší částkou, pokud byla provedena změna maximální částky.
Příští týden přejdeme na vylepšené měření Google Analytics a umožníme tak využití funkce rozšířeného elektronického obchodu. V současnosti Google Analytics i konverzní kódy zaznamenávají hodnotu transakce včetně DPH a dopravy. Nově budeme tyto částky rozdělovat. Tato změna může ovlivnit statistiky, proto bude možné nastavení přepnout zpět. Doporučujeme také informovat o změně marketingové specialisty. Přesný termín zveřejnění vám dáme včas vědět.
Oprava tisku objednávek, nahrávání loga a exportu produktů
6.2.2018
Opravili jsme:
U tisku objednávek jsme odstranili dělící čáry.
Nahrávání loga e-shopu funguje opět zcela v pořádku.
U hodnocení produktů jsme přejmenovali tlačítko z "Další produkty" na "Další hodnocení".
Skryli jsme tlačítko "Další produkty" při zobrazení produktů v kategorii jako seznam.
Do exportu produktů se v nějakých případech nepropisovaly parametry produktů.
Vylepšení tisku dokladů, opravy šablony Tango a další porce úprav
5.2.2018
Vylepšili jsme:
Při změně země doručení v košíku se aktualizuje nabídka dostupných způsobů platby pro danou zemi.
Upravili jsme zarovnávání tisku dokladů - další stránky obsahují záhlaví, tabulka se vždy ukončí na stránce a začne znovu na nové a souhrn dokladu zůstane celistvý.
Přidali jsme automatické přesměrování i pro domény čtvrtého řádu i u protokolu http.
Opravili jsme:
Na šabloně Tango jsme zarovnali hamburger v horním menu a opravili vkládání zvýrazněného produktu do košíku.
Podkategorie se na e-shopu zobrazují dle nastavení, tedy pouze jako text, pokud je tak nastaveno.
Zobrazování skladů v tooltipu v košíku, které fungovalo pouze u prvního produktu v pořadí. Nyní se vypisují u všech produktů.
Cena produktů se ve vyhledávání zobrazuje správně.
Do dodatečného pole objednávky lze uložit hodnotu 0.
Zarovnali jsme IBAN na tisku daňových dokladů.
Potvrzení v objednávce na šabloně Tango se již zobrazuje zarovnaně i s více řádky.
Zrychlení fulltextového vyhledávání
2.2.2018
Náš monitoring odhalil, že došlo ke zpomalení fulltextového vyhledávání. Zjistili jsme, že příčinou je funkčnost levostranného rozšíření, která se aplikuje na kód variant a na poslední zadané slovo, které se vyhledává v názvu produktu.
Toto levostranné rozšíření má praktický význam pouze u malé skupiny e-shopů, které prodávají například tonery a zákazníci si zvykli zadávat pouze například 285 místo CE285.
Proto jsme levostranné rozšíření nyní zrušili a tím došlo až k 40 násobnému zrychlení vyhledávání.
Prosím prohlédněte si jaké texty vaši zákazníci hledají ve statistikách vyhledávání . Pokud zjistíte, že využívají ve zvýšené míře levostranného rozšíření (tedy nehledají slova od jejich začátku), tak máte možnost doplnit hledaná slova do popisu produktu. Pokud je to vzhledem k sortimentu nereálné, tak můžete požádat v ticketu helpdesk, aby vám levostranné rozšíření aktivoval. Pokusíme se i toto vyhledávání optimalizovat, ale jde o komplexní úkol.
6. 3. 2018 10:26:02